ישראל עמדה מול סכנת-קיום לראשונה מאז מלחמת 48

ישראל עמדה מול סכנת-קיום לראשונה מאז מלחמת 48

ניתוח מצב: מדינת ישראל עמדה בפני סכנה קיומית לראשונה מאז מלחמת השחרור.

שלושת הנערים במותם, הצילו את מדינת ישראל.

עשרות מנהרות התקפיות שמסתיימות בתוך ערי הדרום, אינן מנהרות טרור, הן תשתית כיבוש קרקעי של מדינת ישראל! אם לא היינו מפתיעים את עצמנו בתגובה החריפה לחטיפת הנערים, אז החמאס בתזמון המתאים לו, היה מזרים אלפים דרך המנהרות לכיבוש ערים ומוצבים צבאיים, בעוד אלפים רבים של חיילים שמחופשים לחיילי צה״ל, היו הורגים כובשים וחוטפים, כאשר אין לצה״ל זמן להתארגן. במקביל, הם היו יורים מטחים של מאות ואלפי טילים למרכז, ומשתקים את יכולת ההתארגנות שלנו נגד הפלישה.

אל מה חיכו מנהיגי ישראל?

אולי ליום גשום, וכנראה להתאוששות החיזבאללה כדי לתאם מתקפת טילים משולבת מצפון... ואולי גם מנהרות שנחפרו לערי הצפון...

במצב כזה, היתה ישראל נאלצת להתמודד מול עשרות אלפי הרוגים, מול שיתוק מערכות כללי, ומול צורך לבנות מערכות-הגנה ברמת השכונה והרחוב. זאת בהנחה שערביי יו״ש וחלק מערביי ישראל אינם מצטרפים למערכה. כמובן שהתקפות נגדיות של חיל האוויר לא היו עוזרות כשחיילי האויב מחופרים מתחת לאדמה וצוחקים כל הדרך לירושלים. במקרה הטוב היו נכנסים כוחות בינלאומיים לפרז את המדינה, או-אז הנשק הגרעיני וכל חלום המדינה היהודית היה מתפורר לעוד אלף שנים.

ניצלנו בזכות שני דברים שלגביהם האויב לא האמין שהם יקרו, כי גם אנחנו לא האמנו... הוא לא האמין שחטיפת הנערים תאחד את העם באופן שיוביל: הן אל פעילות התקפית ישראלית, הן אל כליאתם המחודשת של האסירים משוחררי עיסקת שליט, והן אל מוכנות ישראלית לכניסה קרקעית לקן הצרעות שנבנה ע"י האויב. והאויב גם לא האמין שכיפת הברזל עובדת.

במלים אחרות, כולנו מימין ומשמאל, זלזלנו ברטוריקה האיסלמו-פסיכופתית שקוראת לכבוש את ירושלים, התעלמנו מהנחישות של הפסיכופתים היושבים בעירק ובסוריה, ולא רצינו להבין שהם בנו מערכת צבאית חכמה חזקה ולמעשה מושלמת וכמעט חסרת טעויות, לריסוק מדינת ישראל.

ראינו כולנו כיצד יוצאים עשרה לוחמים ממנהרה בדקות ספורות. מה מונע ממאתיים לוחמים לצאת ביום פקודה ממנהרה אחת, ולאלפים רבים מכל המנהרות יחד, כולל מאות חיילי קומנדו שנוחתים במקביל על החופים בעוד שטילים נוחתים במרכז-הארץ? האמת היא, שאלמלא היו עכשיו עשרות אלפי חיילי צה"ל בדרום, דבר לא היה מונע את הצעד הבא במימוש החלום האיסלמי להשמדת הישות הציונית ולצעידה אל ירושלים.

איל, נפתלי וגיל-עד: במותכם היצלתם לנו את המדינה, את החירות ואת החיים.

דני גולד, מפתח כיפת ברזל: שתזכה לחיים ארוכים.

ולכל החיילים: אוהבים ומחבקים אתכם עד בלי די. איזרו עוז וגבורה! כל העם היהודי, העולם כולו, ויותר מכולם רוב מדינות ערב והמוסלמים השפויים, מתפללים לריסוק המטורפים. כן, גם אבו מאזן. בזכות הנערים תפסנו את האויב לא מוכן, ברגעים ובתנאים שלא מתאימים לו. המדינה ניצלה, ועכשיו הזמן לבוא חשבון עם הרוצחים, עד האחרון שבהם.

ומילה אחת לאזרחים בעורף: אתם שומעים אזעקה? היכנסו לממ״ד וחייכו. שומעים ״בומים״? תצחקו. הרעשים האלו, הם צרחות התסכול של הפסיכופתים בעזה על תכניתם הגאונית לריסוק ישראל שנחשפה בטרם עת. כל נזק שקורה לנו כעת, הוא כאין וכאפס לעומת מה שתוכנן.

