לונה פארק ופטור המתנה בתור

לונה פארק ופטור המתנה בתור

היינו אתמול בלונה פארק. ניגשנו עם בני הבכור לקבל פטור מהמתנה בתורים. נתנו לנו בשמחה, רק הנחו לקרוא את ההוראות ואם מצבו של הילד לא מאפשר, אז לא לעלות. מצוין!
כשניגשנו למתקן אקסטרים, היו שם כל מיני הוראות כמו לא לעלות אם לאדם בעיות רפואיות כאלה ואחרות, עבר לאחרונה הליך רפואי, נתון לחרדות (אולי סעיף בעייתי משהו...), אם הוא תחת השפעת... ואם אדם לא מסוגל להבין או ליישם את הוראות הבטיחות.
קראתי טוב-טוב את ההוראות (במתקן הראשון) והחלטתי שלא מתקיים אף תנאי שמונע מבני לעלות למתקן. אפילו המתנו בתור (כי היה לא גדול והייתי עם עוד ילד)
ואז...
לא הסכימו להעלות אותנו למתקן כי אנחנו עם צמידים שמעידים על בעיה רפואית שבגללה ניתן לילד פתור מהמתנה בתור! וזו הנחיה בכל מתקני אקסטרים!!!
מה זה? סוג של מלקוד!
האמת... בגלל שאני בדעה שאוטיזם זו לא מחלה, אלא שונות, לא הצלחתי להסביר למה לבן שלי יש נכות, במה אוטיזם (תפקוד גבוהה, יש לציין) מונע ממנו לעמוד בתור.
במשרד אמרו שבגלל אוטיזם הוא לא מסוגל להבין וליישם את הוראות בטיחות, שהוראות (הוראות היצרן, לא מדיניות הדרה של לונה פארק, חלילה) נקבעו בשביל הכלל ולמרות שבני במצב "קל", לא יכולים לאפשר זאת...
אבל אם נוריד את הצמידים, אמרו, אף אחד לא יבדוק את התיק הרפואי שלו. הילד הסכים בשמחה ועמד בכל התורים!
קצת נשארתי מבולבלת...
 
האמת שיש בזה הגיון מסוים.

כמו שציינת בעצמך, העניין של החרדות בעייתי משהו באוכלוסייה הזאת - כולל תפקוד גבוה. ומאחר שכן נתנו לך אופציה לעלות בלי הצמיד, כלומר בעצם זה נתון לשיקול דעת ההורה - במקומך לא הייתי עושה עם זה כלום (מעבר לכתוב בפורום כמו שעשית, כדי שההורים יידעו מה האופציות).
חוץ מזה גם כשאנחנו היינו בלונה פארק התורים היו די קצרים (פרט לרכבת השדים שהיא המתקן הכי גרוע ממילא - ממש עלוב ולא שווה את ההמתנה).
 
יש איזה הגיון בזה:אם אסור בתור אז למה מותר אקסטרים?

הרי אקסטרים יותר קשה ומלחיץ...
אני בכלל בדעה שאם ילד מסוגל אז עדיף להרגיל אותו להמתנה בתורים.
זה מלמד להיות סבלני, לדחות סיפוקים, ומאפשר לו פחות להרגיש מיוחד וחלש.
מגיל 3 לא משתמשת בפטור...( מאובחן מגיל 2)
 
יש הבדל ענקי!!! בין תור לאקסטרים!

התור הוא סטאטי, לא לזוז, לא ללכת. זה מה שהכי קשה לבן שלי. הוא זקוק לתנועה...
ואקסטרים מספק לו אחלה של תנועה!
הוא יכול להיות סבלני ולחכות, אבל בתנועה: ללכת במעגלים, להתרפס עלי או על אחיו. וזה מפריע לאנשים (לרוב ילדים) בתור. הם מתחילים למלמל (במקרה הטוב) או לצעוק שהילד לא מתנהג טוב, שהוא עזב את התור ולא יכול לחזור למקום שהיה וכו'. המתנה בתור כזה לא תלמד אותו סובלנות, אלא אויינות.
בן כמה הבן שלך?
להרגיש פחות מיוחד? למה? הבן שלי מיוחד, למה הוא לא צריך להרגיש את זה?
חלש? מה פתאום! למה מיוחד הוא חלש?
כשהוא אמור לעמוד ולהמתין, ואין לו שקט פנימי לכך (והמון המולה לא עוזרת...) אז כן, אז מרגישים חלש.
 

arana1

New member
בדיוק

ולדעתי זה גם הכי קשור לשונות תחושת העצמי של האוטיסט כי בגלל שהיא הדדית ולא מתבטאת ככבוד המושתת על היררכיה האוטיסט חייב תנועה בדיוק במקום שבו הנורמטיבי דווקא מרגיש בסדר עם הסטאטי.

