מגוחך לראות את הדברים כך
זה כמו להגיד, שממש לא בסדר שאלוקים לוקח את נשמתו זקן בן 90. עד שהזקן המסכן הזה הגיח לעולם בכוחות עצמו וסחב 90 שנה, בא אלוקים ולוקח אותו באכזריות? מאיפה הוא קיבל רשות? מה זה לרצוח זקנים??? סליחה - מי שברא את העולם ונותן את החיים, לא רק שיש לו הרשות לעשות בעולמו כדעתו, אלא שהוא גם יודע בדקדוק את החשבון של כל נשמה ונשמה, ומתי ולמה צריך לקחת כל אחת ממנה. כל האנשים ובע"ח והבריאה כולה - הם מהויות רוחניות שהתלבשו במראה פיזי. המראה הפיזי וכל מה שנראה לעינינו ומתקבל על דעתנו אינם מהותם האמיתית, אלא המהות הרוחנית שלהם (נשמה, תפקיד רוחני וכו') היא המהות המקורית שלהם. לכל מהות רוחנית יש תכלית וסיבה. העולם אינו הפקר, שכל אחד יכול לעשות מה שבא לו מתי שבא לו. בעה"ח, הצמחים והדומם לא קיבלו דעת ולא בחירה לעשות שונה ממה שהועיד אותם בוראם, והם מקיימים את תכליתם כרצונו מהחל ועד כלה. לכל אחד יש תפקיד, ולכן כאשר הקב"ה גוזר שהחתול לא ייאכל ע"י בני האדם, אבל התרנגולת כן - זה תפקידה וטפשי להביע דעה שמקורה במוח אנושי יציר כפיו של בורא העולם, ולומר על רצונו של בורא העולם: זה לא בסדר, זה רצח של תרנגולת... אי אפשר להגיד על כל מוות רצח. צריך להבין מה זה רצח לפני שמשתמשים במילה הזו בסיטונות ומגישים כתבי אישום. בני האדם הם נשמות, וקיבלו דעת ובחירה כדי לעשותם שותפים בבריאה ולזכותם בהטבה רוחנית. אבל זה לא אומר שהם קיבלו רשות להחריב את העולם, ושהבריאה נהייתה הפקר. הם לא יכולים להאמין במה שהם רוצים בלי חשבון. הם אמנם יכולים לבחור במה שהם רוצים - אבל ייעשה איתם חשבון אמת וצדק. למה החלטת שהקב"ה הרג אותם בגלל שהיתה להם דת שונה? הרי בעולם לאורך כל 6000 השנים הסתובבו אינסוף בעלי דתות שונות ואפילו כופרים שלא האמינו באלוקים, והוא איפשר להם לחיות עד זקנה ושיבה, אז מה קרה? זה לפי מצבי רוח? למה החלטת שנביאי הבעל יכולים לעשות מה שבא להם בעולם של הקב"ה עם הבחירות של הנשמה שהעניק להם הקב"ה? מה, הוא הפקיר את העולם ואת הנשמות שלהם? יש סיבה לכל דבר. כמובן שאת הסיבות אני ואת לא יכולות לדעת, בגלל מה שהסבירו לך (עפ"י הדוגמאות בספר איוב וכו'). אבל אני יכולה להסתכל על הדברים בצורה הגיונית, ולשער לעצמי. אני לא מכירה את העניין הזה, כך שאני קוראת אותו מתוך מה שהביאו החברים בפורום. ומה שאני רואה כאן כפי דעתי ומחשבתי בלבד, בלי ללמוד את הנושא, זה שאלישע קידש את שם ה' בפני בני העיר, והביא את דבר הבורא: "ריפאתי למים האלה, לא יהיה משם עוד מוות ומשכלת". (ואח"כ כתוב "כדבר אלישע אשר דיבר", והוא עולה בית אל, ועולה בדרך - והחזרה של הדברים מלמדת משהו חשוב, כמו כל כפל דברים בתורה. זה מלמד מסתמא שיש כאן עניין של עלייה בהתקדשות ובחיבור לקב"ה). והנה באים הנערים, ובגלל איזה רווח כלכלי מורידים את ערכו של אלישע כנביא ה' ומזלזלים בו. נראה לי שהם עשו בדיוק מה שעשה עמלק: לקרר את הקידוש, לבטל את החיבור והראייה של נוכחות הקב"ה. זה דבר שהקב"ה ציווה להשמיד - עמלק. עמלק זה לא ילדים קטנים ומסכנים, זה לא כבשים פועות ותמימות - זו מהות רוחנית שהתלבשה בגוף של ילדים וכבשים, נשים ועם. את המהות הרוחנית הזו ציווה הקב"ה להשמיד, כי תכליתה להילחם במטרתו של האדם בעוה"ז - להתחבר לקב"ה, ולקלקל לו את הדרך בעוצמה גדולה. הקב"ה מלמד את האדם שאין לחוס עליו ואין לרחם עליו ויש להשמידו עד היסוד ולא להשאיר לו שריד ופליט. ממש כפי שאין מצפים מהמנתח לרחם על הילד המסכן והסובל, כי זה לטובתו שיחתכו את גופו לגזרים ויגרמו לו לייסורים קשים כדי לרפאו ממחלתו ולהוציא לו את הגידול, שיחיה שלם ובריא לשנים טובות וארוכות - כך ברור שהקב"ה מצווה לטובתנו להכרית את שורש הרע החזק ביותר ולהשמידו ללא רחמים. גם נביאי הבעל הם לא סתם אנשים טועים, אלא רמאים ומטעים, שמקלקלים ליהודים לבחור נכונה, ומשבשים את דרכם. ועל זה נאמר בלשון ההמון: "יש דברים שצריך להרוג אותם כשהם עוד קטנים"!