כל הפוסל במומו פוסל ורק על עצמי לספר ידעתי

דידי 9

New member
א. אני כן יכולה.

כי אני מסבירה את זה לעצמי בראש:)

שנית, אני מוכנה לנסות..

בוא נגיד שאני עומדת מול אדם, ואני רואה בו דברים שליליים-לטעמי.
במידת הצורך או הרצון גם שלו, אני יכולה להגיד לו את דעתי עליו. זה שזה שלילי-לא אומר שבעצם אני מדברת מקירבי במודע,
או לא במודע. וזה לא בא ממקום של שיפוט, לפעמים זה אפילו בא ממקום של הערות בונות.
הרי אנחנו לא מושלמים. בעולם מושלם מבחינת בני אדם, אולי המשפט הזה היה נכון באופן גורף.

מצד שני-מישהו יכול להגיד לי משהו שלילי, אבל אני אבין שזה באמת בא ממקום של הפוסל במומו, כי אני קולטת
שזו דרך החשיבה היחידה שלו, ובעצם הוא לא יכול לראות אותי באופן שונה.

זה קשה להסבר. זה משהו בתוך..
 
דווקא אמרת את זה יפה

וסתרת את עצמך רגע לפני זה
&nbsp
כמו שהבנאדם שמעיר לך מעיר רק מתוך המקום שהוא עצמו נמצא בו (כמו בפיסקה השניה שלך)
כך בדיוק קורה גם בצד ההפוך, גם כשאת אומרת למישהו משהו את מדברת רק מהמקום שלך, וכל מה שאת אומרת רק מעיד על איפה את נמצאת
בדיוק כמו שהבנאדם שמולך עושה
בעצם אין ברירה אחרת לדעתי, רק מתוך עולמך הפרטי אתה יכול לענות/לדבר, והתשובה/הערה (חיובית או שלילית) מעידה אך ורק על איפה האדם המעיר נמצא
 

דידי 9

New member
חחח מצחיק אתה.

הפיסקה הראשונה נתתי לך דוגמה למצב *היום* שזה לא תמיד נכוןוחייב
שזה יהיה הפוסל במומו.

בפיסקה השניה לא סתרתי את עצמי, אלא נתתי לך דוגמה למתי כן יכול להיות הפוסל במומו.

עכשיו תחזור רגע למציאות העכשווית ואיך שהיא בנויה מבחינת בני אדם.
לא כולם אותו דבר, לא כולם שלמים לא כולם נפתחו ל"דעת" יש קצוות
של חשיבה של אנשים.
לכן, זה מחייב וודאי שלא כל הפוסל, פוסל במומו. אחד "יודע" יותר, אחד פחות.
כלומר אתה יכול לבוא לא מעמדה שיפוטית, מעמדה של סוג של "הבנה" שלך את התמונה,
בלי קשר אליך.
 
אני לא מסכים איתך

לדעתי זה תופס אז ועכשיו וגם מחר ועל כל אדם
&nbsp
ואין אדם יכול להעיד על משהו שהוא לא מתוכו
כי רק דרך עינו הוא מעיד, ורק דרך השקפתו הוא מדבר
&nbsp
כך שכל מילה בהכרח מעידה עליו
 

דידי 9

New member
בוא נלך רגע לעולם שלך..

רב חכם. הוא רואה מי האדם שעומד מולו.
הוא רואה אדם מתחבט, קנאי קצת רע, כועס...
הוא יודע איפה האדם הזה, הוא לא יודע למה האדם הזה שם. בגלל החיים.
הוא שוב-לא שופט אותו, למרות שהוא רואה. כי הוא יודע לראות, לא בגלל
שהוא עצמו כזה.

הוא ידבר איתו ויסביר לו, ממקום של חמלה, ממקום של להעיר אותו.
בשום אופן לא בגלל שהוא עצמו כזה, או היה פעם.
 
הצדיק לא יראה את הקינאה והכעס

הצדיק יראה נשמה טובה שחסר לה חום ואהבה
נשמה מבולבלת שלא מוצאת מנוח
ומשם הוא ינסה לעזור לה ולהבין אותה ולהתחבר אליה
&nbsp
הוא לא יראה קינאה ואכזריות
 

דידי 9

New member
אתה רואה לפעמים כעס, רוע, קינאה..?

