כתית - עסקית צהריים (גם לצמחונים) והפתעה בבית

ההוגה

New member
יצרים

המנה שלי היתה יצרים והכילה פילה עגל ב"אבק" פורצ'יני, קרם בצל, מילפיי תפוח אדמה ופרמזן, קרם ארטישוק ירושלמי, קרומסקי חמאת נורמנדי ועשבים וציר עגל. המנה, מיותר לציין, היתה אסתטית להפליא. היא הגיעה עם "הוראות הפעלה" מהמלצרית, לפיהן האלמנט העגול בה הוא קריספי ומכיל פנים נוזלי של חמאת נורמנדי, לכן יש לאוכלו בשלמותו על מנת לחוות את ה"פיצוץ" בפה והטעמים מהנוזל הניגר. היה זה רגע קטן של לונה פארק, ואני חזרתי להיות בו ילד בן 6. הבשר שנראה לרגע יבש מבחוץ, היה עסיסי וורדרד בפנים במידת עשיה מדוייקת. תפוחי האדמה במילפיי היו דפים דקיקים ושקופים בטעם עדין של תפוח אדמה, עם קרם פרמזן שחיבר ביניהם. בכל ביס שלקחתי קיוויתי שהמנה הזו לא תיגמר.
 

ההוגה

New member
קינוח - מדבר

לסיום הארוחה כמובן שלא יכולנו לחשוב על להסתלק מכתית בלי לטעום את אחד הקינוחים, זאת למרות שהיינו כבר שבעים מאוד. הצטערתי לראות שהקינוח "אדמה" כבר לא מוגש בה, אבל בחרנו את הדבר הכי קרוב - מדבר (55 ש"ח) ותואר בתפריט כמכיל פרפה שוקולד, קרם פורצ'יני, קרם שוקולד והל, קראמבל דלעת, "חלת דבש", "ענפי" שוקולד, מרנג פורצ'יני, צ'יפס ארטישוק ירושלמי, רוטב שרף, טופי ערער וגלידת חמאה חומה. זו היתה מנה מדהימה ביופיה, ועצרנו להשתאות ממנה בטרם התחלנו לחפור בה. המראה היה ממש כשל מדבר, וכך גם חלקם הרגישו בפה. אני לא התחברתי לחלק מהטעמים ה"עציים" במנה. טעמי הפורצ'יני היו חזקים מדיי בעיני וצ'יפס הארטישוק הירושלמי היה מריר ולא לטעמי. חלק מהאלמנטים היו טובים, אך למנה היה theme של מדבר ואלו בהחלט לא היו טעמי קינוח סטנדרטיים. בעיני המנה הזו היתה יותר יפה מטעימה.
 

ההוגה

New member
חשבון, סיכום והפתעה לא נעימה בבית

כוס אספרסו קצר חתמה את אחת הארוחות הטובות והמיוחדות בחיי, ובהחלט את היקרה שבהן. אני חושב שבן זוגי נהנה מעט פחות, ובצדק. המנות שלו נראו לי מעט משעממות, כשאף מרכיב לא הצליח למלא את החסר. זה נכון שצמחונים שבוחרים בדרכם מאידיאולוגיה יודעים למה הם נכנסים, אבל אני חושב שלאור טרנד הטבעונות/צמחונות המתרחב ניתן היה לצפות ממאיר אדוני להפיק גם מנות צמחוניות מופלאות. איפה הפסטה והרביולי? היה אפשר לקבל כאן יותר גם בגזרה הזו.

החשבון הסתכם ב-683 ש"ח שסיכמנו בינינו שבהחלט היו מוצדקים נוכח התמורה. ועם 15% טיפ ועיגול כלפי מעלה השארנו אחרינו 800 ש"ח, ואת התקווה לחזור לכאן מתישהו - אם חשבון הבנק ירשה.

הציצו בתמונה


רגע... מה?

בערב, במצב רגוע יותר ואחרי שהסתכלנו שוב בתמונות - הסתכלנו שוב גם על החשבון. האם יכול להיות שחוייבנו 3 פעמים על קינוח...? קינוח שאכלנו רק אחד ממנו?
האם יכול להיות שפיספסנו טעות בחשבון בסכום של 110 שקל? טעות שחולחלה גם לחישוב הטיפ שהיה נגזרת מהחשבון? האם יכול להיות שלא שמנו לב לזה?

