יש לי שאלה!

SupermanZW

Well-known member
אינך יכולה לאמת סיפור מתוך עצמו

העולם אינו בן 5767 שנה אלא הרבה יותר מכך. המלך מנס (MENES) יסד את הדת המונותאיסטית הראשונה בעולם במצרים העתיקה, המלך תותמוס השני (THUTMOSE II) המציא את הדת הפוליתאיסטית שהיתה נהוגה במצרים 1500 שנים מאוחר יותר, אחריו המלך אחנתון (AKHENATON) גרם למצרים להאמין שוב בדת המונותאיסטית, אחריו המלך רעמסס הראשון (RAMASES I) שוב החזיר את הדת הפוליתאיסטית למצרים/ דת הVEDA יוסדה בעידן הHarappan 3C בהודו, בין 2200 לפנה"ס ל1900 לפנה"ס ואף היא מונותאיסטית, שם האל בדת הVEDA הוא AUM.
 
תורת המפץ הגדול תואמת לבריאת העולם.

ואוכל להוכיח את זה לפי גיל היסטורי ופיזי. אולי אעשה על זה מאמר פה. ולא ענית לי, הדתות האלה תואמות את הדת היהודית בכמה מישורים, כדי שתוכל להגיד שהיהדות שאבה מהם את הדת שלה?
 

SupermanZW

Well-known member
ע"פ תיאוריית המפץ הגדול היקום קיים

כבר 13.7 מיליארד שנים. דת הVEDA דומה מאוד ליהדות והסיפור שבRIG VEDA (הספר הראשון בארבעת ספרי הVEDA) תואם מאוד את ספר בראשית, גם את שמות הדמויות גנבה היהדות מהVEDA: Brahma שונה לאברהם, Saraiswati שונה לשרי/שרה, Ishak שונה ליצחק, Ishmahal שונה לישמעאל, Adam נשאר אדם, Hivia שונה לחווה, וכו' (שאר השמות פחות דומים ויש גם כאלה שלא דומים), העלילות המסופרות בספרי הVEDA כמעט זהות לאלה שבתורה, לVEDA עשר דברות וליהדות עשר דברות, לVEDA 3 תפילות ביום וליהדות 3 תפילות ביום, לVEDA יש חוקי כשרות וליהדות יש חוקי כשרות (חלקם שונים וחלקם דומים) וכו', הדת השומרית העתיקה דומה ליהדות אפילו יותר מהVEDA, הדת המונותאיסטית המצרית העתיקה לא דומה ליהדות כלל, המכנה המשותף היחיד שלה עם היהדות הוא האמונה באל אחד, שם האל בדת המונותאיסטית המצרית העתיקה היה ATON, בדת הפוליתאיסטית המצרית העתיקה היה אותו שם שמו של אל השמש.
 
נכון.

ומי אמר ש"יום" אחד בבריאת העולם נמשך יממה, 24 שעות שאנו מכירים? לעולם יש גיל פיזי, וגיל היסטורי. הגיל הפיזי שלו הוא 5677 שנים, לפי התורה. והגיל ההיסטורי שלו הוא 13.7 מיליאד שנים. ואני תומך בתיאורית המפץ הגדול!!!~
הספר "בראשית ברא" מסביר יפה מאד את הקשר בין הגיל הפיזי לגיל ההיסטורי של העולם. התורה סופרת את החודשים, כשראש השנה הוא ניסן. אבל כולם יודעים שראש השנה הוא תשרי. איך?! ישנם שני חישובים: ראש השנה לבריאת העולם [תשרי], וראש השנה לגאולת ישראל [ניסן]. ישנם שני חישובים: המפץ הגדול [13.7 מיליאד שנים], ובריאת העולם בצורה מוכנה ומתוקנת להכנסת האדם אליו [5677]. אסביר את זה כשיצא לי, בינתיים... שבת שלום!~
^^
 

SupermanZW

Well-known member
אם ספירת הזמן בתנ"ך אינה עקבית אז

אינה מהימנה ואין להסתמך עליה כלל. הגיל הפיסי והגיל ההיסטורי של העולם הם היינו הך. כל ספר הטוען לספירת ימים השונה מהספירה המקובלת הוא ספר שטויות שאינו ראוי להתייחסות רצינית. העולם לא נברא בתשרי ושום דבר מיוחד לא קרה בניסת, סיפור יציאת מצרים הוא מיתולוגי ולא היסטורי. בני אדם קיימים בעולם הרבה יותר מ5767 שנה, הם קיימים מאות אלפי שנים.
 
אבל את מי זה מעסיק?

