לא מצאנו אינה ראיה

דוד1000

New member
יציאת מצרים

"איזה דור?" ת. הדור שקיבל עליו לקיים מצוות ולהעביר הלאה. "מי שקר? " ת. ההורים שנכפו לדעתך לקיים מצוות לזכר יציאת מצרים למרות שלא ראו יציאת מצרים לדעתך.
 
יציאת מצרים (המשך)

"הדור שקיבל עליו לקיים מצוות ולהעביר הלאה" היכן זה כתוב? "ההורים שנכפו לדעתך לקיים מצוות לזכר יציאת מצרים למרות שלא ראו יציאת מצרים לדעתך" מה פתאום נכפו? גבוש "עלילות האבות המיסדים" נעשה כמו בכל מיתולוגיה. ההתורה גדושה כל כך הרבה גוזמאות ומעשיות מיתולוגיות שאנו יודעים שלא התרחשו, שאחת יותר או אחת פחות אינה מעלה ואינה מורידה. במיוחד מבדר לחשב את אוכלוסית העולם _כולו_ לפני 3300 שנה, 2020 איש, שעה שהתורה טוענת שבני ישראל מנו 3000000... 28439227
 

התולעת 1

New member
רק דבר אחד לא משתנה

ההיסטוריה זורמת בקצב הזמן, העולם הולך ומשתנה. תרבויות נולדות ונכחדות, אימפריות קמות, צוברות עוצמה ושוקעות, עמים חדשים עולים על בימת ההיסטוריה, משחקים את תפקידם ונמוגים אל מעבר לערפילי הזמן. רק דבר אחד לא משתנה, אינו נעלם ואינו נכחד, הוא ניצב תמיד, מתעקש לרשום את שמו בכל אחד מדפי ההיסטוריה. זהו העם היהודי. הוא נמלט מחרבות מצרים, לחם באלילות הכנענית, התמודד עם עוצמת האימפריה הבבלית והמשיך להילחם ולעמוד על עקרונותיו מול היוונים ההלניסטים ומול הנצרות והאיסלם, הוא ראה את כולם והביס את כולם. כל הכוחות חולפים אך הוא נשאר לנצח.
 
מוזר, נראה לי כי העם המוסלמי, העם

הקתולי והעם הפרוטסטנטי שורדים לא פחות טוב... 2843922B
 

דוד1000

New member
אותם לא רודפים

אותם לא רודפים כמו את עם ישראל. הם שורדים כי הם מאמינים בשם. הכופרים לעומת זאת נופלים. לדוגמא רוסיה.
 

Governor

New member
"אותם לא רודפים כמו את עם ישראל"

סמן שהאלהים שלהם מגן עליהם היטב. "הם שורדים כי הם מאמינים בשם" כן, הם מאמינים בשילוש הקדוש ובמשיח שנצלב וקם לתחיה שלושה ימים אחרי מותו. אם זו לא הוכחה לחיים אחר המוות, אז איני יודע מהי הוכחה. "הכופרים לעומת זאת נופלים. לדוגמא רוסיה" מה פתאום? להפך! הצלוב, יש"ו (ר"ת של ישתבח שמו וזכרו), מוטט את שלטון המפלגה הקומוניסטית הרשעה וממש גאל אותם מעבדות לחרות... 28439239
 

דוד1000

New member
הם מאמינים באותו אלוקים. אין להם

אלוקים אחר. ליתר הדברים לא אענה כי הם לא שווים תגובה. http://www.hidabroot.org/torat_emet.htm
 

Governor

New member
"הם מאמינים באותו אלוקים"

אז זהו, שלא. האלהים שלהם שונה. שלושה שהם אחד, שלא לדבר על אמו, מארי, אשר חוללה נס בצהרי יום ב- 13/10/1917 בפאטימה, פורטוגל, לעיני 70000 עדים, שאחדים מהם אולי עדיין חיים. מדהים! "ליתר הדברים לא אענה כי הם לא שווים תגובה" תמיד שמורה לך האפשרות להודות "הובסתי" ולפרוש וידיך על ראשך המעופר... 2843923B
 

Governor

New member
Netaimlinks

http://netaimstuff.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/NetaimLinks.html
 

