"יהדות לחילונים"

arriy80

New member
למה לקפוץ לשאול?

משה רבינו כבר נצטוה לגבי עמלק: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה, כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר, וְשִׂים, בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ: כִּי-מָחֹה אֶמְחֶה אֶת-זֵכֶר עֲמָלֵק, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם." שאול בסה"כ עשה את מה שה' ציוה אותו ע"י שמואל הנביא: "כֹּה אָמַר ה' צבקות ... עַתָּה לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת-עֲמָלֵק" השאלה היא לא על האנשים אלא: למה אלוקים עושה כך? שאלה טובה... איוב פרק יא, פסוק ז: "הַחֵקֶר אֱלוֹהַּ תִּמְצָא; אִם עַד-תַּכְלִית שַׁדַּי תִּמְצָא" "מה תתרעם על רעות הצדיק וטובות הרשע וכי אתה תמצא חקר משפט ה' וכאומר וכי יודע אתה מי הוא הראוי להקרא צדיק ומי לרשע יחשב" [מצודות דוד] וכבר אמר אחד החכמים: אילו ידעתיו - והייתיו. (ומי שרוצה באמת לדעת מעט מה עומד מאחורי הדברים, יעיין בהסברי חז"ל)
 

rachel437

New member
חז"ל מצאו תרוץ לכל טעות בתנ"ך.

מחיית עמלק כולל נשים וילדים, מעשה נבלה. איוב מעולם לא היה, משל הוא. האם אסמוך על ספר, עם אמצא בו טעויות.
 

arriy80

New member
בשביל מה את מתייחסת לתנ"ך בכלל?

יש בו טעויות, סיפורים אכזריים, אז בשביל מה לקבל אותו בכלל. תתנערי ממנו! מענין למה אותו הגדירו "ספר הספרים"....
 

rachel437

New member
התנ"ך הוא ספר היסטורי

שנכתב על ידי בני אדם וככה אני מתייחסת אליו.
 

arri2007

New member
תגידי,

אם היו מגלים לך לפני 250 שנה, על איזו משפחה מגרמניה, שהצאצאים שלהם יהיו היוזמים והמבצעים של השמדת יהודי אירופה. מה היית עושה? הורגת אותם? גברים נשים וילדים? זה לא הומאני... זה לא מוסרי... זה מעשה נבלה ! בכך היית מוסרת את ששת מליון אחייך לשחיטה תחת ידי האנשים ההומאניים הללו... למה אני משווה למחיית עמלק? מפני שרק אלוקים יכול לדעת מה יצא מכל אחד! ואם הוא - היודע הכל - אמר להרוג מישהו, כנראה שיש לו סיבה מאד טובה... ומענין שיש כאלו שהוא אסר להלחם איתם ואפילו לא להתגרות בהם! (שעיר, עמון ומואב) בהסתכלות שטחית וילדותית תמיד אפשר להתאונן על "באגים"...
 

rachel437

New member
>הסתכלות שטחית וילדותית <

לא ידעתי שכל מי שלא מאמין למפרשי המקרא הוא שטחי וילדותי, רק מי שמעוות ומשנה את הכתוב, יש לו ראיה חכמה ובוגרת. מעניין מדוע אלוהים שכח להורות לנו להשמיד את העם הגרמני. לכל דבר אפשר למצוא תרוץ, דוד המלך כבר כתב בתהילים "אשרי שיאחז ונפץ את עולליך, אל הסלע" אלוהים לא נתן הוראה, בני אדם כתבו את התורה ובני אדם טועים לפעמים.
 