את מי מעסיקות אותם דתות איזוטריות וספרים מינוריים שאני בטוח שלא ראית בעיניך, כשנחשפו עלילות גילגמש באנומה אליש זה עניין מישהו עכשיו זה דיי אנכרוניסטי. בסופו של דבר להוקעותיך אין שום ערך אינטלקטואלי, כי דת למאמיניה אינה היסטוריה, וספר התורה אינו איזשהו תיעוד היסטורי, אין בו אפילו עקביות תאריכית. דת למאמיניה היא הקשר שלהם לאלוקיהם, ובעצם לעצמם, לזהותם, לנשמתם, האובססיביות שלך להוקיע את הדבר שנותן אושר וטוב רב כ"כ לכ"כ הרבה אנשים, מעורר תהיות לגבי המניע, האם המניע הוא פילוסופי טהור, או שמא נובע ממקומות אחרים. בסופו של דבר סמכות הדת אינה נובעת מספר זה או אחר, אלא מתוך ליבם ורגשיהם של המאמינים, שיודעים בתוך ליבם מעבר לכל דבר אמפירי שמשה אמת ותורתו אמת. המדע אינו דבר בלתי נחלק מגובש ומוסכם, המדע מלא בחורים, בסתירות ובחוסר ידיעה, הו מושתת על הנחות יסוד פילוסופיות המוטלות בספק (עיין בנושאי הפילוסופיה של המדע) וכפוף להגיון פנימי מסוים מאוד. הידיעה החושית והתפיסה המנתחת והכמותית, כחכמה היחידה, והאמונה השלמה בכלים האמפיריים מוטלים באותו ספק שמוטלת כל ידיעה וכל קיום.
 

B l o n d i e

New member
לא מדויק. אמנם היהדות בתור

עם התחילה בזמן שעבוד מצרים, אבל המהות של היהדות, גילוי שם ה' בעולם של עבודה זרה, התחילה אצל אברהם... אם תקרא טוב ספר בראשית, אברהם לא חיי כאדם פרטי, כל התגלויות הקב"ה אליו הם הבטחה לדורות-כשאברהם מגיע לארץ ישראל [כנען של אז] הוא לא מתיישב לו שם בסבבה אלא ישר-"לזרעך אתן את הארץ הזאת"... "כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם" "ושמתי את זרעך כעפר הארץ..." וכו וכו, מהות אברהם היא לא פרטית, אלא הוא האב של האומה ובל נשכח, שכל הפסוקים הנ"ל, הם עוד בזמן שאברהם היה עקר!! עוד לפני שהיו לו ילדים הוא ידע שעם ישראל הולך לצאת מזרעו!! ההבטחה על כך שנגור בארץ ישראל, נתנה עוד לפני שהיה בכלל עם! עם ישראל-נוצר במהותו כבר אז!
 

SupermanZW

Well-known member
היהדות היא דת

אל תבלבלי גנאולוגיה עם תאולוגיה. היהדות ע"פ הספר עליו היא נשענת קיימת החל ממעמד הר סיני והחוקים הראשונים שקיבלו משתתפיו היו עשרת הדברות ע"פ הסיפור, ע"פ אותו סיפור ב40 השנים שלאחר מכן כתב משה את התורה אך לא הספיק לסיים את כתיבתה ומי שסיים את כתיבתה היה יהושע. כמובן אני מדבר אך ורק על חמשת החומשים, לא על ספרי הנביאים, הכתובים, התלמוד, וכו'. אברהם לא היה יהודי ובכלל היהדות נקראת ע"ש ממלכת יהודה, בה הומצאה אותה דת ע"פ ההיסטוריה. ע"פ התורה זרעו של אברהם הוא בעיקר הערבים, הערבים ע"פ התורה הם ישמעאלים, הם רבים בהרבה מן היהודים, חשוב גם לציין את ההודים והאינדונזים אשר ע"פ חלק מהפרשנויות הם בני קטורה והם אף רבים מן הערבים, מבין צאצאי אברהם היהודים הם המעטים ביותר ע"פ הסיפור. התורה ממחישה לנו כמה היא מגוחכת באמצעות מה שכתוב בה, לו היה אברהם עקר לא יכול היה להביא ילדים, לא זו בלבד אלא נכתב גם ששרה היתה עקרה וילדה את יצחק בהיותה בת 90, יתרה מזו בתקופה המתוארת תוחלת החיים לא עלתה על 40 שנה וברור שלא ידעו לספור, אם זה לא מספיק מפרש התלמוד שאברהם ושרה היו אחים ואפילו אם נתעלם לרגע מכך שכתוב שהיו עקרים כתוב גם שהיו טומטומין, כלומר איברי המין שלהם היו מכוסים כך שלא ניתן היה להבחין האם אברהם היה זכר או נקבה והאם שרה היתה נקבה או זכר, באמת שוברת היהדות את שיא השיאים בכמות השטויות שאפשר להכניס בדת אחת.
 