ינקידוד

New member
מה שלא משתנה נובל ומת

כוח שרידותה של היהדות היא ביכולתה להשתנות ולהטמיע בתוכה אלמנטים מתרבויות זרות, החל מהמיתוסים הקדומים על בריאה נוח וכולי שנלקחו מתרבויות העמים השכנים. וכלה בפסח - משתה פסח הוא משתה במתכונת רומאית שאלות פילוסופיות שירה ויין. תהנה,
 

דוד1000

New member
יציאת מצרים

"היכן זה כתוב?" ת. תפתח את העיניים ותראה אנשים שמקיימים מצוות. הדבר הזה התחיל באיזה שהוא דור. "מה פתאום נכפו?" ת. כאן כתבת מה פתאום נכפו. ואילו כאן כתבת. "כל מי שפקפק במעשיות המיתולוגיות גורש מן השבט ונדון לכליה."זה לא כפיה? "אילו סמנים של כפיה רצית לראות?" ת. כמו שהעבירו את הסיפורים על יציאת מצרים ועל תולדות האנשים שיעבירו כיצד כפו עליהם וגרשו את מי שלא רצה לקיים את המצוות. "אף אחד לא יטען באזני בניו שהאבות, מיסדי האומה, על פי ספורי המיתולוגיה השבטית, היו דיקטטורים, אלימים, או בעלי אפי שלילי. שכן, זה משליך על עצמך שרשים ויחוס מפוקפקים." ת. האם גם אתה כזה? אם יכפו עליך באלימות להאמין לסיפורים לא נכונים וכן יכפו עליך לקיים את המצוות של התורה, אתה לא תתנגד ולא תעביר לדורות הבאים שהם משקרים והם בעלי אופי שלילי? וחוץ מזה היכן כל אלה שגורשו מדוע הם לא סיפרו לדורות הבאים שהם גורשו? "הידע שלהם באסטרונומיה גם אפשר להם לאיים במכות טבע כעונש על אי-ציות." ת. לך גם יש ידע. האם תוכל להכריח את הפרימיטיבית באפריקה לקיים תורה ומצוות?
 

Governor

New member
"תפתח את העיניים ותראה אנשים

שמקיימים מצוות. הדבר הזה התחיל באיזה שהוא דור" מדוע אינך עונה על שאלתי היכן זה כתוב? "כל מי שפקפק במעשיות המיתולוגיות גורש מן השבט ונדון לכליה" זו לא כפיה אלא בחירה. אנשים שרצו להספח אל השבט הועמדו בפני בחירה. "אם יכפו עליך באלימות להאמין לסיפורים לא נכונים וכן יכפו עליך לקיים את המצוות של התורה" שוב, מדובר בבחירה. מצוות? אף אחד לא בולש אחריך בביתך. אתה מקיים את כל המצוות? הרי יהודי מצווה להפעיל את שכלו. אתה משתמט בעקשנות מכך. "וחוץ מזה היכן כל אלה שגורשו מדוע הם לא סיפרו לדורות הבאים שהם גורשו?" מי שלא הסכים לתנאים גורש ואבד. "לך גם יש ידע. האם תוכל להכריח את הפרימיטיבית באפריקה לקיים תורה ומצוות" זה לא תהליך שמתרחש בן-לילה, והבנת תהליכי-טבע נפוצה היום הרבה יותר מבעבר. הבט סביבך. לכל עם יש מסורת מפוארת על האבות המיסדים. האם הארועים במסורות אלה התקימו בכלל, או התקימו כמתואר בכתבי הקדש שלהם? בוודאי שלא. האם מישהו מבני עמים אלה כפר בנכונות הספורים? בוודאי שלא. אותו דבר אצל היהודים. יש מסורת על מעללי האבות המיסדים ותאור פעלם, ואף יהודי בעבר לא כפר בהם. סדנא דארעא - חד הוא... 28439233
 

