יום האהבה - כן? לא? למה לא?

Slow Cheetah

New member
לאחותך הקטנה יש דברים כאלה או שאת מדברת

עליי ספיציפית?
(לא בטוחה שציינתי מספיק, יש לי ליקויי למידה ובין השאר בהבנת הנקרא. אז לפעמים אני צריכה הסברים נוספים
)
 

Thumpers

New member
אממ, לא זוכרת למה התכוונתי.

אני עם כדורים כרגע ואני קצת מסטולית, אני אחזור אלייך עם תשובה בהקדם האפשרי. תודה. ביייייייייייייייייייייייפ.
 

HouseAtreides

New member
מסכים עם כל מילה כמעט

אבל קצת פחות עם העליהום על החברות המסחריות. אלה בסה"כ נכנסות לכל חור שיש פוטנציאל למצוא בו נפט בכמות מסחרית, ולכל היותר משתדלות לחזק אותו ולהעמיק אותו קצת. הדגש הוא על כך שהחור היה קיים שם ממילא, גם אם היה קטן וסבך צמחים כיסה אותו - לא הן יצרו אותו! דוגמא שתמחיש את העניין: יום אחד החליט זוג עלום לחגוג את חג האהבה בפריס. מסתבר שהמסלול הספציפי שעשו היה מוצלח מאד, התמונות יצאו נהדר, רוב הקולגות לעבודה החליטו לקחת חופשה דומה בשנים העוקבות - ואז אחד מהם סיפר זאת לחבר, בעל משרד נסיעות מכובד, שגילה לפתע את החור והחל להציע דילים כאלה לכל המעוניין. כך בדיוק קרה עם גני האירועים, חנויות המתמחות בזרים לכלות וכו'. כשיש ביקוש מתפתחים סביבו עסקים - כך תמיד יהיה.
 

Thumpers

New member
דווקא הייתי שמחה להיות עכשיו בפריז...

אבל לא בגלל יום האהבה, סתם כי אירופה יפה בחורף.
 

Slow Cheetah

New member
לא אמרתי שזו הסיבה המרכזית ../images/Emo3.gif

האחרות דווקא יותר חשובות לי.
 

קרקלה

New member
בתיכון שאלתי פעם את השאלה "למה צריך יום שואה"

זאת לא באמת היתה השאלה שלי כי הייתי טמבלית, אך אינטליגנטית בכל זאת. אני יודעת שאחרים צריכים יום שואה כדי לזכור. השאלה היתה יותר "למה אני, שחושבת על השואה בכל יום ולא מעט, צריכה את יום השואה? איך אפשר לשכוח כזה דבר? ולמה אני צריכה יום מיוחד" מדוע? כי הייתי טינאייג'רית, והתעניינתי כמו כל הטינאייג'רים במוות וטירוף וחשבתי שאני נורא מגניבה ואפלה ומיוחדת ועמוקה (והייתי, כמובן, כמו כולם). ובסטייט אוב מיינד שהייתי בו, שטרבלינקה מוחשית וחיה לי בראש, באמת לא הייתי צריכה יום מיוחד. אבל אחרים, שהם לא טינאייג'רים מטופשים בסטייט אוב מיינד הזה, כן צריכים. לשמחתי, היום אני לא עסוקה בשואה כלל וכלל, ולציין משהו נשכח זה טוב. אז למה צריך יום מיוחד בשביל זה? כמו שאמרתי, צעירים מאוהבים לא צריכים. זוגות של הרבה זמן, שלא רואים כוכבים בעייני האהוב אלא הפרשת בוקר, כן.
 

Slow Cheetah

New member
אני חושבת שהם לא צריכים, ואני חושבת שלהשוות

בין יום השואה לבין יום האהבה זה דבר טיפשי (No offence) - יום השואה בא להזכיר לנו דבר שלילי ומשמעותי שקרה ומנסה להכניס אותו טוב-טוב לתודעה החברתית בשביל שלא נשכח ולא ניתן לזה לקרות בשנית. אהבה בזוגיות נמצאת בכל יום, ואני חושבת שזוג שעבר למנטליות יום-יומית אמור לאהוב גם את זה ולהצליח להחזיר את ההתלהבות ההתחלתית בגלל שהם הגיעו למסקנה שזה הדבר הנכון ולא בגלל שמסומן תאריך בלוח השנה.
 

קרקלה

New member
בסדר.

אני כן אגיד שאת נשמעת לי קצת נאיווית, אבל זה גם יפה. כמובן, אולי לך זה באמת יצליח, להיות נלהבת גם אחרי 20 שנה. רוב הזוגות רחוקים מהתלהבות ראשונית מאוד מאוד, גם אם יש להם אהבה משפחתית וחברית ואפילו עוד קצת משיכה מינית. אני לא אומרת שיום האהבה הוא זה שיקים את הקשר לתחיה. אני אומרת שבחיים אנשים נשחקים ושוכחים שבן הזוג צריך לפעמים התיחסות רומנטית, הרגשה שהוא לא לגמרי מובן מאליו. אידאלית ברור שהטוב ביותר זה לא להצטרך תזכורת לזה אף פעם
 

HouseAtreides

New member
רגע רגע..

