אני לא מתנשא
אני נישא. ועזוב דברים לא רלוונטיים, תתמקד בגופו של דיון. מעבר לצורך שלך להשתלח, לא אמרת דברי טעם. כדי להצביע על סתירה בדברי מישהו, עליך להבין מהי סתירה. הטענה שזה פשוט שיש פעמים שבהן עלינו להחזיר שטחים או לעזוב את הארץ אינה נוגעת להצהרה שטענותיו חלושות. סתירה יכולה להיות רק בין קבועים ומשתנים אהדדי ולא כלפי פרדיקטים זהים של אלו [הטענה שגד יפה או שמן אינה אינטיטיטית לטענה שמנשה מכוער או רזה]. תלמד לוגיקה לפני שאתה מעביר ביקורת! בנוסף, מה הערך של ה"מקורות" שחיים נבון הביא? אם די בהבאת מקורות אז אני יכול להביא על כל מקור שלו חמישים מקורות סותרים. באחריות! העניין הוא לדעת לפסוק הלכה, ולא רק להצביע על מקורות.
אפשר לטעון שבר הפלוגתא לא מבין דבר. אלא שזו לא טענה רצינית. ישנם כללים לשקלא וטריא, ועד כה אינך עומד בהם. כדי להראות לי שלא הבנתי את ליבוביץ לא די להצהיר על כך. עליך להראות לי במה טעיתי, קרי להציג מקורות, לנתחם ולהנגיד אותם אל דבריי. אני משוכנע שהבנתי את ליבוביץ הרבה יותר ממה שאתה הבנת, אלא שאני שולל את דבריו כי אני מבין שהם מנוגדים לדברי הפוסקים, ואילו אתה הולכת שולל אחרי הרטוריקה בלי יכולת להתבונן במהות. אתה סבור אחרת? זה לגיטימי - אך עליך להביא ראיות. הכפשות, הקנטות, ארגומנטום אד הומינם, הכל סבבה. אני מרשה לך אפילו לקלל אם תרצה. רק דע שאין לזה שום ערך טיעוני.