לדוד 170

Lu Tze

New member
מתוך סקרנות,

מה אם אני אומר לך שאני נוצרי, האם גם אז אני צריך לשאול את אלוהים? בוא נאמר ככה, או שאתה יודע וסתם לא רוצה לענות, או שאתה לא יודע (במקרה כזה, אל תדאג, אתה לא אלוהים) חוץ מזה, השאלה המקורית שלי לא הייתה האם אלוהים הוא רשע, אלא האם אתה מקבל את העובדה שהוא יכול להיות רשע.
 

דוד170

New member
כמובן . גם הגויים צריכים לקיים מצוו

מצוות. להם נתן בורא העולם שבע מצוות. http://faculty.biu.ac.il/~barilm/parasha/noach1.html http://www.7for70.com/important_heb.html "האם אתה מקבל את העובדה שהוא יכול להיות רשע." ברור שלא. איזה שאלה זאת. לפי דעתי כל מה שקורה לאדם זה נסיון מאת בורא העולם אם הוא יכפור או יאמין שיש השגחה פרטית.
 

Lu Tze

New member
שוב, לא שאלתי אם אתה מאמין בזה או

לא. שאלתי האם, לדעתך, יתכן שאלוהים הוא רע, וזה בהתבסס בכך שמקור המידע היחיד שיש לך על אלוהים הוא התנ"ך והרי אלוהים הכתיב את התנ"ך. מה שאני שואל הוא האם אתה חושב שיתכן שאלוהים משקר לך (או במילים אחרות האם אלוהים יכול לשקר)
 

L7

New member
דוד, הנני שואל ישירות.הלו?ה´?מישהו?

האם שומע אותי? דוד, אויה - אין תשובה. אלוהים יכול היה להחזיר אותי בתשובה בשניה. שרק יענה. שרק יגיד אני פה. אבל מה לעשות והוא שוכן רק במוחם האינטרסנטי של מנהיגי דת וניגרריהם...
 

דוד170

New member
עד כמה שידוע לי הוא לא עונה למה

שאתה כותב. דבר בשפתים. תאמר לו אם אתה קיים, תראה דרך להבין ולראות שאתה קיים. הרבה חילוניים דיברו כך וראו ניסים גלויים וחזרו בתשובה.
 

L7

New member
דוד,אז אלוהים לא יודע לקרוא?

לאן נגיע . אתה מבין את אלוהים כל כך טוב מה הוא אוהב ומה הוא לא אוהב תתחנף יאהב אותך דבר ראה ניסים אלוהים שאתה מנסה למכור כל כך זול. אתה מעליב אותו. זפת רותחת דוד...זהו כמדומני התעריף האלוהי על פירוש לקוי לרצונותיו.
 

דוד170

New member
אני לא מבין אותך . הוא נתן כללים

איך לבקש ממנו דברים. הכלל הוא שצריך להתפלל על כל דבר שאתה רוצה. ולא תקבל אם לא תתפלל.
 

L7

New member
לא זכור לי שאלה שהיו במגע עם ה´

התפללו. לאף מתפלל בהסטוריה לא היתה התגלות וקשר דו סיטרי גלוי. אני מדבר על אלוהים אתה מדבר על הטקס הדתי
 