לא חשבתי שמישהו הטיל ספק בעובדה שכל אחד (נו, כמעט כל אחד..) צריך מדי פעם התייחסות מיוחדת. חשבתי שהשאלה היתה סביב הנחיצות של יום אחד משותף כזה, שבו כלללל הזוגות (נו, רובבב הזוגות..) בנפרד יעשו זאת. חוץ מיצירת אלמנט של תחרות (שאישית אני מאד לא אוהב, בטח ובטח בנושא הזה), ואולי קצת הקלות לוגיסטיות מהסביבה לצורך קיום החג - אני לא רואה במה זה תורם לאנושות.
 

Slow Cheetah

New member
אז אולי היה צריך להעלות את המודעות החברתית

בצורה אחרת, ולא דרך "חג"... ובכל מקרה, אם הם צריכים החייאה למערכת יחסים, יום אחד לא יעשה את ההבדל. ואומרים לי הרבה שאני תמימה, זה בסדר
אני מעדיפה לחיות בעולם "שלי", לדעתי זה יכול לגרום לשינוי כלשהו.
 

stagadish2

New member
הלוואי שהם היו חושבים על מוות

הדבר היחיד שמעניין את רובם הוא כמה לייקים עשו להם על התמונות מהטיול השנתי. ובעניין השואה. קחי לדוגמא את המסע לפולין; אנשים אצלנו הסתובבו עם פרצופים מבואסים במיידאנק (גוגלכרום לא מזהה את מיידאנק, מסתבר. איך נפלו גיבורים וזה) ושנייה אחרי זה צעקו "מוות לערבים". נכון, לעשות סלקציה לאנשים שייצאו למסע לפולין זה חתיכת אירוניה, אבל בכיף הייתי עושה. אני לא חושבת שהנצחה ועיסוק בשואה הם אפקטיביים כשאנחנו מדברים על אנשים עד כדי כך אטומים. רוב האנשים חושבים ששואה זה נורא בגלל שמתו שם מלא יהודים והיי, גם אנחנו יהודים! עזבי, הדרך שמלמדים אצלנו את השואה ממש דפוקה ומתבכיינת (יש כזה פרק שנקרא "הרעב בגטו". כן. והמורה שלי מכתיב את זה עם המון מילים כמו "מזעזע" ו"נורא"). [לי, במקרה, הייתה בפולין מדריכה מגניבה שאמרה עוד ביום הראשון שהיא לא תשמיע לנו שירים מרגשים (היה לנו אוטובוס אחד בשכבה ששמו להם יום אחד איזה שיר של שרית חדד על תקן פסקול מרגש או משהו. זה ממש הצחיק אותי) ועדויות קורעות לב ולא תהפוך את השואה לדרמה סוחטת דמעות. והיא הייתה גם נורא כנה ואמרה לנו שאם *היא* הייתה חיה בגרמניה הנאצית היא לא הייתה מצילה יהודים. זה נורא נדיר שמגיע בן אדם כזה מטעם משרד החינוך, אגב, כי כשזה מגיע לשואה, מורים הופכים לחבורה של יפי נפש.] עוד קטע דפוק: השנה ירדו מחנות ההשמדה במיקוד, אז אנחנו לא לומדים את זה. [אני כבר לא בטוחה עד כמה התגובה הזאת קשורה לתגובה שלך]
 

HouseAtreides

New member
הרשי לי להביע את התפעלותי הכנה

מהתובנות שאת מעלה כאן בגיל 16 פלוס-מינוס (אם לשפוט לפי הכרטיס). כן ירבו כמוך! אם אני זוכר נכון, בגילך עוד התפלק לי מפעם לפעם צמד המילים המגעיל "מוות לערבים". זה לא שהיתה לי תאוות רצח, פשוט חשבתי באופן תמים ביותר שאני קורא להשכים להרוג את מי שקם להרוג אותי. נדרשו לי עוד כך וכך שנים עד שהתאפסתי סופית על הקשר הישיר והברור בין קריאות "מוות לערבים" לבין רצון חייתי לראות מליוני אנשים, רובם המכריע חפים מכל פשע שהוא, הופכים לערימות אפר כמו אלה שמוצגות באושביץ-בירקנאו. גם לגבי הצלת יהודים, נדרש לי זמן להודות באופן סופי ומוחלט שאם בכלל הייתי מצליח לשרוד את התקופה החשוכה ההיא, יצר ההשרדות היה גובר אצלי על כל דבר אחר. עם כל הצער, ויש צער, לא היה לי סיכוי להיות שינדלר השני
יודעת מה? אני גם לא יכול לשפוט את חברי היודנראט, כשברור שהאלטרנטיבה לתפקיד המפוקפק היתה כדור בראש. סרט האימה "הוסטל", ובמיוחד סרט ההמשך, עוררו אצלי לא מעט מחשבות בנושא. קשה לצפיה, אבל מומלץ!
 