הרי אתה מדבר על כל החברות האלה שדופקות אותנו.כל המערכות, כל הרוע בעולם..
כי-אתה רואה את זה. זה תרגום למה שאתה חווה, בעולם הזה!
לא בעולם מתוקן, לא בעולם של צדיקים. בעולם הזה.

בכל מקרה סוק? :)
אתה פשוט מכחיש את המילים שאני נוקטת בהן, ואנחנו אומרים פחות
או יותר את אותו דבר חוץ מהעובדה שאתה לא משתמש במילים האלו.
יכול להיות שאותו צדיק פשוט לא נותן לדברים האלה משקל, אבל הוא כן רואה אותם.
כמו שאמרנו אתה ואני, ממקום של חמלה ורצון טוב.
 
אני שוב לא מסכים איתך

ואז זו שאומרת את מה שאני אומר, ומצד שני מבטלת את זה
המשפט הזה לא תופס רק לעולם מתוקן
להפך המשפט הזה הכי תופס בעולם לא מתוקן
בו כולנו מתבלבלים בין מה שאנחנו רואים באחרים לבין מה שאנחנו רואים בעצמינו
 

Bs Bane

New member
רק על עצמי לספר ידעתי,

רחל ניסתה להראות את חוסר החשיבות שהיא הרגישה. אולי היא הרגישה חוסר מסוים בהישג חייה. השורה הבאה היא "צר עולמי כעולם נמלה".
זה לא מכוון לחוסר אמפתיה ואי הבנת האחר.
 

דידי 9

New member


גם אני חשבתי על המשפט הבא אחרי רק על עצמי......
 
בטבע האנושי

יש הכול מכול כל הטבעים והיצרים ועוד ועוד ! דון את כולם לכף זכות ואל תשפוט ,האדם עומד למצבים ונסיונות יום יומיים ,ואם הוא מודע ומשפר הרויח ואם לא יורד לתהומות!

רק אתמול גיליתי על אחת בעבודה בכירה עם יחס טוב ועזרתי לה ועוד ועוד בלהביא הכנסה לעיתון,והיא ניסתה בשו שו לגנוב לי לקוחות ועליתי על זה מהר ,כי היא התעסקה לי דוקא עם הלקוחות הכי ממזרים שזכרתי אותם

לכולנו יש חבילות קסומות ,אין אדם ללא חבילה,תודה לאל שומר על שמי הטוב!לא פגעתי לא רימיתי לא גנבתי לא שיקרתי לא עירבבתי לא נאפתי ולא זילזלתי
 
כשאתה

אדם מאמין עם מסורת וערכים אתה גם לומד להתנהג!ופה בהתנהגות האנשים זה המבחן ,כמעט הפכתי עליה שולחן אתמול והתפרצתי עליה עליה בצעקות אימים כי אני עובד על עמלות וזה גנבה לשמה !

תאמין לעבוד עם טמבלית ממש לא קל !

ותאמין לי כמה מקרים בודדים שהתאפקתי בטירוף בכדי לא לפגוע!לצערנו זה מסביר למה פוגעים די הרבה בארץ !

פשוט עצוב
 

PorFavor1

New member
יש בזה משהו...

לא יודע אם זה המפתח לכל התובנות בעולם... אבל יש בזה משהו...
&nbsp
אם אתה מתייג מישהו כמי ששיקר - אתה לא מעיד על עצמך שום דבר, למעט העובדה שזיהית שהוא שיקר לך או לאדם אחר.
הקיצור- חשוב להבדיל בין זיהוי של עובדות, לבין זיהוי של תכונות.
&nbsp
יתכן שאדם ששיקר באופן חד פעמי, איננו בדיוק שקרן... ואולי כן.. אינני יודע.
&nbsp
אם בחורה קוראת לך "קמצן" יתכן מאוד שהיא מעידה על עצמה, מעידה שהיא אנוכית, קמצנית, ושבאופן כללי היא רואה בך ארנק מהלך.
יתכן...
בכלל - המילה "קמצן", היא המצאה של בזבזנים חסרי מוח....
איפה בכלל נאמר שמדובר בתכונה נפסדת ?
 
קמצנות

היא לא רק חומרית.
אפשר להיות קמצן במילות חיבה והבעת רגשות.
&nbsp
וחוץ מזה, יש הבדל בין קמצן לבין חסכן.
קמצן זה אדם שמתכלה על עצמו (לא תמיד) ועל הסובבים אותו.
חסכן הוא אחד שלא מבזבז על מה שלא צריך.
 

