כמה דברים לגבי הקורס מדריכים

piglet101

New member
זה דבר ממש לא נכון לעשות

בס"ד ברגע שאתה נכנס לכיתה ומתערב למדריך בהדרכה וזובר את הדיסטנס שהוא מנסה ליצור, אתה פשוט שובר את כל התדמית שלא כמדריך בפני החניכים. חלק מהקטע של הדיסטנס הוא שהחניכים צריכים להבין שזהקורס רציני ושבזמן הקורס המדריך הוא לא החבר שלהם והם לא יכולים להתנהג איך שבא להם אלא הם צריכים להקשיב ולא להפריע... אתה היית נהנה אם היו שוברים לך הדרכה???!!!!! אני בטוחה שלא! אז במקום להרוס למדריכים את ההדרכה, במיוחד כאשר מדובר במדריכים חדשים שההשפעה של הפעולות שלך תשפיע הרבה יותר כי הם גם לא ידעו כיצד לאכול את זה, תחשוב שוב על למה אתה עושה את זה... נכון, מדריכים לא יוצאים מהקורס עם ניסיון, זה דבר שרוכשים, ועד אז עושים טעויות.... אני לא אומרת שזה בסדר לא לגלות את השם אבל תחשוב לגבי הגיל - כמה הערכה אתה רוכש למדריך שגדול ממך בשנה בניגוד למדריך שנראה לך אולי הרבה יותר גדול ומנוסה... אל תעשה דברים אידיוטיים ותפגע במדריכים שהם חברים שלך ומתנדבים איתך בתחנה...
 

עמיחי נ

New member
...

אם הכנסת אותי לתוך דוגמא אז הנה אני יתן לך אחת,דוגמא שאני מאוד גאה בה,ובגללה אני גם לא יוצא לקורס מדריכים השנה. אני סטודנט שנה שלישית לתואר במתמטיקה ומדעי המחשב,ואני בן 17. כחלק מהתואר צריך להעביר חלק בסמינריון על נושא לבחירתך התואם את תוכנית הלימודים. והנה הקאטצ'...סטודנטים מבוגרים לא אוהבים כ"כ שילד בן 16 וחצי(הייתי) יעביר להם סדנא על חומר מתקדם משלהם... אז הם מתחילים לכעוס..מנסים לשאול שאלות מתחכמות ומנסים לעשות הכל כדי להוציא אותי טיפש. לצערם זה לא עבד להם מי יודע מה כי לי יש הרבה יותר ניסיון במדעי המחשב ממה שנלמד בתואר,ועל כל שאלה מתחכמת שלהם השבתי להם בתשובה מנומקת ומלאה. אחרי שאחד שם צעק "היי...אתה זה מהטלוויזיה מקוד גורו אקסטרים שניצח את החבר'ה מהצבא!" התחיל להיות שקט. שהמדריכים פשוט יסבירו להם בתחילת הקורס שהם אלו שקובעים מי עובר ומי לא,שיש כמות לא קטנה של חומר וכמעט כל מה שנאמר בכיתה יופיע בבחינה. ומי שלא מקשיב לא יעבור. שיסבירו להם שהם בוגרי קורס תאר"ן,אט"ן(כמעט כולנו עשינו קורס אט"ן\נט"ן בתחנה) ומדריכים. שיש להם וותק של שנה+ של התנדבות ושחלקם ראו דברים שהחניכים לא חלמו עליהם בסיוטים הכי נוראיים שלהם(אני יודע שיש מדריכים עכשיו שהיו ב2+ פיגועים,בנפילה של המנוף בת"א ובתאונות קשות...ובעוד הרבה מאוד דברים אחרים). אחרי שיחת היכרות קצרה כזאת אני מאמין שרוב החניכים יבינו שהמדריכים האלה הם חבר'ה רציניים מאוד שיודעים את התפקיד שלהם. ברגע שהחניכים רואים שהמדריך לא רציני או מדבר על דברים שהוא לא עשה אז הוא טרף קל. והנה עוד דוגמא שניזכרתי בה מהקורס,אחד המדריכים הסביר לנו כשהגענו לחלק המעשי של עבודה על החמצן, שהמיכל חמצן הגדול הוא כ"כ כבד (הוא אמר 200 קילו) שאף אחד מאיתנו לא יכול להרים אותו כשהוא מלא,אז שאם אומרים לנו למלאות את המיכל חמצן אז אף אחד לא מתכוון שאת הגדול. ישר הרמנו גבה כששמענו את זה...לצערו של המדריך אני ועוד שני חברים היינו באותו זמן באימונים לקראת תחרות חשובה בחו"ל(בחתירה אקדמאית) ודי היינו בקטע של לנסות לדחוק את הגבול של המאמץ שלנו. ישר אמרנו שכל אחד מאיתנו ירים את זה. המדריך ישר התחיל לצעוק שזה שוקל המון..ושאם זה ייפול זה יפוצץ את כל הביניין וכו'... עם חיוך ומחשבון אחרי בדיקה של הלחץ הממוצע במיכל והנפח שלו כימאי הבית שלנו - רן (גם מתנדב בתחנה) חישב את המשקל של המיכל כשהוא מלא בחמצן. אחרי שהרמנו את המיכל קיבלנו הפסקה לשאר היום בערך
(שניצלנו אותה לצילומים לפרסומת של הוט...עד היום אפשר לראות אותנו בסירה כשמקבלים את החשבון החודשי
)
 