לדוגמה, בכיתה, הנ"ט, בגלל שהם פשיסטים, מבטאים כבוד דרך מתן זכות התנועה והדיבור רק למי שמעליהם בדרגה,
מה עושה הביבי או דיקטטור אחר כשהוא מגיע לביקור ?
סוקר שורה של חיילים שכולם עומדים בדום ללא תנועה ובכך מפגין את מיקומו העדיף של הבבון בהיררכיה,
לו מותר לזוז,
להם אסור,
הוא חשוב,
הם כלום,
להלן כבוד נ"ט.

האוטיסט, בגלל שבניגוד לנ"ט הוא יצור מלא אהבה, לא מסוגל להבין את החלוקה למי שמותר להם לזוז ולמי שלא,
היום עשיתי טעות והלכתי לבנק,
כולה חיכיתי בתור חצי שעה אבל כשהגעתי הפקידה אמרה ראיתי שאתה מתפוצץ,
ואני דווקא איש מאוד סבלני במקומות אחרים,
אותו הדבר כשאני צריך לחכות בבית חולים לרופא,
שנים חפרתי בזה את שקלטתי את זה,
מאותה סיבה גם לימודים פרונטלים לא מתאימים לאוטיסטים,
לפחות לא בתצורה הנוכחית של מורה אחת נרקסיסטית מקשקשת בלי סוף וכל היתר יושבים בשורות בדממה.

צריך להבין מה ולמה ואיך נראית זהות הנוטה להדדיות, לתקשורת שיוויונית, בגובה העיניים, בחברה שבה כולם שווים לכולם בדיוק,
בחברה כזאת השפה, שלכן גם מאוד שונה לאוטיסטים, מבטאת זכות תנועה שווה לכולם,
ואם מחפשים למה אוטיסטים לא מצליחים להגיע לאיזון רגשי, תנועתי, נפשי...
אז זה שם,
במקום הזה,
במידה שבה החברה הנורמטיבית לא רק לגמרי עיוורת ואטומה להדדי ולשיוויוני אלא אפילו מושתתת על כפיה הכי כחנית של היררכיית תנועה,
היררכיה שגם הכי מצמיתה את השפה הפנימית של האוטיסט
 
יש צורך קיומי בהיררכיה

כדי שקבוצת אנשים\ אירגון יפעלו ביחד כגוף אחד חייב להיות מישהו שינהל אותו.
אם כל אחד יהיה שויוני=יעשה מה שבא לו, לא תהיה קבוצה.

מבחינת העשיה קבוצת אנשים יכולה לייצר יותר מאשר אותם אנשים כשכל אחד בנפרד.
לכן אין מקום לשויון במובן שאתה מדבר עליו. גם לגבי הכיתה, איך מורה יכולה ללמד כיתה אם לא יקשיבו לה?
 

arana1

New member
יש צורך קיומי בחיסול ההיררכיה

בגלל זה יש קורלציה שאין מובהקת ממנה בין משקלו של המרכיב ההיררכי החברה לאיכות החיים בה ולטיב התפתחותה.
אם את לא מאמינה לי את יכולה לנסות לגור בצפון קוריאה או בערב הסעודית ולהשוות את טיב החיים שם לזה של מדינות פחות היררכיות כמו הולנד או שוודיה.

דמוקרטיה עדיפה על דיקטטורה, אולי זה נשמע לך מופרך אבל ההיסטוריה מוכיחה תלות מוחלטת של איכות הקיום, והרמה המוסרית והבין אישית, במהלכים מהפכניים ומנפצי היררכיה.

