כמה דברים לגבי הקורס מדריכים

ירקון 15

New member
חחחחחחחחחחחחחחח

עזבי טני, אנשים חיים בסרט.... קרוב לצלחת זה בדרך כלל שבע יותר... במד"א קרוב לצלחת זה מקומבן יותר...
 
אתה מדבר שטויות

נראה שכל פעם שיש למתנדבים בעיות ההאשמה נופלת ישר על העובדים. יצא לי להתנדב במספר תחנות ואיזורים ברחבי הארץ ויצא לי לראות מה שהולך שם, אין שום סכסוך קולקטיבי בין עובדים למתנדבים. יש עובדים ספציפיים שלא אוהבים מתנדבים ספציפיים בדיוק כמו שיש להיפך. יש מספר מאוד מצומצם ולא מייצג של עובדים שלא אוהבים מתנדבים, זה נכון אבל מספרם קטן. אל תצפה מהעובדים להיות החברים הכי טובים שלך. זה מקום העבודה שלהם, בעוד אתה מתנדב בשביל הכיף שלך הם צריכים להחזיק בית. מעבר לכך אינך בן גילם. מתנדבים יכולים להסתדר עם עובדים, הטענה שלך לא רלוונטית בגרוש לדיון הנוכחי פה מעבר לעובדה שאינה נכונה באופן גורף וגם לא על פי רוב.
 

ירקון 15

New member
את מדברת שטויות.

אני לא יודע איפה יצא לך להתנדב ואיפה לא... אני אומר לך שזה נכון - קיימים סיכסוכים קולקטיביים בין הנהלת המתנדבים (אפילו האזורית) לבין הנהלת האזור... רק בשביל הידע הכללי, איפה את מתנדבת או עובדת?
 
מתנדבת

כבר כתבתי מספר רב של פעמים. אני מתנדבת. התנדבתי גם באיזור שלך ואני מכירה את המצב באיזור שלך. סכסוכים ספציפיים אינם רלוונטיים, בנוסף כל טענת האשמה לעובדים במצב אינה נכונה - לא בכל דבר העובדים או סכסוך עימם אשמים.
 

ירקון 15

New member
קודם כל,

לא ענית לי על השאלה - באיזה אזור את מתנדבת? ודבר שני, רוב האנשים באזורים בארץ לא מודעים לבעיות... אנשים חיים בסרט... ומי שנהנה מכל הבלאגן הזה דואג לכסות את זה טוב טוב כדי שאף אחד לא ידע.... בכל מקרה, אני מצטער שבכלל הגבתי לשרשור הזה... בזבוז של זמן... במיוחד למערכת כמו מד"א שאינה יודעת לבקר את עצמה... שיהיה רק טוב! לכולם!!
 
אני רשומה ופעילה כרגע באיילון

אבל מסתובבת ועושה משמרות פה ושם, גם באיזור ירקון ובאיזור דן. נראה כי כל מה שאתה עושה הוא להתלונן במקום לעשות משהו בנידון. ניתן במערכת לקבל ביקורת בתנאי שהיא בונה ומציגה פתרונות, בינתיים שום ביקורת שלך לא הייתה כזו.
 

ירקון 15

New member
חן,

את הביקורת שלי אני אשמור לדרגים הגבוהים כמו שליאור הציעה - בטוח שלא לפורום. גם אני מסתובב בהרבה אזורים בארץ... מי שקרוב לצלחת אוכל יותר........ מעבר לזה, אני לא מתכוון להגיב יותר בנושא...
 
לעמיחי ולכולם...