דוד1000

New member
זכר ליציאת מצרים

"מדוע אינך עונה על שאלתי היכן זה כתוב?" ת. לא צריך לחפש את הכתוב בשלב זה. מדובר על מצוות . כגון הנחת תפילין, קידוש בשבת, מזוזה, אכילת מצה שבוע ימים בפסח.כל אלה עשו ועושים עם ישראל זכר ליציאת מצרים. "כל מי שפקפק במעשיות המיתולוגיות גורש מן השבט ונדון לכליה" זו לא כפיה אלא בחירה. אנשים שרצו להספח אל השבט הועמדו בפני בחירה. ת. זה כפיה. אף אחד לא מוכן שיגרשו אותו ממקומו. "אם יכפו עליך באלימות להאמין לסיפורים לא נכונים וכן יכפו עליך לקיים את המצוות של התורה" "שוב, מדובר בבחירה. מצוות? אף אחד לא בולש אחריך בביתך. אתה מקיים את כל המצוות? הרי יהודי מצווה להפעיל את שכלו. אתה משתמט בעקשנות מכך." ת. קרא שוב את מה שאני כתבתי ומה שענית ותראה שהתשובה שלך לא עונה לטענה שלי. "וחוץ מזה היכן כל אלה שגורשו מדוע הם לא סיפרו לדורות הבאים שהם גורשו?" מי שלא הסכים לתנאים גורש ואבד. ת. קרא שוב את הטענה שלי ואת התשובה שלך ותראה שאתה לא עונה לטענה שלי. "לך גם יש ידע. האם תוכל להכריח את הפרימיטיבית באפריקה לקיים תורה ומצוות" "זה לא תהליך שמתרחש בן-לילה, והבנת תהליכי-טבע נפוצה היום הרבה יותר מבעבר." ת. אתה מחזק את הטענה שלי. אם התהליך הזה היה הרבה זמן הוא היה צריך להשאיר עקבות. " לכל עם יש מסורת מפוארת על האבות המיסדים. האם הארועים במסורות אלה התקימו בכלל, או התקימו כמתואר בכתבי הקדש שלהם?" בוודאי שלא." ת. חלק מאירועים התקימו. וחלק בדויים . ניתן להבחין מי בדוי ומי לא למי שמחפש את האמת. לצורך כך קיים הפורום. לדוגמא המוסלמים מאמינים שהיו אברהם וישמעאל ולא מאמינים שהיו יצחק ויעקב. הם לא מסבירים איך זה שבתורה שלנו כתוב גם על יצחק ויעקב ואצלם לו. לצורך כך צריך להסביר ולהראות את הטעות שלהם. וכן הלאה לכל מסורת ואומה. במקום שאין הסבר הגיוני צריך לפרוך. האם מישהו מבני עמים אלה כפר בנכונות הספורים? בוודאי שלא. היה מישהו שכפר באיסלם לאחר שהוא ראה שהוא שיקרי. נידו אותו אבל הסיפור לו לא ימחק מההיסטוריה. ולא כמו שאתה חושב שניתן לנדות בלי להשאיר עקבות.
 