B l o n d i e

New member
או שפשוט אנשים לא קוראים טוב

את התורה... יש דברים בתורה שקשים להבנה, אבל לקרוא פסוק כן ופסוק לא [מה שכנראה אתה עשית] וללמוד בתלמוד רק מדרשים מסוימים ולא את עצם העניין, זה יוצר עיוות גדול. אם זה באמת חשוב לך אני ממליצה לקרוא דברים בשלמותם. הייתי מפרטת יותר אבל שבת ממשמשת ובאה אז אאלץ לפרוש בשלב זה.
 

SupermanZW

Well-known member
נוצר בי הרושם שאת מה שאת עדיין לא

למדת אני כבר שכחתי. מה שבטוח הוא שאת התורה והתלמוד אני מכיר הרבה יותר טוב ממך, את לא יודעת מה הרקע שלי אז אל תניחי הנחות חסרות בסיס.
 
על סמך מה אתה קובע

שה' התגלה לעם שלם? אולי זה מבוסס על סיפור שאיש אחד שלקח סמים, כמו ישו או מוחמד? אגב, יש דרכים די פשוטות לזהות גלי רדיו. ועוד דבר, בנוגע לניק שלך: You're looking for *A* cool name
 

777itamar

New member
קדמות העולם לא סותרת את השקפת יהודי

"ולפיכך תמצא שאני תמיד בכל מה שחברתי בספרי ההלכות, אם נזדמן לי הזכרת יסודות, אז אעסוק בקיום מציאות ה', הריני מקיימו בדברים הנוטים לצד הקדמות..." (רמב"ם, מורה נבוכים א', עא ) על הבנת אלוקים, רמב"ם כתב: "...יש מצוי זולת כל הגופים שבעולם, אשר הוא אינו גוף ואינו כוח בגוף והוא אחד תמידי ונצחי, אשר אין לו עילה ולא ייתכן שהוא ישתנה. הוא אפוא א-לוה." (רמב"ם, מורה נבוכים א', עא) מה שלא גשמי – מהותו חוק, אשר אחד. אנו מאמינים בא-דוני אחד. גם חילונים לא נגד השקפה על חוק אחד בעולם, כאשר כל חוקים הם הופעה של אחד, כולל חוקי מוסר, צדק. אז מה בינינו? כל הגשמי – תוצאה לסיבה. ה' – סיבה הראשונה. חוק האחד – ראשוני לכל גשמי. דברים גשמיים מחליפים אחד את שני בשרשראות הסיבות, יחד עם זה קיימת סיבה תמידית על הכול. "ואם אתה רואה סיבה והוא אינו נמצא עם המסובב, אינה סיבה באמת. ... הוא השם יתברך, אשר הוא סיבת הכל, ואין סיבה זולתו." (מהר"ל, נצח ישראל, הקדמה), והוא - "תמידי ונצחי, אשר אין לו עילה ולא ייתכן שהוא ישתנה." (רמב"ם, מורה נבוכים א': ע"א) למשל, אבן אחת נפלה על אחרת, הזיזה אותה, אבל כל זה קורה בחוק (סיבה) בלתי משתנה, חוק המשיכה.
 

בז שנות

New member
כן, אני גם חשבתי על זה..

אם אתה חושב/מאמין שאין אלוקים ואין גורם רוחני, אז באמת קשה להבין מה היה בהתחלה של העולם. אבל אם אתה מאמין שיש גורם רוחני, שלא עובד לפי החוקים של המציאות המצומצמת שלנו, אז אצלו אין מושג של זמן הרי אין לו התחלה ואין לו סוף כלומר נצחי ולכן גם אין לך מה לשאול את השאלה מי ברא את אלוקים כמו שאתה שאתה שואל מי ברא את העולם. במילים אחרות כשאומרים שיש אלוקים בטענה שחייב להיות משהו שיצר את העולם זה מכיוון שבעולם יש תפיסה של זמן.. מקווה שהבנת אותי...
 
זה הכל באמונה שלך...

זה ההבדל בין אדם מאמין ובין אחד שלא... שכן מי שמאמין מאמין שהכל נהיה בדברו (או משהו כזה) ומי שלא... לא. אי אישית מאמינה בכוח עליון, אך לא בכל המצוות והחוקים... אני חושבת שהיהדות היא דת יפה מאוד ושהמון דברים השחיטו אותה.. הקצינו אותה ולקחו אותה למקומות אחרים.. אגב, אם תחשבו על זה, רוה הסיבות למלחמות במזרח התיכון הינן סיבות דתיות... אין סיבה לדוש בזה יותר מידי\ עצם זה שהעלת את שאלתך זו בקול רם", אומר שאינך מאמין באלוהים הדתי באמונה שלימה... פשוט בל את הדבברים כפי שהם - עצה שלי
 

דחפור

New member
אני לא בטוח באמונה שלי!

