ילדים ומחשב...

צימעס

New member
בעלי שלח פעם (עניני עבודה)

דואל לחברה אחרת, שלא הגיע. בבדיקה הסתבר שהיה באחת התכניות שנשלחו משתנה שהיה צירוף של שתי מילים, וכך הכיל את המילה sex, לכן הדואל נחסם ולא הגיע ליעדו
 

מיכל שב

New member
יואבי משחק על המחשב בפיקוח שלנו

הוא יודע להכנס לבד לאתר של הופ (אני שמה לו קישור במיוחד), למשחק של אלמו באתר של רחוב סמסום ולאתר דגים. בנוסף, יש לו משחק מחשב של מרוץ אופנועים שהוא מכור אליו. אצל הוריי הוא משחק במשחקים כמו גורדי או משחקים אחרים של מט"ח.
 
לדעתי כדאי לדחות את החשיפה למחשב

ולהגביל את הצפייה בטלוויזיה. אם רוכשים הרגל לשחק במחשב ולצפות הרבה בטלוויזיה קשה יותר ולעיתים בלתי אפשרי לרכוש את הרגל הקריאה. אמנם לומדים לקרוא אך כמעט ולא קוראים.
 

סמאדי

New member
גם בן זוגי חושב כך...

אולי באמת נחכה עם זה. האמת היא שהילד לא ביקש ולא יודע על האפשרות של לשחק במחשב. בני הדודים שלו כבר פעילים על המחשב ואפילו יש לנו מחשב ישן שמחכה לו בבית, אבל לא מעניין אותו. השאלה שלי היא: האם השימוש במחשב עשוי לפתח אותו? לא רוצה למנוע ממנו כל התפתחות אפשרית...
 
לדעתי השימוש במחשב עשוי דווקא

לפגוע בהתפתחות. יש גם ספר שיצא לפני כמה שנים בנושא. לדעתי גם המחקרים תומכים בזה. בגיל כיתות ו ומעלה זה עשוי לעשור. אך למשל מחקרים הראו שמי שלומד חשבון בעזרת מחשב בממוצע מצליח פחות מהילדים הלומדים בדרך הרגילה. אם אתם רוצים לפתח אותו שחקו איתו הרבה דברו איתו כמה שיותר וקיראו לו ספרים.
 

פלגיה

New member
../images/Emo45.gif מסכימה

בגיל הזה אם הילד רוצה לשחק - אפשר לתת לו. לרוב מעניין אותו המשחק ה"חיצוני" - ללחוץ על המקלדת, לשחק בעכבר, והוא לא תופס את המחשב ככלי להעברת מסרים. מניסיוני העניין במשחקים בתוך המחשב התחיל רק בגיל חמש ומעלה.
 

droli

New member
אצלנו אין שום שום עניין במשחקים

ואנחנו מנסים לעניין, לשחק, לקרב. נאדה, גורנישט. הגדולה מכורה ל-ICQ עם חבריה ואת הקטנה המחשב לא מעניין בכלל.
 
"המחקרים תומכים" משעשע ../images/Emo6.gif

אני בטוחה שתמצאי גם מחקרים שתומכים בהפך, עלי. האמת היא שעצם קיומו של מחקר כזה קצת מוזר בעיני, כי לדעתי ילדי ישראל המשחקים במשחקי גורדי ושות' לומדים ממילא חשבון גם בדרך הרגילה... יש משחקי מחשב שמאוד מאוד מפתחים את החשיבה, כמו סוקובאן שגם למבוגרים הוא לא ממש פשיטא.
 
גורדי וכד' קיימים מעל 10 שנים

לו באמת היו תורמים לפיתוח הילדים היינו מבחינים בעלייה ביכולות של הילדים שהם עכשיו בחט"ב ובתיכון.
 
למה את חושבת כך?

אני חושבת שרוב תלמידי הבי"ס לא לומדים מגורדי באותה האינטנסיביות שהם לומדים בכיתה, אם בכלל.
 
השאלה המקורית הייתה אם התוכנות

כגון התוכנה של גורדי מפתחת. אין עדויות סטטיסטיות לכך.
 

Kalla

New member
לדעתי כן.

כמו כל משחק או עיסוק. כמו לגו, כמו פאזל, כמו לוטו, כמו סרט על חיות בטלוויזיה, כמו ספר, כמו נסיעה לטיול. וכי למה לא?
 
לא כל העיסוקים מפתחים באותה מידה.

עיסוק במחשב יבוא על חשבון פעילויות אחרות. השאלה היא איזו פעילות עדיפה. למשל משחקי הרכבה מפתחים את התפיסה המרחבית , את המוטוריקה העדינה וכד'. בגיל צעיר חשוב לפתח נושאים אלו .
 

Kalla

New member
עליי הגישה הזאת לא מקובלת לחלוטין.

אין עדיף - הכל חשוב במסגרת של מה שניתן לתת לילד. זה לא שאי אפשר לגדול היטב בלי מחשב או בלי לגו או בלי משהו אחר - אך אם הם נמצאים בהשג יד ומאפשרים אותם לילד במינון סביר - הם יכולים לדעתי ומניסיוני רק לתרום. השליטה במקלדת ועכבר בגיל צעיר מפתחת קואורדינציה, מוטוריקה, מזרזת תגובות. וזה עוד בלי להזכיר שדרך משחקי ילדים במחשב ילדיי שיפרו בצורה ניכרת את שליטתם באותיות ובמספרים, וכשהיו ממש קטנים ורק התחילו לדבר - את אוצר המילים שלהם.
 

Kalla

New member
אמרתי שלא?

אבל הפלא ופלא - פעם לא היו לגו ומשחקי הרכבה, ועדיין הילדים גדלו נהדר. כיום יש ואני מאמינה שזה תורם, אם כי קשה מאוד למדוד ולכמת את התרומה הזאת. אותו הדבר ניתן לומר על מחשב או על כל עיסוק אחר.
 
מי שגדל בלי משחקי הרכבה

פחות מיומן בתחום הזה. אולי הוא גדל נהדר אך עם מיומנות פחות מפותחת. עם זאת ילד שאביו היה שען למשל ועזר לאביו התפתחה אצלו המיומנות.
 

Kalla

New member
אז זאת בדיוק הנקודה שלי.

זה נכון גם לגבי מחשב.
 
הנקודה שלי היא שזה לא נכון

לגבי משחקי מחשב. לא מנסיון אישי ולא לפי המחקרים שפורסמו. נקח דוגמא אחרת. את וודאי זוכרת את התוכנית רחוב סומסום. המטרה הייתה לשפר את הקריאה וההבנה של ילדים. מחקרים הראו שדווקא פגע.
 

Kalla

New member
לא מאמינה במחקרים האלה.

בלתי אפשרי לבודד את הדברים האלה, לבדוק את המינון, לבודד את ההשפעה וכו'. לפי ניסיוני האישי עם 4 ילדיי, כל עיסוק במינון סביר תורם להם ובטח שלא מזיק.
 
למעלה