כבר איננו תמימים

גידעון1

New member
עמית דווקא אני מחזיק ממך כאינטלקטואל אך הפעם

אכזבת. מאמר חובבני משהו! מאז 1948 עברו הרבה מים בנהר. גם אם אכן רשום ש"שהשירות האזרחי כפוף לצורכי הצבא" הרי בפועל כבר נעשו מזמן תיקונים לחוק וכיום שירות אזרחי תקף אפילו אם ערבים יעשו את השירות בתוך המגזר שלהם. תסכים איתי שערבי שפועל במסגרת שירות אזרחי בתוך המגזר שלו, לא נוצרת טיפת זיקה לצהל או לכוחות הביטחון. אפילו אם הוא ילך לעבוד במוסדות יהודיים גם במקרה זה הוא יכול לעבוד במוסדות אזרחיים לחלוטין. השירות האזרחי בפועל נועד לתרומה לקהילה. אה O,K עכשיו ראיתי שהכותב הוא מבית היוצר של הבוגד בשארה, עכשיו הכל ברור!
 
...

צהרים טובים גדעון א) תודה אבל אין לי יומרות להיות אינטלקטואל ב) הנושא הזה של השירות האזרחי לפלסטינים אזרחי ישראל הוא נושא מורכב. אני לא מסכים עם כל ההיגיון של עודי, והעליתי את המאמר כי זה נושא שראוי שפלסטינים אזרחי ישראל ילבנו אותו בפורום פלסטינים אזרחי ישראל, ולא להפקיר אותו לידיהם של יהודים ימנים דווקא. ג) עודי הוא לא מבית מדרשו של בשארה. טעית בכתובת, הוא מזכ"ל חד"ש. ואם תציץ בתגובות במאמר, תראה תגובה אחת (מס' 74) שמייצגת באמת את הדעה הרווחת בבית מדרשו של בשארה- זאת התגובה הצינית של חנין זועבי (מס' 6 ברשימת בל"ד לכנסת), שלועגת לעצם העובדה שעודי לא רואה ב"לתת משהו למדינה" מילה גסה.
 

גידעון1

New member
הפיסקה הראשונה דווקא מחזקת את "הגסות" שבעשיית

שירות אזרחי שזה בעצם שירות למדינה. אין לו בעיה עם ההתנדבות לכשלעצמה אך כל עוד לא יהיה מדובר במשהו ממוסד. לפיכך הוא מדגיש את שיא הגסות של שירות לאומי.
 
אני הבנתי את דבריו אחרת...

הוא אומר שאי אפשר לדרוש חד צדדית מהציבור הערבי לשרת, מבלי לתת תשובות לשאלות הנוקבות המטרידות את רובו.
 

גידעון1

New member
ברור שככה הבנת..

לטעמי לפחות על סמך הפיסקה הראשונה הוא מדבר בגנות השירות האזרחי תוך עיוות הרעיון בפסקאות הבאות שמדובר במשהו ביטחוני שזה דבר שקרי.
 
