יום השואה, אקדמיה ומערכת החינוך
מאחר שהיום ערב יום השוא,ה ומאחר שאני מניחה ששמעתם את הדברים שפורסמו היום, אני מנסה להעלות כאן את הנושא כדי לשמוע את דדעתכם עליו. הבוקר נודע, כי מכללת תל חי הכינה תכנית לימודים מיוחדת שלימדה במסלול של הכשרת מורים לגיל הרך וגננות . התכנית היתה על לימודי השואה, והיא כללה תמונות שואה לא פשוטות, פעילות חברתית עם "טלאי צהוב" (שכמובן היה בערכה שהוכנה ושווקה לגננות) ופעילויות יצירה שכללו הכנת דרגשי שינה , דימוי של מחנות ההשמדה וכדו'. ברגע שהתכנית הופעלה בשבוע האחרון בגנים הרלוונטיים, קם קול צעקה, כמובן, מטעם ההורים על כך שהתכנית אינה מותאמת ליכולותיהם הרגשיות של הילדים בגיל הזה. מה דעתכם? האם צריך להכין תכניות לימודים לשואה במסגרות אקדמיות. האם במסגרות המחקר של שואה בארץ בלבד (כמו יד ושם ולוחמי הגטאות למשל), האם צריך להשתית את התכניות על מה שהמחקרים האקדמים אומרים על יכולותיהם הנפשיות והרגשיות של ילדים בגילאים שונים? או אולי ל"ללכת בעקבות הלב" שלכולנו, שאומר שעל ילדים צריך יותר לגונן? אני מעלה את העניין הזה, כי פתאום לפני שנתיים בלבד גיליתי שחלק גדול ממשפחת אבי נכחד בשואה, ובמשך כל שנות חי לא דיברו איתנו על זה במשפחה. עד היום לא ברור לנו אם זה היה כי כך בחרו להתמודד או אם חסו עלינו כילידם. ואני שואלת את עצמי- איך זה היה יכולהל שפיע על חיי? האם כמו חברתי הייתי מוצאת את עצמי הולכת ללמוד בחוג להיסטוריה של ע"י באוני' ולכתוב תזה נגד מכחישי השואה? האם פעילות כזו עם טלאי צהוב שהילדים בגיל 4-5 עונדים על דש הבגד פוגעת בנפשם? האם צריך לסוך את זה מהם? בקיצור - כמו שאתם מבינים בטח מהניסוח שלי, אני קצת לא ברורה לעצמי עם העניין הזה. מה דעתכם?
מאחר שהיום ערב יום השוא,ה ומאחר שאני מניחה ששמעתם את הדברים שפורסמו היום, אני מנסה להעלות כאן את הנושא כדי לשמוע את דדעתכם עליו. הבוקר נודע, כי מכללת תל חי הכינה תכנית לימודים מיוחדת שלימדה במסלול של הכשרת מורים לגיל הרך וגננות . התכנית היתה על לימודי השואה, והיא כללה תמונות שואה לא פשוטות, פעילות חברתית עם "טלאי צהוב" (שכמובן היה בערכה שהוכנה ושווקה לגננות) ופעילויות יצירה שכללו הכנת דרגשי שינה , דימוי של מחנות ההשמדה וכדו'. ברגע שהתכנית הופעלה בשבוע האחרון בגנים הרלוונטיים, קם קול צעקה, כמובן, מטעם ההורים על כך שהתכנית אינה מותאמת ליכולותיהם הרגשיות של הילדים בגיל הזה. מה דעתכם? האם צריך להכין תכניות לימודים לשואה במסגרות אקדמיות. האם במסגרות המחקר של שואה בארץ בלבד (כמו יד ושם ולוחמי הגטאות למשל), האם צריך להשתית את התכניות על מה שהמחקרים האקדמים אומרים על יכולותיהם הנפשיות והרגשיות של ילדים בגילאים שונים? או אולי ל"ללכת בעקבות הלב" שלכולנו, שאומר שעל ילדים צריך יותר לגונן? אני מעלה את העניין הזה, כי פתאום לפני שנתיים בלבד גיליתי שחלק גדול ממשפחת אבי נכחד בשואה, ובמשך כל שנות חי לא דיברו איתנו על זה במשפחה. עד היום לא ברור לנו אם זה היה כי כך בחרו להתמודד או אם חסו עלינו כילידם. ואני שואלת את עצמי- איך זה היה יכולהל שפיע על חיי? האם כמו חברתי הייתי מוצאת את עצמי הולכת ללמוד בחוג להיסטוריה של ע"י באוני' ולכתוב תזה נגד מכחישי השואה? האם פעילות כזו עם טלאי צהוב שהילדים בגיל 4-5 עונדים על דש הבגד פוגעת בנפשם? האם צריך לסוך את זה מהם? בקיצור - כמו שאתם מבינים בטח מהניסוח שלי, אני קצת לא ברורה לעצמי עם העניין הזה. מה דעתכם?