שתי תשובות לנושא:
האחת פוליטית: אין לנו מספיק צרות ומתחים במדינה שאנחנו רוצים עוד? אין בעיות דחופות יותר לריב עליהן? ברור לך שאתה הולך לריב עם ציבור שלם, ואני בתור אזרח, לא חושב שזה הזמן. מספיק לי שלא לכל אחד את החופש לבחור אם ללמוד או לא ללמוד אבולוציה. ולתשובה השנייה: זו השוואה לא הוגנת. שלומדים תנ"ך בכיתה ב' לומדים אותו בתור ספר שמייצג באיזה שהוא מקום את התרבות וההיסטוריה שלנו. אבולוציה תבוא, כשתבוא, במסגרת שיעורי המדע. אין בכלל מקום להשוואה כאן. כלומר מה שאתה צריך לשאול את עצמך זה: האם לא מלמדים ביולוגיה כמו שצריך בתיכון? גם בהשוואה לפסיקה או כימיה? ולסיום דעתי האישית, אני לקחתי קורס בחירה מחוץ לפקולטה באבולוציה מולקולרית לקרת סוף התואר הראשון שלי, ולפי דעתי כלל לא בטוח שצריך ללמד אבולוציה בתיכון, בטח שלתלמידים שלא לומדים ביולוגיה מוגבר. כמו (שככל הידוע לי) שלא מלמדים את תורת היחסות בתיכון, אין צורך ללמד את תורת האבולוציה, אני לא מאמין שהתלמידים יבינו ויפנימו. תסיר דאגה מלבך, יש עוד תחומים רבים במדעים שלא נלמדים בתיכון כמו שצריך.
האחת פוליטית: אין לנו מספיק צרות ומתחים במדינה שאנחנו רוצים עוד? אין בעיות דחופות יותר לריב עליהן? ברור לך שאתה הולך לריב עם ציבור שלם, ואני בתור אזרח, לא חושב שזה הזמן. מספיק לי שלא לכל אחד את החופש לבחור אם ללמוד או לא ללמוד אבולוציה. ולתשובה השנייה: זו השוואה לא הוגנת. שלומדים תנ"ך בכיתה ב' לומדים אותו בתור ספר שמייצג באיזה שהוא מקום את התרבות וההיסטוריה שלנו. אבולוציה תבוא, כשתבוא, במסגרת שיעורי המדע. אין בכלל מקום להשוואה כאן. כלומר מה שאתה צריך לשאול את עצמך זה: האם לא מלמדים ביולוגיה כמו שצריך בתיכון? גם בהשוואה לפסיקה או כימיה? ולסיום דעתי האישית, אני לקחתי קורס בחירה מחוץ לפקולטה באבולוציה מולקולרית לקרת סוף התואר הראשון שלי, ולפי דעתי כלל לא בטוח שצריך ללמד אבולוציה בתיכון, בטח שלתלמידים שלא לומדים ביולוגיה מוגבר. כמו (שככל הידוע לי) שלא מלמדים את תורת היחסות בתיכון, אין צורך ללמד את תורת האבולוציה, אני לא מאמין שהתלמידים יבינו ויפנימו. תסיר דאגה מלבך, יש עוד תחומים רבים במדעים שלא נלמדים בתיכון כמו שצריך.