כל הכבוד לשר הפנים אברהם פורז....

masorti

New member
שכחת שני דברים...

א. השעון הביולוגי של האנשים מתאים את עצמו לשעון הרשמי של המדינה, בגלל שהשעון הרשמי קובע את סדר היום (הליכה לעבודה, הליכה לבי"ס/גן וחזרה ממנו, משדרי טלויזיה). אז אם השעון מוזז, גם שעות העירנות של הגוף וגם שעות האכילה של האדם מוזזות. ב. בצום יש גם אפקט פסיכולוגי. אם אתה יודע שהצום נגמר ב-7 בערב במקום ב-6 בערב, דעתך נטרפת מרעב - למרות שטכנית לא צמת יותר שעות.
 

פלסטיק

New member
לכן גם אם נזיז את השעון יממה לפני

השעון הביולוגי לא יספיק להסתגל והעסק לא כדאי ובקשר לאפקט הפסיכולוגי: מכיוון שבהשכלתי אינני פסיכולוג מוסמך אני יכול רק להציע לאנשים שצמים פשוט לפני תחילת הצום להזיז את השעון בביתם שעה אחורנית ללא התיעצות עם פורז. בדיוק כמו שש"ס הציעו שנה שעברה, שעון חורף ליממה אחת.
 

tamarhp

New member
הבנתי משהו!

אם אתה אוכל ארוחת צהרים, נגיד, בשעה 3, זה ממש לא משנה אם הצום יתחיל ב4 או ב5, כי ממילא לא תאכל עד שעה 6 או 7. אבל אחרי יום שלם שלא אכלת, זה יהיה מאד משנה אם הצום נגמר בשעה 6 או 7..
 

פלסטיק

New member
אז תזיזי את השעון שלוש שעות אחורנית

ערב יום כיפור, יחד עם הסעודה המפסקת, תזיזי את השעונים בבית 3 שעות אחורנית והצום יהיה קל יותר. אני לא מבין במה זה יעזור, אבל אם זה יעזור לך אז למה לא.
 

tamarhp

New member
אם אני אשנה לעצמי

זה לא יעזור.. צריך שזו תהיה החלטה כללית והגיונית.. שעון קיץ-חורף הוא משהו קבוע.
 

iziman

New member
תזוזה

לשעון חורף אשר מקילה על הציבור הצם גורמת בפועל להפסד שעת אור . אין את הנתונים לערך של שעת אור ליום אחד . אבל אומר לך זאת בגלל שהציבור אשר מתפלל תפילת שחרית אינו רוצה לקום כשחושך בחוץ לתפילה , לא הונהג בארץ סופר שעון קיץ בו השעה מוזזת שעתיים או שלוש קדימה . דבר הגורם למשק הישראלי הפסד של מיליוני שקלים לשנה .
 

masorti

New member
אז תזיז שבוע לפני...

ואז השעון הביולוגי יסתגל. וההצעה שלך להזיז את השעון הפרטי היא מגוחכת. אני אדע שלא מדובר בשעון הכללי, ולכן הטריק לא יצלח.
 

פלסטיק

New member
תעזוב

אתה הרי שום פשרה לא תספק, לדידך יש שתי אופציות: הדרך שלך והדרך הבלתי נכונה ואני מסוגל לדון רק עם כאלה שמנסים להבין את מניעי הצד השני ומנסים להגיע לפשרות
 

masorti

New member
אתה הוא זה שנלחם בי עד חורמה...

מבחינתך שאזיז את השעון שלי ואשחק אותה אהבל, ובלבד שהשעון הרשמי יהיה בדיוק כפי שנוח לך. אולי כדאי שאתה תזיז את השעון הפרטי שלך בכיוון ההפוך, ותדמיין שחסכת כסף. הרי תוכל לקום שעה קודם ולהרויח שעת אור.
 

saar7650

New member
אגב פלסטיק...

שעון הקיץ לא פוגע רק בעניין הצום. אלא בעניין התפילות יום יום, כלפי אותם אנשים שקמים מוקדם בבוקר כדי להתפלל. אדם שקם לדוגמא בשעה: 5:00 או 5 ורבע להתפלל כי הוא חייב לקום לעבודה, לא יוכל לעשות זאת כשיהיה שעון קיץ מהסיבה הפשוטה שלא ניתן להתפלל ולהניח תפילין כשעוד לא עלה השחר...
 

פלסטיק

New member
אותו אדם ינהג כמו בא' בשבט ../images/Emo45.gif

בא' בשבט יכול להניח תפילין רק בעשרה לשש בבוקר (שעון חורף) לו היה שעון קיץ יום לאחר יום כיפור היה גם מניח תפילין בעשרה לשש בבוקר אינני יודע כיצד אותו אדם נוהג אבל אם הוא מצא פתרון לטבת ולשבט אין סיבה שהפתרון לא יהיה ישים גם לתשרי
 

masorti

New member
שוב רשעות וחוסר התחשבות...

מצדך שהדתי ילך קיבינימט. העיקר שהכול יתנהל בדיוק כפי שנוח לך.
 

