לכל אוהבי הכלבים - בקשה לדיון

  • פותח הנושא WTR2
  • פורסם בתאריך

moranמורן

New member
איך שדברים משתנים...

שאלת את זה באוקטובר, ואני עניתי שאני לא צמחונית. וכיום אני כבר חצי שנה צימחונית ( מנובמבר )... ואני לא מתחרטת !!!
 

WTR2

New member
../images/Emo13.gifכן... אני הייתי צמחונית

והיום טבעונית
ולמה שתתחרטי? את בדרך הנכונה
 

nooshP

New member
אני בכלל לא בטוחה שזה בריא לכלב

להיות צמחוני. אני יודעת לגבי תינוקות וילדים קטנים שזה מסוכן לבריאות שלהם, ואני מתנדבת במקום עם ילדים קטנים וכבר היו שם ילדים עם בעיות בריאותיות כי האימהות שלהם האכילו אותם לפי כל מיני דברים שהן האמינו- אוכל צמחוני, טבעוני וכו'.... אז אם לילדים זה גרם לבעיות רפואיות לא בטוח שזה בריא לכלבים...
 

WTR2

New member
לילדים ותינוקות זה בכלל לא מסוכן

לאדם לא בריא לאכול מוצרים מן החי יש לא מעט הורים שמגדלים את הילדים שלהם מהלידה בתור צמחוטבעוניים ביצים וחלב זה לא דבר בריא! להיפך! ועוד דבר- אי אפשר להשוות אף פעם כלב לאדם (למרות שכלבים הם כמו ילדים קטנים
) זה בריא לכלב אם עושים את זה בצורה נכונה...
 

nooshP

New member
אמרתי שאין לי מושג לגבי כלבים

אבל אני כן יודעת שזה יכול לפגוע בריאותית בילדים ותינוקות, וזו עובדה רפואית. אני בטוחה בזה במאה אחוז וראיתי מה זה עשה לתינוקות מסכנים, שהיו צריכים לאשפז אותם בגיל כ"כ קטן בגלל טעויות כל כך חמורות של ההורים. יש גם אנשים שמסרבים לחסן את הילדים שלהם נגד מחלות בגלל כל מיני אמונות, ואז, אחרי שהילד חולה ולפעמים גם מת, מכניסים אותם לכלא....לא כל דבר שמתאים לאנשים מבוגרים עם גוף מפותח לגמרי ועם מערכת חיסונית טובה טוב גם לילדים. לפי הכרטיס שלך את בת 17, ואני מניחה שאת עוד לא אמא, אז אני רק רוצה לבקש ממך לפני שתחליטי החלטות כאלה לגבי הילדים שלך תתיעצי עם כמה רופאים ותבררי טוב טוב! ואני לא כותבת את זה בנימה מתנשאת או משהו, שלא תטעי, אלא בצורה כנה מאוד כי אני ראיתי אנשים עושים טעויות שעלו להן בבריאות של הילדים שלהם וזה מאוד עצוב.... ועוד שאלה- ושאלה קצת טיפשית אולי, אבל עדיין-מה הסיפור עם הטבעונות? מהי הסיבה שאנשים רוצים להיות טבעונים? צמחונות אני מבינה לחלוטין, אבל אני לא הכי מבינה את הסיפור של טבעונות...
 
יש לי חברות טבעוניות מלידה והן

בריאות לחלוטין. זה שכמה ילדים אושפזו, זה אומר שהם אושפזו בגלל תזונה לא נכונה ולא בגלל טבעונות, כי טבעונות יכולה להיות מאוד מאוד בריאה אם עושים אותה נכון, וכמובן שעלולה להיות מאוד מאוד לא בריאה, אם עושים אותה לא נכון. ההורים של הילדים שסיפרת עליהם אכן עשו טעויות חמורות, והן לא לבנות טוב את התפריט של הילדים ולא למצוא להם מספיק תחליפים למוצרים שהם הורידו מתפריטם. למה טבעונות? מצרפת קישורים שיענו על שאלתך. תופעת לוואי של תעשיית הביצים עוד תופעת לוואי של תעשיית הביצים תעשיית החלב כמו כן את מוזמנת להסתכל בסרטונים הקשורים לנושאים הללו באתר אנונימוס: www.anonymous.org.il (הסרטונים נמצאים בצד שמאל).
 

nooshP

New member
מה עוד טבעונים לא אוכלים?