דוד170

New member
תפילה

נתבונן באחת מפרשיות אלו: ארבע מאות שנות גלות נגזרו על זרעו של אברהם אבינו בברית בין הבתרים. אולם קושי השעבוד הביא לקיצור שנותיה של גזירה זו, ובני ישראל יצאו ממצרים במועד מוקדם יותר. אמנם ישראל נידונו לעבדות ולעינוי בארץ לא להם, אולם גזירות פרעה היו קשות הרבה יותר, מעבר למשוער. הן הגדישו את הסאה והביאו לקיצור הגלות. צוויים מרושעים כמו: "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו" או: "וראיתן על האבנים, אם בן הוא והמיתן אותו", לא נכללו בגזירת השעבוד. רק שנאת ישראל, שגאתה בליבם של המצרים יכלה להמציא צורות עינוי כה קשות ומשונות. גזרות אלו הן שהועילו בסופו של דבר להחיש את גאולתם. הלחץ על בני ישראל עבר את גבולות הסבירות האנושית, אולם מאחר שהם לא פנו אל הקב"ה בבקשת עזרה, ומכיון שהם לא התפללו, לכן הם לא נושעו ממצוקתם. הקב"ה אינו ממציא מזור, אלא אם כן האדם מבקש זאת ממנו. רק לאחר שישראל השמיעו קול זעקה, עלתה תפילתם למרום ונשמע קול ה` המבשר את גאולתם. וכך נאמר בתורה (שמות ב, כג - כה): "ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו, ותעל שועתם אל האלוקים מן העבודה. וישמע אלוקים את נאקתם, ויזכור אלוקים את בריתו... וירא אלוקים את בני ישראל". קול תפילתם וזעקתם של ישראל הם שעוררו רחמי שמים עליהם והם שהוציאו לפועל את הישועה שהובטחה להם בעבר, כך העיד הקב"ה בהתגלותו הראשונה למשה (ג, ז): "ראה ראיתי את עני עמי אשר במצרים, ואת צעקתם שמעתי מפני נוגשיו". לאמור, העינוי כשלעצמו עדיין אין בו כדי להביאו לגאולה וישועה, אלמלא זאת שהוא השתלב בצעקת העם. אחד הלקחים שהננו לומדים מפרשה זו הוא חשיבותה של הפניה לה`, זעקה מעומק הלב ותליית עינים בישועתו. http://www.arachim.co.il/ArticlePrivet.asp?tid=39&page=11 target=_blank>http://www.arachim.co.il/ArticlePrivet.asp?tid=39&page=11 נתבונן באחת מפרשיות אלו: ארבע מאות שנות גלות נגזרו על זרעו של אברהם אבינו בברית בין הבתרים. אולם קושי השעבוד הביא לקיצור שנותיה של גזירה זו, ובני ישראל יצאו ממצרים במועד מוקדם יותר. אמנם ישראל נידונו לעבדות ולעינוי בארץ לא להם, אולם גזירות פרעה היו קשות הרבה יותר, מעבר למשוער. הן הגדישו את הסאה והביאו לקיצור הגלות. צוויים מרושעים כמו: "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו" או: "וראיתן על האבנים, אם בן הוא והמיתן אותו", לא נכללו בגזירת השעבוד. רק שנאת ישראל, שגאתה בליבם של המצרים יכלה להמציא צורות עינוי כה קשות ומשונות. גזרות אלו הן שהועילו בסופו של דבר להחיש את גאולתם. הלחץ על בני ישראל עבר את גבולות הסבירות האנושית, אולם מאחר שהם לא פנו אל הקב"ה בבקשת עזרה, ומכיון שהם לא התפללו, לכן הם לא נושעו ממצוקתם. הקב"ה אינו ממציא מזור, אלא אם כן האדם מבקש זאת ממנו. רק לאחר שישראל השמיעו קול זעקה, עלתה תפילתם למרום ונשמע קול ה` המבשר את גאולתם. וכך נאמר בתורה (שמות ב, כג - כה): "ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו, ותעל שועתם אל האלוקים מן העבודה. וישמע אלוקים את נאקתם, ויזכור אלוקים את בריתו... וירא אלוקים את בני ישראל". קול תפילתם וזעקתם של ישראל הם שעוררו רחמי שמים עליהם והם שהוציאו לפועל את הישועה שהובטחה להם בעבר, כך העיד הקב"ה בהתגלותו הראשונה למשה (ג, ז): "ראה ראיתי את עני עמי אשר במצרים, ואת צעקתם שמעתי מפני נוגשיו". לאמור, העינוי כשלעצמו עדיין אין בו כדי להביאו לגאולה וישועה, אלמלא זאת שהוא השתלב בצעקת העם. אחד הלקחים שהננו לומדים מפרשה זו הוא חשיבותה של הפניה לה`, זעקה מעומק הלב ותליית עינים בישועתו. http://www.arachim.co.il/ArticlePrivet.asp?tid=39&page=11 target=_blank>http://www.arachim.co.il/ArticlePrivet.asp?tid=39&page=11 http://www.arachim.co.il/articles.asp?tid=39
 

L7

New member
הקב"ה התעלל בעמו ע"י המצרים

ואח"כ התעלל במצרים ואח"כ בנה עגל זהב ואח"כ ניתץ לוחות הברית ידיד ואב הגון - אין פה.
 