דוד1000

New member
טענה זו נטענה כבר על ידי "מבקרי המק

אתייחס לטענת הכופרים שטוענים שבמשך זמן ארוך בתהליך הדרגתי הלכה התורה והתגבשה. טענה זו נטענה כבר על ידי "מבקרי המקרא" היסודות ל"מדע" המכונה "ביקורת המקרא" הונחו על ידי תיאולוגים גרמניים שהתורה לא עברה באומתם, ותורה אי אפשר ללמוד ללא המפתחות העוברים בקבלה העוברת מדור לדור. קל מאוד להראות עד כמה דבריהם משוללי הגיון 1.הן היום בו נחתמה התורה חייב היה להיזכר וכיצד נעלם? 2.כיצד נעלמו מהזיכרון הלאומי כל אותם "שלבי התהוות" מדומים"? 3.בספר דברים נאמר "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" דברים `ד פסוק ב` אחר שפסוק זה נכתב לא הייתה כל אפשרות להוסיף מאומה על מצוות התורה. שכן כל מי שינסה להוסיף, מייד יידחה על ידי ההמונים.דומה הדבר לתכונת "הגנת המסמך" הקיימת ברוב תוכנות המחשב המודרניות, כשמפעילים תכונה זו המסמך ננעל בפני שינויים, אחר שהופעלה תכונה זו אין כל אפשרות לבצע שינוי כלשהו במסמך. פסוק מעין זה האמור לעיל מונע אפשרות של שינויים ותוספות של מצוות או פרטיהן. 4.שושלת הדורות הרציפה בה עברה התורה מדור לדור מהווה הוכחה שאין לערער על אחידותה, שכן באותה מערכת תמסורת הועברו כל פרטי הפרטים הקשורים לדקדוקי המצוות, ושבאמצעותה יודעים אנו על כל מצוה ומצוה, מה ממנה מדאורייתא ומה מדרבנן, באיזו תקופה התווסף פרט זה ובאיזו נוסף פרט נוסף.ישנן גם תקנות שנוהגים על פיהן מזמן מתן תורה ואף על פי כן אינן נחשבות כדיני תורה כמו קריאת התורה בשבת שתיקן משה רבנו... כיון שיש מסורת מדויקת על כל פרט וזמן התחלתו ודרכי התהוותו, אם אכן מאן דהו הביא את התורה בזמן השונה מהמקובל, כיצד קרה שמייחסים את כל התורה כולה למשה מסיני, אם חלילה התהוותה התורה במהלך הדורות כיצד נעלם הידע הזה? כיצד הצליחו להעלימו לאורך כל ההיסטוריה? הערה:אין סתירה בין נקודה 3 שבו מובא הפסוק "לא תוסיפו על הדבר הזה אשר אנכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" למה שהוסיפו החכמים במהלך השנים אסורים נוספים.לדוגמא: האם אדם יכול לומר :"הוספתי לביתי מכונית" או "הוספתי לחדר האמבטיה מכונת כביסה"? לבית מוסיפים חדר, מכונית או מכונת כביסה אינן תוספת לבית, הם משהו אחר. החכמים אינם "מוסיפים" הם פועלים בכוח סמכות שניתנה להם לחדש גזרות ותקנות שאינן דומות כלל לאיסורי התורה, יודעים אנו זה אלפי שנים מה אסור מהתורה,ומה אסור מדברי חכמים. אסור לקצוץ ענף מאילן בשבת מן התורה ומותר לשבת עליו, חכמים באו וגזרו, לבל נשתמש באילן בשבת כלל. לו היו אומרים, כי איסור השימוש באילן הנו איסור מן התורה, זהה לאיסורי תורה אחרים, היו עוברים בכך על איסור "לא תוסיף", אבל כיון שלא אמרו כן, וכל שאמרו הנו, שיצרו תוך ניצול סמכות שהואצלה להם, כמבואר להלן איסור מסוג חדש השונה מכל זווית ראיה מאיסורי התורה וגם עונש העובר עליו שונה מהעונש הניתן לעובר על איסורי תורה הרי אין כאן תוספת. ************************************************************************ ******** קיימים אירועים שהתרחשו בעבר או אישים שחיו בעבר, שאנו יכולים להתייחס אליהם כעובדות היסטוריות, כגון אלכסנדר מוקדון או מלחמות נפולאון.