פלסטיק

New member
אני לא אענה לכל ניבול פה שלך ../images/Emo31.gif

למרות שאתה מנסה להיות פרובוקטיבי אני לא מתכוון להגרר תנהל מלחמת קללות עם מישהו אחר
 

saar7650

New member
אך בטבת אין יד אדם יכולה לעזור

לאותו מתפלל שקם מוקדם להתפלל כדי לעבוד. ובחודשים המדוברים לעיל כן אפשר לעזור לו. וכן ניתן לאפשר להקדים את שעון החורף- בייחוד שאלו ימי סליחות ואנשים נשארים ערים מהלילה. אם כ"כ חשוב להם (לחכ"ים ולשרים) לצמצם בהוצאות כספיות, אז שיצמצמו במשכורות העתק לנציגנו בכנסת ולשכר הבכירים, יצמצמו סגני ערים, יאחדו ערים, יצמצמו הוצאות עתק על טיסות לחו"ל של חכי"ם, יצמצמו שרים ללא תיק וכיו"ב. נוח להם לפגוע- במובטלים בנכים וכיו"ב ולא בדברים שבאמת אפשר ויתן לצמצם.
 

פלסטיק

New member
בטח שיד אדם יכולה לעזור

אפשר לאחר את השעון עוד שעה בחורף, זו בסך הכל החלטה אדמיניסטרטיבית.
 

פלסטיק

New member
בעצם יד אדם איננה יכולה לעזור

איננה יכולה לעזור בשני המקרים למשל יום אחרי יום כיפור (אם יהיה שעון חורף) מנחה צריכה להסתיים עד 16:00, לכן אותו אדם לא יספיק לתפילת מנחה. אותו הדבר לגבי טבת ושבט זה מקרה קלאסי של שמיכה קצרה מידי, לאן שלא תמשוך זה לא יעזור. או ששחרית יוצא מאוחר מידי (בהנחה שאדם שהתפלל בעשרה לשש לא יספיק לעבודה בשמונה), או שמנחה יוצא מוקדם מידי. ואת זה גם אם פורז מאוד ירצה הוא לא יוכל לתקן, בתלונות לכך צריך לפנות לבורא עולם. מצד שני למרות שאנחנו רואים שהדתי זה לא משנה לו (אחת התפילות ממילא יפסיד) החילוני מפסיד שעת איכות עם משפחתו וילדיו (יש גם הפסד כספי אבל מבחינתי האישית הוא זניח לעומת ההפסד האנושי).
 

saar7650

New member
היא כן יכולה לעזור-

מנחה אפשר להתפלל מחצות היום עד בין הערביים, ולדעת האדמו"ר הזקן עד צאת הכוכבים, וניתן למצוא תפילות במניין לכל אורך היום. (בהפסקת צהריים וכיו"ב), לעומת שחרית שאדם שקם להתפלל מוקדם בבוקר לא יוכל להתפלל בשעה מאוחרת יותר כיוון שזה על זמן העבודה שלו, מלבד העניין שתפילה במנין וודאי שלא יוכל לקיים. ולכן מסקנת ש- "הדתי זה לא משנה לו (אחת התפילות ממילא יפסיד) החילוני מפסיד שעת איכות עם משפחתו וילדיו (יש גם הפסד כספי אבל מבחינתי האישית הוא זניח לעומת ההפסד האנושי)". אינה נכונה.
 

פלסטיק

New member
מצטער, לא הבנתי את ההבדל

למה אם מתפללים שחרית בעבודה זה על חשבון זמן העבודה ואם מתפללים מנחה בעבודה זה לא על חשבון זמן העבודה חוץ מזה כמה אנשים אתה מכיר שאם יתפללו שחרית בעשרה לשש בבוקר לא יוכלו להספיק לעבודה בשמונה? אני שנתיים גרתי בירושלים ועבדתי בחדרה ולא היתה לי בעיה להגיע לפני שמונה כשיצאתי קצת אחרי שש. ובקשר לשעת האיכות שלי עם המשפחה והילדים: תסלח לי אבל אם זה נכון או לא תשאיר לי להחליט. ואני החלטתי שזה מאוד נכון.
 

saar7650

New member
"מצטער, לא הבנתי את ההבדל"

"למה אם מתפללים שחרית בעבודה זה על חשבון זמן העבודה ואם מתפללים מנחה בעבודה זה לא על חשבון זמן העבודה"- כי שחרית אפשר להתפלל עד 10-11 בבוקר בערך ואילו מנחה אפשר כל היום עד בין הערביים. בבוקר אין הפסקות כי אם מהצהריים, והפסקה גם אם תהיה לא תספיק לתפילת שחרית שאורכת כ-40 דק בממוצע. "חוץ מזה כמה אנשים אתה מכיר שאם יתפללו שחרית בעשרה לשש בבוקר לא יוכלו להספיק לעבודה בשמונה?" לא כולם מתחילים בשעה 8, ישנם כאלה שמתחילים כבר ב-7 בבוקר, ולשאלתך אני מכיר הרבה מאוד. 4 מניינים בשכונה שלי שאני עצמי מכיר. "ובקשר לשעת האיכות שלי עם המשפחה והילדים: תסלח לי אבל אם זה נכון או לא תשאיר לי להחליט. ואני החלטתי שזה מאוד נכון." מצטער! לא הסברתי את עצמי נכון. דיברתי על העניין שהדתי יצארך לבטל את אחת התפילות ולא לכל מסקנתך.
 
למעלה