tani101

New member
מדריך מדריך באמונתו יחייה!

אם אתה בתור מדריך מאמין שבמקוםלהשקיע זמן בליצור דיסטנס צריך להשקיע בחומר ולהתחבר לחניכים..מקובל ואם את חושבת שמדריך צריך לשמור על דיסנטנס..מקובל גם כן.. אני פשוט לא מבינה על מה הוויכוח בכלל...אתם תלמדו את החומר בקורס מדריכים תפנימו ומכאן והלאה זו אחריות שלכם איך אתם מעבירים את החומר בחברותיות או בסמכותיות...הרי לכל מדריך יש העדפה שונה..בואו גם נסכים שלא כל דרך מתאימה לכל קבוצה..ולפעמים בעצם ברוב הפעמים המדריך צריך להתאים את עצמו לקבוצה..בקיצור מה שאני מנסה להגיד הוא תלמדו בקורס מה שמלמדים אותכם תנהגו עד סיום הקורס כפי שלימדו אתכם וכשתדריכו קבוצה תנהגו איך שבא לכם אני בתור מדריכה לוקחת ממה שלמדתי בקורס דברים שנראים לי חשובים ואת הדברים הפחות חשובים עוזבת.... אז שיהיה לכולם בהצלחה...:) נ.ב. אכן לפעמים יש מדריכים שלא יודעים על מה הם מדברים..אף פעם לא מזיק לפתוח ספר ברמה מעל קורס 60 ללמוד ולרענן רקע..נתקלתי פעמים רבות במדריך מד"א שלא יודע על מה הוא מדבר..אכן מצער.. ועוד טיפ חשוב...לכל מי שרוצה הצלחה בקורס ..אל תחפרו לחניכים שלכם במערכים!!! פשוט אל תפתחו מחברת קורס 60 ותעבירו את החומר בדרך הפשטוה ביותר קידום חניכים לרמה גבוהה יותר צריך לבוא אחר כך עם הנסיון..זה שתגידו להם מה זה vf בקורס 60 לא ייתן להם כלום
 

tani101

New member
תיקון קטן..."פשוט תפתחו מחברת קורס

60 ותעבירו את החומר בפשטות"
 