כיצד יודעים ההיסטוריונים כי אירוע הנחשב לעובדה היסטורית אכן היה? טול את הודאי שבאירועים, אותו אירוע שההיסטוריונים רואים בו עובדה היסטורית בלתי ניתנת לערעור, ונתח את הסיבות שבעטיין אנשי המדע משוכנעים, כי אכן האירוע הנדון אכן היה. מנה את הקריטריונים שאירוע היסטורי חייב להצטייד בהם כדי להיחשב כעובדה ודאית, והנני מתחייב לעשות שלשה דברים: 1.להראות כי כל אותם קריטריונים קיימים סביב "מעמד הר סיני". 2.להוכיח כי אין בהיסטוריה אירוע שהקריטריונים הללו היו סביבו באותה עוצמה כמו סביב מעמד הר סיני. 3.שסביב מעמד הר סיני, ישנן סיבות נוספות שבעטיין יש להתייחס אליו כאל עובדה היסטורית בלתי ניתנת לערעור, סיבות שאינן קיימות סביב שום אירוע היסטורי. אותם הקריטריונים הם:רציפות היסטורית אינטנסיבית. לאמור: אינפורמציה הזורמת ברצף והעוברת בצינורות העברה רבים ומגוונים בלתי תלויים זה בזה. שהאירוע עצמו יהיה בפני רבים. מסמכים הנמצאים בד"כ בחפירות ארכיאולוגיות, מאשרים את הנמסר.כמו כן הצלבת מידע ממקורות שונים. ישנו משחק ילדים בו יושבים כמה ילדים זה בצד זה, הראשון לוחש מלה נבחרת לרעהו היושב לצדו, והלה לוחשה הלאה והלאה עד שמגיעים לאחרון הילדים בשורה, ילד זה אומר את המילה בקול. משעשע לראות את השנויים שעברה המילה ככל שהתרחקה ממקורה... למשל: הילד היושב ראשון בחר במלה "כסא" הילד שלצדו שמע "כיס" השלישי שמע "כי" הרביעי שמע "קיר" והילד החמישי אמר את המלה "עיר" הרי שבתהליך הדרגתי של שיבושים מתקבלים על הדעת, היה ה"כסא" ל"עיר"! מה מנע ששיבושים מעין אלה, סידרת שיבושים שכל חוליה הנה קלה ובלתי מורגשת לא יקרו בהעברת התורה? תשובה בדבר: הבה ונשתמש באותו משל עצמו, בו השתמשנו להמחיש את שאלתנו, וננסה לבנות משחק "טלפון שבור", וסביבו "מנגנוני הגנה", שיוודאו שלא יחול כל שיבוש בהעברת המסר. ניתן לבנות שבעה מנגנוני הגנה שכל אחד מהם יש בו די לוודא שלא יחול כל שיבוש בהעברת המסר. המנגנונים: 1.כל ילד מעביר עם המילה את העצם אודותיו דובר. אם המילה "כסא" עליו להעביר כסא. הילד השני השומע את המילה ומקבל כסא ודאי לא ישמע אלא "כסא" ולא כל וריאציה אחרת, וגם אם ישמע משהו אחר, הרי ידע שעליו לברר בדיוק מה נאמר, שהרי יש סתירה בין מה ששמע למה שקיבל... משחק "טלפון" המתנהל לפי כללים אלה אינו יכול להיות "שבור"... חזקה על המלה הראשונה שתעבור את כל שרשרת הילדים בלא פגע או שינוי. ההמשך בקובץ המצורף.
 

