יש יופי של באנר שמוביל לכאן...

אופירA

New member
מנהל
סליחה שאני מתערבת

אבל דעתי האישית היא שאי אפשר להתבטא בחופשיות מלאה כשמדברים בין בני אדם. גם אני יכולה להגיד כל מיני דעות שיש לי על החילוני (בעיקר כשאני עצבנית) - למשל שהוא נבוב, מטופש ושקוע בתאוות מסריחות, שהוא ריקן ודוחה, "נאור ופתוח" מול פורנוגרפיה וגועל נפש, אבל כולו ניבול פה על הטוהר הרוחני של הדת. ובכלל - כל הסגנון שלו זה גסות וניבול פה אחד גדול... הוא חכם בעיני עצמו וחכמים ממנו טפשים בעיניו והוא אינו רואה כמה זה פתטי, אורח חייהם של חתול ואמבה מושכים אותו יותר מאשר תכליתו של אדם, והוא בכלל לא מבין מדוע יש לאדם צורך לחפש תכלית ומשמעות בחיים. פתטי, נלעג ודפוק! אבל אני לא חושבת שצריך לדבר בסגנון כזה, ואפילו לא לחשוב בסגנון שכזה. זה לא מכבודו של אף חילוני שאפער פי בצורה כזו. החילוני לא מעצבן אותי, גם כשהוא נחשף בפני בדברים שמאוד דוחים אותי. אני לא מסכימה איתו, אני נגעלת מדברים מסוימים - אבל אני לא חושבת שכבודו כאדם מאפשר לי לומר לו כל מילה שעולה במעי. ואם הוא כן מעצבן אותי - אז זו בעיה שלי, לא שלו. זה לא מקנה לי שום רשות לפעור פה. וכאשר אני שומעת איזה חרדי שמרשה לעצמו לבטא דעה שגויה על החילוני, אני מודיעה לו שהוא לא יודע על מה הוא מדבר. שייכנס קודם לנעליו של החילוני ואח"כ יגיד עליו מילה. אבל יש איזו אופנה אצל החילוניים, שמותר לפעור פה על הדת, על החרדים, להביע דעות על מה שלא מכירים - ולזלזל, ולזלזל, ולזלזל. להתיר את דמם בשם השנאה שמחלחלת בפנים. צר לי - אני מוצאת שצריך למחות על כך, ולא להסכים.
 
יש קיצוניים בכל מקום

ותמיד יש את הקיצוני במחנה האחד שיראה רק את המקביל שלו בצד השני. לא בהם אנחנו מתעסקים. הם מיעוט והם לא מעניינים.
 

שרון AAA

New member
כן , תמשיכי לתייג את הדתיים כמלאכים

ואת החילונים כשרצים. יש יצירות תרבותיות אנושיות שהם נכסים ורכושם של כווווולם. התורה,התלמוד,שירי רחל,סרטי היצקוק,צ'ארלי צ'אפלין,פיקאסו,ואן גוך,הרמב"ם,סוקרטס,ניטשה,להקת טיפקס,בטהובן,שלמה ארצי,לד זפלין,הביטלס,יוגה. הם לא שייכים לא לחילונים ולא לדתיים אלא לכוווווולם. ישנה קבוצה קטנה של יהודים חרדים שהחליטו שמבין הדברים האלה ישנם דברים ששייכים רק לחילוניים .הם לא רוצים לקחת חלק מזה.זכותם המלאה! אבל אני כיהודי כחילוני סובר שהתורה,התלמוד,הקבלה והרמב"ם הם גם רכושי בדיוק כמו שלהם. אני לא צריך את ההסברים של "הידברות" ושל "ערכים" ושל אמנון יצחק ושל ari80. ברוך השם, אני יודע לקרוא עברית לבד. תביני , זה שאת בחרת כמו אורי זוהר לברוח מהעולם שלך החילוני ולעבור לבני ברק לא אומר שאני בתור חילוני צריך לעשות כמוך.אני וחילונים אחרים יכולים להתעסק ביהדות גם בלי התיווך שלכם. בקשר לרפורמים אני בטוח שאם אפשר היה להתחתן בארץ חתונה רפורמית או קונ' שהייתה מוכרת ע"י המדינה כחתונה הרבה מהחילוניים היו בוחרים בכך. לא כולם מתחברים ליהדות האורתו' . תנו זכות בחירה לאנשים ואז הם יתקרבו יותר ליהדות. כל תכניות הדת בטלוויזה הממלכתית הן של אורתודו'. החתונות חייבות להיות אורתודוכ,גיור חייב להיות אותודוכ' אז ברור שהזיקה של החילוניים תהיה לאורתו' כמו שari80 טען קודם.
 

