ילדים ומחשב...

אין ספק שפעילות בתחום מסויים מפתחת

את היכולת באותו תחום, השאלה היא האם ההתפתחות מאצילה גם על תחומים אחרים, מי שלומד ומתקדם בלגו ברור שיכולת הדמיון שלו גדלה, מי שמשחק במחשב וזריז מקלדת יהיה זריז מקלדת, זה ברור, לא צריך מחקרים בשביל זה. השאלה היא אם זה מקרין על כל מגוון ההתפתחות, לא בטוח. ד.א. אם נקח את החב'רה שמסיימים היום קורס טייס נגלה שמרביתם היו שחקנים מושבעים במשחקי מחשב, סימולטורים וכו'. גם לאחר שבגרו המיומנות של מהירות תגובה, זריזות, התמצאות, קריאת צג נשארה אצלם. גם כטייסים מעודדים אותם לשחק בסימולטורים.
 

Kalla

New member
מעבר לכך שלמען האמת

איני רואה כל חשיבות בשאלה האם ובאיזו מידה זה מפתח עוד דברים (ואפילו מסתפקת בהנאה בלבד), אני חושבת שהמחשב בהחלט יכול לאמן, למשל, את מהירות התגובה ואת הקוארדינציה עין-יד באופן כללי, ולא רק בהקשר של המשחק עצמו.
 
הכרת האותיות והמספרים

ואוצר מילים אלו הדברים העיקריים שאליהם התכוונת? האם את יכולה לתת דוגמא לגבי אוצר מילים?
 

Kalla

New member
דוגמא אחת: קומפי.

קישור בין תמונה.פעולה/צליל שעל המקלדת המיוחדת ו/או על המסך לבין מילים שמשמיעים. למשל, מה שמם של כלים מוזיקליים כגון חצוצרה ותוף ואיך הם נשמעים, גרמי שמיים, מזג אוויר, דואר ושליחת מכתבים, וכו'. כמו כן, לומדים שמות של חיות ומהמשחק הזה בתי למדה לאהוב חלזונות, וחלזון הייתה אחת המילים הראשונות שהיא אמרה.
 

פלגיה

New member
בספר הדרכה להורים ישן

שקראתי יש הוראה לתת לילד קוביות וכתוב במפורש "אין צורך להוציא כספים על לגו, קוביות פשוטות יספיקו". פעם לגו היה נחשב דברים מיותרים שאין צורך בהם. היום המחשב הוא כזה
 
אני הייתי משחקת בלי סוף במחשב

(וגם כותבת סיפורים במחשב) וקוראת בעיקר בזמנים בהם ממילא אי אפשר לשחק במחשב - לפני השינה, בבי"ס, אצל סבתא... תאמיני לי, קראתי המון בתור ילדה, גם עם המחשב.
 
לא.

אז מה? זה הופך אותי באופן רשמית לחיזר?
 
השאלה היא האם הנסיון האישי שלך

רלוונטי לשואלת. נקח דוגמא אחרת בואי נניח שמישהו היה מתיעץ האם ניתן ללמוד יוונית על ידי קריאת מילון מתחילתו ועד סופו(מילון יווני עברי או יווני אנגלי). מיעוט שבמיעוט מסוגל. הנסיון של המיעוט לא רלוונטי לרוב השואלים.
 
מחשב לא חייב להיות אינטרנט

יש מליון משחקים שיש לילדים ופעוטות ולא קשורות לאינטרנט וחוצמזה אני לא חושב שמה שדרולי כתבה קשור לגילאים האלו, הרי ילש בן 3 שייחשף לדברים כאלו לא יידע על מה להסתכל אפילו. מדובר בילדים גדולים יותר והייתי אומר מגיל 7-8 צפונה.
 

פלגיה

New member
אפשר למצוא הרבה שרשורים

על הנושא, כולל המלצות ספציפיות בפורום חינוך לגיל הרך. הילדים שלי שיחקו מגיל שלוש "משחק חיצוני" - במקלדת, בעכבר וכו' כי זה מה שאבא ואמא עושים. משחקים ממש - רק מגיל חמש בערך. אז גם נתתי להם את תוכנת הצייר ומעבד התמלילים, והם אהבו מאוד.
 

לאה_מ

New member
בנוסף, מנסיוני האישי -

לבכור קנינו קומפי בגיל שנה וקצת. בגיל 3 כבר היתה לו שליטה מושלמת בעכבר. הוא מאד אהב את המחשב, ואוהב גם היום, בגיל 12. האמצעית פחות התעניינה, אולי בעיקר משום שהמחשב היה תפוס ע"י אחיה. היא כמעט ולא שיחקה בקומפי, וגם כשידעה לשלוט בעכבר, לא שיחקה הרבה במשחקי מחשב. ממש לאחרונה, בגיל כמעט 9, היא קצת יותר משחקת, בעיקר באתרים שחברותיה ממליצות לה. מה שהיא כן אוהבת, זה לכתוב מכתבים ב-word ולצייר בצייר של ה-windows. הצעיר, בן 4.8, משחק מעט מאד במחשב. זה כנראה בגלל שיש תחרות על המחשב, אבל בין אם זו הסיבה ובין אם לא, הוא לא מגלה הרבה עניין (הוא כן שולט בעכבר ובמקלדת, ויודע לשחק משחקים מסויימים, וגם יש לו כמה, אבל הוא עושה את זה לעתים רחוקות יחסית, ומעדיף דופלו או מכונית עם שלט או דינוזאורים מפלסטיק
). כך שלדעתי החשיפה למחשב באה מצד ההורים, ובדיעבד אני חושבת שלא היה מאד קריטי להתאמץ לכך עם הבכור, למרות שגם לא הזיק.
 

פלגיה

New member
המדהים מבחינתי הוא במה הבת שלי

משחקת. היא אוהבת להכין מצגות (עושה את זה נהדר, ומכינה שיעורי בית בוורד. המשחק שהיא הכי אוהבת לגלוש אליו באינטרנט הוא משחק מהסוג שאני הייתי משחקת כשהייתי קטנה עם האטארי - גרפיקה עלובה, וכמעט ללא פעלולים. סתם צריך להעביר איש ממקום למקום. אני הייתי יכולה לכתוב תוכנית ברמה הזאת. כל הציורים/אפקטים/סימולטורים מתבזבזים עליה. כך שלא צריך מי יודע מה להשקיע במשחקים.
 
למעלה