אז כן. אין לי הסבר איך זה קרה, אבל חייבו אותנו בעלות של 3 קינוחים ולא שמנו לב. מבושמים מכל הארוחה הזו, סמכנו על החישוב והסכום איכשהו נראה לנו הגיוני - ושילמנו. ובערב כאמור הסתכלנו על התמונות ומצאנו את הטעות. פניתי למסעדה באימייל עם צילום החשבון, ואני בהחלט מקווה שיחזרו אלי.
אעדכן כאן בהמשך במידה ויהיה מה.
 

passioneta

New member
מקרה דומה קרה לנו לפני שנים בקופי בר

התברר לנו שחויבנו עבור מנות של השולחן שלנו (6 אנשים) + עוד שולחן (זוגי). קבלנו ארוחה זוגית חינם במקום שהורי נצלו במבוכה נוראית (כשונאי מתנות
).

בהחלט ראוי שתקבלו לפחות החזר.
 

מיתר44

New member
תודה רבה על הדיווח

אכן כתית היא גן שעשועי חך.
המקרה של ספק הדגים הזכיר לי שבמסעדות המועטות שהיו פתוחות בלונדון
בתקופת חג המולד הודיעו לנו שהתפריט שונה עקב בעיות אספקה.
 

inבאלי

New member
תודה על הדיווח,
ליומולדת

למרות הכשלים שאתה מציין, אין ספק שמדובר בארוחה מעניינת ומיוחדת, וז דרך נהדרת לחגוג יום הולדת
 

salo22

New member
העיצוב של המנות בכתית תמיד נפלא

והארוחה נקראה כמעולה, מה שדי מפריע אבל אולי לא מפתיע, זה שארוחה צמחונית מתומחרת בדיוק אותו דבר כאילו היו במנה המרכיבים החסרים, זה היה מאוד מעצבן אותי אם הייתי הסועד הצמחוני. אבל אפשר להתווכח על זה כמובן, גם כי בכל מקרה המסעדה לא מציעה את המנה כצימחונית בפני עצמה. ב"נטו", יש מנה שהוצאו ממנה המרכיבים היקרים ביותר ואף אחד לא התאמץ מעבר "להשלים חוסרים" והמחיר בכל קנה מידה יוצא מופרך בהתחשב במרכיבים, חבל שמקומות ברמה כזו לא לוקחים את העניין בחשבון.
 
מסכימה עם דבריך...האמת שלי בור צמחונית, אין

יותר מידי מה לאכול שם מלבד הפוקצה והלחם :)
 

ההוגה

New member
מסכים מאוד.

אם כי זה מובן כאשר אין מנות צמחוניות בתפריט ומכינים אותן במיוחד. אני לא יכול לצפות שיתמחרו מחדש מנה רק כי יש סועד צמחוני. הוא יכול היה לבחור לא לבוא.
 

salo22

New member
תמיד אפשר לגלות גמישות

ומטובי המסעדות בעולם נצפה להגיב במהירות ובחוכמה לסיטואציה בה שואלים על אדפטציה לתפריט צמחוני וגם שתהיה בזה יצירתיות ומחשבה. להגיד לך את האמת, לא הרגשתי את זה לחלוטין מהדיווח על כתית וזה די חבל ומראה לי שמשהו קצת "קפוא" שם, לא מעודד במיוחד והייתי מצפה להרבה יותר. וכן גם בעניין החיוב המתחשב - תחשוב איזה כלים היו יוצאים בכתית אם היית מדווח שכך נעשה.. אבל סתם יצא לא נעים כזה, גם כמובן עם עניין הקינוחים העודפים, קצת חבל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסכימה שיש מקום לתמחר צמחוני אחרת

שמוציאים מהמנות את הרכיבים היקרים... ובעיקר נראה שכדאי לתכנן מראש מנות ייחודיות לצמחונים.
 

