יום האהבה - כן? לא? למה לא?

HouseAtreides

New member
טיפשי? מה זה קשור. גאה? בכלל לא.

בשום מקום לא הכרזתי מלחמה. אני בסך הכל מתאר מצב שמבחינתי הוא נתון ואין לשנותו. הבעיה כרגע היא אך ורק אצלך, שפשוט לא מוכנה לקבל כעובדה מוגמרת את קיומו של הצד שאני כרגע מייצג . אני רק יכול להבטיח לך שאין שום סיכוי שאשתנה, פשוט כי מבחינתי זה בלתי אפשרי. אין לי יכולת לתזמן כך את הרגשות שלי לימים מסויימים ומוגדרים מראש, ואין לי רצון להעמיד פנים של מיישר קו בעניין הזה רק כדי לשמוע ממך (או מאחרים שיום האהבה חשוב להם) תגובה חיובית..
 

קרקלה

New member
לא, זר וירטואלי, אל תעשה לי את זה! תשתנה!

הגבתי לך כי היית תוקפני, לא כי אכפת לי מי אתה ומה אתה ולשנות אותך(?!). נראה לי שיש לך קושי בהבנת טיבם של יחסים וירטואליים.. התגובה שלך היתה מוזרה מאוד בלשון המעטה.. "לא מוכנה לקבל את קיומו של צד"? WTF? כמה מעורבת רגשית נראה לך שאני בהתכתבות הזאת? שוב, לא רוצה לציין כלום, סבבה. זה לא מהפכני או מחוכם. סתם הופך הכל ליומיומי. אתה הצגת את זה כאילו זה רעיון גאוני ומקורי והשמש זורחת לך מהעכוז מסיבה לא נהירה, ואני תהיתי למה אתה כל כך מרוצה מעצמך, ומנסה להיות פוגעני. מעבר לזה, לא אכפת לי. יש לך אישור להמשיך בווטאבר שאתה עושה, ואני אצטרך להיות חזקה ולחיות עם זה!!
 

HouseAtreides

New member
עכשיו באמת הרגת אותי ../images/Emo6.gif../images/Emo178.gif

אין לי כבר כוונה להמשיך לסוב סביב אותה נקודה שלדעתי לא אוכל להבהיר באופן ברור יותר משכבר עשיתי. אבל לפרש את ההסבר שלי כת-ו-ק-פ-נ-י? בחיי שאני מנסה, אבל פשוט לא מצליח להגיע למקום שאת כותבת ממנו. איפה בדיוק טענתי למהפכנות או תחכום? איפה טענתי שאני רואה את עצמי מעל מי שיום השנה כן עושה לו את זה? מי דיבר על עכוזים? הכל פרשנות שגויה שלך! כן, שמש אכן היתה במשפט שהדגשתי, אבל בזה בדיוק זה מסתכם. הסיבה שהדגשתי את המשפט הנ"ל היתה כי נסיון החיים שלי עד כה הוביל אותי למסקנה שבעניין הזה אני בדעת סופר-מיעוט, ואפילו שמעתי לא פעם את המילה "עב"מ" בהקשר הזה. ממש ממש לא ציפיתי שתכנסי לעמדת מגננה - זה לא קורה בדרך כלל! ברור שלא חשבתי שאת מנסה לשנות *אותי*. אבל בפירוש אפשר להבחין באי נוחות מצידך, או לפחות בהשתאות מהולה בחוסר אמון מוחלט, לשמע הגישה שכרגע אני מייצג. למה? הפתרון אצלך, לא אצלי. אגב, גם לכדורגל יש לי הגדרה ברוח מדעית דומה.... ובחיים לא אהיה שותף להרגשה של אלה שבולעים כל משחק בהנאה. אז מה, בהצהרה הזו תקפתי את אוהדי בית"ר? נ.ב. את לא יכולה להיות יותר טועה כשאת מניחה שללא מועדים שנחגגים באינטרוול זמנים קבוע, הכל הופך ליומיומי. בקיצור נמרץ אבהיר: אצלי היומיום הוא החג, ואני קובע את המינון הרצוי.
 
אני לא בטוחה שאני יודעת איך לחגוג אותו

יש בדיחה שאומרת שהחגים היהודיים מתמצים בסנריו של "ניסו להרוג אותנו, לא הצליחו, בואו נאכל!". אולי יש בזה משהו, כי נראה שרוב האנשים שכחו איך לחגוג חגים שקצת יוצאים מהשטאנץ הזה. פתאום לא ממש ברור מה יש לעשות אם אין ארוחה משפחתית גדולה. איך ואיפה כן צריך לאכול? ולמי קונים מתנה? ואיזה? ונראה שאי אלו יצרני בובות פרווה זולות בסין השתלטו על הואקום הזה ושכנעו את העולם המערבי שהדרך הנאותה לחגוג היא ע"י שופינג של כל דבר אדום, או ורוד, או עשוי משוקולד. וחבל, כי אהבה היא יותר מזה, מן הסתם. אהבה זה לא לזכור להביא לזוגתך דובי או לצאת איתה לארוחת ערב [כאן הושמטה הערה כדי לא לגרום לשירשורפלצת נוסף
]. אולי צריך לצבור קצת עובש בזוגיות כדי להרגיש ככה, אבל בעיני נחמד שיש יום שיוצר איזשהו באזז בנושא הענקי הזה שנקרא אהבה, וגורם לאנשים, אם ירצו ואם לא, לחשוב לפחות לשניה אחת על איך שהיא מתבטאת בחיים שלהם. ואיך הם מרגישים בקשר למצב הזה. ואמנם אני משתדלת לעשות את זה בלי קשר לימים מסויימים, אבל נחמד שיש יום שמזכיר לי להשתדל להקדיש יותר זמן לבנזוג ולהגיד לו כמה טוב שהוא חלק מהחיים שלי. להרגיש אהוב ולגרום לבן הזוג להרגיש אהוב גם כן - זה לא חייב לעלות אפילו שקל אחד.
 

