כל הפוסל במומו פוסל ורק על עצמי לספר ידעתי

קשה לי להסכים עם זה

אתה למשל מתחבר עם מופנמים מהסיבה שהם לא מוציאים ממך סיטואציות שלא מתאימות לאדם מופנם להתמודד איתם
&nbsp
משמע אתה לא משוגל להתמודד עם האדם שיוצא ליד האנשים הלא מופנמים
כך שזה שוב לוקח אותנו להבט הפנימי של האדם עם עצמו בעולמו
 

Bs Bane

New member
לא,

זו לא הסיבה שאני מקבל אנשים דומים לי. אני גם יכול להתחבר עם אנשים מוחצנים כשאני בעצמי לא מוחצן.

אבל לא דיברתי על להתחבר, אלא על קבלה. ורציתי להראות שאפשר גם לקבל (אפילו ביתר קלות) בניגוד ללפסול.

מה שאתה מתאר מזכיר קצת את התפיסה הסוליפסיסטית שמאמינה שכל מה שקיים הוא רק ה"אני", התודעה של האדם. כל מה שמחוצה לה הוא בעירבון מוגבל.
זה קונספט שאני מאוד לא מתחבר אליו. הגישה הבודהיסטית של "אין-אני" הרבה יותר הגיונית בעיני. גם כל הדברים האלה שאתה מדבר עליהם, התכונות של האדם, המחשבות שלו, הם לא חלק ממנו, חלק מה"אני" שלו.
 
התפיסה הרווחת היא

שכל העולם החיצוני שאתה רואה, הוא רק ביטוי/סימליות לעולם הפנימי שהוא אתה
&nbsp
והיחס הזה בינך לבין החיצוניות הוא הכלי/דרך שלך כאדם לתקן/להתבונן על עצמך ולשפר ולהתקדם קדימה במסלול החיים
&nbsp
כך כשאתה אומר משהו למישהו, אתה בעצם מדבר לעצמך ועל עצמך
אתה בעצם מודעות שמתבוננת על עצמה דרך ה5 חושים שלה
 

Bs Bane

New member
לא בטוח כמה נפוצה התפיסה.

ואישית מאמין שהעולם והמוח האנושי יותר מורכבים מזה.
 
רוב אנשים החוכמה וההסכלה והפילוסופיה

וכהני רוב הדתות הגדולות מחזיקים בתפיסה הזו
&nbsp
אני אישית אוחז בה גם
ואף היא משמשת אותי נאמנה
 

דידי 9

New member
הצדיק אם הוא חכם-כן יראה

שהוא קנאי. לא קשור לצדיק. אבל הוא לא ישפוט אותו וישלול אותו.
הוא ינסה לקחת אותו למקום שלו אולי. ממקום של לנסות להסביר לו, לנקות אותו..
הוא לא יפסול אותו.

למרות שיש צדיקים תמימים יותר..שהם לא יראו והם יגידו מה שאתה אומר:)
גם זה בסדר..

לא גורף. בטח שלא בעולם איכשהו בצורה הנוכחית מבחינת בני אדם.
 
אני חושב שאתה טועה.

צדיק יודע ורואה ושומע את כל החסרונות.
הוכחה פשוטה - הוא עבר בהם.
רק שהוא בשונה מרובנו - עבר בהם ויצא מהם ("שבע יפול צדיק וקם").
 

דידי 9

New member
חחח עד שאתה מגיע..אוף!

אז רגע-אני צודקת? תן חיזוק.....

קשה לי להסביר את זה...
 
הצטרפי לסוק ובואו יחד איתי ל...הכי גבוה.


לסנהדרין.
- אני
- סוק
- ואת (זה בגלל הכיסוי ראש
)
 
אנחנו מדברים על אדם תמים

למשל אם תקח אדם תמים מאוד ותשים אותו מול שקרן סוג ב'לי ולך לא תהיה שום בעיה לקלוט שהוא שקרן , התמים לא יראה שהוא משקר עליו
&nbsp
&nbsp
 
יש תם ויש תם.


כשאתה מזכיר צדיק...
מדובר על אדם שהוא...תם אבל לא מטומטם.
דוגמא קלאסית - יעקב אבינו.


נמצא שגם התם עליו אנו מדברים - רואה. רואה חזק!
 
אני לא מדבר על צדיק, אני מדבר על תם

ואם תקח את הדוגמא לצדיק
אז מה שהוא רואה יש גם בתוכו, רק כמו שאמרתי מקודם, הוא בוחר שלא לנהוג כך ואף עובד על זה קשה מאוד
&nbsp
כך שזה לא מבטל
&nbsp
אבל אם מדובר בתם, אז הוא לא יראה בך את מה שאין בו
 

דידי 9

New member
מסקנה: לא גורף.

מסקנה 2: תמימות של בן 10 שונה מתמימות של בן 30
שלפעמים גובלת בטיפשות, או בהכחשה.

*לא יודעת, אני סתם מנסה, תמשיכו* :)
 
התמימות בין השנים שונה...?

או שהתמימות של הבן 30 לא זכה וטהורה כשלבן 10
מאחר והבן 30 חווה כמה אירועים ומצבים בחיים שהכהוו לו את התמימות
&nbsp
המסקנה ממשיכה להיות אותה מסקנה עתיקת יומין
&nbsp
כל הפוסל במומו פוסל
 
איפה אתה


"אם נקח בנאדם תמים תמים על אמת, משהו צדיק תמים מתוקן בכל המידות, ותעמיד מולו אדם קנאי לדוגמא
אז הצדיק לא יראה שהוא קנאי, הוא יכול להגיד לעצמו "וואו איך הבחור מעריך את מה ששלו ומקדש אותו"
אבל לא סביר שהוא יגיד "איכס איזה קנאי"" - התייחסת פה לעניין כף זכות.

אך הנושא שלנו נעוץ בהתבוננות - אני מביט סביב ורואה חסרון בזולת.

על כך יש לי להזכיר כי למדו אותנו ש:"כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא". ב

גלל שאדם אין צדיק בארץ - לפיכך צריך לפשפש במעשיו.

צריך להבין (וניקח לצורך הדוגמא את אי אמירת אמת) כשצדיק עובר עבירה, העבירות שלו הן אצלנו מצוות כביכול.

כשהוא יתבונן בזולת - הוא לא עיוור...הוא רואה את החסרון.
אך לגבי הזולת הוא ילמד זכות.
ולגביו הוא יערוך בדיקה (ביקורת עצמית), וימצא איזה בחינה של אי אמירת אמת לגבי רמתו שלו
(איך אמרת קודם: ויעידו הסובבים אותי שאיני שקרן) - זה נקרא: מדרגה.

תוכל לראות כאן חזרה על עניין:"ואתה 100 אחוז
"
 
אתה נכנס למקום לא קשור

ואני שם לב שאתה לא רוצה לצאת ממנו
אז במקום צדיק קח ילד תמים בן 10 ושים אותו ליד שקרן או קנאי
&nbsp
הילד בתמימות ליבו ילך אחריו בלי הרבה חששות
&nbsp
תחשוב על תם, אדם נקי תמים
&nbsp
 
למעלה