מענה
כל הלוגיקה מבוססת על מבעי ישות [או שאלות קיום] בצורה כזו או אחרת. רעיון הריקות של ה"מאדהיאמקה" אינו קשור כלל למה שהצגתי, מכיוון שנגרג'ונה כלל לא התייחס לאספקטים שעליהם אנו דנים. מה שנגרג'ונה טען הוא שהמציאות כפי שהיא [על צד החיוב] היא היא אותה מציאות לאור הריקות [שאיננה מבטאת שלילה]. טענותיו של נגרג'ונה בסיסיות הרבה יותר מתחום-הדיון הנוכחי, מפני שהן מתייחסות לשאלה אם תחום-הדיון הזה בכלל מתאפשר. טענותיו של נגרג'ונה הן אפיסטמיות. זכור: נגרג'ונה הציג ראשית Shenluk ולאחר מכן Rangluk, ורק כך יש להבין את "שירת השורש" [וזו נקודה ששולמן לא התעכב עליה]. ה"מאדהיאמקה" מציגה דיאלקטיקה שבמרכזה מושג של Drelwa, ואילו תחום הדיון הנוכחי מניח מעיקרא עקביות. במילים אחרות, מעולם לא טענתי שמכיוון שקיומו של המח תלוי באין-ספור דברים אחרים אזי שאין מוח. גם לא טענתי שאין כלל רצונות. טענתי סך הכל שה"רצון" אינינו סובסטנס, אלא התנהלות של המכלול הפסיכופיסי, ואותה התנהלות הנה פועל יוצא של מערכת הוליסטית.
כל הלוגיקה מבוססת על מבעי ישות [או שאלות קיום] בצורה כזו או אחרת. רעיון הריקות של ה"מאדהיאמקה" אינו קשור כלל למה שהצגתי, מכיוון שנגרג'ונה כלל לא התייחס לאספקטים שעליהם אנו דנים. מה שנגרג'ונה טען הוא שהמציאות כפי שהיא [על צד החיוב] היא היא אותה מציאות לאור הריקות [שאיננה מבטאת שלילה]. טענותיו של נגרג'ונה בסיסיות הרבה יותר מתחום-הדיון הנוכחי, מפני שהן מתייחסות לשאלה אם תחום-הדיון הזה בכלל מתאפשר. טענותיו של נגרג'ונה הן אפיסטמיות. זכור: נגרג'ונה הציג ראשית Shenluk ולאחר מכן Rangluk, ורק כך יש להבין את "שירת השורש" [וזו נקודה ששולמן לא התעכב עליה]. ה"מאדהיאמקה" מציגה דיאלקטיקה שבמרכזה מושג של Drelwa, ואילו תחום הדיון הנוכחי מניח מעיקרא עקביות. במילים אחרות, מעולם לא טענתי שמכיוון שקיומו של המח תלוי באין-ספור דברים אחרים אזי שאין מוח. גם לא טענתי שאין כלל רצונות. טענתי סך הכל שה"רצון" אינינו סובסטנס, אלא התנהלות של המכלול הפסיכופיסי, ואותה התנהלות הנה פועל יוצא של מערכת הוליסטית.