_____________________
מקורות מודיעין אמריקאיים: לחמאס יש עוד הרבה מנהרות שישראל לא גילתה.לדברי המקורות יש לפחות 60 מנהרות בגבול עם ישראל.
______________________
כל הזכויות שמורות לכותב: גיא אלוני.
 

aln77

New member
לעניות דעתי ישראל עדיין סובלת מעיוורון תרבותי

ולא מבינה את הצפוי לה אלא אם כן תעבור שינוי פרדיגמטי מקיף
 

kaner91

New member
שמה הוא כולל?

חוץ מהעפתם של השמאל הישראלי חזרה אל אירופה.
התלוננת כאן על הליברליות על הדמוקרטיה ועל החילוניות של המשטר, מה אתה מציע? שנקים מתוכינו אייתוללה יהודי? משהו בכיוון?
 

aln77

New member
מימון נופש משותף באילת לך ולשייך טאנטווי

אני בטוח שבשלב הריקודים ליד הבריכה הנשמות התאומות שלכן תתמזגנה.
 

aln77

New member
הבעיה שלי זה שאינני מאמין לך

ואני לא רואה אותי מצליח להתגבר על זה.
לדעתי השמאל הישראלי הוא ניאו-קולוניאליסט, גזען, אוטיסט תרבותי ובז תהומית לצד השני.
הציונות המדינית שנוצרה באירופה לא פיתחה כלים לחיים משותפים עם המזרח והביאה עימה מסכת ערכית שאיננה תקפה לאזור ומנסה ליישם אותה. תחת מסכת זו מתקיימים כל המושגים שאתה מכיר כמו "שתי מדינות לשתי עמים", "הגדרה עצמית", "זכויות אדם" וכל הג'יבריש הליברלי ששנינו מכירים.
בכדי לשנות פרדיגמה ולתקשר עם "האחר" (עמנואל לווינס מתהפך בקיברו" אתה חייב להשליך לפח את כל מה שיש לך בראש ולהתחיל לחשוב כמו מקומי.
 

kaner91

New member
עד כאן אני מכיר

זו הביקורת השלילית שלך.
אני דווקא רוצה לשמוע מה הלאה. נניח וכל השיח משתנה, אין יותר שתי מדינות, אין זכויות אדם, אין הגדרה עצמית, מה כן יש? איזו מדינה ניראת לך מודל לחיקוי בקטע הזה?
מה היית רוצה לכונן פה?

האמת שזה קצת מצחיק שאתה מאשים אותי במחשבה מערבית ואתה מכניס לדיונים שלך את דרידה ולוינס, איפה המחשבה שלהם נטועה? באלפארבי? בקונפוציוס אולי?
 

aln77

New member
אתה צודק. גם אני לוקה במערביות

אני מודע לבעיה שלי ולהעדפתי העקרונית ישיבה בבראסרי מאשר בבית קפה באלכסנדריה. ההבדל ביננו שאני מודע לכן שהבראסרי לא אמור להיות שם..

המשפט שלך הפותח ב"מה אתה מציע?" = פיתרון = אוריאנטליזם = אירופונצנטריות.
אני לא מציע. נכון יש לי מחשבות אבל אני לא הלבן שפותר לשחורים את הבעיות. אני שחור.
ובכלל כדאי שתבחן מהצד את מערכת היחסים הבינערביים. לא בטוח שאבותיך הציונים היו באים לכאן בהינתן שככה נראית הסביבה.
 

kaner91

New member
אז סוגרים את הבסטה?

לא ביקשתי ממך פתרון לאיזושהי בעיה, הגם שאני מניח של'שחורים' יש פתרונות לכמה בעיות, או לפחות הצעות לפתרון.

ביקשתי ממך לשרטט לי את אופי השלטון שאמור לקום פה לדעתך, גם כאן יש משום אירופונצנטריות? או שמא העובדה שאני לבן ואתה שחור שומטת כל אפשרות של קומיוניקציה בינינו?

לציונות ה'מקורית' אתה מתנגד וגם לפוסטציונות הנוכחית, ובכן האם יש משהו שאינך מתנגד אליו?
אני מנסה לתפוס את הכיוון. תאוקרטיה? אנרכיזם? ימין פשיסטי? תן רמז!
 

aln77

New member
מדינה יהודית ודמוקרטית

יהודית ולא כל אזרחיה
דמוקרטית אבל לא ליברלית
מזרחית יותר ממערבית
הפיכת הערבית כשפה ותרבות לדומיננטית יותר ממה שהיא כיום
מדינה שהרמב"ם היה מרגיש בה בבית יותר מאנדי וורהול.
 

aln77

New member
קיוויתי שהשאלה לא תישאל

השאלה קצרה והתשובה זקוקה ליריעה ארוכה. בחשיבה שלי על כך אני נוטה לזכור שני ציוני דרך מחשבתיים עבורי:
א. אבחנתה של פרופ' חוה לצרוס - יפה את דתות ההלכה מול דתות שאינן כאלו (למשל האסלם הוא דת הלכה מובהקת לעומת הנצרות הפרוטסטנטית שאיננה כזו) ואת ההשלכה המתחייבת על מהות השלטון. כך למשל החוקות של כל המדינות המקיפות אותנו מגדירות את המדינות כבעלות שלטון מוסלמי (דתי יותר או פחות)
ב. את אבחנתו של לייבוביץ שאין היהדות מתיימרת לבסס שלטון הלכתי וקודקס ההלכות לא נבנה לשם כך.