arriy80

New member
נכון

להתעלם מסיפור המאורעות לפי איך שקיבלו חז"ל, דומה הדבר למי שקורא את הכותרות שבעיתון ללא גוף הכתבה, וכך הוא "מבין" מה קרה שם. אלוקים לא "שכח" להורות להשמיד את העם הגרמני, כמו שהוא לא "שכח" להורות על השמדת הבבלים שהרגו ועינו את עם ישראל לאחר חורבן ביהמ"ק הראשון. וכמו שלא הורה להשמיד את העם הנוצרי ששרפו וטבחו בזמן שליטת האינקביזיציה. אלוקים שיודע היכן נמצא שורש הרע - רק הוא יכול להורות להשמיד אדם. דרך אגב, ממולץ לעיין בתלמוד במסכת מגילה דף ו', שם יש רמז לגבי גרמניה. "זו גרממיא של אדום שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו" - (הגר"א ועוד גורסים "גרמניה") [כמובן שקיימים כבר "הסברים" של כאלו שמנסים "להבין", גם במחיר חשיפת בורותם]
 

rachel437

New member
גרממיא של אדום

הגמרא לא דברה על גרמניה הנאצית של זמננו, ולא על גרמניה של המאה ה-18, אלא בברור על גרממיא של הגרמאנים שלפני כ- 2000 שנה, ותו לא. רק בורים ועמי ארצות לוקחים גמרא ומשנים ומעוותים את הכתוב, כדי שתראה כנבואה. מי שניבא את השואה הוא זאב ז'בוטינסקי . לאדם המאמין אין ברירה, אם הוא לא יפרש את התורה כמפרשי המקרא, הוא בבעיה קשה, הרי התורה מלאה סתירות כרמון, רק עם מעוותים ומשנים את הכתוב, אפשר לתרץ את כל טעויות התורה.
 

arriy80

New member
אכן

רק מי שלומד את הדברים מתוך גישה של נטול שורשים, לא יכול להבין את דרך הלימוד שנמסרה לאורך כל הדורות. ומי שניבא את השואה, לא מתוך ההתנכלויות הראשוניות של הנאצים ביהודים, אלא מתוך דברי התורה על מצב עם ישראל כפי שהיה שרוי באותה התקופה, היה "החפץ חיים", וכך תלמידו הקדוש ר' אלחנן וסרמן הי"ד, שכתב על התנועות שקמו בעם ישראל "נציונאליזם" ו-"סוציאליזם", שנהפכו למקל אחד "נציונאל-סוציאליזם" (התנועה הנאצית), ובזה עם ישראל יוּכה. דעת "אמת"??? פיהו של הפוקר ענה בו: "המשפט "אלמלי הן יוצאין ומחריבין כל העולם כולו" אינו כתוב באופן בהיר" - ואז הוא יכול לעוות לפי רצונו.
 

rachel437

New member
דעת אמת כותב מאמרים מעניינים,

לא ראיתי שמישהו ענה להם בצורה עניינית. אני לא רואה שאתה עונה בצורה עניינית לאותו פוקר. האדמורי"ם והרבנים קראו לציבור לא לעלות לארץ, תאר לך מה היה קורא אם הרבנים והאדמורי"ם היו קוראים לכולם לעלות לארץ, כמו ז'בוטינסקי.
 

rachel437

New member
כל מפרשי התורה כותבים פנטזיות

כמו רש"י שמספר לנו, שאדם הראשון בא על כל חיה שבעולם ולא נחה דעתו עד שבא על חוה. אין גבול לדמיון ולפנטזיות של מפרשי המקרא.
 

arriy80

New member
בבקשה

ההבדל ביננו הוא לא בהבנת ה"פנטזיות" של המפרשים, אלא משהו הרבה יותר בסיסי. את מסתכלת על חז"ל כאנשים כמונו. ההשגה שהיתה להם בהבנת העולם וההסטוריה שלו, מבנה היהדות ומסורת התורה, היא אותה השגה שאנו גם יכולים להגיע בקלות. כך שמה שהם כתבו, כל ילד יכול להבין. עם הבנה כזו, בודאי שהדברים שהם כותבים יראו לך פנטזיות.
 

rachel437

New member
הבנת דברי חז"ל.

