Il deserto rosso
New member
"יוצאים לפרסומת אחת וחזרנו ... למוטב" - "השיפוצניק
והילדה המשפיטה אותו"
"דברים בשם כותבם" - פרופסור עוז אלמוג, אוניברסיטת חיפה : -
"הם השיפוצניקים שבאו לשדרג את דירתה. היא בעלת הנכס, המאה והדעה. ומעל לכל היא ישראלית שלא עשו אותה באצבע, ואין לה צורך בנימוסים ועידונים מיותרים. יש לה דרישות וסטנדרטים גבוהים ואף אחד לא יעבוד עליה. היא תראה לקבלן ועובדיו מי כאן הבוס ואיך עושים זאת נכון. "איך אתה מפלס, בשטיכמוס?"
הם עכשיו לרשותה, בטריטוריה שלה, והם אמורים להפנים ולציית. "עשה טובה שים פה חתיכת בצל". "מי שם כאן את הדלג הזה. תביא ג'בקה ונפרק את זה".
זו פרסומת לטמבור שנראית כמו מסדר המפקד, וכדאי מאד שהחייל (קבלן) ינפק את התשובות הנכונות. "ולקיר איזה צבע הבאת?": "צבע איכותי יחזיק לך מעמד שנים". "כן אבל איזה צבע?": "סופרקריל של טמבור". "יפה בבית שלי רק טמבור". "יש מצב שאני אתן קפיצה לראות איך התקדמתם.... בלי נדר". תם טקס הזובור. הפטרונות תורגלה.
מוטיב הוולגריות וחוסר הטקט שכיח בפרסום הישראלי, אבל לאחרונה הקופירייטרים, שמתים על הישראלי המכוער, החליטו לעלות מדרגה. נוֹגֵשׂת העבדים היא כבר לא סתם לקוחה קפדנית ודעתנית. עכשיו היא קטינה. איזה היפוך תפקידים מפתיע ומשעשע, איזו ילדה מגניבה. קטעים.
מנהל התקשורת השיווקית של קבוצת טמבור, כתב על הפרסומת הזאת: "היום הוא יום מאוד מרגש בשבילי, הפרסומת שעבדנו עליה כל כך קשה עולה הערב לטלוויזיה. זה היה מסע מעניין, מצחיק ומאתגר, ובסוף נולדה לנו אחלה פרסומת." (מצוטט באתר מזבלה).
לא, הוא לא רואה את מה שאני ואת ואתה רואים. זה מרגש אותו, מצחיק ומאתגר ובעיקר עושה לו את העבודה. אבל כשהוא ישלח את הילדה שלו לגן או לבית הספר הוא יזדעזע מהכאוס והאלימות. ואז הוא יבוא בטענות למורים, למנהלים, למשרד החינוך ולמדינה.
ואחר כך הערוצים המסחריים, שמשדרים את פרסומות הילדים המשפיטים (זה כבר נעשה מין ז'אנר כזה), יפיקו סרטי תעודה על קריסת מערכת החינוך. ויגידו נו נו נו לכולם, רק לא לעצמם. הם הרי רק משקפים את המציאות, לא יוצרים אותה."
(פרופ' עוז אלמוג)
והילדה המשפיטה אותו"
"דברים בשם כותבם" - פרופסור עוז אלמוג, אוניברסיטת חיפה : -
"הם השיפוצניקים שבאו לשדרג את דירתה. היא בעלת הנכס, המאה והדעה. ומעל לכל היא ישראלית שלא עשו אותה באצבע, ואין לה צורך בנימוסים ועידונים מיותרים. יש לה דרישות וסטנדרטים גבוהים ואף אחד לא יעבוד עליה. היא תראה לקבלן ועובדיו מי כאן הבוס ואיך עושים זאת נכון. "איך אתה מפלס, בשטיכמוס?"
הם עכשיו לרשותה, בטריטוריה שלה, והם אמורים להפנים ולציית. "עשה טובה שים פה חתיכת בצל". "מי שם כאן את הדלג הזה. תביא ג'בקה ונפרק את זה".
זו פרסומת לטמבור שנראית כמו מסדר המפקד, וכדאי מאד שהחייל (קבלן) ינפק את התשובות הנכונות. "ולקיר איזה צבע הבאת?": "צבע איכותי יחזיק לך מעמד שנים". "כן אבל איזה צבע?": "סופרקריל של טמבור". "יפה בבית שלי רק טמבור". "יש מצב שאני אתן קפיצה לראות איך התקדמתם.... בלי נדר". תם טקס הזובור. הפטרונות תורגלה.
מוטיב הוולגריות וחוסר הטקט שכיח בפרסום הישראלי, אבל לאחרונה הקופירייטרים, שמתים על הישראלי המכוער, החליטו לעלות מדרגה. נוֹגֵשׂת העבדים היא כבר לא סתם לקוחה קפדנית ודעתנית. עכשיו היא קטינה. איזה היפוך תפקידים מפתיע ומשעשע, איזו ילדה מגניבה. קטעים.
מנהל התקשורת השיווקית של קבוצת טמבור, כתב על הפרסומת הזאת: "היום הוא יום מאוד מרגש בשבילי, הפרסומת שעבדנו עליה כל כך קשה עולה הערב לטלוויזיה. זה היה מסע מעניין, מצחיק ומאתגר, ובסוף נולדה לנו אחלה פרסומת." (מצוטט באתר מזבלה).
לא, הוא לא רואה את מה שאני ואת ואתה רואים. זה מרגש אותו, מצחיק ומאתגר ובעיקר עושה לו את העבודה. אבל כשהוא ישלח את הילדה שלו לגן או לבית הספר הוא יזדעזע מהכאוס והאלימות. ואז הוא יבוא בטענות למורים, למנהלים, למשרד החינוך ולמדינה.
ואחר כך הערוצים המסחריים, שמשדרים את פרסומות הילדים המשפיטים (זה כבר נעשה מין ז'אנר כזה), יפיקו סרטי תעודה על קריסת מערכת החינוך. ויגידו נו נו נו לכולם, רק לא לעצמם. הם הרי רק משקפים את המציאות, לא יוצרים אותה."
(פרופ' עוז אלמוג)