PorFavor1

New member
קמצנות במילים, האם זה לא קשיחות או קרירות ?

או ניכור, או התנכרות.. ?
או שתקנות.... או שתקניות...
&nbsp
מה בכלל רע בלהיות חסכן או קמצן...? ואם זה רע, אז איפה בדיוק זה נאמר?
זה רע רק למי שרוצה לעשוק את הקמצן החסכן, לטמטם אותו, ולעודד אותו לפזרנות.
&nbsp
יש מי שמתנחם בכל שהוא מוקף ברכוש וחפצים, ויש מי שבדיוק להיפך, מתנחם על כך שביתו ריק מחפצים, וכל כספו בבנק. יש אנשים ששונאים חיי מותרות ותפנוקים. מה רע בזה?
&nbsp
אבל גם להיות קמצן וגם להתעלק על הכסף של מישהו אחר.... זה כבר אופרה אחרת.
 

PorFavor1

New member
אפשר לשאול על כל דבר "מה רע בזה"

כשהייתי ילד, העולם היה די מסודר לי בראש. הייתה לי חלוקה די ברורה בראש של מה טוב ומה רע.
לאט לאט, תמיד יש את החוכמולוג הזה שמפזר ערפל, ושואל "נו, אז מה בדיוק רע בזה???".
ואז לא תמיד מוצאים תשובות...
פעם הייתי יכול להגיד באופן ספונטאני- "זה..פלוני... הומו, אבל באמת הומו".
ו ג', זה עם הצלקת, הוא על סמים, הוא סיפר לי בעצמו"."וזאתי- זאתי חד הורית, היא אמא רווקה".
ואז מגיע החלק הזה שאני לא תמיד מוכן לזה.. "נו, אז מה הבעיה'שך עם זה... ? ומה רע בזה בכלל?".
ואז צריך לסייג..."לא, אני רק אמרתי, לא... אתה לא הבנת...לא... הוא אחלה, הוא מקסים, הוא נהדר".
בטח...
כל החיים זה מאבק על איזו אמת... וזה לא נפסק....
אני צריך כאילו להחזיק באמת אחת, ולנפנף באמת אחרת...
לא... זה אחלה, לא....
היא מקסימה, היא נפלאה.... היא נהדרת.
 
אז כשדיסקסטי את זה עם חבר הגענו להבנה ש...

שמה קורה
כשאתה רואה במישהו משהו מסויים, רעות, או קמצנות, אתה רואה אותם גם בעצמך
גם אתה יכול להיות רע וקמצן, רק שלך יש קו אדום, אתה בוחר שלא להיות כזה
או לדוגמא אתה אומר אסור לגנוב, אבל מצד שני אומר שזה צדקה לגנוב מביטוח לאומי
מתיר לעצמך את האסורות
או למשל אחד אומר לא תרצח, אבל לבוס שלו בעבודה הוא מאחל פנסיה מוקדמת
&nbsp
ושאם זה לא משהו בך, אז אתה לא רואה את זה
אם נקח בנאדם תמים תמים על אמת, משהו צדיק תמים מתוקן בכל המידות, ותעמיד מולו אדם קנאי לדוגמא
אז הצדיק לא יראה שהוא קנאי, הוא יכול להגיד לעצמו "וואו איך הבחור מעריך את מה ששלו ומקדש אותו"
אבל לא סביר שהוא יגיד "איכס איזה קנאי"
&nbsp
זה עזר לי לקבל פרספקטיבה, אבל זה לא השאיר אותי מסופק לחלוטין
אני רוצה את הפרשנות האבסולוטית
מה אתם אומרים, יש לכם מה להוסיף ?
&nbsp
 

Bs Bane

New member
אני לוקח את המשפט למקום אחר,

תסתכל קודם אל עצמך לפני שאתה שופט אחרים.
&nbsp
כי להגיד שאתה רואה אצל אחרים רק את המומים שלך זה להגיד שאתה עיוור. וזה מקטין את היכולות של האדם להבין דברים.
&nbsp
חוץ מזה, אתה לא מוצא שיותר קל לך לקבל אנשים עם אותם בעיות כמו שלך?
אני מופנם, אז אקבל בהבנה אנשים מופנמים שקשה להם להביע את עצמם. כי אני יכול להזדהות עם זה.
&nbsp
אבל אני יכול גם להבין אנשים עם בעיות שונות משלי ואפילו להרגיש כלפיהם חמלה. זו ידידי, היא אמפתיה.
 
למעלה