מורה זה מקצוע מיותר, כבר מזמן.
ואנשים משתפים פעולה בצורה הרבה יותר עמוקה, יצירתית, וטובה כשקולו של כל אחד זוכה למשקל שווה,
ולא במקרה המהפכה הטכנולוגית מתנהלת במקביל ובעזרת המהלך לזכויות הפרט.
נ"ט לא יכולים לתפוש את זה כי הם פשיסטים, כחנים ואטומים לזולת אבל שיתוף פעולה הכי מורכב מתאפשר ככל שכל פרט הדדי יותר לכל פרט אחר.
לאוטיסטים זה כמובן מאליו.

מנהלים, ומנהיגים, כפי שהוכח גם מחקרית, הם סתם פסיכופאטים, ובעולם לומד להתנער מהם ככל שהוא מתקדם.
 
דמוקטריה כן. אנארכיה -לא

כל אחד עושה מה שבא לו - זה אנרכיה.
לכל אחד יש אינטרס שלו.
מנהל\מנהיג דואג לאינטרס של קבוצה.
סתם לדוגמה- אני עכשיו בעבודה גולשת בתפוז.
כי זה מה שבא לי.
האם זה משרת את האינטרס של המעסיק( בעל העסק)? לא
אז יש לי מנהל שהוא משרת את האינטרס של המעסיק .
הוא יבוא וידרוש ממני דווח על העבודה שנעשתה.
אם אני מעונינת לשמור על מקום העבודה, אני אצא מהתפוז ואלך לעבוד.
אם לא היתה היררכיה מה הייתי עושה? (גולשת בתפוז, רואה סרטים ...
)
לגבי מורה - איך מורה מסוגלת ללמד כיתה אם כל הילדים משתוללים? ועושים מה שבא להם?
 

arana1

New member
אנרכיה עדיפה על דמוקרטיה

דמוקרטיה זה בסך הכל שלב הנחוץ למעבר מדיקטטורה לאנרכיה,
שלב הנחוץ כל עוד הרוב מורכב מאנשים כמוך, שלא אוהבים את מה שהם עושים ובכלל לא אוהבים כלום, ולכן ללא כפיה ומי שיעמוד מעליהם עם שוט הם לא יעשו שום דבר כמו שצריך.
אבל כמו שאפשר לראות מההיסטוריה של התפתחות העולם והחברה אז עם הזמן מספרם של האנשים שפשוט אוהבים, ומאוד, ליצור וללמוד, מבפנים, מעצמם, עולה כל הזמן, ואוטיסטים הם דוגמה אחת לסוג כזה של אנשים, שבאמת רוצים לדעת וליצור, מבפנים, ולכן ההיררכיה שטובה לאנשים מסוגך רצחנית לחלוטין בשבילם.
אני בניגוד לך ולנ"ט עבדתי הכי טוב בלי מנהל בכלל, בא לי לקשקש בתפוז אז זה מה שאני עושה, וזהו, זה לא הפריע לי ליצור מערכות מאוד מאוד מורכבות, אפילו להפך, כי ככל שהאדם מתפתח לכיוון יצירתי יותר, כזה שלכן מחבר בין אהבה לתשוקה, כך הצורך בלוח זמנים אוטונומי נעשה מהותי יותר.
לוח זמנים אישי יהפוך לכלל בעתיד, כבר היום הוא כזה לאנשים יצירתיים, לעבדים הוא לא רלוונטי אבל מספרם של אלה בלא הכי קטן עם הזמן.

לא צריך מורים יותר, מזמן, הכל אפשר וצריך ללמוד לבד, מתי ואיך שבא לך ומתאים לך, לימוד כזה הוא גם יצירתי יותר, עמוק יותר, חדשני יותר, והוא זה שהולך ומחליף את בתי החרושת המחליאים שנחשבים כיום בטעות לבתי ספר.
 
