Ccyclist
Well-known member
הקו משרת אנשים המגיעים לאוניברסיטת בר אילן בית החולים תל השומר ובסיס תל השומר מכל הארץ. חייל שצריך להגיע מחיפה לתל השומר הייתי משאיר לו את הקו הישיר מרכבת מרכז לתל השומר, ולא מטרטר אותו לרכבת הקלה. דווקא קווים 68,69 הרעיון שלך מתאים אליהם.
חיפה לתל השומר דרך תל אביב עדיף שיהיה קו ישיר יותר מההגנה והתמח"ת דרך כביש 461 ומסוף אלוף שדה, וודאי יש קווים מצומת רעננה דרך כביש 4 או קווים אזוריים וארציים לאלוף שדה שאחריהם אפשר לקחת קו מקומי לתל השומר.
רשת תחבורה ציבורית מבוססת על תדירות והחלפות. לא כל דרישה מצדיקה קו של 11 ק"מ בצורת האות ר דרך צירים ראשיים עתירי תח"צ.
גם להמתין 20-30 דקות בדיוק לקו "שלך" זה טירטור.
לבטל אוטובוסים מהירים ונוחים יחסית כדי שאנשים יוכרחו לעבור לרכבת קלה שנוסעת במהירות של בימבה ומצריכה 15 דקות הליכה מהתחנה ליעדים חשובים? ועוד כל הטוב הזה בתנאי שאין היום את תקלת האיתות השבועית.
פעם בחלם בנו בית חולים גדול ויפה, אך האנשים היו בריאים, ובית החולים נשאר ריק. ישבו חכמי חלם וחשבו. בסוף החליטו להסיר את מחצית הקרשים של הגשר.
בהתחשב בעשרות קווי ז'בוטינסקי-בגין יש דרישה בליבת הקו. אני מבין שאת מדברת בעיקר על המקטע הדרומי שמשהו בתיאום מול עיריות ת"א ובת ים נכשל ואין עדיפות נורמאלית ברמזורים.
בליבת הקו החלמאות קצת אחרת: הבטיחו רק"ל כל 3 דקות, שזה קצת נמוך בהשוואה למטרו כל 2 דקות, ומריצים אותה בתדירות של אוטובוס. התוצאה שאין את היתרונות של המסיעה התת קרקעית כי ההמתנה ארוכה מדי. ב R3 בכלל היה סיוט בהשוואה למה שאני מכיר מהתחתית הלונדונית, 15 דקות זו לא תדירות ראויה לענף עירוני תת קרקעי דרך הליבה הראשית. (חניתי בקריית אריה במוצ"ש 30/9, החלפתי לקו השרון בקריית אריה באחד הימים ששהיתי תבל אביב).
חלמאות נוספת היא החיבוריות הגרועה לתחנות רכבת ישראל בשלום ובארלוזרוב. גם אם ישנה הצדקה ביטחונית לכך שלא מיקמו את תחנת שאול המלך בבגין גבעת התחמושת - היה די והותר זמן לבנות מעבר עילי או תחתי מסבידור הדרקונים לארלוזרוב וזמן ליצור מעבר כלשהו תואם גשר הקרייה מקניון עזריאלי לצד הדרומי של ששת הימים למי שמעדיף את יהודית.