עדיין תמימים

"האזרחים הערבים מתנדבים לטובת הציבור שלהם במחנות עבודה ובפעילות פוליטית וחברתית של המפלגות, העמותות, המוסדות הדתיים והרשויות המקומיות. אנחנו מעודדים את ההתנדבות." עוד לא נתקלתי באזרחים ערבים כאלה, פעילות פוליטית או חברתית מדיי פעם של מפלגה זו או אחרת לא נחשבת להתנדבות אזרחית ולא תורמת הרבה. "שלא כמו בימים עברו, האזרחים הערבים אינם תמימים. הם יודעים, שלא ישיגו שוויון אלא בדרך המאבק." אולי אדון איימן יפרט לנו אודות דרך המאבק שלנו כדי להשיג שיוויון לאזרחים הערבים, להתחבר עם המאבק של האחים בגדה ובעזה, או שיש דרך אחרת? הרי עשרות שנים אתם בכנסת ולא מצליחים לקדם את העניינים אז? "ומדוע יש אפליה נגד הרשויות המקומיות הערביות, ולמה הופקעו אדמות הערבים? מפני שהם לא שירתו בצבא?" תגיד לי איימן, מה עם השחיתות ברשויות המקומיות, למה כל ראש מועצה שנכנס מכניס איתו את החמולה שלו ומתחיל לחלק גובים לכל המקורבים ולכל קבלני הקולות שעזרו לו בבחירות, אתם מקבלים תקציבים מהמדינה אך ניהולכם הכושל הוא הבעייה וברגע שהבלגן חוגג משרד הפנים מפרק את המועצה ושולחים יהודי מטעם משרד הפנים כדי שיטפל בחגיגות השחיתות שלכם, אני אישית הייתי מעדיף שהמדינה תציב מטעמה אנשים כדי שינהלו את המועצות הכושלות שלכם. תלוי לאיזה אדמות אתה מתכוון, איזה שנים ולאיזו מטרה הופקעו ואין קשר לשירות צבאי. "שלא כמו בימים עברו, האזרחים הערבים אינם תמימים. הם יודעים, שלא ישיגו שוויון אלא בדרך המאבק. הם רואים את הערבים הדרוזים המשרתים ביחידות קרביות וזוכים ליחס של "יהודים בחובות וערבים בזכויות". כל זה בשעה ש-27% מהצעירים היהודים אינם משרתים בצבא." השחיתות במועצות המקומיות של הדרוזים ידועה לכולם,החברה הדרוזית דומה לחברה החרדית, חברה סגורה ושמרנית, אני עדיין לא מבין למה יש אנשים שחושבים שאם הם הולכים לצבא הם הופכים לאזרחיים שווים, מחשבה לקויוה ואינה נכונה, בעצם שתי האוכולוסיות הבדואית והדרוזית נחשבות לחלשות עוד מלפני קום המדינה, לא סתם הולכים לצבא, ולא סתם עם עדיין חיים בפיגור, והדגש אצלי יותר על הפיגור המנטלי, השמרנות וכל הנורמות העתיקות שעדיין חיות ובועטות בחברה שלנו, אדון איימן לא יכול לכתוב ביקורת נוקבת נגד החברה שלו, ולא יכול לקדם רעיונות ליברליים, להאשים את ישראל זה הכי קל, מה זה חשוב לאיזה משרד יהיה כפוף השירות האזרחי, אתם לא רוצים שיקום דור חדש במדינה עם מודעות לזכויות ולחובות, רוצים לקבל צריכים לתת, יש אפלייה אפשר להלחם, אך דרכי המאבק שלכם אינן ברורות לי.
 
שניכם צודקים לדעתי.......

המון כעס הצטבר במשך השנים בציבור הערבי, והנושא חייב להיות מטופל כ-ר-א-ו-י ע"י מוסדות השלטון (כראוי זה למשל להעלות את הנושאים הכאובים לדיון נוקב, ולהוכיח חד משמעית שדברים כנ"ל לא יוכלו בשום אופן לקרות בעתיד).. הציבור הערבי צריך לדעתי להיכנס לא רק למעגל המשרתים בשירות אזרחי, אלא גם לצה"ל. דברים שרואים מבפנים לא רואים מבחוץ, והכוח להשפיע מבפנים הוא מסדר גודל אחר לגמרי מאשר הכוח לבכות מבחוץ. בכלל, הכותבים הערבים נוהגים בטקטיקה של "לגלות טפח ולכסות טפחיים". הכותב הנכבד מספר לנו ש"רק בדרך המאבק" אפשר להשיג שיויון. מהו אותו מאבק? פששששששש. מסתורין מוחלט. כל אחד בדמיונו הוא יתאר מהו מאבק ערבי לשיויון זכויות. כותב אחר הצהיר לא מזמן ש"ההתגלגלות של צעירים ערבים למעגל הישראליזציה היא תופעה מסוכנת ביותר". מסוכנת למי? למה? איך? ומה לדעתך הדרך לטפל בתופעה ה"מסוכנת"? המטרה בסגנון הכתיבה הזה היא להעלות את העניין הערבי לסדר היום כל הזמן. שכל מקבל החלטות יחשוב: "מה רוצים הערבים האלה? מה הם זוממים?" מאבק מסתורי, תרבות מסתורית שבעצם רוב הציבור לא מכיר, ערבים פה, ערבים שם....
 

גידעון1

New member
בפירוש ניתן לתמצת את כל מה שאמרת למשפט אחד

שאף אותו אתה רשמת בעצמך. "להאשים את ישראל זה הכי קל" אקרא אני לא חלילה מנסה או רוצה לפגוע בך אישית אך קיימת אצלנו התחושה שחלק לא מבוטל מהחברה הערבית לא מסוגלים לקחת אחריות על המעשים שלהם. לקחת אחריות זה דבר קשה אך להאשים את ישראל בבעיות של המגזר הערבי ושל האיסלאם בכללותו זה הדבר הכי קל.
 