ההוגה

New member
לגבי הטעות בחשבון

אף אחד לא חזר אלי לגבי המייל ששלחתי (אין תלונות, עברו רק חצי יום), אז התקשרתי לשם. הם התנצלו מאוד ולקחו פרטים של החשבונית, ואמרו שיחזרו. אחרי חצי שעה התקשרה מישהי משם ומאוד התנצלה על הטעות - וביקשה שאמסור לה פרטי אשראי בטלפון על מנת שתזכה אותי. שאלתי מה סכום הזיכוי, ותשובתה - 110 ש"ח.

זה נכון שגובה הטעות בחשבון היה 110 ש"ח, אבל הטיפ היה נגזרת מסכום הכולל. שילמנו 800 ש"ח כולל טיפ כשבדיעבד הייתי משאיר 650 ש"ח אם החשבון היה נכון. ההבדל הוא 150 שקל. על זה היא אמרה כי אין לה אפשרות לזכות אותנו, אבל בארוחה הבאה שלנו בכתית או במזללה אנחנו נקבל קינוח חינם. ניסיתי להסביר שכתית זו לא ממש מסעדה שבאים אליה ביומיום, וגם במזללה הייתי רק פעם אחת עד כה - אך שוב, מלבד התנצלויות רבות היא חזרה וטענה שאינה יכולה לזכות על חלק מהטיפ.

ויתרתי על 40 שקל כדי לא להיות הקטנוני מבין שנינו, אבל נותרתי עם טעם חמוץ. גם בן זוגי אמר לי לעזוב את זה ("היינו ונהנינו") אבל ככל שאני חושב על זה יותר זה מעצבן אותי יותר. אם לא היינו מסתכלים בערב על החשבון ושמים לב לטעות הנושא הזה בכלל לא היה עולה. עכשיו כדי "לקבל" קינוח חינם (שעולה 45 ש"ח במזללה, 5 ש"ח יותר מהסכום שמגיע לי בגלל הטעות שלהם) אני צריך להגיע לארוחה מלאה נוספת - מה שלא נראה לי שיקרה בזמן הקרוב.

חבל שזה הטעם שנשאר לי אחרי הביקור בכתית, שהיה באמת מאוד מוצלח. אני לא מעוניין בשום צורה של פיצוי או משהו כזה (למעשה, אסרב לכך בתוקף) אלא רק בזיכוי כדי להגיע לסכום האמיתי אותו הייתי משאיר במידה והחשבון היה נכון. הייתי מצפה ממסעדה ברמה כזו לכבד זאת.
 

נטלי22

New member
ייתכן, שהטיפ עובר למלצרים או

לנותני השירות, ומחולק/מחושב בסיום הערב, ולכן לא ניתן לבצע זיכוי מסכום הטיפ בדיעבד.
 

נטלי22

New member
היה לי די ברור שאכן היה באשראי,

אבל ייתכן מאוד, שבסוף הערב עושים חשבון של יתרת התקבולים לעומת מחיר הבסיס שחוייב בחשבוניות, ואת הפער הזה מקצים לקופת הטיפים, שנחלקת בין נותני השירות השונים במסעדה (ובחשבון הזה מחשיבים מן הסתם גם טיפים שהתקבלו באשראי, והמסעדה לכאורה גובה אותם "עבור" נותני השירות).

ברור שגם במקרה כזה היו יכולים "לספוג" את ה-40 ש"ח מחשבון המסעדה. אני די בטוחים שהם מרוויחים לא רע גם אם "יתרמו" את ה-40 ש"ח האלה לחשבון העובדים.
 
תודה על העדכון

כשרק התחלתי קרוא, חשבי "ווא, טיפול מעולה בתקלה"...
מצד אחד אני יכולה להבין את מסעדה, אבל אני מבינה אותך וגם אני הייתי יוצאת עם טעם חמוץ....
אני חושבת שסעדה כמו כתית יכלה להרשות עצמה לצות ותך על 150 שח..במיוחד כי מדובר בטעות להם...

גם לדעתי הקינוח חינם הוא לא ממש פיצוי ראלי...

אגב הקינוח חינם מותנה בארוחה או שאתה יכול רק לבוא לבל את הקינוח?...
האמת, שאם הוא לא מותנה בהנחה, הייתי הולכת רק בשביל הקינוח אוי קפה ליד :)
 
למעלה