arriy80

New member
כולם בני אדם - והתורה של כולם

אינך צריך תיווך של אף אחד כדי להבין את הטקסט של התורה ושל ספרי חכמי ישראל. אבל... כמו שללמוד רפואה תפנה לרופא, וכשתלמד משפטים ילמד אותך עו"ד או פרופסור למשפטים, ולימוד פיזיקה יתבצע מפרו' לפיזיקה, מפני שכל החוכמות האלו לא נוצרו בן-רגע. הן עברו ממורה לתלמיד במשך מאות שנים. ק"ו ביהדות - שיהא דרך חיים המקיפה את כל תחומי החיים, ולפי השקפתה - כוללת את החיים שלאחר החיים, עליה אפשר ללמוד לבד? אולי אפשר לקרוא, אך מי ערב לי שאני יבין נכון? שאפרש נכון מושגים? זה לא ספר מתכונים!
 

arriy80

New member
התחשבות טכנית...

כתבת: "אני בטוח שאם אפשר היה להתחתן בארץ חתונה רפורמית או קונ' שהייתה מוכרת ע"י המדינה כחתונה הרבה מהחילוניים היו בוחרים בכך" עובדה היא, שהגיור האורטודוקסי מוכר ע"י הרפורמים והקונ'. הגיור שלהם, לא מוכר ע"י האורט' אז איזה גיור יהיה עדיף אישית על גר? כן הדבר בנישואין וגירושין. האורט' לא מכירה בנישואין ע"י רפורמים וקונ' אך הם מכירים באלו הנערכים ע"י האורט'. חילוני שלא חי לעצמו, ומרגיש קשור לעם היהודי - על כל אנשיו, מסתבר שיעדיף דרך שתהיה מקובלת על כולם... ועוד בעיה: היות והאורט' לא מכירה בנישואין וגירושין של הרפורמים והקונ' ייווצרו קשיים בהשתלבות המשתייכים לקהילות אלו - בקהילה האורט'. להמחשת הבעיה והעוול שנוצר על ידי רבאיים שלא מספקים מספיק ידע בדברים אלו, קראו את הספר מידע גורלי. זהו סיפור על בחור ישיבה שהכיר בחורה ממשפחה רפורמית, שהתחזקה והתקרבה ליהדות, והם רצו להתחתן. התברר שאמהּ היתה נשואה בעבר, והתגרשה ע"י "רבאיי" רפורמי, מה שקרה, שהבחורה היתה "ממזרת" ופסולה לבוא בקהל (פסוק מפורש). העוול של אותו רבאיי רפורמי היה, שלא דאג ליידע את האם שהגירושין שלו לא מוכרים ע"י האורט' ואם אי פעם ילדיה ירצו להתחתן בנישואין אורט' יהודיים, הם לא יתקבלו! אז כנראה שהמצב הכי פחות בעייתי מבחינת השתלבות העם זה בזה, הוא נישואין וגירושין ע"פ היהדות האורטודוקסית.
 

arriy80

New member
מה זה: "זרמים הפחות קנאיים"?

היהדות המקורית לא מכירה בשיטות אחרות וסילופים למניהם. זרמים אחרים ביהדות - לדעתי - הם דתיים, לטאים, חסידים, ברסלב, חב"ד. אלו נקראים זרמים ביהדות מפני שכולם זורמים בכיוון היהדות המקורית. ואני יכיר בכולם למרות שהם פחות "קנאיים" מהדרך שלי. רפורמים וקונסרבטיבים אינם זורמים בכיון היהדות המקורית, ומפני מה יקראו "זרמים ביהדות"? אפשר לקרוא להם "יהדות חדשה". וכשאתה כותב שאני מבטל אחרים על ימין ועל שמאל, כדאי שתבסס את דבריך על הכרות אישית. ואם חסרה לך הכרות כזו, עדיף שלא תכתוב דברים שאין להם שחר.
 
תקרא לזה איך שאתה רוצה

היהות האמיתית היא פלורליסטים, ופלורליזם הוא כבוד הקיום מקביל של דעות אשר שונות ממך. זה שאתה לא מסכים עם מישהו ומקל את זכותו להתקיים ואת הלגיטימציה של האמונה שלו - ה פלורליזם. היהדות האמיתית, המסורתית, של החכמים אשר פסקו, הייתה פלורליסטית מיסודה. האורטודוקסיה של היום, אפשר לקרוא להם "יהדות חדשה" מבטלת זרמים אחרים. ובאיזה זכות? -לא ברור כלל.
 