לאדם המאמין אין ברירה אלא לפרש את דברי חז"ל כמשהו רוחני, אחרת דבריהם ייראו מגוכחים, כמו עכבר שחציו עפר וחציו בשר, או שמי שחולם שבא על אווז יעלה לגדולה ויהפוך לראש ישיבה, או שכינה נוצרת מן העיפוש, וכו'.
 

arriy80

New member
הבנת דברי חז"ל

לאדם הקורא את דברי חז"ל ומבינם כפשוטם כבר כתב הרמב"ם: "הם מאמינים אותם על פשטם, ואין סוברין בהם פירוש נסתר בשום פנים. והנמנעות כולם הם אצלם מחויבות המציאות. ואמנם עושים כן, לפי שלא הבינו החוכמה והם רחוקים מן התבונות ... סוברין שלא כוונו החכמים ז"ל בכל דבריהם הישרים והמתוקנים, אלא מה שהבינו לפי דעתם מהם, ושהם על פשטם. ואע"פ שהנראה מקצת דבריהם יש בהם מן הדיבה והריחוק מן השכל ... וזו הכת עניי הדעת, יש להצטער עליהם לסכלותם... והכת השניה באים לסכל אותם ולגנותם ומוציאים דיבה על מה שאין בו דיבה, וילעגו על דברי חכמים ושכלם יותר זך מהם. ושהם, עמי הארץ נפתים, גרועי השכל, סכלים בכלל המציאות, עד שלא היו משיגים דבר חכמה בשום פנים. והיא כת ארורה, לפי שהם משיבים על אנשים גדולים ונשיאים אשר נתבררה חכמתם לחכמים" הרמב"ם דוקא בולט בהסטוריה היהודית בתור אדם חכם ומלומד.
 

rachel437

New member
החכם הזה גם פסק

להכות אישה שמסרבת לרחוץ רגלי בעלה ולהרוג ילדה קטנה גויה שנאנסה על ידי יהודי . כשאין מה לענות, עוברים להתקפה.
 

arriy80

New member
מי שלא מבין

יתפוס את הדברים שבעיניו פחות מוסריים יעוות אותם, וינגח איתם... אין בעיה למצוא דברים כאלה בכל חברה מתוקנת ומוסרית, צריך רק רצון לנגח... מי שלא מבין איך המערכת עובדת, על מה היא בנויה ומי יצר אותה, לא מסוגל להבין גם דברים פשוטים, קל-וחומר שלא יבין דברים לא פשוטים.
 

rachel437

New member
מי שלא מבין

מי מעוות כל פסוק שני בתורה, מפרשי המקרא או מבקרי המקרא? מי נותן משמעות שונה לחלוטין לפסוקים הכתובים בתורה? לדוגמה: כִּי-יִנָּצוּ אֲנָשִׁים יַחְדָּו, אִישׁ וְאָחִיו, וְקָרְבָה אֵשֶׁת הָאֶחָד, לְהַצִּיל אֶת-אִישָּׁהּ מִיַּד מַכֵּהוּ; וְשָׁלְחָה יָדָהּ, וְהֶחֱזִיקָה בִּמְבֻשָׁיו. יב וְקַצֹּתָה, אֶת-כַּפָּהּ: לֹא תָחוֹס, עֵינֶךָ. התורה כותבת בפירוש לכרות את ידי האישה ומזהירה לא לרחם עליה, באם חז"ל ומעוותים ומשנים את הכתוב וטוענים שהכוונה היא לקנס כספי המוטל על האישה. יש עוד מאות דוגמאות איך חז"ל שינו את הכתוב. מגוכך שאחד כמוך טוען שאני מעוותת את הכתוב. תן דוגמה אחת, היכן עשיתי זאת? כמו שכתבתי בעבר, אתה מחב"ת מתחיל, כשאין לו מה לענות, עובר להשמצות.
 
למעלה