HouseAtreides

New member
התכוונת לשאול למה המדינה צריכה יום שואה רשמי?

או למה את כאינדיבידואל מחוייבת להתייחד בכל רמ"ח איברייך עם זכר השואה דווקא באותו יום? כי אלה שתי שאלות שונות, שלשניה מביניהן אין לי בעצם שום תשובה טובה. ככל שעוברות השנים כך הצפירות מעוררות בי דווקא יותר ויותר תחושת אנטגוניזם, בגלל החדירה שלהן לכל מולקולה באויר, גם זה הפרטי שלי מתחת לפוך. חשוב לציין שכשהמנהג הזה החל, הנורמות החברתיות בישראל ובעולם המערבי היו שונות מאד. המדינה חדרה אז בברוטאליות לתפריט האוכל של כל אזרח ואזרח (=הצנע של דב יוסף), אז מי כבר התלונן על צפירה של דקה? אני חושב הפוך ממך לגבי קהל היעד שמתלהב לציין מועדים כמו חג האהבה. דווקא זוגות צעירים הם אלה שיתלהבו לציין זאת, כי עבורם זו חוויה חדשה שמציינת בין היתר מבחינתם עצמאות, התבגרות, פרק חדש בחיים וכו'. נראה אותך ניגשת בכזו התלהבות לחגוג מועד כזה אחרי שעשית זאת כבר 40 פעם וכבר באמת אי אפשר לחדש לך כלום..
 

קרקלה

New member
אני מבינה למה המדינה צריכה יום שואה

וגם את האנטגוניזם שלך לצפירה אני מבינה באיזשהו מקום. אבל למרות שאני פוחדת מהכוח של המדינה והחדירה למוחות אזרחיה וכד', אני עדיין מאמינה שיש מקום וזכות למדינה לומר לאזרחיה "את זה חשוב לי להעביר" ו"בזה אהיה פטרונית ואחנך אתכם, אפילו שאתם מבוגרים". כמובן שהשאלה הגדולה היא אילו תכנים ומה הגבול שלא עוברים, וגם איך יוצרים אתוס קולקטיבי בלי להדיר מיעוטים. אבל בקשר לשואה - אם כאן לא תהיה הסברה/התיחסות/התיחדות עם שואה, אז איפה. איך להעביר זה ענין אחר. בקשר לקהל היעד, אין ספק שמי שיתלהב מהחג זה אלה שלא צריכים אותו = צעירים נלהבים גם ככה. לדעתי אם יום האהבה היה חג של אנשים מכל הגילאים, אז היה יכול להיות לו ערך. נכון שחגגנו כבר 40 שנה, אבל פעם אחת בשנה. כמו שאנשים עדיין נרגשים לפני פסח, אפשר גם מיום האהבה. כי כל שאר הימים בשנה בני זוג עסוקים בעבודה וילדים וסידורים, והרבה זוגות שוכחים לעצור ולבלות רק הם, כזוג, ולא כמשפחה.
 

HouseAtreides

New member
חשוב לי רק לציין שתחושת האנטגוניזם שלי בצפירה

מגיעה למרות ההזדהות שלי שאינה יודעת גבולות עם מה שעומד מאחוריה. בגלל זה לא היה לי פשוט להסביר אותה, ולעיתים אני חש קצת אשמה בגללה. במשפט שלך "כמו שעדיין נרגשים לפני פסח..." טמון מבחינתי עולם ומלואו. את פשוט שייכת לזן האנשים שזקוקים לחגים, לטקסים, רואים בהם משהו שצובע את החיים, עוזר לחלק את הזמן לפרוסות שיש מה לצפות בין פרוסה לפרוסה, מכניס סדר, מרגש. כשהייתי ילד, גם אני הרגשתי ממש כך. אבל ממש. רוצה לדעת מה אני מרגיש היום לפני פסח? משהו כזה: - "אוי, שוב אי אפשר יהיה להשיג אוכל נורמלי בחופשה היחידה שיש לי. אם הייתי תופס את מי שאחראי לחוק הזה, הייתי......" - "אוי, שכחתי שעובדים בחול המועד. למה, למה כשהייתי ילד הרגילו אותי לחיים כל כך טובים שלא ישובו עוד?" - "אוי, סבתא שוב תשגע אותי בשאלות למה אין לי ילדים" - "אוי, כמה כלים יהיה לשטוף" - "אוי, שוב סבא יתעקש לקרוא את הטקסט ה^#$%*& הזה כהלכתו" - "לפחות נצא לאיזה טיול שיפצה אותנו על כל עוגמת הנפש הנ"ל". "קצת" הקצנתי כדי שהנק' תהיה ברורה. עכשיו מבינה את ההבדל בינינו?
 

