אפשר הסבר על הניהוג האוטומטי המדובר?
אפשר הסבר על הניהוג האוטומטי המדובר?תשווה בין מערך רק"ל באורך 72 מטר ל-BRT
דו-מפרקי, ותקבל השוואה הוגנת באמת. כן, בת"א מתכננים מערכים באורך 72 מ'. (התכנון המקורי בכלל דיבר על 150 מ', שזה ריאלי לחלוטין עם רק"ל ומוצדק במקרה של גוש דן, אבל אז בא האו-צר...)
בגוש דן מתוכנן ניהוג אוטמטי בחלק התת-קרקעי, שיאפשר בנוסף גם תדירות ששום BRT לא יתקרב אליה. אתה לא יכול "להצמיד" אוטובוסים בצורה כזאת באופן בטיחותי, יעיל ותוך שמירה על מהירות גבוהה. פשוט מאוד - לא.
אין שום ספק שלקיבולת גבוהה באמת, תחבורה מסילתית עדיפה על BRT יפה ונהדר ככל שלא יהיה. גם מבחינה אנרגטית (מסילת ברזל מאפשרת לחסוך באנרגיה בצורה משמעותית לעומת כל אלטרנטיבה אחרת), כלומר כלכלית.