או שאולי זה יהיה קצר יותר- מה הם כן אוכלים?
 
זו בדיוק הטעות,הם אוכלים הרבה דברים

יש מגוון רחב של מוצרים שאינם לקוחים מהחי, שאפשר לבנות באמצעותו תפריטים מאוזנים ובריאים. הנה כמה קישורים: תזונה צמחית מידע תזונתי נוסף מה שטבעונים לא אוכלים הוא בשר, ביצים, חלב ודבש.
 

WTR2

New member
המון!

טבעוניים לא אוכלים ביצים, מוצרי חלב, וחלק גם לא אוכלים דבש. מה כן אוכלים? טופטבע (כמו טבעול רק בלי ביצים), טופו, סויה, פסטות למיניהן, קטניות, דגנים. יש אינספור דברים שאפשר להכין! עוגות, גלידות.. אפשר להכין כל דבר שאי פעם תחשבי עליו ממוצרים שלא באים מן החי והטעם אפילו זהה.
 

Benjamin Turner

New member
בתור מי שכתבה (בשרשור הצמחונות)

שטבעול זה בדיוק אותו טעם כמו הבשרים למיניהם, לא בטוח שחוש הטעם שלך מהווה אינדיקציה
אחלה שאת טבעונית, אבל בתור צמחונית לשעבר (מטעמי מצפון) וטבעונית לשעבר (מטעמי דיאטה) אני יכולה לומר בוודאות שהצמחונות ובעיקר הטבעונות די מגבילות את מי שאוהב לאכול אוכל טוב. זה כמובן לא אמור להוות שיקול למי שמצטמחן או מתטבען מטעמי מצפון.
 

john111

New member
מגבילות את מי שאוהב לאכול אוכל טוב?

ועל זה נאמר על טעם ועל ריח אין להתווכח וזאת בהנחה שבאוכל טוב התכוונת לבשר. אחרי 18 שנים של אי אכילת בשר אין לי שום חשק רצון או תאבון כלשהו לבשר. זה נתפס סעיני כאוכל דוחה ברמות שאי אפשר לתאר. לשמחתי לטבעול אין את הטעם של הבשר, ואני משתדל להתרחק מכל מיני מוצרים שמנסים להבטיח לי על האריזה שהם מחקים את טעם הבשר המקורי. אם לא התכוונת לבשר אלא לאוכל טוב שעשוי טוב וטעים, אני נאלץ להסכים איתך. אכן אין בארץ מסעדות שיש להם תפריט צימחוני או טיבעוני עשיר, בדרך כלל המנות הן מנות שהוצא בהם הבשר אבל מתומחרות אותו הדבר. אבל אנחנו גולשים מהדיון.....
 

Benjamin Turner

New member
התכוונתי כמובן לאפשרות השניה

כשבה יכול להיכלל גם בשר
לי בשר הוא מאוד טעים, וכך גם לרוב האוכלוסיה, אבל באמת על טעם וריח... הכוונה אינה רק למסעדות, אלא גם לבישול בבית ולהתארחות אצל חברים. בכל מקרה, צודק, עדיף שנחזור אל הדיון הראשי.
 

ohari

New member
מגבילות?