חניך בקורס 60 צריך לדעת מה זה VF

חניך בקורס 60 הופך להיות אחרי זה מער, שנוסע באמבולנס ומשגיח על החולה לעיתים ללא חובש לידו, הוא צריך להבין את החומר הנלמד ואת הבעיות והמחלות וזאת על מנת שיוכל לטפל על הצד הטוב ביותר. באמבולנס הלבן מצוי הדפיברילטור, מתנדב נוער בתחנה רשאי לחבר אותו לחולה, הוא צריך לדעת מתי חולה יקבל שוק כיוון שהוא צריך להבין ולו ברמה הבסיסית את תפעול כל הציוד באמבולנס. לכן קיים שיעור שטיפת עירוי בו מסבירים בצורה בסיסית על כל נושא העירוי. יש דברים שאינם רלוונטייים לקורס 60. במקרה שנתת פה הדבר חיוני לקורס ותורם לחניכים. כל החומר שנכתב בספר המערכים ובדיסק למדריך שמגודרים כחומר לקרוס 60 הם בגדר חובה להדרכה, בתור מדריכה אין לך את הסמכות האישית לגרוע מחומר זה. לעומת זאת להוסיף מדריך מוזמן ובתנאי שהוא יודע לשלב זאת בחומר בצורה טובה לאחר שהבסיס נקלט.
 
קורס מדריכים

הוא קורס שמכשיר את המתנדבים שנמצאים מתאימים לכך כמדריכים. הוא מעניק להם כלים בסיסיים שישרתו אותם בזמן ההדרכות שלהם בנוסף החניכים מקבלים מסגרת לקורס ולחומר המקצועי ולומדים מה אסור. אם זאת כמו כל מתנדב גם הם מושפעים מהלך הרוח בתחנה, אחראי ההדרכה והמדריכים שלהם עצמם, לכן מן הצפוי שיהיו דברים שיחזרו על עצמם בתחנות. בנוסף, הכלים הם כלים בסיסיים, כל מדריך לומד להשתמש בתכונות החיוביות שלו על מנת לשפר את הקורס ואת יכולות ההדרכה שלו. קורס מדריכים אינו מיותר כי הוא מעניק לחניכים את כל זה ועד שלא יבוא היום ואנשים יוולדו עם כישורי הדרכה הקורס יהיה הכרחי. הקורס אינו חותמת גומי.
 

עמיחי נ

New member
אממ..מה קרה לEQ

אבל בכל מקרה.. אם כל מדריך "באמונתו יחיה" אז אני חושב שאת הקורס מדריכים צריך לצמצם לחזרה אינטנסיבית על החומר והבחנות עליו. בסופו של דבר אחרי שהחניכים כבר יחלמו מתוך שינה על נושאי הקורס, ויקבלו על עצמם את המטלה של הכנת מערכי שיעור. הם יהיו מוכנים להדרכה בצורה מעולה. אני לא אומר שככה זה חייב להיות,אני לא טוען שהשיטת לימוד של הסימולציות היא דבר רע(להפך),אבל אני טוען שחלק מהכלים שמוצעים בקורס לשם ההשתלטות על הכיתה,הם פסולים מיסודם.
 

בכירה

New member
תרד למוקד

סביר להניח שאני שם, ואם לא שם אז בבנק הדם .............
 

piglet101

New member
זה לא סוד

בס"ד נכון, יש מדריכים אידיוטים ויש מדריכים לא מקצועיים ואני לצערי נתקלתי בהרבה כאלו שכולנו תהינו איך לעזאזל עברו קורס מדריכים. כאשר יש מדריך שהוא באמת מקצועי אז אין בעיה, ויצא לי לא פעם ולא פעמיים להדריך אנשים מבוגרים, וזה לא שינה כי יש לי מספיק ניסיון וידע ... אבל.... יש מדריכים שהם פחות מקצועיים, יותר לחוצים ועוד סיבות נוספות, שגורמות להם לפשל... בעיקר כאשר מדובר במדריכים חדשים, שלעיתים גם אם הם מקצועים, הם מתבלבלים ומסתבכים (ואני מאמינה שמעטים המדריכים שזה לא קרה להם בקורס הראשון שהם הדריכו). במקום כזה, דיסטנס מטרתו גם להקל עליהם. נכון, יש מדריכים שעושים הרבה פשלות (וחלק מהחוכמה כמדריך זה גם שהחניך לא יקלוט שאתה מפשל גם עם זה קורה - כי אז הוא מאבד את האמון בך) - ואז אלא אם כן לכל החניכים יש בלטה במקום שכל, הם קולטים שהמדריך שלהם לא משהו. למרות כל הטיעונים שלך, אני לא חושבת שזה נכון ובסדר להכשיל מדריכים כי גם אם הם מקצועיים, אם הם קובעים דיסטנס ואתה שובר אותו הם יוצאים אידיוטים, ואת זה כבר קשה לתקן.... וחבל...
 

