Ccyclist
Well-known member
כפי שאמרתי - קו במערכת אמיתית הוא עשרות אלפים
ולכן במקומות רציניים באירופה יש מערכות מסילתיות כי רק הן מסוגלות להתמודד עם המספרים הדרושים.
קו הויקטוריה בלונדון הוא בר השוואה לקו האדום בת"א הן בגלל אורכו 21 ק"מ והן בגלל האוריינטציה שלו מצפון מזרח לדרום מערב (עם עיקול מסויים בדרום הקו). הקיבולת הרשמית של כל רכבת בקו זה היא 864 נוסעים (ולא רשמית - היתה רכבת בקו שנתקעה ובחדשות המוקמיות דיברו על 1,200 נוסעים), והתדירות בשעות השיא היא רכבת כל 2 דקות. 864X30 = 25,920 וזו קיבולת שעתית של קו אחד.
משום שמסעותי באירופה מעולם לא נתקלתי במערכת שמתבססת על BRT כליבת המערכת ויש לכך סיבה טובה. לא משנה כמה דוגמאות אפשר להביא מהעולם השלישי - ישראל צריכה להידמות לעולם הראשון.
כפי שאמרתי - קו במערכת אמיתית הוא עשרות אלפיםשיח חרשים
טענתך היתה ש-BRT אינה מערכת הסעת המונים "אמיתית", באופן כללי ולאו-דווקא במקרה של ישראל או חיפה.
אתה שב ונאחז בדוגמת חיפה, אע"פ שכפי שנאמר כאן יש מערכות אפקטיביות יותר בעולם.
אין צורך שתחזור ותסביר את מגבלות ה-BRT בחיפה.
שוב, אין בכך כדי לטעון שזה הפיתרון הנכון לגוש דן.
ולכן במקומות רציניים באירופה יש מערכות מסילתיות כי רק הן מסוגלות להתמודד עם המספרים הדרושים.
קו הויקטוריה בלונדון הוא בר השוואה לקו האדום בת"א הן בגלל אורכו 21 ק"מ והן בגלל האוריינטציה שלו מצפון מזרח לדרום מערב (עם עיקול מסויים בדרום הקו). הקיבולת הרשמית של כל רכבת בקו זה היא 864 נוסעים (ולא רשמית - היתה רכבת בקו שנתקעה ובחדשות המוקמיות דיברו על 1,200 נוסעים), והתדירות בשעות השיא היא רכבת כל 2 דקות. 864X30 = 25,920 וזו קיבולת שעתית של קו אחד.
משום שמסעותי באירופה מעולם לא נתקלתי במערכת שמתבססת על BRT כליבת המערכת ויש לכך סיבה טובה. לא משנה כמה דוגמאות אפשר להביא מהעולם השלישי - ישראל צריכה להידמות לעולם הראשון.