מורה זה דרעק

האדפ בוא מורה של עצמו לא צריך שמוק נפוח שיקבע לך איך לחשוב לצערי מעטים מבינים זאת גם כאלו שהם גאונים נכשלו בזה בגלל הערצה עיוורת לקדומים ראה ניטשה ושפינוזה מורה אמיתי הוא לא מעל אלא בגובה העינים ויוצר דיאלוג גנאמי מתמיד כולם טועים וילדים צודקים הרבה יותר מהבוגרים בעינע ילדים הם חכמים בטירוף כל עוד לא יקצצו להם תדרכי חשיבה ויהפכו בסופו של דבר לשמוק מצוי כמו כולם מסכים לגמרי ארי דה וינצי אהוב ליבי דוגמה לזה בז לכל סמכות שקדמה לו אין הרבה כאלו בהיסטוריה
 

arana1

New member
מנהיג דואג לאינטרס של הקבוצה ?

אחרי זה כולם מתפלאים למה אני מזהה את כל הנ"ט כפשיסטים.
 
זה לחיות בסרט מנהיג

דואג רק לתחת שלו ודואג לזיין את כולם מכל הפינות כל המנהגים נאלחים מתי כבר בני אדם לא היו עבדים ?ויתחלו להיות בני אדם ..
 

noamlah

New member
לגבי מורה

סביר להניח שאם תלמד את החומר בצורה מעניינת יקשיבו לה
סביר להניח שאם תצליח למשוך אליה לפחות ארבעה תלמידים שאר הכיתה אולי לא ילמדו אבל לא יפריעו כי יהיה עליהם סוג של לחץ חברתי מחבריהם לכיתה
שהוא הרבה יותר חזק מלחץ שמפעילה סמכות

דבר שני אני חושב שכשאין היררכיה לתלמידים אין שום צורך להפריעה כי הפרעה מהיסוד שלה היא סוג של מרידה בהיררכיה ובחינת גבולות שמתבטלת כשאין אותה
עובדה שאף אחד לא מפריע ועושה רעש בשיעור ומפריע באוניברסיטה כי שם היחסים בין מורה לתלמיד הם אחרים, התלמיד יודע שהוא יכול לצאת והבחירה אם ללמוד היא שלו לא מתוך זה שלימדו אותו לציית

מורה או מדריך טוב מתיישר לפי הקבוצה
אני יכול לספר לך שבתיכון היה לנו מורה לאנגלית והייתה פעם שכל הכיתה שלו ישבו בחוץ אחריי ההפסקה, הוא יצא החוצה לחצר וערך את השיעור שם כי זה מה שהמצב דרש באותו רגע

גם במקרה של המעסיק שלך, אם מה שאת עושה כל היום זה לשבת ולגלוש בתפוז וכך עושים גם רוב העובדים בחברה הוא צריך לבדוק מה קורה שכך הקבוצה שלו פועלת
אולי זה קשור לכך שאתם לא מחוברים לחזון החברה ולא מבינים מה בדיוק המטרה בכל זה
אולי זה קשור בכך שאין תנאיי הפסקה טובים והלחץ בעבודה מרובה מביא אתכם לשחיקה
ואולי את סוג של מקרה יחיד ואז האינטרסים שלך ושל הקבוצה הם שונים אז הקבוצה תשחרר אותך

אני לא אומר שלא צריכים להיות חוקים, קבוצה יכולה להסכים על מספר חוקים שיגנו על אינטרס כלל האנשים שבה וכולם יהיו כפופים לה
בלי דברים שפתוחים לאדם אחד ולאדם אחר לא
 

arana1

New member
חוקיות לא זהה להיררכיות

להפך, דווקא משום יופיים ונחיצותם של חוקים וכללים היררכיה היא כל כך בעייתית כי עצם המבנה ההיררכי כופה סתירות ופרדוקסים מטבעו,
שיוויון זה לא סתם דבר יפה,זו מהות שלא במקרה החברה מתפתחת דווקא לקראתה ודרכה.
שיוויון מאפשר ישום קוהרנטי של כללים בצורה טובה לכולם,
לא כך היררכיה.