כשאני מדבר על מינה יהודית בוודאי שאינני מדבר על מדינת הלכה או כל פנטזיה כזו.

אם אטדגי יטען שלט עניתי על השאלה הרי שהצדק עימו.
 
האיסלם מבחינה קונסטיטוציונית

אינה דת ריטואלית, אלא אמונית. ואילו היהדות, בניגוד לכל הדתות כולן (כעשרת אלפים לפי מניינו של בית הלחמי עד לפני שני עשורים) כולל אלו המונותאיסטיות במובהק, על זרמיהן, היא דת שמבחינה קונסטיטוציונית הינה ריטואלית ולא אמונית.
 

aln77

New member
נראה שלצרוס - יפה איננה מסכימה איתך

עכ"פ האסלם היא בודאי דת של מצוות מעשיות - למרות שתהליך התאסלמות הוא דקלרטיבי בניגוד ליהדות
 
פרופ' לצרוס

אומרת בדיוק את מה שאמרתי, ואם הבנת אחרת, אז או שלא קראת אותה (מה שלא נראה לי) או שלא הבנת אותה דיה.

ואגב, זו לא "המצאה" שלה, זו אבחנה מדוייקת בת יותר למעלה מ-500 שנים אצל כל החוקרים התיאולוגיים והסקולאריים מבני כל האומות המערביות והיהודיות. היא לא המציאה דבר.
 

u r i el

New member
מה זה קונסטיטוציונית ?

וכי אין הקונסטיטוציה מורכבת מדעתם של פרטים בודדים ?

יש ( שוב ) לפחות אחד שמוכיח בדבריו שחשב ש"היהדות" היא דווקא מושתת גם על אמונות, אם לא קודם כל על אמונה. קרא :

יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם.

ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא אומר "וה' אלוהים אמת" (ירמיהו י,י)--הוא לבדו האמת, ואין לאחר אמת כאמיתו. והוא שהתורה ( !!!!!!!! ) אומרת "אין עוד, מלבדו" (דברים ד,לה), כלומר אין שם מצוי אמת מלבדו כמותו.

ג [ה] המצוי הזה--הוא אלוה העולם, אדון כל הארץ. והוא המנהיג הגלגל בכוח שאין לו קץ ותכלית, בכוח שאין לו הפסק, שהגלגל סובב תמיד, ואי אפשר שיסוב בלא מסבב; והוא ברוך הוא המסבב אותו, בלא יד ולא גוף.

ד [ו] וידיעת דבר זה מצות עשה, שנאמר "אנוכי ה' אלוהיך" (שמות כ,ב; דברים ה,ו). וכל המעלה על דעתו שיש שם אלוה אחר, חוץ מזה--עובר בלא תעשה, שנאמר "לא יהיה לך אלוהים אחרים, על פניי" (שמות כ,ב; דברים ה,ו); וכפר בעיקר, שזה הוא העיקר הגדול שהכול תלוי בו.

ובכן, שיעור בפילוסופיה אריסטוטלית , שהוא חיוב אמוני לדעתו של הרב הנ"ל הוא ראשית כל הנענועים ויתר הגימנסטיקה שבאים לאחר מכן. ואמונה אריסטוטלית זו מחייבת כל פרט ופרטה בקונסטיטוציה.
 
הרמב"ם חשב כך

ו' חסדאי קרשקש חשב אחרת, והאר"י חשב היפוך שניהם, והגר"א טען שהפילוסופיה היטתה זה המורה, ובו בזמן הוציא את הבעש"ט מתחום היהדות, ופרופ' לייבוביץ טען מה שהוא הנכון לטעמי - שלא ניתן לדעתו בשום מקרה.. ואלו ו אלו קיימו את היהדות, לא בשל אמונותם אלא בשל העובדה שהם שמרו על ספיחי שמיטה בשנת השבע, והטריפו פסוקת גרגרת, ולא עירו מכלי ראשון בשבת וכו וכו'.. שכן: "בעלי אסופות וגו'..
 

u r i el

New member
ליבוביץ -

שידבר בבקשה בשם עצמו בלבד, לא בשם קרשקש, לא בשם האר"י, לא בשם הגר"א ולא בשם הבעש"ט.
אם לשפוט על פי עדת המאמינים מאז ועד עתה - אין ספק שאין הוא בקהלם.
אז יש דעת יחיד כזו, שמצטרפים אליה מניין נבוכים ופורקי עול ( כולל אני ). SO ?
 
למעלה