18 G

New member
אז ככה...

א. אין ספק שאחת מהיכולות של מתנדבים במד"א ומתנדבי נוער בפרט הוא להשפיע ולשנות. כמובן שהכל תלוי בתחנה, בהנהלת המתנדבים ובייחס שניתן למתנדבים. יש תחנות שבהם אחוז ההשפעה של הנוער הוא גדול ומשמעותי יותר מאשר בתחנות אחרות. הבעיה שעמיחי מתאר , אינה קשורה כלל לקורסי מדריכים באשר הם, אלא בחינוך לקוי של המתנדבים בתחנה. כנראה שהמדריכות שהדריכו אתכם סבלו בעבר מייחס דומה מהמדריכים שהיו מעליהן ולכן הם משחזרות את אותו היחס גם לחניכים שלהם. הם פועלות ע"פ זה ש"דרכו עלי אז אני אדרך גם על הצעירים ממני". הגישה הזו היא גישה פסולה, ויש לתקן אותה במסגרת התחנתית, בעזרת וועדות משמעת והנהלת המתנדבים. יותר מזה לפי הסיפורים שלך, כל ההתנהלות בתחנה שלכם אינה בריאה: קביעת משמרות, חניכת מתנדבים, הדרכות קורסים וכו'. הבעיה נראת גדולה יותר מאשר להטיל את האשמה על קורסי המדריכים. לפי נוסח ותוכן הדברים שלך נראה כי אכפת לך ואתה מעוניין לשנות. לשבת פה מול פורום "צוותי חירום" ולבכות על כמה מר גורל התחנה אינו הפתרון הנכון. תתחיל לפעול למען תיקון ושינוי הדברים הלקויים בתחנה שלך, ולאחר מכן אם תמצא ליקויים נוספים אתה מוזמן לנסות ולשנות גם אותם. ב. קורס המדריכים אינו קובע את עתידו של המדריך. כלומר, בקורס שכזה נלמדים הכלים הבסיסיים ביותר שאפשר לתת למדריכים לעתיד. כל מדריך צריך לקחת את הטיפים והשיטות שהוא מקבל ולבנות לעצמו צורת הדרכה שתתאים לו. כמובן ששיטה זו תגשים את השאיפה של 100% חומר ל100% חניכים. דיסטנס או לא דיסטנס תלוי בהשקפה ובמצב הנתון. מכיוון שאינך מדריך, אינך יודע את כל הדברים העומדים לנגד עיניו של מדריך של כיתה. לא כולם יודעים לשלב בין הדיסטנס הראוי שיהיה בקורס כזה לבין הרכות והחמימות שעל המדריך להפגין. כמובן שאם החניכים אינם בעיתיים קשובים וממלאים אחרי ההוראות שניתנות להם, אין כל סיבה להיות קשוחים וכעוסים. אך כשחניך פועל כנגד הכללים וההסכמים שהוגדרו להם מראש יש צורך להיות תקיפים ולהבהיר לחניך את מעמדו כחניך ואת מעמד המדריך כמדריך. כמו שכבר אמרו לפני, השילוב בין הדברים, בחירת שיטת הדרכה וההתמצאות בנושאי ההדרכה תלויים אך ורק בכמות ההדרכות והקורסים שהמדריך העביר. מדריך צעיר יותר יתקשה בדברים לעומת מדריך וותיק ומנוסה, ועל כן לפי דעתי בכל ההדרכות יש לשלב מדריך וותיק לצד מדריך חדש שיעזור לו בשלבי ההתאקלמות בכיתה, כאשר הוא הדמות הסמכותית ולא אחד מהחניכים הרבים. ג. לגביי רמה מקצועית, אי אפשר להכריח אף אדם ללמוד. מתנדב שמעניין אותו ורוצה לדעת ילמד בכוחות עצמו, ומתנדב שאינו מעוניין ובא לתת את המשמרת השבועית שלו וללכת הביתה לא יטרח לפתוח ספר ולהתקדם. בשנים האחרונות, הרמה בקורס מדריכים עולה, אם זה מבחינת רמת ההכנה המקצועית, מבחינת המבחנים ומבחינת הסימולציות. השיפור הוא שיפור מגמתי ולכל דבר צריך לתת את הזמן להוכיח את עצמו. ושוב כאן נכנסת לתמונה הרמה התחנתית, בתור מתנדב אתה יכול לדאוג להעשרות, חזרות על החומר ותירגולים לכלל המתנדבים בתחנה שלך. הדבר יוביל לשיפור השירות שניתן לקהילה במסגרת הטיפול על האמבולנסים וכן יעלה את רמת המתנדבים שיהוו בעתיד את סגל ההדרכה בתחנה. שיהיה שבוע שקט לכולם, ליאור רוזנטל מדריכה- ראשל"צ
 