גם בגלל זה זה לא ממש משנה אם המורה טוב או רע, עצם התצורה של מורה ותלמידים, אחד מול רבים, סותרת היבטים הכי עמוקים ומהותיים לטבעו של הידע עצמו.
 

arana1

New member
אני קושר את זה לוויסות חושי

ובטוח שלא במקרה מספרם של הלקויי למידה לכאורה הולך וגדל,
כי ככל שהקשר בין הגוף לנפש מתפתח כך הקשר בין שפה לתנועה מתברר כמהותי יותר,
ואצל אוטיסטים זה ניכר במיוחד, ורק בגלל זה הם מתחרפנים בטירוף במקומות שבהם לנ"ט בכלל לא אכפת.
ומשום כך בעוד ששיוויון והדדיות וחברה הגונה ומוסרית מהווים נושא לדיון אידאולוגי,פוליטי, עקיף ומתמשך אצל האוטיסטים האידאי נחווה כמיידי,בגלל זה כל הקשקושים על דחיית סיפוקים נשמעים לי כה נלעגים,
כי זה לא שהאדם הנורמטיבי מסוגל לדחות ולו לרגע את הצורך שלו להיות חרא,
ובדיוק בגלל זה הוא כל כך אטום ועיוור לאפשרות ולצורך לחיות אחרת.

אז כל ההטפות האלה עברו כבר מזמן את גבול המגוחך,הנלעג, הצבוע והמזוייף.
 
אתה מדבר על מורה\מנהל אידיאלי

שלכל אחד מהתלמידים\עובדים תופר גישה אישית ומושלמת כי כול עובד הוא עם אישיות אחרת.
בפועל, מורה\מנהל הוא גם בן אדם עם מוגבלויות משלו.
ושני הצדדים חייבים לנסות להתאים את עצמם
 

גורג42

New member
זה הטיעון שלך נגד אנרכיה? שבאנרכיה אנשים יראו כל היום סרטים?

אם זו היתה הבעיה היחידה עם אנרכיה, אז אני בעצמי הייתי אנרכיסט גאה.

יש מספיק אנשים בעולם שאשכרה רוצים לעשות משהו משמעותי עם החיים שלהם, ומי שרוצה כל היום לראות סרטים - זה ההפסד שלו.

הבעיה האמיתית עם אנרכיה זה שהיא מאפשרת לאנשים לגנוב ולהשחית רכוש ולפגוע באנשים אחרים פיזית ונפשית ככל העולה על רוחם. ובניגוד ל"רואי הסרטים", החבר'ה האלה יגרמו נזק לאחרים אפילו אם הם יהיו מיעוט קטן (וברור כשמש שבאנרכיה אחוז האנשים שיחליט להתנהג ככה *לא* יהיה מיעוט קטן כלל וכלל).
 

arana1

New member
אין לך מושג מה זה אנרכיה בכלל

אנרכיה, מעצם הצורה שבה היא מגלמת קיום לא סמכותני, מאפשרת לכל אדם להגשים את עצמו בדיוק וכראוי לו.

מה שגורם לאנשים לפשוע זה לא אנרכיה, הרי אין היום אנרכיה בכלל וגם מעולם לא הייתה,
אז בדיוק להפך
אנשים גונבים ומשחיתים ורוצחים רק בגלל אלימותה של ההיררכיה,
ולא במקרה רוב תנועות השחרור, כולל הפמיניסטית, יודעים לתאר את זה ממש מעולה
 

גורג42

New member
בוודאי שיש לי מושג. ראיתי איך נראית אנרכיה, בקומונה שלכם


מקום שבו מי שצועק הכי חזק הוא זה שנשמע וכל האחרים נרמסים.

ואחרי שראיתי מה עשיתם עם החופש המוחלט והאנרכי שלכם שם, אני שמח מאוד שקיימים חוקים ומגבלות שמגינים על התמימים מפני אנשים כמוכם.

נכון, המנהיגים מושחתים וחלק לא קטן מהחוקים הוא מטופש ואפילו מרושע. אבל האלטרנטיבה שראיתי אצלכם גרועה פי אלף. לפחות בדמוקרטיה יש מבנים שנועדו להגביל ולחשק את כוחם של האנשים בשלטון. באנרכיה שלכם אין שום רסן: חוקי הג'ונגל שולטים ללא הפרעה, והחזקים פשוט רומסים את החלשים (כמו גם כל מי שיש לו טיפת הגינות).

אגב, תודה שעשיתם את הניסוי הזה. תמיד חשדתי שכך תראה אנרכיה, אבל עכשיו אנחנו יודעים את זה בוודאות.
 
למעלה