יום האהבה - כן? לא? למה לא?

Thumpers

New member
יום האהבה - כן? לא? למה לא?

כפי שחלקכם (כמעט) בטוח יודעים, בעוד כמה ימים יתקיים יום האהבה (הלועזי, כמובן) או כפי שהוא נקרא ע"י רבים ה"ולנטיינ'ז דיי". אני מניחה שכמעט כולם פה מכירים את המקור ליום הזה (אם לא - גוגל איז יור פרנד) ורציתי לדעת מה דעתכם עליו. אה, תענו לגבי יום האהבה העברי/הולנטיינ'ז, מבחינתי זה אותו הדבר - אז תענו לגבי מה שמתאים לכם :) אתם חוגגים את יום האהבה? האם לדעתכם זה סתם עוד חג ממוסחר שמטרתו היא לגרום לחברות המתנות/שוקולדים/פרחים/וואטאבר - להרוויח עלינו? משהו נוסף?
 

svety

New member
משתדלת לא לחגוג

לא אוהבת שאומרים לי איך לאהוב ומתי. ועוד יותר לא אוהבת את המסחור, הלבבות ושאר ירקות מגעילים
 

elcool

New member
הייתי חוגג משהו מיוחד...

אם לא יומיים לפני אני וחברה שלי גם ככה נחגוג 5 חודשים על ידי מצנחי רחיפה, ופיקניק רומנטי על שפת הים. באופן כללי אני רואה את ימי האהבה למיניהם ככה - מכירים את הסיטואציה בפאב שכולם מקבלים את הבירות, ואז מישהו שואל "אז למה נרים כוסית?". מישהו עונה "לאבי שיש לו טסט מחר!" ואז כולם צועקים את זה ומורידים את הבירה. הכוונה שלי היא, שבמילא כולם היו שותים, לא משנה איזה סיבה היו אומרים. אז ככה זה - אני תמיד אוהב את חברה שלי, ונהנה איתה. יש תירוץ? אז למה לא!
 
כשתתחילי ללמוד תביני...

גם ביום האהבה שלי וגם ביום הולדת שלי, אני וחבר שלי נהיה כל אחד במקום שלו, חורשים את העכוז למבחנים. בקיצור- יום האהבה הלועזי ל.ר. במוסדות הלימוד (ובעיקר בטכניון)
 

קרקלה

New member
יום האהבה לא מיועד לחוגגים אותו

הוא לא מיועד לזוגות צעירים ומאוהבים. כמו שאלעד אמר, אלה רומנטיים במילא. מי שצריך להזכיר להם להתייחס לאהוב בחייו זה אנשים בזוגיות של שנים, אלה שנמנעים ממחוות רומנטיות כי זה נראה להם אדיוטי ומביך.
 

Thumpers

New member
אלו בין כה וכה

לא יחגגו את הולנטיינ'ז. בכל מקרה, אני חושבת שגם זוגות שנמצאים שנים במערכת יחסים - צריכים לשמור על להבה כלשהי. לאו דווקא במסגרת יום האהבה.
 

קרקלה

New member
אני לא חושבת שמישהו יחלוק עלייך בענין הזה

אבל השאלה היא אם אפשר
 

קרקלה

New member
לא, אבל בהנחה שיש עדיין אהבה, אבל יש גם שגרה

יום האהבה הוא שובר שגרה נחמד. ז"א נראה לי, עוד לא הייתי בזוגיות ארוכת שנים.
 

Slow Cheetah

New member
אני חושבת שיש משהו יפה בשגרה בזוגיות.

לאדעת, זה שזוג "שורד" ביחד ומצליח לחיות זה לצד זה במשך שנים וחיי במציאות (ולא באשליה של תחילת הזוגיות), זה מרשים הרבה יותר מאשר זוג בתחילת דרכו שעדיין שקוע בהתאהבות גדולה ותשוקה ועיוור מאהבה.
 

HouseAtreides

New member
אני לא משוכנע שזה קשור למשך הזוגיות

ישנם לא מעט אנשים שמצפים (בעיקר מצפות אבל תמיד יש יוצאי דופן...) למועדים האלה בכליון עיניים במשך כל השנה. עבור הסוג הזה של אנשים, אפילו יציאה למסעדה הקרובה (זו שביקרו בה 500 פעם ב- 40 השנה האחרונות) מקבלת טעם אחר לגמרי כשהיא נעשית ביום האהבה, לעומת "סתם" יציאה לאותה מסעדה ביום חול. הקטע הבא מבוסס על שיחה אמיתית: הוא: "שלום, אני הראל ממפעל הפיס. למה כ"כ חשוב לך לקבל מתנה ליום ההולדת? חסר לך משהו?" היא: "לא חסר לי כלום, פשוט כיף לי שמתייחסים אלי!" הוא: "ואם תקבלי בדיוק אותו יחס ביום אחר?" היא: "זה יהיה נחמד מאד כמובן, אבל * גם* ביום הזה חשוב לי לראות שמתייחסים אלי". "היא", כדי שהנקודה תהיה ברורה, היתה בחורה צעירה מאד בת 50, נשואה באושר מגיל 19.
 

Slow Cheetah

New member
לא חגגתי, לא חוגגת ולא אחגוג :)

1) אני חושבת שזה מכרה זהב בשביל החברות המסחריות ואני לא ממש בקטע של לממן להם את זה. 2) לדעתי זה מזלזל במערכות יחסים - אם אתה רוצה להראות את אהבתך בעזרת מתנות, למה צריך יום אחד מיוחד לכך? "תפנק" את האדם שאתה אוהב בכל יום, זה פשוט מראה בעיני שחושבים שהגזע האנושי סתום ולא מסוגל לבצע דברים על דעת עצמו ולכן צריך יום מיוחד כדיי לציין דברים. 3) מצטערת, הדבר הנובע בין השאר מהימים האלה זה שמתנות=אהבה, וזה לא נכון. זו אולי דרך דיי מרירה להסתכל על דברים, אבל בסופו של דבר אצל הרבה אנשים הפואנטה של היום הזה זה קניית מתנות. 4) הרבה אנשים מפרשים את היום הזה כהזדמנות לסחוט מבן/בת הזוג השקעה רבה (מבחינה כספית) ואם מישהו מנסה לעשות משהו יותר נחמד ומיוחד (שלאו דווקא דורש הרבה כסף), הוא נחשב כקמצן. (אני באמת לא כזאת מרירה כמו שאני נשמעת פה
)
 

Thumpers

New member
וואו.

זה פחות או יותר בדיוק מה שאני כתבתי בבלוג שלי, לגבי הנושא. :) את נשמעת מרירה, but aren't we all?
 

Slow Cheetah

New member
מגניב שאנחנו חושבות אותו הדבר D:

ואני נשמעת אבל אני לא P: (יש לא מעט בחורים שאני אוכל לצאת איתם וישמחו לקנות לי מספיק דברים... אני פשוט נגד.)
 

Thumpers

New member
ברור.

זה היה בצחוק, את לא באמת נשמעת מרירה. (אחרת אני אודה בכך שאני זקנה נרגנת!) אני בכלל די בטוחה שאת אחותי הקטנה, עם עוגיפלצת, חתול ג'ינג'י וכל השטויות האלו.
 
למעלה