ירקון 15

New member
ליאור,

לא בכל התחנות מצב המתנדבים כל כך זוהר... לא בכל התחנות העובדים אוהבים את המתנדבים... לא בכל התחנות ועדת המשמעת והנהלת המתנדבים מסוגלים לעשות משהו... בכל התחנות הנ"ל, הבעיה היא עובדים. התערבות מגעילה של וועד העובדים האזורי והנהלת האזור... כך שאין לכם מה לפנות אל עמיחי בטענות... הוא מתוסכל, גם בתור מתנדב נוער, גם בתור מזכירות או וועד (איך שלא תקראו לזה) נוער בתחנה... וגם בתור מי שמעורב קצת בהנהלת המתנדבים בתחנה... כי יש גורמים יותר חזקים ממנו בתחנת מד"א שהדעה שלהם קצת מעוותת... דניאל - ירקון נ.ב. חשוב לי לציין שמדובר בחלק מהאזורים והתחנות בארץ ככה ש...
 

18 G

New member
ובדיוק למצבים האלה יש דרגים גבוהים

שאליהם אפשר לפנות. אם המצב לא מסתדר ברמה התחנתית, אפשר לפנות למנהלי אזורים ולכל הדרגים הבכירים. אם יש צורך להגיע גם עד למנכלים ולאחראים על ההתנדבות: מוטי נווה, אלי יפה ואם יש צורך גם להגיע לאלי בין. ואם גם אלה לא עוזרים, יש דרכים נוספות לפעול ולהפגין את המחאה של המתנדבים. אף אחד לא בא לעמיחי בטענות על כך שהמצב של התחנה כפי שהוא, הטענות היחידות הם הקביעה ההססנית והמהירה והאשמה של קורס מדריכים למצב כולו. ליאור
 

tani101

New member
החיים טובים שם באיילון

חביבתי אני לא יודעת עד כמה את מודעת לעובדה שבאזורים כמו נגב וירקון הפרוטקציה שופעת..והשחיתות חוגגת ופירגון למדריכים ולקידום אישי הוא אפסי..שלא כמו באיזור איילון שיש פירגון עצום למדריכים ועומדים אחריהם באלף אחוז אני מאמינה שהדיבור פה נובע מתיסכול וחוסר פירגון של הדרגים הגבוהים כפי שאת קוראת להם...ובואי נגיד שאני יכולהלתת לך זמן נוסף בתור מדריכה להבין כמה שלא הכל ורוד וכמה צריך להילחם על דברים כדי לפתוח קורס נורמלי..למרות שאני מאוד מקווה שלא תיתקלי בזה.. מאחלת לכולנו רק הצלחה..:)
 

18 G

New member
שוב אלו דברים שלא קשורים לקורס עצמו

אלו דברים שקשורים להתנהלות בתחנות עצמן ולכן אין סיבה להאשים את קורס מדריכים או את סגל ההדרכה כפי שנרשם בהודעה המקורית. אכן שיהיה בהצלחה ליאור
 
למעלה