יאללה לעבודה.

Light18m

New member
תגובות מרגיזות כשאני אומר שאני לומד מתמטיקה

בסדר עולה: 1.אז אתה רוצה להיות מורה? 2.כמה יחידות? 3.אז כמה זה שורש שלישי של 2527? 4.אז תעשה לי מהר כמה זה 15+17
 

Thumpers

New member
אבל...

1. אתה צודק, רוב האנשים (באשמתם, או באשמת חוסר החשיפה למקצוע) לא מודעים לכך שיש עוד פן למתמטיקה, חוץ מהוראה. אנשים לא מייחסים חשיבות לכך היום, או לא מודעים לכך שכל מה שהם לומדים, או חושבים שאתה הולך ללמד במסגרת ההוראה, בעצם נלמד באמצעות מחקר מתמטי, בדיוק כמו בשאר המקצועות המדעיים. אני חס וחלילה לא אומרת שהבורות מוצדקת (כי היא לעולם לא), אבל היא ניתנת להבנה. 2. אתה לא רציני :\ 3.+4. --- מה הקשר בין זה לבין מחקר מתמטי? גרר.
 

Saladin

New member
עם כל הכבוד...

מי שלומד מתימטיקה לא סופג תגובות מרגיזות כמו מי שלומד מדעי הרוח. למתימטיקה עוד יש הילה מסוימת, אבל את מי שלמד מדעי הרוח מטרידים ביתר עוצמה בשאלות כמו "אז מה תעשה עם זה" ו"למה למדת את זה". אולי בגלל שבבית הספר מטפטפים מתימטיקה בלי סוף (ובלי הצדקה), ואולי בגלל שמתימטיקה יכולה להשתלב עם עבודות נחשבות מסוימות בפיננסים. הידע המתימטי הוא גם ידע יותר איזוטרי מהידע שמוענק במדעי הרוח ולפחות אנשים יש גישה אליו, לא אכחיש זאת.
 
אגב מה זה מדעי רוח?

לעבוד במזג אוויר כזה
?
 

matanbil

New member
אגב מדעי רוח בהגדרה שלך

מטאורולוגיה זה אחד התחומים יצא לי להכיר אחד ובזמן השריפה בכרמל הוא התחבר לאחד מאתרי הלוויינים וישר ראה תמונות לווין של העשן וידע להסביר לנו גם השפעות של זה על מזג האוויר והחום בחיפה
 

Saladin

New member
שושיטה, הרגת אותי מצחוק ../images/Emo6.gif

סתם, לא באמת, מה אני נראה לך? אבל נחמד מצידך להגיב. את פשוט הדבק של הפורום הזה, מה אני אגיד לך, אני חושש לגורלו ביום שבו תסתיים חופשת המחלה שלך (וכמובן מאחל לך הרבה בריאות, מאמי כפרה, כמו שאומר אלכס).
 

stagadish2

New member
כן, הזלזול במדעי הרוח באמת מרגיז

בכלל, מצער אותי שיש אנשים שחושבים שלכל דבר צריכה להיות... תכלית. יש אנשים שלומדים כי הם אשכרה אוהבים ללמוד, לא כדי שתחכה להם בסוף מדליה. מצד שני, אני מכירה גם הרבה בורים שאומרים שמתמטיקה היא מקצוע חסר דמיון שלא דורש יצירתיות וכו'. אמנם בתיכון באמת אין צורך בדמיון, אבל אני מניחה שהמתמטיקה שלומדים באוניברסיטה היא עולם אחר לגמרי.
 

צלהגשם

New member
אז אולי תוכל לענות על משהו שתמיד סקרן אותי

מה היה קורה אם חיבור וחיסור היו קודמים לכפל וחילוק?
 

Thumpers

New member
היו מתקבלות תוצאות שונות ;)

בינינו? כפל זה חיבור חוזר, אם את מפרקת את זה לתרגיל חיבור, אין הבדל (למיטב הבנתי)? נגיד 9*2 + 10 = 9+9+10, פה לא חשוב מה תעשי קודם.
 

Thumpers

New member
גרר... כוונתי

היא שהכפל/חילוק, חל על מספר מסויים ובעזרת סדר הפעולות שומרים על המספר עליו חלה הפעולה. אבל שוב, יכול להיות שאני טועה.
 
אז חיבור היה הופך לכפל וחיסור לחילוק

אין שום הבדל בין השניים פרט לקדימות. זה כמו שיהיו לך שני אנשים, אחד משה ואחד יוסי, ואז תשאל: "מה היה קורה אם למשה היו קוראים יוסי, וליוסי משה?" שום דבר.
 

HouseAtreides

New member
סדר עולה, כלומר הכי מעצבנת זו 4?

אז... תעשה לי מהר באיזה מקום תימצא התגובה הבאה: (לקרוא במבטא פולני כבד): "מתימטיקה? מה אפשר לעשות עם זה?"
 

matanbil

New member
עם איזה אנשים אתה מדבר? :/

אין, שניכם פשוט הרגתם אותי או אולי זה בגלל שגם אני מגיע מתחום ריאלי ששליש/חצי מהתואר בו הוא מתמטיקה
 
אלכס, אם לא תיכנס לפייסבוק

ותדבוק את המסרים שלך ואת האירועים שלך עכשיו, אני אעשה לך את מה שרוסיה הסובייטית לא עשתה לחופש ביטוי, דת ותנועה
. אחרי שאסיים לא רק מתמטיקה תלמד אותך אלא גם פיזיקה, כימיה וביולוגיה
.
 
את אל תתערבי ../images/Emo88.gif.

אם את לא מצליחה ללמד את הגבר שלך להשתמש בפייסבוק אני כבר אלמד אותו בדרך שלי
. והדרך שלי היא הדרך הקשה
.
 
למעלה