L7

New member
מי סיפר לך? לדעתי הכל מישחקי ה´

אלוהים לא רצה שימולו. ובני שבט לוי- כולם מתו.
 

L7

New member
כל בני שבט לוי מתקופת המצרים הללו

אינם עמנו עוד. הלכו בדרך כל בשר. מתו. כי אלוהים החליט שצריכים הם למות.
 

G o v er n o r

New member
אין אנו יודעים האם היהודים שהו כלל

במצרים. נא לא "להשחיל" להודעותיך טענות בלתי מוכחות...
 

דוד170

New member
G o v er n o r

בס"ד צריך להבין מה לא הגיוני שלפני שלושת אלפים שנה אדם החליט לכתוב את התורה והוא סיפר לבניו שכל הסיפורים האלה קרו וכך זה הגיע אלינו במסורת? התשובה : מה שלא הגיוני בזה שאדם כתב וסיפר זאת לבניו, (מדובר על הבנים המבוגרים) הוא, שבתורה כתוב שהיא ניתנה לעיני שש מאות אלף אנשי בקולות וברקים ולא יתכן שבניו ונכדיו של האיש היו מאמינים לו מבלי לראות עוד 599,999 איש (599,999 איש זאת חוץ מהנשים והטף שהיו באותו מעמד) ומעידים על אמיתותו ומעידים שראו את הניסים שהיו במצרים. ואם היה זה איש או מספר אנשים שכתבו כך והעבירו במסורת, מהר מאד היו עולים על השקר, שהרי במסורת עצמה שכתבו נאמר שהמעמד התרחש לעיני מאות אלפי אנשים. מה עוד שלו אדם אחד היה ממציא זאת לא היה כותב שהמעמד התרחש ברבים אלא אומר שזה קרה בפני בודדים על מנת שלא ייתפס בשקר. (הועתק מאתר "כיפה" לאחר עיבוד). כתוב בתורה בספר דברים פרק ד´ פסוק לב´: כי שאל נא לימים ראשנים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים, ועד קצה השמים: הנהיה, כדבר הגדול הזה, או, הנשמע כמהו. השמע עם קול אלקים מדבר מתוך האש, כאשר שמעת אתה--ויחי. או הנסה אלקים, לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי, במסות באתות ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה, ובמוראים גדלים: ככל אשר עשה לכם י-ה-ו-ה אלקיכם, במצרים--לעיניך. לה אתה הראת לדעת, כי י-ה-ו-ה הוא האלקים: אין עוד, מלבדו. מן השמים השמיעך את קלו, ליסרך; ועל הארץ, הראך את אשו הגדולה, ודבריו שמעת, מתוך האש. עד כאן דברי התורה. נותן התורה מנבא שלא היה ולא יהיה לעולם סיפור כפי שמתואר בעשרת המכות וביציאת מצרים ובמעמד הר סיני. כך כתוב בספר שמות יט´, ט´: ויאמר ה´ אל משה, הנה אנכי בא אליך בעב הענן, בעבור ישמע העם בדברי עמך, וגם בך יאמינו לעולם; אם אתה אומר שאדם נתן את ספר התורה, איך זה שלא נתן עוד אדם ספר דומה לתורה (עם הופעה של מישהו שטוען שהוא בורא העולם, האיסלם והנצרות לא הביאו סיפור דומה אלא לקחו את הסיפור של העם היהודי. אבל אין אף אדם בעולם בכל הזמנים ובכל המקומות לא תמצא ספר שכתוב שמישהו פונה לעם ואומר לו אני בורא העולם שעשיתי לכם ניסים שמראים שאני שולט על העולם ועל הטבע. ולאחר מכן הסכמה של העם שהם מסכימים שמי שמדבר אתם שהוא בורא העולם. כלומר אם אתה חושב שקל לעבוד על האנשים ולהחדיר להיסטוריה סיפור יציאת מצרים, איך זה שלא היו עוד סיפורים דומים בכל העולם בכל הזמנים. התשובה לשאלה האחרונה : כי לא עשה זאת יצור גשמי אלא בורא העולם. .