כל הפוסל במומו פוסל ורק על עצמי לספר ידעתי

נקי...

ממה? (אתה יודע גם שהתורה מלמדת אותנו לא להיות כאלה)
&nbsp
אין בעיה - שאני מדבר על דבר "לא קשור" לדעתך.
לפחות תמקד אותי...אני לא רב/פסיכולוג/ד"ר - אבל אולי למדתי משהו שעונה על כך.

&nbsp
&nbsp
 
אם התורה מלמדת אותנו לא להיות כאלו...

זה מעיד שאנחנו כן כאלו
כאלו שצריכים להשתלט על הצד הזה בהם
&nbsp
גם בקשר לצדיק שאמרת
&nbsp
גם עליו העדת שהוא נופל וקם
והמילה נופל מעידה שהוא הדבר שהוא נפל בו
משמע נפל למה שהוא ומשם עלה
&nbsp
כך שהוא לא תם כמו הדוגמא המדוברת להעיל
לכן הוא לא קשור לשיחה
 
איפה המיקוד


בנוגע לתם...
אנחנו מדברים על שני תמימים שונים.
התורה מצווה תמימות עם מי? עם אלוקיך. לא עם אדם. אם יעקב אבינו לצורך הדוגמא היה התם שאתה מדבר עליו אצל דודו לבן, הוא לא היה יוצא משם בחיים.

ולעניין המיקוד. איפה המיקוד? מה הוא הנושא?
 
תאכלס

הרי עכשיו באמת התעצבנתי שאתה לטך, ואתה נכנס למקום לא קשור בכלל
&nbsp
כשבעצם אני כועס על עצמי שלא הצלחתי להסביר לך או להעביר לך את המסר
כי אם לי היתה תקשורת של 100% , אז גם אתה הייתה מבין בקלות
אבל מכיוון שהתקשורת שלי לא 100%, אז זה שאתה לטך בולט לי
&nbsp
אתה מבין מה אני אומר
מי שמתקשר ב100%, יכול לתקשר גם עם לטכים
אבל אם הוא נתקל בלטך שלו מבין, זה רק מעיד שהוא לא באמת מתקשר ב100%
וזה מעצבן
&nbsp
אז כן אתה צודק
כל הפוסל במומו פוסל
 
מה בסה"כ בקשנו...

שתמקד אותי.
כלומר:
שתשאל את שאלתך בקצרה ובצורה ככל שניתן.
&nbsp
&nbsp
 
קודם כל...

אתה יודע שאני אוהב אותך וסתם קפץ לי הצ'ופצ'יק מקודם
סתם תסכל אותי שלא תקשרנו
אני לא באמת באמת חושב שאתה לטך....
טוב אולי קצת אבל לא ממש ממש....
טוב בכל מקרה זה סתם יצא לי, אז קח את זה באהבה

&nbsp
שנית
אין לי כבר מושג איפה אנחנו עומדים מבחינת דיון
אם אתה רוצה תגיב לשאלה המקורית של השירשור ונתחיל מחדש שם
 
בנוגע לילד...

אתה חוזר למה שכתבתי,
שצריך להיות תם אבל לא מטומטם.
בדוגמא שהבאת - אי אפשר לסמוך על אדם כזה - כל מה שתאמר לו,
הוא ישיב לך: "אתה צודק. אתה צודק."
 
עזוב'תו...

הוא ילד קטן.
&nbsp
ואם לומר...ילד, הוא לא תם בכלל.
אתה ראית מה הולך בגן? זה יום עבודה של ממש עבורו.
&nbsp
 
אתה שם לב שעד עכשיו

לא נתת פרשנות
אני מחכה לשמוע מה הפרשנות שלך למשפטים הללו
 

1Shir

New member
אני מסכימה עם הכיוון של המחשבות שלך ושל חבר שלך

אתה לא שקרן ואתה לא קנאי
אבל אם תלך עמוק יותר לתוך עצמך
אתה תמצא שם את התכונות האלה

אתה אולי בוחר להימנע מהן
אבל הן שם

לגבי אכזריות... אני חושבת שכל אחד מפחד מאכזריות
גם האכזריות שעלולה להימצא בתוכו
וגם אכזריות שעלולה להיות מופנית כלפיו
לא יודעת מה מהם מפחיד יותר

לילה טוב
 
דרך אגב כך צריך לכתוב זאת


כל הפַּסוּל, פוסל. ובהמשך...ובמומו פוסל. (מסכת קידושין, דף ע"א א-ב)

זה כבר משנה את כל התמונה. אתה מבין? מדובר בטיפוס כזה, שפסול בעיני עצמו, ולמטה תקרא בהמשך, גם נגרם מכך שמדבר בגנות אחרים.

מתוך הספר איש לרעהו:
״כל הפסול פוסל ואינו מדבר בשבחו של עולם״ לפיכך הרגל לשונך לשבח ולא לגגות, מעשה בחכם ותלמידיו שעברו ליד נבילה, אמרו התלמידים כמה מסרחת נבילה זו, אמר החכם: כמה לבנים שיניה ובושו התלמידים (חובות הלבבות)."


אני חושב שכדאי שתסובב את ספינת מחשבותיך,
והחזר אותנו לחוף מבטחים.
 
נו זה בדיוק העיניין

הרי למה בושו התלמידים ?
הם שמו לב שהם ישר ראו והעידו על השלילי
ובאמת קשה למצוא משהו חיובי בפגר/נבלה
אבל הרב שלהם הוכיח אותם, שכן הוא כן ראה בה את הדבר החיובי
והם הבינו שהם העידו על עצמם
הם ראו שלילי ומכוער, משמע זה העיניים שלהם, ובאיזשהו מובן מהמקום הזה הם מסתכלים ושופטים את העולם החיצוני
&nbsp
והרב ראה משהוו יפה אפילו בנבלה
מהסיבה שעיניים טובות מאירות רק את הדברים הטובים
והרב ראה יופי והם כיעור
ובושו התלמידים
 
לא !!!

הם העידו שהמקום ממנו הם מסתכלים על העולם, משמע צורת המודעות שלהם, איפה הם מונחים באמת שלהם
והמקום הזה הוא מקום שלילי "איזו מסריחה נבלה זו"
והרב העיד על המקום שבו הוא מונח "איזו שיניים לבנות יש לה"
&nbsp
הם קפץ להם אוטומטית לראות את מה שהם ראו/קלטו מהסיטואציה
ומה שזה היה היה התבוננות שלילית "איזו מסריחה נבלה זו"
ואם זה מה שהם רואים משמע זה מה שמואר להם לראות בתוך המוח שלהם
&nbsp
וכשהרב ראה את הדבר החיובי באופן אוטומט, העיד על מה שה"משקפיים" שלו מאירים לו לראות
וזה היה את החיובי, אפילו בדבר סרוח כנבלה
פשוט אם אתה באמת מונח במקום טהור, אתה לא יכול לראות את הטומאה
ה"משקפים" לא מאפשרות את זה
&nbsp
וכך אתה מעיד על עצמך
 
חיזקת את דבריי...


ברשומה שלי אליך "איפה אתה?!"
דברתי בדיוק על ה"משקפיים" שאתה מציין וכיניתי זאת - "לימוד זכות" (מציאת נקודה טובה בנבלה, בזולת).
&nbsp
&nbsp
אז חזרנו לשאלה: מה אתה שואל?
 
למעלה