טוב, brace yourself
זאת הולכת להיות ביקורת אכזרית מאוד, והיא הולכת להיות כזאת רק בגלל שקראתי בעבר דברים שכתבת והם היו מדהימים (נראייצ'וק? נראייצ'וק!
) ואני יודעת שאת מסוגלת ליותר (אחרת הייתי פשוט אומרת, 'הו, איזה סיפור-סיפורוני. קוצ'י קוצ'י.' אבל אמרת שאת רוצה ביקורת של ילדים גדולים, נכון?)
אז ככה:
בהחלט ניכר בסיפור שהוא נכתב עבור תרגיל של "תכתבו פסקה ביום בלי שמץ מושג מה תהיה הפסקה של מחר, נו תכתבו משהו פשוט סתם". הדמויות שלך מגניבות, שונות ומאופיינות היטב (הכי אהבתי את מכשפה) למרות שתיאורים חיצוניים באמת היו חסרים לי. אם רצית לנסות את זה, למה לא ניסית? היה לי ממש קשה לדמיין את הסיפור בראש, אז בשלב מסוים התייאשתי ופשוט דמיינתי אותו בתור סיפור שמקריאים בתכנית רדיו, כמו שהיו עושים בימי הביניים. או שבעצם עושים גם עכשיו, אודיובוקס או אני יודעת. בכל אופן, הקטע הויזואלי היה חסר למדי.
אבל זה בקטנה. הסיפור, הסיפור!
1. אין סיפור. היה היה איש שקראו לו יעקב והיתה עליו קללה שלא עשתה לו שום דבר רע (אה, כן, הוא שכח שהוא היה wanna build a snowman כשהוא היה בן 8, ליבי-ליבי עליו), אבל הוא תפס איזה בחורה רצחנית שאמרה לו שיש עליו קללה ופתאום הוא חשב, וואלה, רעיון טוב לשחרר אותה ושתעזור לי להיפטר ממנה (בניגוד, למשל, לחפש מישהו מוסמך ויציב נפשית שיעשה את זה, או למשל לברר אם באמת יש עליו קללה עם מישהו מוסמך ויציב נפשית, כאילו, לא הזכרת שהוא פאקינג חשב על נושא הקללה אפילו פעם אחת לפני שמוח עצם הזכירה את זה), ואז היא חתכה לו חתיכה מהרגל ונפטרה מהקללה, ואז היה קצת מוצי-מוצי והוא התאהב בה ואז היא מתה. או שלא. הסוף.
אני מצטערת, אבל זה מגה-משעמם.
2. כל מה שהדמויות עושות נעשה מהר וללא מניע ניכר לעין מלבד "הייתי צריכה לכתוב עוד פסקה". למה שיעקב יתחיל לפתח רגשות כלפי מוח עצם בפרק זמן כ"כ קצר? בגלל שהיא עשתה לו טובה? הוא bounty hunter, הוא אמור להיות קשוח. וגם אם הוא היה רכרוכי ומנצנץ כמו אדוארד, זה פשוט לא הגיוני משום בחינה. לאדוארד לפחות היתה סיבה להתאהב בבלה - היה לה ריח טוב. אבל מח עצם מסריחה. היא הודתה בזה בעצמה. את כביכול רוצה להראות התפתחות של קשר ואמון בין הדמויות, אבל דבר כזה אמור לקחת הרבה יותר זמן ולקרות בהדרגה. זה לא יכול להיות, יום אחד מכרתי אותה שיעשו ממנה קציצות, יום למחרת אני רוצה לגדל אותה בבית שלי ולקרוא לה מותק.
למה שמח עצם תרצה לעזור לו? אוקיי, היא משוגעת, לא סיבה מספיק טובה. אני אברח אני אברח, אני אעזור לך, אני מאוהבת בך, אני לא אברח. למה? כובע אף לגובה. ככה מי שכתבה אותי החליטה אז נהה.
3. קלישאות מאוסות. ואם אני, מלכת הקלישאות, מואסת בקלישאות, את יכולה לתאר לעצמך עד כמה חמור המצב:
א. יש דמות ממין זכר ויש דמות ממין נקבה והן נמצאות לבד, אז הן פשוט חייבות להתמזמז. למרבה הצער זה חוק מספר אחת בסוג מסוים של ספרי נוער ואף בסדרות נוער רבות, וזה מבאס מאוד, כי בחיים האמיתיים יש גם דבר כזה ידידות. בספרים, לעומת זאת, זה נעשה עד כדי כך נדיר שכשאני קוראת ספר כמו "זאת עם הכתם השחור", וכשלילי וזוהר נעשים ידידים ואני מתחילה לגלגל עיניים כי אוטוטו הם מתמזמזים למרות שהיא ילדה רזה ושטוחה עם חצ'קונים, ובסוף הם לא מתמזמזים ולא מתאהבים ולא כלום - אני פשוט מוחאת כפיים. למרבה הצער את עשית את זה לעוד *מגלגלת עיניים* טוב עכשיו הם בטח יתמזמזו כמה צפוי *מגלגלת עיניים* אוי נהדר.
ב. מישהו מת אבל לא באמת מת למרות שלא היתה לו שום דרך אפשרית לשרוד, באטמן, ג'יימס בונד, בלה בלה. זה כבר נעשה כ"כ שגור שאנשים שמתים ונשארים מתים מפתיעים אותנו יותר. ובכלל, למה להרוס סוף עצוב עם דביקות כזאת? ועוד לב? ברצינות? טוב שהיא לא השאירה גם נשיקת-אודם על החלון.
ויימס! את מסוגלת ליותר. תזכרי: לכתוב לא תמיד עדיף על לא לכתוב. אם אין לך רעיון למשהו מוצק ואיכותי לכתוב, אל תכתבי כלום. ברצינות! זה מה שגורר אחריו מחשבות הרסניות כמו "אני לא טובה בכלום אני שונאת לכתוב אוי". את טובה וממש. פשוט לכולנו יש זמנים שאין לנו רעיונות ואין לנו מוזה וכל מה שננסה לעשות במצב הזה יצא זוועה.
נ.ב
לא הייתי ברורה מספיק לגבי השינויים שאני חושבת שיכולים להציל את הסיפור. אז ככה:
1. להפוך אותו לסיפור באורך נובלה לפחות, לעבות את העולם, להוסיף עלילות משנה, להוריד את הרומאנס המטופש ואת ההתרככות של יעקב ולעשות טוויסט אחר, לעשות קללה קשוחה ומעניינת יותר, לגרום ליעקב לשים לב לקללה לפני מח עצם במקום לעשות קללה-אקס-מאכינה.
2. יותר פשוט: למחוק הכל ולכתוב משהו אחר