דוד1000

New member
מתי התורה נכתבה וניתנה

מתי התורה נכתבה וניתנה נבדוק חוליה נוספת באמיתות מסירת התורה. בתורה נאמר שהתורה נכתבה על ידי משה רבינו מפי הקב"ה, וניתנה לעם ישראל במעמד הר סיני. אם נתבונן נראה שאין שום אפשרות לטעון שהתורה נכתבה ו"הושתלה" על ידי גורם אחר בתקופה אחרת בהיסטוריה, ושהוא הצליח לשכנע את עם ישראל לקבל ולקיים את התורה. אלא התורה נכתבה וניתנה אך ורק בתקופת משה רבינו ובמעמד הר סיני וכפי שמתואר בתורה. א. אם נאמר ח"ו שעזרא הסופר למשל, או המלך יאשיהו, הופיעו אלף שנים לאחר תאריך ההתגלות במעמד הר סיני הכתוב בתורה, והגישו לעם היהודי את התורה. לא יתכן שיקבלו עם ישראל את הסיפורים של עזרא וזאת מהסיבות הבאות: 1) העם היה שואל: "עזרא, מנין הבאת את זה?". אם עזרא יאמר: "קבלתי אותה היום וכתבתיה", מיד יאמרו לו הן בתורה כתוב (דברים לא,ט): "ויכתוב משה את התורה הזאת...". הרי משה כתבה מזמן, ואיך אתה טוען שאתה כתבת....! 2) אם עזרא היה אומר: "קראו את זה. כתוב כאן שאלוקים נתן את התורה הזאת לאומה כולה בהר סיני לפני אלף שנים". כעת היה העם היהודי שואל: "היכן היתה התורה הזאת אתמול? איך יתכן שלא ראינו אותה קודם לכן? מדוע אבותינו ואבות אבותינו לא ספרו לנו מעולם עליה?". מה היה עזרא עונה? אם עזרא היה מספר: שאכן התורה נכתבה אלף שנים קודם לכן, אך התורה אבדה, והוא גילה אותה. היו אומרים לו: ראשית, כיצד יתכן שאירוע מרעיש ארץ כזה, כהתגלות אלוקים לאומה שלימה, ישכח??? ושנית, לא רק שבלתי אפשרי שדת ואומה תשכח את חווית היסוד שלה, אלא בתורה עצמה שהוא מגיש להם כתוב שהתורה לא תשכח לעולם!!! שנאמר: "והיה כי תמצאן אותו רעות רבות וצרות, וענתה השירה הזאת לפניו לעד, כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא,כא). אם באמת התורה נשכחה, היתה בכך הכחשת הטענה של כתיבה אלוקית. אם אלוקים כתב את התורה איך יתכן שקביעותיו הוכחו כשקר? ודאי לא היו מקבלים אותה, ולא היתה הופכת להיסטוריה מקובלת. 3) ועוד - האם עם ישראל היה מקבל ממנו את שפע האיסורים והעונשים על כל צעד ושעל בחיי האדם?! ובחלק מן המצוות גם ישנו הציווי של: "יהרג ואל יעבור...? (לעומת שאר הדתות שהחובות שהם מטילים על מאמיניהם קלות, תפילה, אמונה, ואינם מגבילות וגודרות כל פעולה ופעולה שבחייהם). הרי זו תורה שקשה לביצוע! חוקה החודרת לכל מקום ולכל פרט, ומצוה עלינו אפילו כיצד לחשוב ומה לחשוב, ומצריכה לכבוש את הרצונות החזקים ביותר של האדם. דבר נוסף עלינו לזכור: דיני התורה שונים בתכלית השינוי מנוהגי החיים ששררו באותה תקופה, לדוגמא: א. ציווי מנוחת השבת. מושג זה היה משולל הגיון באותה עת. ב. זכויות היתר של העבד, עד כדי השוואת זכויותיו לאלה של אדוניו, לעומת הנוהג באותם הזמנים שהעבד כבהמה נחשב. ג. אהבת הגר. ד. חיובי צדקה והגנה על יתום ואלמנה. ה. תשלום שכר שכיר ביומו. ועוד - הפצת האמונה בא-ל אחד כנגד להבדיל פסילי מצרים, צדק ומוסר כנגד שעבוד ועריצות, וכבוש היצר כנגד רדיפת התענוגות. מהפכה יסודית כל-כך, ועול כבד כזה, הדורש מכל אדם, כל רגע ורגע קרבנות אישיים, בין בחיי המעשה ובין בחיי הרוח - כל כך הרבה סייגים והגבלות לא יכלו להתקבל על העם, אם ישנה חלילה הכחשה לכתיבה אלוקית! 