ומאחר שיש רק בורא אחד, אין עוד בעולם מישהו נוסף שהחדיר להיסטוריה סיפור דומה. כתוב בספר שמות פרק יט´ ט´ ויאמר י–ה-ו-ה אל משה, הנה אנכי בא אליך בעב הענן, בעבור ישמע העם בדברי עמך, וגם בך יאמינו לעולם; איך ידע כותב התורה שלא היה בעבר סיפור דומה ? למרות שלא היה אז רדיו ואמצעי תקשורת כמו שיש היום? תשובה כי לא אדם כתב את ספר התורה. התורה אומרת שלא תיתן לאף אחד להצליח להכניס ספר דומה להיסטוריה. שיש בו סיפור שמופיע מישהו שאומר אני בורא העולם וכו´. אני פרסמי את הראיה הזאת בהרבה אתרים ואף אחד לא הביא לי ספור שדומה לספור התורה. אם נותן התורה אמר שלא יוכל אף אחד להכניס ספר דומה ומה שהוא אמר מתקיים , זה ראיה מוחצת לאמיתות התורה. כלומר לכל אחד אפשרות להפריך את הספר ואף אחד לא הפריך את הספר. אני יסביר את עצמי במשל: אם מישהו מפיץ ספר שכתוב בו שהוא הכי חזק בעולם ומי שרוצה יכול לבוא ולהתמודד אתו , אם אף אחד לא בא זה מראה שהוא הכי חזק. אתה יכול לא להאמין לזה שפרסם את הספר שהוא הכי חזק בעולם, אבל בכדי להוכיח שהוא לא כך אתה צריך להתמודד איתו , אם את לא התמודדת לא הוכחת שהוא לא צודק. הנמשל: בתורה כתוב שלא יהיה מישהו שיוכל לפרסם ספר שכתוב בו אני בורא העולם. אם כופרים במשך הדורות שניסו להפסיק את קיום תורה ומצוות ליהודים לא פרסמו ספר דומה, זה מראה שמי שכתב את הספר לא מאפשר זאת. נותן ספר התורה מונע כל מי שירצה להפריך את הספר. השאלה שלי מדוע לא הכניס אף יצור בעולם עוד ספר דומה כמו ספר התורה בכדי להפריך את התורה. http://www.mechon-mamre.org/i/1108.htm http://www.arachim.co.il/articles.asp?tid=44 http://www.hidabroot.org/torat_emet.htm בקישור הזה נא להיכנס למאמרים מתי נכתב התורה והגנת המסמך. http://www.orhayahadut.co.il/msilot/index.htm הברית החדשה לא נמסרה בעדות של מיליוני איש. היא נמסרה על ידי עדות של אדם יחיד וכן הקוראן. התורה כתבת מראש שלא לשמוע למי שיאמר שצריך לשנות את התורה אפילו אם יעשה ניסים. כתוב על כך בפרוש בספר דברים פרק יג´ מפסוק א´ בכבוד רב, דוד
 

דוד170

New member
איך שכנעו אותם לקיים מצוות?

אם אתה אומר שהיה זה בכפיה. מי אומר שגם אתה אומר את מה שאמרת בגלל שכפו עליך. לי אין ראיות לכך וגם לך אין ראיות שכפו עליהם.
 

G o v er n o r

New member
בס"ד. הכהנים אשר להם יוחסה יכולת

תקשורת עם האל, פעלו לבצר את מעמדם כדי שפרנסתם תהיה על הצבור, הועידו את המשרה לבניהם בירושה, ואיימו על הסרבנים והמהססים בזעם אלהים. בעולם העתיק זה היה מספיק. מה גם שהכהנים היו גם האסטרונומים, הכירו תופעות טבע ויכלו להשתמש בידע זה כדי לאיים ולנבא אסונות...
 

דוד170

New member
איך שכנעו אותם לקיים מצוות?

איך שכנעו אותם לקיים מצוות? אם אתה אומר שהיה זה בכפיה. מי אומר שגם אתה אומר את מה שאמרת בגלל שכפו עליך. לי אין ראיות לכך וגם לך אין ראיות שכפו עליהם.
 
למעלה