arriy80

New member
פלורליזם בתוך המסגרת

מי שמחליט לשבור את המסגרת הוא לא פלורליסטי! הוא מנפץ את המסגרת שלו! הפלורליזם ההלכתי של החכמים שבכל הדורות, היה במסגרת הכללים של היהדות המקורית. אף אחד לא קם וקבע שאשה יכולה להיות רב, או לקרוא בתורה. אף אחד לא חידש שאפשר לנסוע לביכנ"ס בשבת עם אוטו. אין מישהו שקם וקבע שאפשר "לשנות" את ההלכה לפי הצרכים. כולם הבינו שההלכה היא לא פלסטלינה! אולי כדאי שתחקור קצת על ההסטוריה של היהדות, ותגלה שכל מי שניסה לפרוץ את המסגרת - נדחה. הרפורמים והקונסרבטיבים לא היו הראשונים שחידשו דת. קדמו להם הקראים והצדוקים ועוד... הם נפלטו מהמסגרת, מפני שזו לא יהדות! היהדות לא נקבעה ע"י החכמים, אלא ע"י אלוקים! מי שירצה - יקבל, מי שלא ירצה - יכול להמציא דת אחרת וגם אם יקח סממנים יהודיים - עדיין זכויות היוצרים שמורות לאלוקים ותורתו שנתן לנו. לדעתך, מהי היהדות שהיתה בתקופת המשנה? בתקופת התלמוד? פלורליזם הלכתי היה גם היה, אבל אף אחד לא העיז לשבור את כללי היהדות כפי שהועברו מדור לדור!
 
שוב אותם כללים דמיוניים

איפה כתובים הכללים האלה? מי אמר אותם? אם אתה מתכוון להשתמש במונח בעתיד הזה כתוב בתגובה להודעה זו את כל הכללים כלשונם ואת מקורם.
 

arriy80

New member
אתה רוצה להכיר אותם? לך תלמד.

אם הייתי רוצה לברר על חוקי הפיזיקה ומי חיבר אותם, מי גילה אותם, לא הייתי סומך על סטודנט צעיר לפיזיקה. אני אלך לפרופסור מבוגר שלמד הרבה, בעל ידע רחב, ושגם הוא קיבל ממוריו. אך בתור סטודנט שלומד, לא חשוב לי מקור הכללים ושמות המחברים. אני מסתמך על זה שהקהילה הרצינית העוסקת בפיזיקה, מאשרת את הכללים האלו, וסומכת על אלו שחיברו אותם. הבטחון שלי יהיה גם אם לא אלך עכשיו ואנסה את נכונות אותם כללים- ניסויים שיגזלו ממני זמן רב, במקום ללמוד את שאר החלקים. כך גם ביהדות, אמנם קצת שונה. הכללים נתקבלו לפני 3300 שנה. כשראו חכמי ישראל שהם משתכחים, הם כתבו את הלימודים שיצאו מהכללים, ואנו לומדים מכתביהם. כך בכל דור. (הכללים המקוריים אמנם ידועים, אך לא ידוע כיצד להשתמש בהם) להתכחש למסורת שעברה, זה מאד נוח. זה לא מחייב, לא צריך להתאמץ. רק להגיד שהכל המצאות - וקיבלנו חופש לתאוות שלנו.
 

arriy80

New member
מבלף הוא מי שממציא דברים בעצמו

אני קיבלתי כך את הדברים. אמנם לא הרבתי לעסוק בהם. כפי שכתבתי, אני מסתמך על האנשים היותר חכמים ממני שלמדו את הדברים המורכבים האלו, ואני מקבל מהם בלי צורך לדרוש ולחקור. אם מישהו מטיל ספק מי אמר דברים אלו? מי קבע שהם נכונים? שילך לבדוק! לא אני מקור הדברים! מי שיחקור עליהם, מתוך רצון לדעת את האמת, מתוך נקודת מוצא אובייקטיבית, ימצא את האמת עליהם ועל כל הדרך. לקנטר זה כיף. זה תמיד הכי קל...
 

arriy80

New member
לא כתובים - מועברים!

הכללים - ברובם - אינם כתובים, אלא מועברים מרב לתלמיד. הכללים הידועים לדרשות חז"ל הם י"ג מידות שהתורה נדרשת בהם. יש כללי לימוד לששה סדרי משנה. לדוגמא: הלכה כר' עקיבא כשחולק עם מישהו. סתם משנה - כמו ר' מאיר. כללים לגמרא: אמורא אינו יכול לחלוק על תנא. במחלוקת רב ושמואל, הלכה כרב בדיני ממונות, וכשמואל באיסורים. במחלוקת אביי ורבא הלכה כרבא חוץ מששה מחלוקות (יע"ל קג"מ). כשהרמ"ם מביא מספר דעות, יש כללי פסיקה. כשהשולחן ערוך מביא מספר דעות - יש כללי פסיקה. מי שלומד, לומד את הכללים - כל אחד ותחום הלמידה שלו. קל לומר "אין" למי שלא יודע.
 

arriy80

New member
לך תברר, אח"כ תגיד שאני ממציא.

מי שלא מברר וטומן את ראשו בחול קל לו לומר "אתה ממציא". כנס לישיבה, תשאל על הכללים שכתבתי. תחזור ותגיד את האמת בכנות.
 

arriy80

New member
אם למדת - אתה יודע.

אם אתה יודע, למה אתה אומר שאני ממציא? או שלא למדת.
 
למעלה