הערה אחת אקרא

עודי דיבר על מחנות של עבודה-התנדבותית שמתקיימים כבר הרבה שנים, אם כי היו נפוצים יותר בשנות ה-70 וה-80. הם היו מטעם הקומוניסטים (מחנות עבודה דו לאומיים), מטעם התנועה האסלאמית, מטעם תעאיוש, מטעם רעות-ס'דאקה. איש לא כופה על הצעירים לבוא לשם, ולכן זו התנדבות לגמרי. ולהגיד שהם לא עוזרים? הם עושים שם עבודה פיזית קשה, כמו בניית מגרשי משחקים לילדים או גידורם, טיפוח בתי קברות, שיפוץ כיתות לימוד, שיפוץ של בתי מגורים מוזנחים, הקמת מחסים בתחנות אוטובוס, סלילת מדרכות, סלילת כבישי גישה, שיפור כבישים קיימים, חידוש מסגדים. לאלה שהשתתפו בזה מגיעה מלוא ההערכה.
 

LAYLA S

New member
הם צודקים

אסור להאמין לציונים. פעם אחר פעם לאורך ההסטוריה הם, שלקחו בכוח את מושכות המדינה לידיהם, הבטיחו מליון הבטחות לכל מיני מגזרים או עדות, ומעולם לא קיימו את דברי הסרק שלהם. ככה הם הבטיחו למרוקאים לשכן אותם במעברות מודרניות בדרום, כדי לפתח את האיזור, ולא פיתחו אותו מעולם. ככה הם הבטיחו לתימנים שיקחו את התינוקות שלהם לבדיקות ו"שכחו" להחזיר אותם. ככה הם הבטיחו ליהודי עירק שיבואו לארץ לחיות כשווים בין שווים, ללא שום כוונה אמיתית כזאת. ככה הם הבטיחו לתימנים שאחרי שייבשו את הביצות ויעבדו את האדמה, מקום מגורהם יהיה בכינרת, ואחרי העבודה הקשה לקחו להם את מקום המגורים בכוח לטובת האשכנזים. ככה הם הבטיחו למרוקאים שירפאו את ילדיהם ממחלות, ובמקום זה עשו בהם ניסויים מזעזעים וגרמו להם לסרטן. ככה הם נתנו במתנה את רכוש יהודי עירק לשלטון העירקי, ובתמורה ניכסו לעצמם את הכסף הפלסטיני... לעצמם, לא ליהודי עירק המנוצלים. ועוד ועוד ועוד.... מי יאמין להם עכשיו ולמה? שומר נפשו ירחק
 
בוודאי שאסור להאמין להם.....

מי שחושב שיוכל להתבסס על הבטחות ריקות מתוכן - עדיף שידע מראש שהעולם לא עובד כך. אלא שרוב רובם של מי שאת מכנה "יהודים-ערבים", עשו יותר מלהאמין לציונים - הם הצטרפו אליהם! ועכשיו, מבפנים, כשותפים מלאים - הם יכולים להחזיק בעמדות כוח ולהבטיח בעצמם הבטחות שווא. רק כך זה עובד.
 

LAYLA S

New member
אנחנו קוראים להם משתכנזים

זה התואר הכי בזוי של מי שהיה מוכן למכור את נפשו ואת אחיו רק כדי להשתייך לבעלי ההון והשלטון הגנבים. לגבי שיטות המאבק - המאבק היחיד שיהודי ערב רואים לנכון הוא המאבק הרדיקלי. במשך יותר מ-50 שנה ניסוי היהודים האלו לגרום לגזענים הציוניים להתקרב לעולמם המקומי, ולעורר בהם איזושהי סימפטיה למי שנחשבים אחים שלהם, ללא הועיל. הציונים לא מבינים שום דבר במוח, הם לא אנשים נחמדים, השיטה שלהם לא הומאנית... הדרך היחידה שנראית היא מאבק של כל הקבוצות החלשות במדינה (שזה בערך רוב המדינה) באותם בעלי שררה, עד שאלו יעופו לנו מהעיניים ואז נוכל לקיים פה מדינה לתפארת, שכל העולם יקנא בה.
 

respecta1

New member
מדינה מפוארת של חקלאות במקום הייטק

 

LAYLA S

New member
כשבן אדם גדל כעני

והוא רעב ללחם כל מה שנשאר לו זאת חלקת האדמה שלו, שמניבה לו פירות. האדמה לא מפלה בין אדם לאדם, בני אדם כן. בעיית הזלזלול-הציוני-אשכנזי באדמות הארץ לא היתה ולא תהיה מובנת לי לעולם.
 

respecta1

New member
אה את משנה את דעתך פתאום?

כי לפני לא הרבה זמן זילזלת בהייטק והעדפת חקלאות.
 
למעלה