ישראל עמדה מול סכנת-קיום לראשונה מאז מלחמת 48

מדינה שחוקיה הם חוקי ההלכה

ובמסגרתה קיימת חתירה, מדובה באמצעים ממלכתיים, להגשמת ערך עבודת האדם לפני אלוהיו.
 

aln77

New member
שונה בזיקה שלה

בעיקר נטולת מושגי קש מערביים שאינם הולמים את מציאות חיינו
 

kaner91

New member
גם דמוקרטיות

לא ליברליות (כלומר דמוקרטיות שמנגנוני האיזון שלהן חלשים ומאפשרים פגיעה מסויימת בזכויות אדם) הם דבר חדש במזרח התיכון, האביב הערבי הוא בדיוק תחילת הפנמה של צורות ממשל מעין אלו.

אגב, במדינות כאלו עדיף לא להיוולד למיעוט בטעות.
 
אתה מדבר על שינויים פולקלוריסטיים

ואני נוטה להסכים לדבריך. ונוטה להסכים לדבריו של קנר, שהם מינוריים, ואינם מהותיים.
 

aln77

New member
שבת איננה פולקלור

אנגליה הייתה דמוקרטית בתחילת המאה ה 20 אולם מאוד לא ליברלית
 
מכיוון שהבאת אותו כלשונו, ולא יספת

ומכיוון שעל מאמר זה, אומר אני "איוולת כסילים איוולת", ומכיוון שמשיחותיי המעטות איתך, הבנתי שאינך אוויל כלל, ומכיוון שחששתי שחדות הבנתי נפגמה לאחרונה, הגיעה השאלה ולאחריה באה תגובתך שהינה צפירת ההרגעה המודיעה לי כי שבה תבונה לגבולה..:)
 
פשוט לא יאומן איך חוות הדעת על המאמר מושפעת

מהדיעות הפוליטיות של המחווים דיעה.

הנה למשל, אברי גלעד, שדיעותיו הפוליטיות נוטות לאחרונה ימינה חזק, כינה את המאמר הזה "המאמר הכי מבריק שקראתי במהלך המלחמה הזו". אבל יש אנשים, בעלי דיעות פוליטיות הפוכות לגמרי, נניח מסוגו של "יריב לוין השמאלי", אשר מגדירים את המאמר כ"איוולת כסילים איוולת", בקיצור, הגד לי את דיעותיך הפוליטיות, ואגיד לך מה דעתך על המאמר.
 

aln77

New member
אין במאמר שום דבר מפתיע

הג'יהאד והחמאס פועלים בוקר וערב, כותבים ומצהירים בדבר רצונם להשמדת עם ישראל בארצו. הבעיה קיימת רק בחוסר הרצינות באופן בו אנו מתייחסים אליהם.

כנראה שאם הפעולה שמתוארת במאמר הייתה יוצאת לפועל אולי (לא בטוח שכן) חלקים מהותיים יותר בעמנו היו מבינים ש"תהליך השלום" הוא כלי שיווקי הרסני וריק מתוכן ויש צורך לעשות מעשה.
 
והחכמה מאיין תמצא..

כשכותרת מאמר נפתחת בסובייקטיפקציה (או שמא נאמר פיקציה): "ניתוח מצב: מדינת ישראל עמדה בפני סכנה קיומית לראשונה מאז מלחמת השחרור". כלומר תיאור מצב עובדתי בראייה סובייקטיבית היפך מציאות- זוהי איוולת כסילים איוולת, ללא קשר לדעותיך הפוליטיות. טיפשות גם אם היא מנוסחת היטב, טיפשות היא.
 
איך שלא יהיה, לא ניתן להכחיש את העובדות:

העובדה היא, שיש אנשים מימין שטענו שהמאמר מבריק (בין השאר כי הם מתרשמים שכותרתו מיטיבה לקלוע לתיאור מדוייק של המציאות), ויש אנשים משמאל שטענו שהמאמר אווילי (בין השאר כי הם מתרשמים שכותרת המאמר מסלפת לחלוטין את המציאות).

העובדה הנ"ל, רק מאששת את טענתי, בדבר הקשר בין דיעותיו הפוליטיות של האדם לבין חוות דעתו על המאמר. לסיכום: אמור לי מה דיעותיך הפוליטיות, ואגיד לך מה תהיה חוות דעתך על המאמר! זה ממש דטרמיניסטי!
 
ואני רואה שקראת רק את כותרתה של הודעתי הקודמת

מבלי שקראת את תוכנה של הודעתי הקודמת.
 
קראתי את שתיהן..

ותגובתי הייתה בהתאם.

ראובן יורה בלבו של מוחמד (אתה אוהב את ההדגמות הללו).

בפנינו גופה ירויה (נתון אובייקטיבי)

יריב לוין (אשר אטדגי?) יגיד הוא ירה בו בגלל הגנה עצמית. קנר יאמר הוא ביצע פשע מלחמה. לשניהם ראות סובייקטיבית של הנתון האובייקטיבי (הגופה הירויה). ושניהם יתווכחו כל השבוע בפורום לייבוביץ' מי "צודק".


יבוא מר גיא אלוני, ויאמר סליחה.. אין כאן גופה. או/ו הוא התאבד. או/ו אחמד ירה במוחמד. בקיצור, יהפוך את האובייקט לסובייקט - סובייקטיפקצייה. ואז יבוא מר גלעד (נפישי רוצחים) ויאמר שמר אלוני גאון באבחנתו. יבוא מר הרצוג ויאמר: אולי הוא צודק.

וזו ביי דפנישן: איוולת כסילים איוולת.
 
"אולי הוא צודק", כלומר..

מר הרצוג בראותו את דבריו של גלעד כי אבחנתו של גיא אלוני צודקת יאמר: דעתו הפוליטית של גלעד היטתו.. בעוד שמדובר בכסילות על גבול חוסר השפיות, ובמונחים יותר מקצועיים - סובייקטיפקצייה.

1+1 = 2.. בא מר אלוני ואומר ש-1+1= 3, וגלעד בא ואומר שהוא צודק, ולאחריו בא הרצוג ואומר שדעותיו של האחרון היטוהו לומר שהוא צודק, במקום לומר שהוא לא טיפש מטופש..
 
למעלה