יש לי שאלה!

איגרא

New member
שטויות, הבלים

"יש לך ראיות לגלי-רדיו? או ראיות ל... *כל-דבר-שלא-רואים-אותו-אבל-יודעים-שהוא-שם* ?" גלי רדיו הם דבר מדיד, ואם אין אנו מסוגלים לראות משהו הרי שקיימות תופעות פיסיקאליות המוכיחות את קיום הדבר. ל"מעמד" הר סיני שלך יש רק עדות אחת בספר הזוי. לא ניתן למצוא עדויות נוספות ל"מעמד" הר סיני, לא נמצאו ממצאים המעידים על שהייה במדבר, למעשה אין לכם כלום.
 
קצת תרבות דיבור, בחיי, בחור. ../images/Emo42.gif

זו הדעה שלי, ואתה קורא לה הבלים, שטויות. לא אמרתי את זה על הדעה שלך, לגבי אתאיזם.
 

איגרא

New member
דעה, כדאי שתהיה מבוססת

על משהו... לטעון טענה כמו " דיברת על ראיות למעמד הר-סיני. יש לך ראיות לגלי-רדיו? או ראיות ל... *כל-דבר-שלא-רואים-אותו-אבל-יודעים-שהוא-שם* ?" זה אוילות או נסיון הונאה מחק את המיותר. קיימות ראיות למכביר לגלי ראדיו, לא קיימת ראייה אחת למעמד הר סיני.
 
התורה.

ההבדל בינינו... שאני מאמין בה, ואתה לא.
אז אין פה ויכוח בכלל. לא אוכל להביא לך את התורה כראיה, כי לא תקבל אותה. אתה מוזמן להמשיך לחשוב שהיא טעות.
 

אנילה1

New member
מותר לך להאמין. אני גם לא

שוללת את מעמד הר סיני. רק שאתה טועה כשאתה אומר שיש קומץ אתאיסטים. הם בערך 20 אחוז מהאוכלוסיה, רק שהם לא מכריזים על זה ברייש גלי, כי זה רע לעסקים.
 

אנילה1

New member
זה הולך כך, 20 אחוז ערבים מאוכלוסית

ישראל, 20 אחוז מהעליה הרוסית שמתוכם יש הרבה אתאיסטים, 20 אחוז חרדים ודתיים ביחד, 20 אחוז מסורתיים מאמינים, ו20 אחוז אתאיסטיסטים רובם צאצאים של מייסדי המדינה והעליות הראשונות מסוף המאה ה-19 .
 
ו..? מה רצית להגיד בזה? Oo

באמת שלא הבנתי... מה שניסיתי להסביר ב- "20%-80%" היה שיש יותר כמות מאמינים בעולם, מאשר אתאיסטים. בין אם נוצרים, יהודים, מוסלמים, בודהיסטים, וכו'... דיברתי על אמונה בכלליות - בלי קשר לתוכן האמונה, באיזה אל וכד'...
 

אנילה1

New member
שחצי מהאוכלוסיה לפחות הם

אתאיסטים. אז זה לא ממש קומץ כפי שאתה חושב.
 

B l o n d i e

New member
אני בספק שזה חצי... ולדעתי יש

גם לא מעט מקרים הפוכים-של אנשים שלא מאמינים בקב"ה כי זה לא נוח להאמין [דורש לקיים כלמיני מצוות וכו'] כי זה קשה, כי השכל לא תופס, כי הם לא חקרו מספיק, כי יש להם דעה לא נכונה על מה אמור להיות אלוהים... אבל להרבה מתוך אלו, יש ניצוץ אמונה בלב, אבל פשוט מאוד מאוד קשה לגלות אותו... [הוא מתגלה בדר"כ במצבי קושי-פתאום כשאדם חולה או בסכנת חיים אז כל הסובב אותו אומר תהילים והולך לרבנים] וזה תהליך וזה קשה, אבל זה שעכשיו אדם לא מאמין בלוהים לא הופך אותו לאתאיסט.
 

איגרא

New member
שטויות

"גם לא מעט מקרים הפוכים-של אנשים שלא מאמינים בקב"ה כי זה לא נוח להאמין [דורש לקיים כלמיני מצוות וכו'] כי זה קשה, כי השכל לא תופס, כי הם לא חקרו מספיק," אתאיסט בוחר לא להאמין באלוהים, כי אתאיסט מטבעו הוא ספקן, לא בגלל ה"צורך" לקיים מצוות. לא קיימת מערכת מושגים המסוגלת להגדיר ולמדוד את אלוהיך.
 

RONI999

New member
הממממממ

אין הרבה הבדל בין הנצרות ליהדות ולאיסלאם,אתה לא שם לב לפי מה אתה "מוכיח" שזה אכן היה,כאילו הספר שמספר ומתעד את האירועים,הוא גם הספר שמוכיח שהספר עצמו נכון? אז כתוב בספר,תן לי אסמכתה אחרת ששם רשום שזה היה,ולא שהספר יוכיח על עצמו שזה נכון כאן אין שום הבדל בין הנצרות ליהדות ולאיסלאם-באחד הספר עצמו טוען שהוא נכון,ובשניים האחרים הניביאים עצמם טוענים שזה נכון לשלושתם אין שום הוכחה מלבדם...ואפילו לפי התורה שלך בשביל עדות צריכים 2 אנשים לפחות,אין מן הראוי שאדם יעיד על עצמו או ספר לחילופין... וגלי רדיו? אתה אומנם לא רואה אותם,אבל כל הפעלת רדיו פשוט,הפעלת מכונית על שלט רחוק,תראה לך שהם קיימים,אם בצורה שכרגע חושבים שהיא קיימת,ואם לא,החוכמה היא לדעת לנתב את זה לצרכים שלנו וזה בדיוק מה שאתה עושה עם אלוהים,אתה לא רואה אותו,אתה אכן יכול להסתכל סביבך ולהתעפל מכל מה שיש ולומר-אה זה אלוהים,אבל כל מה שאתה עושה בעצם זה מה שעושים עם גלי רדיו,גלי קול,אטומים,אלקטרונים פרוטונים וכל מה שאי אפשר לראות-אתה מנתב אותו לצרכים שלך,לשקט הנפשי שלך,קשה לאדם לכל אדם לקבל את המושג של חוסר הידיעה,סה"כ טבע אנושי...זה הכל...
 