קרקלה

New member
קומי.

לא הצליח לך הפעם. אני ספציפית לא אדם של טקסים בכלל. לא הגעתי לטקס סיום מאז החטיבה, לא אתחתן או אמול את ילדי. חוגגת את פסח פעם בשלוש שנים בערך ואוהבת את פורים, אבל זה סך המאורעות הרשמיים שאני לוקחת בהם חלק. השתמשתי בפסח כי זה משהו שהרוב אוהב ויכול להזדהות איתו. הדגשת מאוד את הגישה שלך ושלי ואת ה"זן" אליו אתה ואני משתייכים. לבריאות, אבל אני לא מתעניינת בך אישית (בלי להעליב), אלא מעבירה נקודה. אני כן מציינת ימים לא פורמליים שחשובים לי. למשל: ביום השנה לפעם הראשונה שהתאהבתי, אני לוקחת את האוטו ונוסעת לבד לבהות בכוכבים. לא יקרה כלום אם אדלג על היום הזה וזה כבר קרה, אבל זה הפסד של אחלה חוויה. יום האהבה בפברואר לא חשוב לי דווקא (ולאו דווקא אחגוג אותו, אבל ברור לי שלאחרים עדיף שהיום יוכל להיות רשמי), אבל זמן בו מתפנים מענינים דיומא ומקדישים לזוגיות - זה נראה לי רעיון טוב.
 

HouseAtreides

New member
לא הבנתי איפה בדיוק לא הצליח לי

מאין הביטחון שתיארתי רגשות אישיים שלי, או שהתעניינתי בך אישית, ולא באתי בסה"כ להבהיר וללבן נקודה (אחרת)? נדמה לי שאני מריח אכזבה קלה בתגובה שלך, אבל בהיעדר נתונים נוספים שעשויים לשפוך מעט אור על הנושא, אני בוחר שלא להיכנס לזה. את (נו, לא ממש את, הגישה שבחרת לייצג, בסדר? אבל כתבת "אני" ולכך הכי קל לי להגיב ב"את"...) טוענת בפסקה הראשונה שאת לא אדם של טקסים בכלל. בפסקה הבאה מסתבר שהמצאת במהלך חייך אקט זה או אחר שאין לי איך לתארו אלא כטקס, ותיארת שקיום האקט הנ"ל הסב לך הנאה. לא תיארת בפרוטרוט מהי בדיוק אותה הנאה וממה היא נובעת, אבל מעצם העובדה שציינת שזה קורה ביום השנה לפעם הראשונה שהתאהבת, ניתן להסיק שהחויה תהיה שונה בעינייך אם תחזרי עליה ביום אחר, שהוא לאו דווקא יום השנה. גם אני רואה את עצמי כאדם "לא של טקסים בכלל", אבל פשוט לא ייתכן שאנחנו עונים לאותה ההגדרה. ל-ע-ו-ל-ם לא אקיים טקס, כל טקס, כשאני לבד. אני איראה אידיוט בעיני עצמי אם אעשה זאת. הסיבה היחידה שלי לקיום טקסים היא כניעה למוסכמה חברתית, כשבאיזשהו מקום אני חש שהכניעה הזו משתלמת לי. לא בשבילי אני מקיים את הטקס, אלא בשביל מי שצופים בי עושה זאת. ברשותך אגדיר מושג נוסף, והוא "יום השנה": פלנטה מסויימת בשם "ארץ" השלימה מספר שלם של סיבובים סביב כוכב האם שלה, בהתייחס לנקודת ייחוס מסויימת בעבר. נשבע לך, אני לא מזלזל ולא מתנשא מעל מי שיום כזה גורם לו פרץ של רגשות ייחודיים, בדיוק כמו שאני מקבל באהבה את מי שמוכרח להתפלל בכל פעם שהוא מכניס מזון לפה. פשוט, אצלי יום השנה כשלעצמו לא מעורר כלום! שום רגש Whatsoever! גורנישט בלגורנישט! נאדה! סרו! זה לא אומר שרגשות דומים לא יכולים להופיע אצלי ללא הודעה מוקדמת בכל זמן שהוא, אבל - ובזה אנחנו דנים - ההסתברות שהם יופיעו דווקא ביום השנה היא בדיוק 1/365... עכשיו הצליח לי יותר?
 

קרקלה

New member
מה אגיד ומה אומר. לא רוצה, לא צריך.

הטיפשי הוא שאתה כל כך גאה בעצמך.
 
למעלה