ליאור../images/Emo124.gifתקראי
הפגיעה בבעלי-חיים במשקים לא מתבצעת מתוך גחמה מרושעת, אלא אך ורק כדי לספק את הצריכה למוצרים מהחי. אם אנשים לא היו קונים בשר ומוצרים אחרים מהחי, לא הייתה שום סיבה להרביע, לגדל ולשחוט את בעלי-החיים האלה. ככל שתהיה פחות תמיכה כלכלית בתעשיות פוגעניות, כך התעשיות הללו יצטמצמו. כשאדם צורך מוצר כלשהו, הוא תומך בייצור שלו, על כל המשתמע מכך. הפגיעה בבעלי-חיים קשורה באופן ישיר לצריכת המוצרים המופקים מהם. בני-אדם ראויים לזכויות שוות ללא קשר למידת האינטליגנציה או ההצלחה שלהם: אף על-פי שבני-אדם בהחלט אינם שווים זה לזה בתכונות ובהישגים שלהם, אין אנו מצדיקים אפליית אדם אחד לעומת אחר בשל היותו מוצלח פחות. אפילו תינוק בן-יומו, שטרם פיתח כישורים מיוחדים, זכאי להתייחסות מוסרית. לא נרצה לטעון כי אדם חכם זכאי להרוג ולאכול אדם הלוקה בפיגור שכלי, רק משום שהוא חכם ממנו. הפרט מבסס את זכותו להתייחסות מוסרית לא על סמך היותו יצור חכם או מוצלח במיוחד, אלא על עצם היותו בעל רגשות וצרכים אישיים - ובתכונה זו האדם אינו נבדל מבעלי-חיים.
הפגיעה בבעלי-חיים במשקים לא מתבצעת מתוך גחמה מרושעת, אלא אך ורק כדי לספק את הצריכה למוצרים מהחי. אם אנשים לא היו קונים בשר ומוצרים אחרים מהחי, לא הייתה שום סיבה להרביע, לגדל ולשחוט את בעלי-החיים האלה. ככל שתהיה פחות תמיכה כלכלית בתעשיות פוגעניות, כך התעשיות הללו יצטמצמו. כשאדם צורך מוצר כלשהו, הוא תומך בייצור שלו, על כל המשתמע מכך. הפגיעה בבעלי-חיים קשורה באופן ישיר לצריכת המוצרים המופקים מהם. בני-אדם ראויים לזכויות שוות ללא קשר למידת האינטליגנציה או ההצלחה שלהם: אף על-פי שבני-אדם בהחלט אינם שווים זה לזה בתכונות ובהישגים שלהם, אין אנו מצדיקים אפליית אדם אחד לעומת אחר בשל היותו מוצלח פחות. אפילו תינוק בן-יומו, שטרם פיתח כישורים מיוחדים, זכאי להתייחסות מוסרית. לא נרצה לטעון כי אדם חכם זכאי להרוג ולאכול אדם הלוקה בפיגור שכלי, רק משום שהוא חכם ממנו. הפרט מבסס את זכותו להתייחסות מוסרית לא על סמך היותו יצור חכם או מוצלח במיוחד, אלא על עצם היותו בעל רגשות וצרכים אישיים - ובתכונה זו האדם אינו נבדל מבעלי-חיים.