3) ואף אם עזרא יטען: הנה אני זוכר, היא עברה מדור לדור במשפחתי שלי...! יאמרו לו העם היהודי: התורה הרי כותבת: "וענתה השירה הזאת לפניו לעד", אנו מצפים שלעדות זו יהיה כוח שכנוע, כיאה לעדות שהבורא מעיד, ואם כל העדות מסתכמת באדם אחד זו אינה עדות קבילה... וממילא פסוק זה לא התגשם... והיו דוחים דבריו של המספר. וכן כתוב (דברים ד,ט): "רק השמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך, ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך יום אשר עמדת לפני ה' אלקיך בחורב". איך יתכן שציווי כזה, הכתוב בלשון חמורה שכזו, לא נשמר על-ידי איש? ואם כן איך יצליח עזרא לשכנע את העם היהודי, שצריכים להתחיל מסורת זו...? 4) ועוד, אם יש מעט הגיון בדברי הטוענים כי סיפור מעמד הר סיני לא התחיל בעדות המונית ישירה אלא שמישהו המציא את הסיפור ו"שתל" אותו בהיסטוריה, הרי האירוע שבו הובא לראשונה סיפור זה, חייב להיות אחד הסיפורים המרכזיים הנזכרים ומועברים מדור לדור. להיכן הוא נעלם? האם ייתכן שתורה המזכירה פרטים כה רבים, תשכח אירוע מרכזי וחשוב זה? אנו יודעים מתי נכתבו ונחתמו - התורה, הנביאים והכתובים, וכן מתי נכתבו ונחתמו - הששה סדרי משנה, התלמוד הבבלי והירושלמי, פרטי פרטים על סדר דורות וקורות המלכים, הנביאים, התנאים והאמוראים, פרטי פרטים על חכמי ישראל לאורך כל ההיסטוריה, ועוד ועוד... ואילו אירוע מרכזי שכזה נשכח...? מדוע אין אפילו קבוצה קטנה או מסמך קטן המתעד אירוע חשוב שכזה...? ברור הוא, כי זמנו של האירוע הוא לא אחר מאשר כתוב בתורה עצמה - המסמך הנפוץ ביותר בכל העולם - במעמד הר סיני ובהתגלות האלוקים לפני כל העם. 5) ולא עוד - אם אכן נכתבה התורה מאוחר יותר, הרי יש לפנינו מסמך (חלילה) מזוייף... האם מתקבל על הדעת שיצליחו לזייף מסמך כזה, המפורטים בו פרטי פרטים מתחומים שונים, ובמשך אלפי השנים לא יחשוף איש את הזיוף? הרי ידוע לנו מההיסטוריה על מסמכים פשוטים וקטנים הרבה יותר, כאלו שבקושי רב אפשר היה לעלות על הזיוף, ולבסוף נתגלה אותו זיוף (כגון יומן מוסילני, או הדיונים הרבים על מסמך טרוונקי במשפטו של איון דמניוק אם הוא מזוייף או לא). האמנם ניתן להעלות על הדעת שמישהו יצליח לזייף ספר כה גדול כספר התורה? ועוד, שאם נקבל את טענת הזיוף, הרי אז צריכים לומר שלזיוף זה שייכים פה-אחד כל גדולי ישראל בעם היהודי אשר איש לא פקפק מעולם ביושרם ובמידותיהם הנעלות... וכן, שזיוף זה נשמר בסודי סודות במשך דורות... היתכן? http://www.orhayahadut.co.il/msilot/index.htm ההמשך בהודעה הבאה.
 

