כל הכבוד לשר הפנים אברהם פורז....

iziman

New member
אז

צריך להיות צום יותר קל ? לא כל העניין בצום הוא הסבל ? אני לא מבין את האנשים שקוראים להזיז את השעון , את מי אתם חושבים שאתם מרמים ?
 

lala897

New member
כן. גם אני לא מבינה את זה

עוד שעה לפה או לפה מה הענין הגדול. הרי באמת כל המטרה היא לצום. אבל במחשבה שניה אולי לאנשים חולים או זקנים שזה בעיה בשבילהם הצום.
 

iziman

New member
לא נראה

לי שאנשים זקנים או חולים שמסכנים את חייהם בצום חייבים לבצע אותו .
 

lala897

New member
נכון.

אבל זה לא חייב להיות סיכון חיים. מספיק שזה מאד קשה להם.
 

iziman

New member
אז הפתרון

הוא "לסדר " את אלוהים בכך שאנו נשחק עם הזמן על מנת להקל על הציבור .
 

lala897

New member
אני בכלל לא מבינה מה ההבדל אבל..

זה לא "לסדר" את האלוקים אם זה במילא אותם שעות שצמים.
 

iziman

New member
זה כן

מכיוון שבגלל ההזה הזאת שאמורה להקל על הצמים המשק מפסיד מיליוני שקלים .
 

פלסטיק

New member
אני לא חושב שזה מקל על הצמים

אם זה מקל עליהם מי מונע מהם להזיז את השעון 5 שעות אחרונית? אדרבא שיהיה להם עוד יותר קל. למה הם צריכים שגם השעון שלי יזוז אחורנית כדי שיהיה להם קל יותר? לא השתכנעתי
 

masorti

New member
קישקוש במיץ פטל...

הזזה שבוע לפני יום כיפור או הזזה יומיים אחריו לא חוסכת מליוני שקלים. ואם כל כך חבל לאנשי שינוי על אותם מליוני שקלים והם מוכנים למרר את חיי הדתיים עבורם, אולי כדאי שיקחו את הכספים הייחודיים שקיבל לפיד (23 מליון ש"ח) ויחזירו אותם לקופת המדינה במקום לתרום אותם לתיאטראות. הסכום הזה יכסה את הנזק בגלל אי-הזזת השעון לפני יום כיפור, ועוד יישאר עודף.
 

פלסטיק

New member
תרגיע ידידי, לא טוב עצבים

מדובר על נוחיות של החרדים (שכמו שאמרתי איננה ממש מובנת) לעומת נוחות וחיסכון כספי (קטן או גדול) של אחרים. פעם ראשונה שהיה הסכם פשרה בין החרדים ושאר המדינה. 3 פעמים לטובת החרדים לעומת פעם אחת לטובת שאר המדינה. אני חושב שהלכו כיברת דרך יפה לטובת החרדים ואם אף אחד לא יעשה גלים זה גם ישאר כך.
 

masorti

New member
אתה מעצבן...

מדובר על נוחות של כל ציבור הצמים ביום כיפור, ולא רק החרדים. אני רחוק מלהיות חרדי, והציפיה לסיום הצום ב-7 בערב היתה תענוג מפוקפק מאוד. כמובן שלדעתך הנוחות של הדתיים היא קישקוש ושאין להם זכות לאיכות חיים. רק לחילונים יש זכות כזו. ומה זו השטות של "אני חושב שהלכו כיברת דרך יפה לטובת החרדים"? וכי החילונים הם אדוני הארץ, ורק ברוב חסדם ייקבע פעם בכמה שנים שהשעון יוזז לפני יום כיפור? לדתיים יש זכות מלאה לדרוש הזזת שעון במועד הנוח להם גם אם יש בזה הפסד כספי פצפון. הם שותפים במדינה הזו, ויש להם זכות (בהתאם למשקלם היחסי) להעדיף הפסד כספי על פני סבל בצום. לי דווקא נראה שבפשרה הנ"ל הלכו כיברת דרך יפה לטובת החילונים.
 

פלסטיק

New member
הסברת יפה מאוד כמה אתה מוכן להתחשב

באחרים. גם אם הולכים ביחס של 3:1 לטובתך (לא חצי חצי) לא מספקת אותך. להזכירך הדתיים אינם 75% מתושבי המדינה (זה כמעט אחוז היהודים במדינה) ובכל זאת זו רמת ההתחשבות שהם קבלו. רמת ההתחשבות שאתה מוכן לה באחרים היא בערך אפס ובסוף עוד אתה מרגיש מקופח ונוטל לעצמך את הזכות להתעצבן על מי שהיה מוכן להתפשר איתך אתה יודע מה? מזל שלא כולם כמוך, שיש כאלה שמוכנים לותר מעט על נוחותם.
 

masorti

New member
מאיפה האגדה על יחס 3:1 לטובתי?

ההסכם היה שהזזת השעון תהיה בתאריך לועזי קבוע, שהשנה נופל לפני יום כיפור. לי דווקא נדמה שהיחס הוא בממוצע 2:1 לטובת החילונים. כלומר: על כל שנתיים של הזזה אחרי יום כיפור, תהיה שנה של הזזה לפניו. חוץ מזה, החוצפה שלכם היא שלדעתכם כל פיפס שמעלה את איכות החיים של הדתיים הוא ויתור אדיר מצידכם. אולי באמת כדאי לקבוע שכל שבת חמישית יש להשבית גם את התחבורה הפרטית. הרי יש 20% דתיים במדינה, וכל התחשבות בזולת תינתן בדיוק לפי האחוז של אותו סקטור באוכלוסיה.
 

