לימוד האבולוציה בבית הספר

ofir9

New member
שתי תשובות לנושא:

האחת פוליטית: אין לנו מספיק צרות ומתחים במדינה שאנחנו רוצים עוד? אין בעיות דחופות יותר לריב עליהן? ברור לך שאתה הולך לריב עם ציבור שלם, ואני בתור אזרח, לא חושב שזה הזמן. מספיק לי שלא לכל אחד את החופש לבחור אם ללמוד או לא ללמוד אבולוציה. ולתשובה השנייה: זו השוואה לא הוגנת. שלומדים תנ"ך בכיתה ב' לומדים אותו בתור ספר שמייצג באיזה שהוא מקום את התרבות וההיסטוריה שלנו. אבולוציה תבוא, כשתבוא, במסגרת שיעורי המדע. אין בכלל מקום להשוואה כאן. כלומר מה שאתה צריך לשאול את עצמך זה: האם לא מלמדים ביולוגיה כמו שצריך בתיכון? גם בהשוואה לפסיקה או כימיה? ולסיום דעתי האישית, אני לקחתי קורס בחירה מחוץ לפקולטה באבולוציה מולקולרית לקרת סוף התואר הראשון שלי, ולפי דעתי כלל לא בטוח שצריך ללמד אבולוציה בתיכון, בטח שלתלמידים שלא לומדים ביולוגיה מוגבר. כמו (שככל הידוע לי) שלא מלמדים את תורת היחסות בתיכון, אין צורך ללמד את תורת האבולוציה, אני לא מאמין שהתלמידים יבינו ויפנימו. תסיר דאגה מלבך, יש עוד תחומים רבים במדעים שלא נלמדים בתיכון כמו שצריך.
 
תגובה

ההשוואה לתורת היחסות איננה מתאימה בעיני. קודם כל, תורת היחסות היא הרבה יותר מסובכת, אני בעצמי אמנם יודע על מה היא מדברת ומכיר את הפרדוקסים והקוריוזים, אבל בעדר ידע בנוסחאות הרלוונטיות, אני מחשיב את עצמי כהדיוט גמור בנושא. אמנם גם באבולוציה אני הדיוט, אבל הרבה פחות. האבולוציה הרבה יותר פשוטה להבנה לדעתי, מה גם שידיעתה לא מחייבת הבנת כל התהליכים הכימיים שגורמים, למשל, למוטציה או להיווצרות אמבה, כך שאין צורך בידע מקדים (בניגוד לתורת היחסות המבוססת על כל כללי הפיזיקה הקלאסית המורכבים בפני עצמם). בפיזיקה לומדים על מכניקה, טיפה חשמל, טיפה אופטיקה (אני מדבר על כל התלמידים). למרות שאני לא אוהב את התחרות בין המקצועות, שכן כולם חשובים (באופן כללי, יותר סביר שאלמד בעתיד פיזיקה מאשר ביולוגיה), אך לדעתי האבולוציה היא הרבה יותר מהותית וחשובה לאדם בתור ידע כללי מאשר מכניקה ואופטיקה (שכבודן במקומן מונח). בסופו של דבר, בכל זאת מדובר במקור קיומנו.
 

Wolverchenus

New member
אני לא חושב שיש צורך בכלל בהשוואה

אין לנו מקום מוגבל לתחומים אפשר לחקור ואין אפילו צורך להצמיד ערך של "חשיבות" לתחומים הנ"ל. שניהם פה, שניהם קיימים בשניהם עוסקים ואת שניהם ניתן ללמד ברמה מספקת אם היו רוצים והיו משאבים לזה.
 

T r i v i n

New member
אני למדתי אבולוציה ב-5 יחידות...

...ביולוגיה. וחוץ מזה ילדים בכיתה ב' לא מסוגלים להבין את תאורית האבולוציה כמו שצריך בדיוק כמו שהם לא יכולים להבין את חוקי הפיזיקה. לעומת זאת הם יכולים להבין מצוין את סיפורי התנ"ך או לפחות את אלה שנלמדים בכיתה ב'.
 
למעלה