הדבר היחיד שמגביל אדם שאוהב לאכול טוב זה עצלנות וחוסר יצירתיות. אני צמחוני כבר 13 שנים ועד לפני שלוש שנים התזונה שלי הסתכמה בטבעול במיקרוגל וספגטי ברסק עגבניות. מאז למדתי להיות יצירתי ואני אוכל טוב מאוד. אנחנו אוהבים לבשל ומזמינים כמעט תמיד חברים, רובם קרניבורים מושבעים לאכול איתנו ואף אחד לא מתלונן על חיסרון בבשר. מעבר לכך, תמיד כשהחבר'ה מאגנים ארוחות חג (ראש השנה היהודי, חג במולד וכו') יש על השולחן גם בשר וגם מאכלים צמחונים שאנחנו מכינים ותמיד הביקוש למאכלים שאנחנו מכינים גבוהה יותר, כי אנחנו פשוט יודעים לבשל (וכן, אני משתחצן כרגע). אז אני לא חושב שחומר הגלם הוא מה שקובע את הטעם של המזון אלא צורת ההכנה.
 

Benjamin Turner

New member
אתם טבעונים?

כי צמחונות פחות מגבילה, במיוחד אם יש בשלן/ים בבית (אני לא מכינה אוכל יותר מבסיסי), אבל טבעונות...
 

ohari

New member
צמחונים

אני מניח שלא תהיה לי בעיה להכין גם אוכל טבעוני טוב. מה שכן לא תתפסי אותי לועס טבעולים וטופוטבע למיניהם. אגב, לנושא שגם נידון פה בשירשור לגבי החרמה של מוצרים (אני מתעצל להגיב במקום הנכון): יש החרמה ויש החרמה. לצערי העולם שייך לגלובליזציה ואני לא מתכנן להחרים חברות שלא עורכות ניסויים בבע"ח בגלל שחברה שכן עושה ניסויים מחזיקה ב 51 אחוז או יותר מהמניות שלהן. אם נהיה פראקטים רוב החברות שמיצרות מוצר סביר ומעלה ועושות קצת כסף יאבדו את השליטה בחברה לאחד מתאגידי הענק. זה מסריח ואני שונא גלובליזציה אבל אני לא חושב שיש הרבה מה לעשות. אני בלי קשר לניסויים מעדיף לתמוך בחברות הקטנות והעצמיות אבל אני לא פוסל קניה של מוצר של חברה שמוחזקת בבעלות תאגיד שאני לא מרוצה מפועלו.
 

john111

New member
בתור אחד שגידל ילדה צימחונית

גם לא צריך להיבהל ולהציג את התמונה ההפוכה. אפשר לגדל ילדים צימחונים, זה רק דורש יותר תשומת לב לתזונה זה הכל. ודרך אגב, ברגע שהילדה שלי יכלה לבחור הוצגו לה גם האלטרנטיבות. היא יודעת שהיא יכולה לאכול בשר ולפעמים היא גם אוכלת. היא גם יודעת שבשר לא נכנס הביתה. אבל כל שנותיה הראשונות היו על טהרת הצימחונות. שום נזק לא נגרם לה.
 

WTR2

New member
יש בפורום צמחוטבעונות הרבה הורים

שמגדלים את הילדים שלהם בתור צמחוטבעוניים. ברור שאת הילדים שלי אגדל גם כך, ובטח שאתייעץ לפני זה ואברר הכל. אבל הם לא יגדלו על מוצרים מן החי.. טבעונות זה בעיקרון לא לגרום סבל לבעלי חיים. בגלל איך שהחיות גדלות במשק ואיך שמתייחסים אליהם (עיוותים גנטיים, כריתת מקורות של התרנגולות) הטבעוניים, שנגד גרימת סבל לבעלי החיים, מחרימים את המוצרים שבאים מן החי. לכל אחד יש את הסיבה שלו לטבעונות- חלק נגעלים, חלק חושבים שלבעלי החיים מגיע זכויות, וחלק חושבים שלאדם פשוט אין זכות לגרום לחיות סבל (כמובן שיש עוד המון סיבות) לאף חיה לא מגיע לחיות חיי סבל. עצם לקיחת חלב מפרה כרוך בסבל. רציחת 250,000 אפרוחים מדי יום. אלו חלק מהסיבות להחרים את המוצרים.
 
למעלה