1. יש מלחמה. ההשפעות בהתאם.
2. עד לפני שבועיים כמעט ולא נגעו בקו 1.
3. יחד עם קו 1, הקווים מפתח תקווה לתל אביב (34,38,41,51,66,82,128,138,166,238,266+ קו 50 החדש) וכן בין פתח תקווה לבני ברק (92+292) ממשיכים לפעול כהרגלם. גם הקווים מבני ברק לרמת גן, תל אביב ובת ים ממשיכים לפעול כסדרם, ובעצם כל הקווים לאורך ז'בוטינסקי ומכיוון רמת החייל מצפון ורמת גן וגבעתיים מדרום ממשיכים כהרגלם. גם בתוך תל אביב, וגם באזור יפו ובת ים לא היה שום שינוי בקווים.
4. באותה נשימה של אי שינוי בקווים, גם לא נוספו או סודרו קווים כך שיהוו קווים מקשרים לרכבת. אין מערך קווים חדש בבת ים, יפו ודרום תל אביב או בפתח תקווה, בני ברק או רמת גן שמחבר את האזורים הסמוכים לקו הרכבת.
5. המסלול הקיים של הקו האדום תמוה. בצד הצפוני יש את הבחירה במסלול מוזר בפתח תקווה שמתעלם מחלקים גדולים ומשמעותיים של העיר, כאשר שירות למרכז, דרום או מזרח פתח תקווה ואף שלוחה דרומה לגבעת שמואל, אונ' בר אילן, בי"ח תל השומר, ובקעת אונו כבר הייתה משנה בצורה משמעותית את הנסועה בקו. בני ברק כמעט בכוונה לא מחוברת כמו שצריך. גם רמת גן לא ממש מקושרת לרכבת. גם בצידו הדרומי הבחירה במסלול הקיים (והמתבקש) לאו דווקא משרתת שכונות צפופות יותר הן בבת ים והן בדרום תל אביב.
6. הרכבת בצידה הדרומי (בת ים- יפו) איטית מאוד ולא מתחרה עם האוטובוס שלא רק קרוב יותר לבית, ישיר ונגיש יותר אלא מהיר יותר.
7. עם כל הכבוד לרכבת תחתית - כאשר לא רק התחנות מפוזרות באופן רחוק אחד מהשני אלא עצם הכניסה לתחנה מסורבלת ואורכה (סיבובים מיותרים, בדיקות ביטחוניות, עיקובים בכניסה) והיא לא מתבצעת בצורה זורמת, ומאידך יש שירות אוטובוסים שכמה שנוח להתלונן עליו הוא יחסית אמין, תדיר ולא איטי יותר בצורה ניכרת - בטח אם מחשבים את הצורך לבצע החלפות והזמן שזה מבזבז - אין להרבה אנשים באופן טבעי סיבה לעלות על הרכבת.
8. גם העובדה שאין קווי רכבת נוספים, בין כי הם בבניה ובין אם לא תוכננו או נבנו לא מקדמת את השימוש ברכבת. אם לנסוע לחולון או רמת החייל או רמת אביב או בקעת אונו ותל השומר אני צריך בכל מקרה אוטובוס...
ולמרות זאת - הרכבת שנמצאת רק בתחילת הדרך כן מעודדת שימוש בתחב"צ וכן הוסיפה משתמשי תחב"צ בגוש דן.