little bird1
New member
../images/Emo13.gifחשבון, קריאה וכתיבה אף פעם
לא היו בעייתיים.
ברור שחייבים ללמד, וחייבים ללמד טוב. אני חושבת שכאשר יש בעיה בגיל הרך החינוך לערכים קודם לכל לימוד. רוב לימודי המדעים אינם בעייתיים. אני לא רואה איך יכולה להיות בעיה חינוכית בלימודי חשבון או קריאה וכתיבה. הטבע הוא בעייתי ואכזרי ולכן צריך זהירות כשמלמדים ביולוגיה וצריך לבדוק שהילדים לא יהפכו קהי חושים ואכזריים. אם מלמדים אבולוציה צריך ללמד יחד איתה את "הכשל הנטורליסטי" ולהדגיש אותו יותר מלימודי האבולוציה כדי שלא נשמע, כמו ששמעתי אחרי לימודי האבולוציה שלנו, ש"לא צריך לרפא ילדים חולים ובטבע הם היו מתים" ו"הטבע חכם". מה שאמרתי הוא שחייבים לוודא שלימודי האבולוציה לא "ינפיקו" ילדים שיבינו שהעקרון "החזק שורד" הוא גם עקרון מוסרי. נזק בחינוך בגיל הרך קשה לתקן אבל אני חושבת שתמיד אפשר להשלים לימודים. המצב הטוב הוא כאשר התוכנית מספיק טובה ואין סתירה בין השניים. מה שאמרתי הוא שצריך להזהר וצריך לבנות טוב את התוכניות ולא לרוץ קדימה בשם הקדמה כמו ב"שיטת הבדידים" בחשבון.
צריך אנשי מקצוע טובים שבונים תוכניות וגם צריך מורים טובים. רצוי שהמורים יאמינו בהשקפות שלי ולא ב"דארוויניזם מוסרי".
לא היו בעייתיים.