טוב, תשמעי
כשאני קוראת סיפורים מהסוג הזה, אני אוטומטית שמה עליהם תווית: בדיחה. ואז מתייחסת אליהם ככה. נגיד כשאני קוראת משפט כזה: אה אה. זה לא כדאי. אני אשתחרר ואז אני אלעס את העצמות שלך ואמצוץ את המעיים שלך ואני אשחק עם הצלעות שלך משחק שעוד לא המצאתי אבל אני אחשוב עליו עד אז." - הדבר היחיד שאני חושבת עליו זה: נו באמת. איך אפשר להתייחס ברצינות לסיפורים שיש בהם כאלה משפטים?
או דוגמה אחרת: "אתה יודע שיש עליך קללה? כן, קללה קטנה ומלוכלכת, ורק אני," היא שרה את המילה הזו, "יכולה להסיר אותה. זה יהיה חבל אם יקרה לך משהו רע. אני אבכה עם דמעות אמיתיות." - באמת הצלחתי לדמיין את מוח עצם אומרת את זה אבל דמיינתי אותה בתור דמות מצוירת. היא מזכירה לי את ג'יני מאלאדין. (ולא לטובה...)
"איך אני יכולה להוכיח שאני רוצה לעזור?" - הממ? היא לא רצתה לאכול אותו בעמוד הקודם? מה קורה פה? למה התפנית הזאת? ולמה ליעקוב פתאום אכפת ממוח עצם? ולמה בחלק 4 היא מדברת שונה מבדרך כלל?
לאורך כל הסיפור ניסיתי להבין למה קוראים לה מוח עצם ולמכשפה "מכשפה" וגם כשהגעתי לסוף לא הבנתי. אפילו הלכתי לויקיפדיה לקרוא על מוח עצם כדי לראות אולי אני מפספסת משהו? לא. עדיין לא ברור. ההסבר היחיד שלי היה שויימס רצתה לתת שם מגניב לבחורה, שם מקורי, אחד כזה שלא ניתן מעולם והממ מה יש לנו בארסנל? אה, מוח עצם! והאם המכשפה עושה משהו מכשפתי שקוראים לה "מכשפה"? לא שמתי לב למשהו מיוחד. (ואולי זאת רק אני... ) אז למה לקרוא להן ככה? למה ליעקוב קראת יעקוב?
יש את הפסקה הזאת:
כשהוא היה מרוויח בשבוע אחד מעל ומעבר לציפיות, הוא היה לוקח סכום כסף קטן והגיוני ומהמר על אחד מהמשחקים. זה היה סכום מאוד קטן, מאוד הגיוני, כל כך חסר משמעות שהוא בקושי הרגיש את ההפסדים, ואת הניצחונות אפילו פחות.
הקרונית של יעקב הייתה קטנה, ומיטה צרה תפסה את רוב חלל המגורים. הוא אהב חללים קטנים, הם גרמו לו להרגיש בטוח. הוא מילא את המקרר במספיק מצרכים לשבוע, ולפני שהוא התחפר בתוך המיטה בהכרת תודה, הוא האכיל את הדגים באקווריום.
זה היה מבחן- אם הוא יצליח לשמור על הדגים בחיים במשך מספיק זמן, הוא ירשה לעצמו להביא כלב. הוא רצה שזו תהיה כלבת זאב גדולה ואצילית. הוא יקרא לה 'פרח'.
היא כאילו חשובה כי היא מספרת לנו קצת על הדמות הראשית אבל האמת שאני בתור קוראת לא מוצאת בה משהו מעניין. היא תורמת לעלילה? היא תורמת לדמות? באמת תורמת לדמות? ואם נשמיט אותה, האם נרגיש שחסר משהו בדמות של יעקוב? אם לא, אז למה היא נחוצה?
בקשר לאיפיון של הדמויות: לא ראיתי משהו יוצא דופן, לא אצל יעקוב ולא אצל המכשפה. מוח עצם מקבלת איפיון של אחת שהיא טרה לה לה אבל טרה לה לה מלוני טונס, לא משהו אמיתי ומוכר שאפשר להתחבר אליו. יעקוב הוא כזה.. זורם. מוח עצם רוצה נשיקה אז בואו נתנשק, היא רוצה להסיר את הקללה אז בואו נסיר את הקללה. אם לדבר על מי מעניין יותר אז מוח עצם מעניינת יותר ממנו, אולי כי היא מוקצנת, גם אם זה במידה לא מציאותית.
אבל! מה שכן, אהבתי את האופן שבו הצלחת להכניס תיאורים לסיפור. אמנם אין הרבה מהם והייתי שמחה לעוד איזו פסקה או שניים בכל עמוד אבל התיאור של מוח עצם דיי טוב. בכל מקרה, הצלחתי לדמיין אותה אז כנראה שיש תיאור לגביה. ;-ׂ)
אני חושבת שהכתיבה עצמה טובה. אני אוהבת את האופן שבו הפעולות שהדמויות עושות מתוארות. למשל: מוח עצם פרצה בצחוק, ורצה בתוך התא שלה, חובטת בקירות בכפות ידיה. אני מצליחה לתאר את המצב ולכן אני אוהבת את זה!
אז לסיכום: תפסיקי לעשות צחוק מסיפורים!
כמו שאומרים, "ראיתי שאת מסוגלת ליותר" בלה בלה. נו אבל זה באמת כך.