מצד אחד אני רוצה להאמין מצד שני קשה לי להאמין במשהו שאין לי את כל הידע עליו ואת התשובות העיקריות...
 

בטטה גם

New member
דחפור דחפור די לחפור!!

סתאםם... הוכחה הכי הוכחתית ששמעתי בינתים לשאלה מי אמר שה' קיים זה עצם קיומו של מעמד הר סיני שבו ה' התגלה לאלפי אנשים ודיבר איתם ממש .. זה לא הגיוני שפתאום קמו כ"כ הרבה אנשים ואמרו ליהודים שהם ראו את ה' מתגלה אליהם ונותן להם ספר שבו יש הרבה הגבלות... זה לא הגיוני מכמה סיבות.. א' למה שאבא ישקר לילד שלו..? ב' גם אם מישו עשה את זה לילדים שלו הרי הוא אמר שעוד אנשים ראו את זה אז הילד רץ לאבא של השכן ושואל אותו גם אתה ראית? ג' אם מישהו היה ממציא את זה הוא לא היה ממציא משו אם כ"כ הרבה איסורים אדם לא אוהב להגביל ת'צמו ד' התנ"ך ממשך ספר חכם אולי הספר הכי חכם שקיים ואדם רגיל שאם הוא המציא דבר כזה הוא צריך להיות גם מטורף קצת לא יכול להמציא את זה.. ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד ואם בכל זאת אתם חושבים שכל הסיבות האלו לא מספיקות והרבה אנשים החליטו ביום אחד לשקר לילדים שהם זה בדיוק הקטע של האמונה שצריך להאמין אתה מרגיש את זה בתוכך אני לפחות מרגישה שיש משו שמחזיק את העולם ומכוון אותו אני לא מאמינה שבאנו לפה סתם... וכמו שנאמר.. איש באמונתו יחיה אך כמובן שאני מנסה להבין את מה שניתן להבין ולחקור במה שאפשר לחקור אך אני גם הבנתי אחרונה שלא את הכל אני יכולה להבין.. ה' ברא אותי עם מוח מוגבל שאינו יכול להבין הכל..
 
לא בטוח שיש לזה תשובה

אולי לפעמים צריך להשלים עם זה שלא הכל אנחנו נדע? יש היום כמה תיאוריות (מדעיות, אני לא מדבר על הזבל הדתי) בנוגע להיווצרות העולם. חלקן סותרות אחת את השנייה, חלקן פחות. אני מניח שיום אחד ידעו יותר טוב, אבל לא בטוח שזה יהיה בתקופתנו. אבל זה שאנחנו לא יודעים דבר מסוים, לא אומר אוטומטית שיש לזה תשובות מיסטיות בהכרח. פעם המחלות יוחסו לזעם האלים, והיום אנחנו יודעים על החיידקים... מכל מקום - בהחלט יש בעיה לוגית. אם לכל דבר יש יוצר, גם ליוצר צריך להיות יוצר. אלא אם מחליטים פתאום שאלוהים מחוץ לחוקים האלה, וזה בד"כ מה שעושים עם זה. למה? כי זה מאוד נח לוגית - אם קובעים שאלוהים הוא לא לוגי, אזי כשלים לוגיים לא יכולים להפיל אותו למעשה אין כל דרך להפריך את קיומו. מחוכם, מה? אז פעם הבאה שבנאדם דתי אומר דבר על ההיגיון שלך, תשאל אותו - וממתי אכפת לך כ"כ מהיגיון?
 

דחפור

New member
לא הייתי קורא לזה זבל דתי

בינתיים יש הוכחות גם לדת וגם למדע אז בינתיים אני לא הייתי שולל אחד מהם
 

tamarhp

New member
שרשרת אינסופית...

תראה - משהו היה קיים מאז ומתמיד - השאלה היא אם זה היה אלוקים, או מערכת היקום (ואז נוצר המפץ הגדול וכו'). כך ממילא כל שאלה "מי יצר את אלוקים" או "מי יצר את היקום" כסתירה להנחה השניה - לא הגיונית, כי משהו או מישהו היה חייב להיות קדום ממילא. השאלה היא - האם הייקום היה קיים מאז ומתמיד או אלוקים היה קיים מאז ומתמיד? אין לכך תשובה חד משמעית מבחינה מדעית. אין אף היסטוריון שהיה חי אז. לכן קוראים לזה "אמונה", ולא ידיעה. לומר את דעתי? אז כן - אני דתית, מאמינה ושומרת צוות. אני מאמינה שאלוקים יצר את העולם. וספר הכוזרי, אגב, מדבר על זה במאמר הראשון :)
 
למעלה