Legato

New member
ומה עם כל האנשים

שהחג הזה גורם להם להרגיש בודדים, עצובים ולא אהובים?
 
אחד הדברים הכי מעצבנים בעולם

הא שמישהו אומר לאדם אחר שהוא מרגיש לא משהו, והשני אמר לו "אתה צריך לבדוק למה אתה מרגיש ככה". אבל איכשהו, זה מה שאני מוצאת את עצמי אומרת. כי הרי אפשר להיות לבד בלי להרגיש בודד, ואפשר לא להיות בזוגיות ועדיין להרגיש אהוב. ואם היום הזה דורך על יבלת כואבת במיוחד, אולי כדאי לעשות משהו בקשר לזה (מה לעשות? איש איש ופתרונותיו הוא).
 

Legato

New member
אני לא מסכימה

גם בן אדם שבדרך כלל שמח מחוץ לזוגיות יכול להרגיש רע כשכל הסביבה שלו מוצפת פתאום בלבבות ובשוקולדים ובפרחים ובזוגות אוהבים. ובקשר ללבדוק למה הוא מרגיש ככה, יכולות להיות כל מיני סיבות שונות, זה לאו דווקא משהו שהוא יכול לעשות משהו לגביו. אז אולי צריך לתת לאנשים לחשוב על אהבה מתי שהם רוצים, אם הם רוצים.
 
לבבות ושוקולדים זה באמת די מבחיל

כבר ציינתי את הסתייגותי מהקיטש המתלווה. ואת לגמרי צודקת כשאת אומרת שבשורה התחתונה כל אחד צריך לחשוב על אהבה בזמן שמתאים לו. ועם זאת, אני מסתכלת על זה כשאלה ערכית משהו: למה שווה להקדיש חג? איזה דברים בעולם ובאורח החיים שלנו כל כך חשובים כדי שנקדיש להם יום כלשהו, עם פעילויות שמיוחדות רק לתחום הזה? אז החליטו שמלחמות ואלוהים וכו' זה עניין חשוב, ויצרו לנו את חגי היהדות (שמבוססים על חגים חקלאיים, כי בזמנו זה היה דבר חשוב וראוי מספיק כדי לחגוג אותו). ועל הדרך יש עוד כמה ימים שנועדו להקדיש מחשבה לעניין כלשהו. חלקם תופסים פחות, חלקם תופסים יותר. האם כל אחד צריך לחגג את יום האהבה ולחשוב על הדברים האלו שהזכרתי? ממש לא. כמו שלא כולם חוגגים את הקריסמס או שומרים כשרות מיוחדת בפסח. לכל אחד שמורה הזכות להחליט שזה לא בשבילו. האם צריך להיות בלוח השנה יום כלשהו שאנחנו, כחברה, מקדישים לערך כמו אהבה - לדעתי כן. הוא לא צריך להחגג ככה, אבל הוא בהחלט צריך להתקיים. (ועם ובלי קשר, אם מישהו מחליט לא לחגוג את יום האהבה כדאי שזה יהיה כי זאת ההחלטה שלו שאיתה הוא שלם, ולא בגלל מרמור כזה או אחר. אבל שוב, בין התיאוריה לפרקטיקה המרחק מאוד גדול, לעתים, וזה נכון שלא תמיד אפשר לעשות משהו לגבי זה.)
 

OnlyLeigh

New member
קיטש זה כיף!

הבעייה האמיתית היא לא בקיטשיות אלא כאשר אנשים אוטומטית מניחים שבת/בן זוגם אוהב/ת מה שכולם אוהבים וקונה בונבונירות בולנטיינס כי צריך. זה בערך כמו שאקליט לבן זוגי משחק כדורגל כי ׳זה מה שבנים אוהבים׳ בקשר לפרחים אגב, אין לי אף פעם מה להגיד. עוד לא הכרתי אדם שלא אוהב פרחים
 

Legato

New member
פרחים ושוקולד בסתם יום זה קיטשי וכיף.

פרחים ושוקולד בוולנטיינ'ס זה קיטשי ומעפן...
 

HouseAtreides

New member
מוזר איך הספקתי כבר לשכוח מהעניין הזה

כמה חריג הרגשתי עד תחילת שנות העשרים שלי, כשהרושם היה שכולם חוגגים כבר מזמן סילבסטר "כהלכתו" ורק אני ודומיי עוד לא וזה אפילו לא נראה באופק. כמובן שישנם גם האלמנים/ות.
 

OnlyLeigh

New member
חגים זה כיף

אבל כן יש משהו אנטי רומנטיקה בולנטיינס בעיקר כי הוא משולל ספונטניות ורצון חופשי ומרגיש מלאכותי. אבל כאמור בני אדם אוהבים הוראות,טקסיות ומחזוריות ותירוצים לעשות דברים כדי לא להרגיש מוזר מדי. כלומר- אם לא היה יום כזה, הייתי מופתעת.
 

OnlyLeigh

New member
וואו אני חושבת שהכל זה כיף מסתבר XD

Note to self - לגוון בנושאים של ההודעות
 
לא חוגג חגים נוצריים

כמו שאני לא חוגג את הרמאדן אני לא אחגוג גם את זה.אבל בט"ו באב הייתי קונה לחברה שלי זר פרחים עם הקדשה פשוט בגלל שאני אוהב לפנק.למזלי הרב אני לא יוצא עם פמיניסטית שעלולה לצעוק עלי במקרה שאקנה לה משהו כי זה לא מכבד אותה כבן אדם ומחפיץ אותה.
 
למעלה