עיינתי בדבר. אמנם פרמינדס
כולל ב"יש את העדר ה"יש", אך עדיין מתייחס אל ה"יש" בלבד, מעין פעולת מדמה משוכללת; ציטוט: "לפיכך הממשות, "זה אשר ישנו", חייבת להיות יחידה, אחידה, בלתי-מתחלקת, נצחית וחסרת תנועה. ... כסופית בחלל, כ"גוש מעוגל היטב". ב"מורה נבוכים" חלק שלישי, פרקים ט' י' מסביר הרמב"ם את השגתו על תפיסת ה"מתכלמין", הדומה לתפיסת פרמינדס. להלן ציטוט מהמקור: "... אלו ה"מתכלמין " כפי שהודעתיך אינם מדמים העדר כי אם ההעדר המוחלט, אבל העדר התכונות כולם אינם חושבים אותם העדר, אלא חושבים שכל העדר ותכונה דינם כדין שני נגדיים, כמו הסימאון והראות, והמות והחיים, והרי הם לדעתם בדרגת החום והקור..." "...ולפיכך כל זמן שחשב שכלנו להשיג את האלוה ... ימצא המסך הגדול חוצץ בינו לבין ההוא, ועל זה הוא הרמז בכל ספרי הנביאים שאנו מוסתרים בה' והוא נסתר ממנו בעב או בחושך או בערפל או בענן וכיוצא ברמז זה, כי אנו קצרי יכולת להשיגו מחמת החומר..."