פלסטיק

New member
מה לעשות שה"אגדה" היא האמת?

עובדה: לפי ההסכם מה שקרה בשטח 3 שנים שעון חורף לפני יום כיפור 1 שנה (שעברה) שעון חורף אחרי יום כיפור, כמובן לא בלי שש"ס תנסה לסחוט לרמות ולהפר הסכם חתום(באמת הפתעה) והשנה עוד פעם שעון חורף טרם יום כיפור כששר הפנים (משינוי) ממלא את הסכם הפשרה ככתבו וכלשונו. זה שיש לך בעיה עם העובדות זו בעיה שלך ולא שלי. 20% מתושבי המדינה הם מוסלמים. כשאתה תצום כל שנה חמישית חודש ברמאדאן אולי תהיה לך הצדקה מוסרית לבוא לאחרים. בשם מה אתה בא אלי עם כל ה"מגיע לי" הזה? כשבגיר חרדי מממוצע יתרום כמו בגיר חילוני ממוצע בכלכלה בביטחון במדע ובתרבות אני אהיה בחפץ לב מוכן להאזין לך. כשהחרדים יעמדו על זכותם לתרום לפי משקלם היחסי ולא רק לדרוש לפי משקלם היחסי תאמין לי שמאוד יכבדו אותם. הצעתך לחייב השבתת תחבורה פרטית ב 20% מהשבתות חכמה כמו הצעה לחייב חרדים לנסוע בשבת בשאר 80% מהשבתות. לך תחפש חילוני שיתווכח איתך בסגנון כזה (אני בספק אם תמצא), אני לא מתכונן לכפות על חרדי לנסוע בשבת ולא מתכונן להבין חרדי שמעוניין להגביל את חופש התנועה שלי בשבת.
 

masorti

New member
מה לעשות שהאגדה היא אגדה...

ההסכם נחתם בכלל לפני כ-3 שנים, ולכן לא יתכן שמומשו כבר 3 שנים שעון חורף לפני + 1 שנה שעון חורף אחרי. ההסכם דיבר על הזזה בתאריך לועזי קבוע (נדמה לי 3 באוקטובר), שבממוצע נופל פעם בשלוש שנים לפני יום כיפור. לכן, היחס הוא 2:1 לטובת החילונים. לגבי תרומת החרדים... גם אם כל החרדים ישרתו בסיירת מטכ"ל, אתה לא תסכים לעולם להזיז את השעון כל שנה לפני יום כיפור. לכן, אל תציג מצג שווא לפיו יש קשר בין תרומת החרדים לבין ההתחשבות בהם מצד החילונים המיליטנטים.
 

פלסטיק

New member
מה נראה לך כפשרה סבירה?

נעזוב שניה את העובדות (עוד נוכל לחזור אליהן), נראה שיש לנו חילוקי דעות לגביהן מה אתה היית רואה כפשרה סבירה? דרך אגב, הטכניקה שלך להכנסת מעשים ומילים לפה של מישהו אחר פטאתית מתחילה ליגע. אני גם יכול לכתוב שגם אם כל החרדים יקבלו פעמיים השכר במשק אתה תמשיך לגנוב מחנויות. זה נכון בערך כמו מה שאתה אומר עלי.
 

blablash

New member
אז זהו שלא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ב"ה כנראה שאמרת את זה מחוסר ידע, אז אני מיידע אותך, שהעניין בצום הוא ממש אבל ממש לא הסבל. כי בשביל להזכר במה שקרה יכולים לעשות עוד אלף ואחד דברים כגון, לעשות קריעה בבגד זה בהחלט מזכיר. אם זה מעניין אותך אני אכתוב מה העניין בצום למרות שממש אין לי כח וזה נורא ארוך.
 

פלסטיק

New member
מצטער, עדיין לא הבנתי

הצום מתחיל עם השקיעה ומסתיים עם זריחת הכוכבים הערב מגיע גם לפי תנועת כדור הארץ כלפי השמש איפה השעון המכאני שעל היד שלנו משפיע על כל אלו? נניח אם נאחר את השעון בשעתיים יהיה לך קל יותר? אז אני מוכן להזיז גם בשש שעות.
 

פלסטיק

New member
אולי אסביר את אי הבנה כך

נניח שעם שעון הקיץ המצב הוא כזה: אתה מתחיל לצום בשבע בערב ומסיים את הצום בשמונה בערב למחרת ארוחה מפסקת תעשה נניח בשש ותסיים את הצום בשמונה וחצי עכשיו נעביר את השעון שעה אחורנית, לשעון חורף אתה תתחיל לצום בשש בערב ותסיים את הצום בשבע בערב למחרת אז תסעד ארוחה מפסקת נניח בחמש בערב ותסיים את הצום בשבע וחצי עכשיו נקדים את השעון בשש שעות (מה אכפת לי, בשביל הדוגמה זה בחינם) תתחיל לצום בשתיים בערב ותסיים את הצום בשלוש בערב למחרת אז תסעד ארוחה מפסקת באחת בערך ותסיים את הצום בשלוש וחצי בערב למחרת תשחק עם השעון כמה שאתה רוצה, מבחינת שעות אור וחושך זה בדיוק אותו הדבר, על השמש והכוכבים זה לא משפיע
 

tamarhp

New member
האמת

גם אני אפ'פם לא הבנתי את הקטע
מישו מתנדב להסביר? (הא הא, משחק מילים..)
 
למעלה