אחרי שאשכרה ישבתי וקראתי כל תגובה בשרשור הזה בשעה 2 לפנות בוקר (נו, חסרת חיים) אז גמלי יש משהו להגיד... שמע, לוידעת מה קורה אצלך בתחנה ומי הייתה המדריכה שלך, וזה גם לא ממש רלוונטי... אני מסכימה איתך בזה שמדריך שעומד מול כיתה ולא יודע לענות על שאלה הורס את הדמות שלו בפני הכיתה, ואני גם מסכימה שמדריך לא צריך לבוא בגישה של "אני המדריך, אני לא אגיד לכם בן כמה אני" ועוד כל מיני ביטויים שנתת.... מה שכן, ואני מצטרפת לחן ולליאור שיש לי כבר אובר דוז מלהיות איתן (עוד יומיים נווה אילן) בכל זאת אתה לא מדריך. וגם אני העברתי הרצאות ועמדתי מספיק מול קהל בשביל להגיד לך שיש פער עצום בין הרצאות להדרכה. במיוחד קורס 60 שבו אתה רואה את החניכים כלללל יום למשך תקופה שהיא לא קצרה. ובתור מישהי שהיא מדריכה רק שנה (שזה לא הרבה) אני יכולה להגיד לך שבין הדרכה להדרכה ובין קורס לקורס אני רק לומדת יותר ומשתפרת יותר, כי כל כיתה היא שונה. לבוא ולהגיד שקורס מדריכים הוא לא טוב ושצריך לבטל אותו, סליחה אבל זאת פלצנות. אם הקורס היא רע הוא לא היה רץ כ"כ הרבה שנים. אנחנו משתפרים כל הזמן וכך גם הקורס והמדריכים שיוצאים ממנו. אל תשכח שהמדריך מביא איתו את האישיות שלו. ומשהו ממש חשוב - כשאני עברתי את הקורס מדריכים שלי, מעל כל הסימולציות והמטודיקה וכל זה, היה חשוב למדריכים להעביר לנו שמדריך הוא לא אלוהים ולא פלצן, ושצריך תמיד להסתכל על חניכים בגובה העיניים כי זה שאנחנו מדריכים זה לא אומר שאנחנו טובים יותר, רק אולי עם יותר ידע בנושא הספיציפי הזה. ו... כל הכבוד לך על כל השינויים בתחנה וזה... אבל לשבור דמות מדריך זה אחד הדברים הכי גרועים שאתה יכול לעשות. ואל תשכח שבסופו של דבר הם חברים שלך. ביום שתהיה בנעליים שלהם - תוכל להעביר ביקורת הרבה יותר אובייקטיבית מאשר כרגע, שאתה מכיר רק צד אחד של המתרס בכל מקרה בהצלחה לכולם, נתראה עוד פחות משבוע =]
 
רואים מי גידל אותי ורימם אותי

במשך 4 חודשים רצופים של הדרכה שנגמרה ב"אתם עושים רעש ולכלוך. לכו הביתה" "טוב, איפה אוכלים?"
 
את חולה בראש

זה הקורס 60! החונכות? אני התעלמתי מזה בנוחיות.... ויש לי רק דבר אחד להגיד לך! "נשימה, נשימה" "דופק, דופק" "אוי זה קשה"
 

18 G

New member
קורס 60 בראשון הוא לא 10 ימים...

מהסיבה הפשוטה שאנחנו רוצים שמתנדבים שלנו גם ידעו משהו. קורס 60 הוא בד"כ חודש + - תלוי כמה מהשיעורים מתקיימים במהלך חופש וכמה במהלך שנת לימודים. מה שענבל ציינה זה 2 קורסים שהיו אחד אחרי השני... ובאמצע רענונים למתנדבים...
 

עמיחי נ

New member
אני עשיתי ב10 ימים

מתוכם לא הייתי בראשון ובעוד כמה פה ושם :\ זה לא קצת מיותר למשוך את זה כ"כ הרבה זמן? היה לנו קורס אחד כזה לפני שנה שנמשך כ"כ הרבה זמן. לא נשאר ממנו אף מתנדב (אחד הפכה להיות מדריכה...אבל היא לא מתנדבת יותר).
 

18 G

New member
חודש זה לא הרבה זמן

לא חוכמה להעמיס על החניכים ב10 ימים את כל החומר ולשלוח אותם לדרכם עם מעט מאד ידע ויכולת. במשך חודש אפשר לתת לחניכים לתרגל מספיק וגם החומר עצמו שוקע ומובן יותר...
 

עמיחי נ

New member
לאו דווקא

חבל למשוך דברים יותר מדי זמן. אצלנו היה נוהל כזה: לומדים מ8 עד 4, בבוקר שאחריו יש מבחן במשך 20 דקות. אחרי זה ממשיכים ללמוד עד 4 ככה. פעם ב..יש תרגולים. אחרי 5 ימים יש מבחן מעשי. ואז יוצאים לשבת,וביום ראשון שוב אותו הדבר. בסוף יש מבחן מעשי ועיוני והכל נגמר. ובגלל שזה בסוף החופש אז זה מאפשר להרבה אנשים להשתתף בקורס.
 

18 G

New member
שוב- כל מדריך והשקפת עולמו

השיטה הזו עדיפה לפי מה שאני חושבת ומהניסיון שצברתי במהלך שנתיים של הדרכה במד"א שכללו 4-5 קורסים בתור מדריכה ראשית ועוד 2 קורסים שעזרתי להעביר ועוד עשרות הדרכות קטנות ושירות לציבור. כל מדריך והשיטה שלו... העיקר שיהיה בהצלחה.
 
למעלה