לגוברנור- תגובה להודעה שנדחקה מעבר
לעמוד: ראשית אומר שוב: אם תמחזר טענות, לא תהפוך לצודק. זה שאתה לא מכיר ראיות, זה לא אומר שהם לא קיימות- פתח ספרים (נורמליים- אנצ' מקראית, ההיסטוריה של א"י, אנצ' כרטא לתקו' המקרא וכדומה) ותקרא. הייתה חשיבה ביקורתית גם הייתה, מה שהם הבינו זה שגם התנ"ך הינו מקור היסטורי העוזר למחקר, בניגוד לטענותיך. הרי זה כאילו טענת כנגד חפירות טרויה שלא הייתה ביקורתיות כיוון שהחוקרים קראו לצורך זה את הומירוס. אנני יודע לאיזה אמצעי בדיקה אתה מתכוון, ואינני מכיר כל אמצעי בדיקה הקשור לניוטרונים. הבדיקה המרכזית היא בדיקת פחמן 14, בדיקה זו הייתה קיימת גם לפני 60 שנה וגם עתה היא איננה רלוונטית כיוון שהוויכוח הוא לא על התיארוך, אלא ההתאמה לתיאור המקראי. יש להבהיר, שלא נתגלו על ידי החוקרים כל ממצאים חדשים או גילויים מהפכניים. מדובר בסך הכל בטענות לגבי ההסבר לממצאים. ובכך אני עדיין מעדיף את דעת רוב החוקרים המנוסים והידועים על פני דעותיהם של מספר חוקרים חסרי שם וידע מספיק בנושא. לגבי הממצאים: ישנה תקופה של כ-300 שנים באיזור בבל שאין לגביה כמעט שום ממצאים (סביבות המאה ה-15 לפה"ס, ראה 'ההיסטוריה של עמ"י' על בעיות הכרונולוגיה של מסופוטמיה). ביוון שבין המאות ה-12 וה-8 לפה"ס אין כמעט ממצאים ו"נראה כאילו אבדה ידיעת הכתב כמעט כליל, לא נמצאו כמעט ממצאים בערים הגדולות ובכל זאת- נטען שעברו כ-400 שנים. ולגבי מצריים (הציטוטים מאנצ' עברית, מצרים, עמ' 177-179): "מעט ידוע על שלטונן הקצר של רעמסס IV, אף על תקופת שלטונם של המלכים שבאו אחריו לא ידוע הרבה..." (תקופה של למעלה מ-50 שנה). "ימיה האחרונים של השושלת ה-22 אינם ברורם.." (למשך כמעט מאה שנים), על השושלת ה-20 לא ידוע כמעט כלום למעט שמות השליטים ו" את נימי השושלת חתמו שני שליטים, פינצ'ם ונסו-בא-נב-צ'ד, שלא ידוע עליהם דבר" (השושלת שלטה כ-150 שנה). על השושלת ה-23, שנמשכה לכאורה 90 שנה לא נמצא באנצ' מה לכתוב מלבד עצם קיומה. אז על תגיד לי שיש ממצאים (לגבי הסיבות לחוסר בממצאים ממצרים לגבי כנען בתקופות מסויימות, ראה וילסון ב'ההיסטוריה של עמ"י'). לגבי לוח גזר, דומני שכבר ענו לך מדוע אין זה רלוונטי וגם הביאו דוגמאות, אך הרעיון הבסיסי, הוא שאין להקיש מלוח שנכתב על ידי איכר או קבוצת איכרים שהידע שלהם היה מוגבל לגבי טקסט שנכתב בידי אנשים משכילים. גם ביוון נמצאו לוחות כתב מהמאה ה-7 שהיו פרימיטיביים יותר מלוחות בנות המאה ה-13, זה פשוט לא רלוונטי.
לעמוד: ראשית אומר שוב: אם תמחזר טענות, לא תהפוך לצודק. זה שאתה לא מכיר ראיות, זה לא אומר שהם לא קיימות- פתח ספרים (נורמליים- אנצ' מקראית, ההיסטוריה של א"י, אנצ' כרטא לתקו' המקרא וכדומה) ותקרא. הייתה חשיבה ביקורתית גם הייתה, מה שהם הבינו זה שגם התנ"ך הינו מקור היסטורי העוזר למחקר, בניגוד לטענותיך. הרי זה כאילו טענת כנגד חפירות טרויה שלא הייתה ביקורתיות כיוון שהחוקרים קראו לצורך זה את הומירוס. אנני יודע לאיזה אמצעי בדיקה אתה מתכוון, ואינני מכיר כל אמצעי בדיקה הקשור לניוטרונים. הבדיקה המרכזית היא בדיקת פחמן 14, בדיקה זו הייתה קיימת גם לפני 60 שנה וגם עתה היא איננה רלוונטית כיוון שהוויכוח הוא לא על התיארוך, אלא ההתאמה לתיאור המקראי. יש להבהיר, שלא נתגלו על ידי החוקרים כל ממצאים חדשים או גילויים מהפכניים. מדובר בסך הכל בטענות לגבי ההסבר לממצאים. ובכך אני עדיין מעדיף את דעת רוב החוקרים המנוסים והידועים על פני דעותיהם של מספר חוקרים חסרי שם וידע מספיק בנושא. לגבי הממצאים: ישנה תקופה של כ-300 שנים באיזור בבל שאין לגביה כמעט שום ממצאים (סביבות המאה ה-15 לפה"ס, ראה 'ההיסטוריה של עמ"י' על בעיות הכרונולוגיה של מסופוטמיה). ביוון שבין המאות ה-12 וה-8 לפה"ס אין כמעט ממצאים ו"נראה כאילו אבדה ידיעת הכתב כמעט כליל, לא נמצאו כמעט ממצאים בערים הגדולות ובכל זאת- נטען שעברו כ-400 שנים. ולגבי מצריים (הציטוטים מאנצ' עברית, מצרים, עמ' 177-179): "מעט ידוע על שלטונן הקצר של רעמסס IV, אף על תקופת שלטונם של המלכים שבאו אחריו לא ידוע הרבה..." (תקופה של למעלה מ-50 שנה). "ימיה האחרונים של השושלת ה-22 אינם ברורם.." (למשך כמעט מאה שנים), על השושלת ה-20 לא ידוע כמעט כלום למעט שמות השליטים ו" את נימי השושלת חתמו שני שליטים, פינצ'ם ונסו-בא-נב-צ'ד, שלא ידוע עליהם דבר" (השושלת שלטה כ-150 שנה). על השושלת ה-23, שנמשכה לכאורה 90 שנה לא נמצא באנצ' מה לכתוב מלבד עצם קיומה. אז על תגיד לי שיש ממצאים (לגבי הסיבות לחוסר בממצאים ממצרים לגבי כנען בתקופות מסויימות, ראה וילסון ב'ההיסטוריה של עמ"י'). לגבי לוח גזר, דומני שכבר ענו לך מדוע אין זה רלוונטי וגם הביאו דוגמאות, אך הרעיון הבסיסי, הוא שאין להקיש מלוח שנכתב על ידי איכר או קבוצת איכרים שהידע שלהם היה מוגבל לגבי טקסט שנכתב בידי אנשים משכילים. גם ביוון נמצאו לוחות כתב מהמאה ה-7 שהיו פרימיטיביים יותר מלוחות בנות המאה ה-13, זה פשוט לא רלוונטי.