אפילו לא שמת לי מה אמרתי.

דיברתי על ההבדל בין הדתות - בהקשר של הנביאים שלהם. משה הראה את ה' לכל העם שלו, קבל עם ועדה במעמד הר-סיני. ישו ומוחמד חוו את החויה הזו לבד, ושיתפו בה את כולם. למה שעם שלם ירמה את עצמו וישקר שראה והיה במעמד הר-סיני? למרות שדבר אחד אני מסכים עם מה שאמרת... ניתן לנתב את האמת לצרכים שלך. האמת האמיתית היא הדרך שאתה בוחר לחיות בה. אגב, אני הומו ואני מסורתי - אני מנסה לשלב בין דת ונטיה מינית זה יותר ימחיש לך את ההטיית דרך הדת לצרכי האישיים, לדרך שאני מאמין בה, בלי הכתבה של האישיות שלי על-סמך ספר כלשהו שנכתב לפני 3000 שנה ע"י נביא העם שלי, משה?
 

RONI999

New member
במילים אחרות...

לא מאמין שהיה מעמד הר סיני כמו שאני לא מאמין שאכן ישו ומחומד חוו את אלוהים והוספתי שהדבר שמבעמד הר סיני השתתפו מאות אלפים ובנצרות ובאיסלם רק אדם אחד,לא מקובל עליי,כמו שמחבר הספר יכל לכתוב שבמעמד הר סיני היה אדם אחד,כך היה יכול לכתוב שהיו מאות אלפי אנשים,ומהבחינה הזאת אין שום הבדל בין שלושת נדתות,לאף דת אין שום אסמכתא נוספת,רק אחת ויחידה למה שעם שלם ירמה את עצמו? יש לא מעט סיבות,אני משער לעצמי שאחת הסיבות היא שרצו להכניס לעם קצת פחד ומוסר,לווא דווקא בתקופה ההיא,בתקופות יותר מאוחרת,התנ"ך עושה את זה יפה ועם תוספת של פחד מאלוהים שהכנסיו לאנשים טוב טוב שהוא קיים,זה כניראה עבד יפה לפחות חלק מהמזמן,זו לפחות אחת מהשערות שלי למה... והומו ומסורתי? האמת קשה לי לראות איך השילוב בין דת לבין להיות הומו הולך יד ביד,הרי זה אחד האיסורים שנכתבו... מצד שני אין לי אלא להוריד בפניך את הכובע על כך שאתה לא הולך לפי הצו החברה,אלא לפי הנטיות האישיות שלך,בהצלחה
 
נראלי אידיוטי שעם ירמה את עצמו.

ולשאלתך: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=1190 שם תוכל לקבל תשובות על השילוב. =] ותודה.
לשום דת אין הוכחה מוחצת, כל האנשים אמורים להיות אתאיסטים. כולם מוותרים על האמונה שלהם, כי אין לדת שלהם הוכחה... וגם כי אין לדתות אחרות הוכחה, גרייט.
[למרות שאני סבור שהעולם בכלליותו יתפקד מעולה ללא מניעי שנאה של דת!
^^]
 

RONI999

New member
אולי אידיוטי...ואולי לא

אני משער לעצמי שהעם עצמו לא רימה את עצמו,אלא קבוצת אנשים בעלי השפעה על העם עשו זאת בשבילו,למה? נתתי לך סיבה אחת שלדעתי נכונה,מן הסתם יש עוד לא מעט מעטים האנשים שיסכימו לוותר על הדת שלהם,ממגון סיבות,רוב האנשים פשוט נולדים לזה,ולא שואלים את עצמם יותר מידי שאלות,אני שאלתי את עצמי לא מעט,ושהבנתי שהדת היא תוצאה של צורך,הבנתי שלי אין צורך בזה מה שיותר מעניין אותי האיסור על המשכב זכר,שנכתב על ידי אלוהים לדעתך ובעצם אתה מפר אותו (נכון שנטייה זו נטייה,ומטומטם אידיוטי ולא יודע מה לנסות בכלל להלחם בזה,אבל אני לא מכיר שום מקום שאלוהים לזה אופציה,פחות או יותר הייתי משווה זאת לדתי שמחלל שבת,משהו בסגנון...) ואכן היה יכול להיות עולם יפה ללא דת,הרבה יותר רגוע
 
הדיון סובב סביב עצמו.

כמו שאמרו - הדיון עקר מכל תוכן. דעות ע"ג דעות, שאין הוכחות לשני הצדדים. יש השוואה בערך בין משכב זכר לבין חילול שבת, כי שניהם מותרים במקרי פיקוח נפש. אבל אין שום פיקוח נפש, בימינו, במשכב זכר נורמלי. לכן ההומואים הדתיים פשוט מאמינים שהקב"ה אוהב אותם כמו שהם, וחלקם מלאי חרטות על כל סקס שהם עושים. זוהי אמונה, שלא נמכרת תמורת סקס - אפילו בגברים.
 
למעלה