לכל אוהבי הכלבים - בקשה לדיון

  • פותח הנושא WTR2
  • פורסם בתאריך

john111

New member
בעייני זו סתירה לוגית

כי אם על ידי גידול בעל חיים את מנציחה עוול בגידול בעלי חיים אחרים אז יש כאן לפחות בעיינים שלי בעיה מוסרית. מיכוון שכלבים יכולים לחיות לא רע בכלל עם תזונה שהיא פסדו בשרית אניני רואה מדוע יש לתת להם בשר. גם בני אדם צריכים לקחת תוספי וטמינים על מנת להיות צימחונים. לפי העיקרון הזה כל הבסיס מתחת לצימחונות נשמט. כלבים יכולים לחיות על תזונה שבבסיסה היא צימחונית או לפחות להעדיף מוצרים שהמקור שלהם הוא הפסולת של תעשיית הבשר ולא בשר ישיר שמגדיל את הצורך בהרג של בעלי חיים אחרים.
 

john111

New member
ולינק בנושא מהאתר לצימחונות

דיון בענין: http://www.vegsoc.org/info/dogfood1.html
 

רעות 85

New member
בעיניי לא

ולו רק בגלל שלהיות צמחונית זו בחירה שלי. הצמחונות היא בחירה שלי. שוקו לא יכול לבחור להיות צמחוני או לא. ואני לא חושבת שיש לי את הרשות לקבוע בשבילו. לקחתי כלב כדי להעניק לו את הטוב ביותר שאני יכולה וזה מה שאני עושה. זה שהוא יכול לחיות על תזונה צמחונית זה יופי. זה שעדיף לו בריאותית לאכול בשר . . .? אגב כשהנושא הובא לידיעתי בראשונה התייעצתי עם הוטרינר דאז של שוקו שאמר שבארץ המזונות הצמחוניים לכלבים הם ברמה על הפנים.
 

john111

New member
זו התממות בעיני

כי את לוקחת הרבה החלטות על הכלב שלך במקומו. הוא גם אולי מעדיף שלא יובילו אותו בחגורה ברחוב, הוא מעדיף להיות בחוץ כל היום. ובכל זאת את מקבלת את ההחלטות הללו. ומה יהיה עם הכלב שלך יחליט לטרוף חתולים, גם תאפשרי לו? הרי את מקבלת כל הזמן החלטות על הכלב שלך. בהחלטות יש ערך מוסרי, וקשה לי להבין מדוע עבור החיה שאת בחרת, מותר לגדל חיות אחרות בתנאים מחפירים ולא אנושיים.
 

רעות 85

New member
אצל שוקו ספציפית זה לא רלוונטי

כי הוא אוכל מזון רפואי. כלב יכול לחיות יופי בלי להרוג חתולים- ולחיות יופי עם חגורה ברחוב. אם לא מוצא חן בעיניו הרצועה- נשחרר אותו בפארק. אם הוא רוצה לרדוף אחרי חתולים- ננצל את האנרגיות שלו עם כדורים וצעצועים עד שיהיה תשוש. מימי לא נתקלתי בלולי תרנגולות או רפתות בהן מגדלים בעלי חיים כדי להפוך אותם למזון כלבים.
 

WTR2

New member
אתה נסחף

האוכל הבשרי שכלב אוכל לא גידל אף חיה בתנאים מחפירים ולא אנושיים האוכל שהאדם אוכל עשה את זה הכלב אוכל אך ורק את שאריות הבשר שנוצר בשביל האדם
 

john111

New member
איך אתן יודעות זאת?

כשכתוב על האריזה של השק אוכל 18 אחוז בשר כבש, והחברה מתגאה שזה בשר אמיתי ולא תוצר לוואי, איך את יודעת שאילו שאריות? כך או כך זה תומך ברווחיות של מגדל הבשר. לא רק שהוא מרוויח על מכירת הבשר לצורכי אדם, הוא מרוויח עוד יותר גם משאריות הבעל חיים. ניצול כפול. קשה לראות בתהליך הזה כמשהו מוסרי.
 

WTR2

New member
אתה טועה

אין רווח מהכלבים, יש רווח מבני האדם לא יודעת אם הניצול הוא כפול אבל הוא בהחלט עד הסוף...
 

john111

New member
על מה את מתבססת?

כשאת אומרת אין רווח? כשיקונובה או סיאנס דייט מכניסים בשר אמיתי כהגדרתם למזון של הכלבים הם קיבלו אותו בחינם ממישהו? סביר מאוד להניח שלא. הם שילמו כסף טוב תמורת נתחים שהאדם פחות אוהב לאכול. כך מגדלי הבשר מרווחים יותר, ומגדלים עוד חיות בתנאים מחפירים. יש כאן מנגנון משומן שגורם לכך שמרבית אוכלוסית העולם נשארת רעבה בעוד החלק האחר מגדל בשר בתנאים לא מוסריים בעליל. זה כמו שאני אטען שאפשר ללכת אם מוצרי עור כי מימלא הרגו כבר את החיות, אז זה כבר מוצר לוואי.
 

superot

New member
טיעון לא מדויק

הרבה אנשים חושבים שמוצרי עור הם תוצר לוואי של תעשיית הבשר. האמת לרוב, היא שונה. נכונה היא הטענה, שחלק ממוצרי העור הגיעו מתעשיית הבשר. אולם, חלק אחר ממוצרי העור מקורו בחיות שניצודו או נשחטו במיוחד עבור עורן - ייצור העור מהווה תמריץ כלכלי לכליאת חיות בר מסוימות. עוד יש לציין, כי פשיטת העור מעל הגוף היא תהליך מסובך, הגוזל זמן עבודה יקר במשחטות. לכן, במקרים רבים מתחילים לבצע את פשיטת העור כאשר החיה נמצאת עדיין בהכרה מלאה. מי שרוצה עוד מידע מוזמן להסתכל באתר למטה.
 
למעלה