Governor

New member
טענה זו כבר הועלתה

וכבר הופרכה. בנוסף, כבר הודית שאינך טוען עוד כי התורה של ימינו היא זו שניתנה בסיני...
 

דוד1000

New member
מתי התורה נכתבה וניתנה המשך

וכך כתב בספר "קול יהודה" בפירושו על "הכוזרי" שמבאר את הסיבה שהתורה מאריכה בתיאור וספור כל המאורעות עם כל פרטיהם ושמות מקומותם וכו' וזה לשונו: "... ולהורות נתן גם כן באריכות לשונו, שהרוצה לשקר איננו מאריך בפרטי תנאים, אשר בהמצא פגם באחד מהם יוטל דופי בכל עיקר הכזב ההוא, וכמו שכתב הרא"ש בתשובותיו (כלל ק"צ סימן ו') באומרו: שהשקר צריך קצור כי אין לו מעמד ברגליים, ואם יהיה ארוך בקל יפול, עכ"ל. על כן מה שנכתב מאלו הסיפורים בתורת משה, תקויים אמיתתו מצד מה שהאריכה בהם, כאילו אמריה תאמר: הפוך והפוך בשבע דרישות וחקירות, אם תוכל למצוא עילה ושחיתה (רצונו לומר דבר מושחת ולא נכון) באחד מפרטי הסיפורים הללו, כי בלי ספק תלאה למצוא הפתח, כי אימרת אלו-ה צרופה מזוקקת שבעתיים". מסקנה: אין שום אפשרות שמישהו הצליח ל"השתיל" את התורה בתקופה מאוחרת יותר ממה שמסורת היהדות טוענת, וממילא ברור שהתורה נכתבה בזמן המאורעות, בתקופת משה רבינו ומעמד הר סיני. וניתנה לאנשים שהיו וחוו את המאורעות שהם העדים המקוריים. ב. אין גם שום אפשרות ח"ו לטעון שאולי משה רבינו בצירוף 'ועד' של כותבי תנ"ך עלו להר והיו שם ארבעים יום והמציאו את התורה וכתבו אותה. אחר כך ירדו מההר עם התורה הזאת והגישו אותה לעם ישראל. מה היה קורה אחר כך? האם עם-ישראל היה משתכנע ומקבל את כל החוקים והמצוות האלה? התשובה היא: ודאי שלא! וזאת מכמה סיבות: 1) עם ישראל היה שואל: "משה, מנין הבאת את זה?" ומשה היה עונה: "אינכם זוכרים? הנה כתוב פה בתורה, אלוקים נתן אותה לכולנו לפני ארבעים יום". וכך אמנם כתוב בתורה, שהעם מקבל את התורה כתובה ממשה, שם כתוב שהאלוקים עצמו נתגלה אל כל העם ואמר להם את הדברים האלה. בתורה עצמה, פונה משה רבינו אל העם בגוף ראשון, באותו זמן של האירועים, שהעם עצמו היה בהם וחוה אותם: "אתם ראיתם כי מן השמים דברתי עמכם" (שמות כ,יט). "רק השמר לך ושמור נפשך מאוד, פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך, פן יסורו מלבבך כל ימי חייך, והודעת לבניך ולבני בניך. יום אשר עמדת, לפני ה' אלקיך בחורב, באמור ה' אלי, הקהל לי את העם, ואשמיעם את דברי, אשר ילמדון ליראה אותי כל הימים אשר הם חיים על פני האדמה" (דברים ד, ט-י). "היום הזה ראינו כי ידבר אלוקים את האדם וחי". "ומי כל בשר אשר שמע קול אלוקים מדבר מתוך האש כמונו ויחי". "אתם ראיתם את כל אשר עשה ה' לעיניכם בארץ מצרים לפרעה ולכל עבדיו ולכל ארצו" (דברים כט,א). כמובן, אם הדברים לא התרחשו במציאות, עם ישראל היו דוחים זאת. והיו אומרים: אלוקים לא נתן לנו דבר. כיצד אתה כותב ומספר בתורה שאנחנו ראינו ואנחנו שמענו ונוכחנו במעמד הר סיני?! איך אתה יכול להמציא דברים שאנחנו עצמנו יודעים שלא היו מעולם??? ודאי שסיפור כזה לא היה מתקבל על-ידי עם ישראל, ולא היה הופך להיסטוריה מקובלת...! 2) אין די בכך, שהוא צריך להצליח במשימה בלתי אפשרית הזו לשכנע את העם, אלא גם עוצמת השפעתו חייבת להחזיק מעמד זמן רב, הרי מכאן ועד סוף ימיהם הם צריכים להמשיך ולהאמין בסיפור באותה עוצמה כדי שיעבירו אותו לבניהם אחריהם... ושאיש לא ילחש לאוזן כלשהי שהסיפור אינו מדוייק... ושכולם יהיו 'מתואמים' לאורך כל הדורות, ולא תהיה שום דליפה... היתכן? היש לכך תקדים? ומי שיטען כך, על מי יהיה נטל ההוכחה?...לא על הטוען שהשתלת סיפור זה הצליחה??? 3) ולא עוד, הרי כדי שמקבלי הסיפור יספרוהו לבניהם כסיפור שידוע להם מכבר, ולא יספרו כי שמעו את הסיפור מפלוני שסיפר (כמו שתיאורי הנצרות והאיסלם עוברים), חייב היה משה לדאוג שהם לא יספרו מאומה אודות אותו אירוע היסטורי בו סיפר להם את הסיפור... כי מה תהיה תגובת העם, אם לאחר מאמצי השכנוע של משה, יקרא להם ויבקש מהם: אנא מכם, אל תספרו שאני ספרתי לכם את הסיפור... תספרו עליו כסיפור הידוע זה מכבר... האמנם איש לא יחוש בתרמית? האמנם כולם יעמדו בדרישתו של משה ואיש לא יפר אותה...? איך יוציא משה רבינו את עצמו מן התמונה? 4) משה שליח ה': וכן לא שייך לטעון: שאין כל פלא שעם ישראל קיבל ממשה רבינו את התורה, שהרי מתקבל על הדעת כי אדם כמשה רבינו, שהצליח להוציא את ישראל מסבלות מצרים, זכה להערכה מרובה; איש דמגוג וכריזמטי, נהפך תמיד לאיש עליון שכל דבריו מבוצעים, ולכן אין כל פלא שכל העם הלך אחריו וצעד בעקבותיו באימון מוחלט. ראשית, אפילו אם טענה זו כשלעצמה היתה נכונה, היא אינה יכולה לגרוע מעצם הוודאות של מעמד הר סיני. אין בכוחה של ההערצה למשה רבינו ואישיותו - להמציא ולברוא מעמד אדיר כזה לעיני כל ישראל כאמור לעיל. אבל בנוסף - טענה זו היא טעות יסודית. משה רבינו, לא רק שלא היה דמגוג, הוא אפילו לא היה נואם טוב. בכונה ברא אותו ה' "כבד פה וכבד לשון", כדי שאיש לא יחשוב שבמתק לשונו פיתה את העם, ובשפת חלקות של נואם חוצב להבות, הרשים אותם לשמוע קולו. ההמשך בהודעה הבאה.
 
למעלה