כשהאדם מבין בשכלו שקיימת ידיעה
והוא מעוניין להשיגה, עליו "לבחור" להפעיל את רצונו בכל פעולותיו (הנובעות מהחלקים השונים בנפשו) "לצד תכלית אחת" והיא השגת הידיעה. כגון; הזן - לאכול בריא כי הנפש "אחת" ושלמות הגוף נחוצה לשלמות ה"שכל", המרגיש - ללמוד לפענח את האמת מאחורי התמונות שהחושים מראים לנו, לחקור אותם ולהבין את סיבותיהם, המדמה - ללמוד לעבוד איתו באופן מבוקר, המתעורר - מוקדש לתכלית הידיעה והשכלי - מתעמק בחקירת ה"נמצאות שאינן משתנות". אם החמור היה מסוגל לשלוט ב"רצונותיו" ולכוון אותן לתכלית שבחר (מת מרעב? לך תטעם משהו, קודם כל), אזי יש משמעות ל"בחירתו" ולא היינו מגזימים אילו היינו עורכים לרמב"ם היכרות איתו. אך אם אינסטינקט ה"זן" מפעיל אותו הרי הוא פשוט חמור, ובמקרה זה, תנוח דעתך, יבוא חמור אחר.