התייחסתי לעניין
ולא הלכתי מסביב !!! אבל אני גם כאן מתפלאת שיש לו טענות לגבי הפסיכומטרי ! חשבתי שהוא מפקפק רק בעניין הבגרות.. יא סלאם.. טוב לשאלות שלך : " איך יתכן שיש לכם כאלו בגרויות גבוהות? " : אני עדיין לא מצליחה להבין למה אתם עושים את הרעש הזה לגבי הבגרויות.. תלמיד שכל השנה היה נוכח בשיעורים , מרוכז ורציני , חוזר הביתה עושה שיעורים מתכונן היטב למבחנים , עושה עבודות ושואף לקבל את ה- 100 בכל המקצועות , איך ייתכן שלא יקבל ממוצע גבוה ?..אני אישית - סיימתי תיכון במגמת פיזיקה-מחשבים והספקתי לעשות 37 יחידות לימוד עם ציונים מכובדים ולא הייתי היחידה שקיבלה ממוצע גבוה , אלא יש עוד לפחות 20 תלמידים ולא רק בית הספר שלי שנותן מספר כזה של יחידות. איך זה קרה ? מורים טובים ורציניים שהעבירו את החומר בצורה נפלאה ועשו לנו כל מיני הכנות לבגרויות שמשש הייתי מתביישת לצאת מהבחן ולהגיד "הלך לי גרוע" אחרי ההשקעה שלי בלהתכונן היטב וההשקעה של בית הספר. אני כבחורה ערבייה שגרה בכפר מרוחק מכל מקורות הכיף (שנמצאים בשפע במגזר שלכם) , הייתי כמעט כל הזמן לומדת בתקופת המבחנים ואז בחופש אפשר לנשום . גם בתקופה רגילה של שיעורים וכו' הייתי מרגישה לחוצה , כי ממש לא הספיק לי שהמורה מעביר את החומר ושאני כותבת אחריו.. למה לא לחזור הבית לקרוא את זה שוב או להיעזר בחומר מהאינטרנט או מספרים אם זה היה עוזר לי לדעת את החומר הרבה יותר טוב ? וזו לא רק אני שעושה את זה , כמעט כל אחד שהיה רוצה לקבל ציונים גבוהים היה צריך להשקיע בהתאם . ואני אומרת את זה בשיא הצדק והיושר שלא היו העתקות ולא היינו זקוקים למורה מסביר ולא בעזרה מהמשגיח כדי לפתור את השאלות בצורה נכונה. אני שוב אומרת את זה - אני לא פוסלת את העניין של ההעתקו שקורה בכמה בתי ספר ערביים ! אבל זה לא מתקבל על הדעת שכל בתי הספר עושים את אותו הדבר כפי שאתם טוענים ולא אפילו את הרוב שלהם !!! לצערי אתם ממש לא הגנים בזה וממש טועים , כי בית ספר שמעודד את תלמידיו להעתיק , זה מקרה יוצא מהכלל במקרה שלנו . אני לא מצליחה למצוא את התערובת הקסומה שעוזרת לנו להשיג ממוצעים גבוהים כל כך , ממש לא ! חשבתי שרק בבית ספר שלי יש רוב התלמידים קיבלו ממוצעים מצויינים , אבל זה גם קרה במחזור שלנו בהרבה מקומות ! והנה אתה יכול להסתכל על חברי הפורום הערבים שכל אחד מהם מייצג בית ספר שונה . אני לא יודעת ממה מורכבת התעודה שלכם וכמה יחידות אתם עושים , איך אתם לומדים ועד כמה אתם משיקיעים אבל בטח יש לכם בעיה, כי לקבל 100 במתמטיקה זה לא קשה אם משקיעים כל הזמן , בפיזיקה , באלקטרוניקה , במחשבים , בכימיה ובביולוגיה גם, ואת השאלונים במקצועות האלו אנחנו מקבלים ממשרד החינוך בדיוק כמוכם רק עם הבדל אחד שהוא השפה. אני רוצה לציין שיש עוד מגמות שבבית ספר שלי שלא קיבלו כזה מספר של יחדיות כי היכולת של התלמידים במגמות אלו היא מוגבלת , הם קיבלו ממוצעים בהתאם . מי שמגיע לו לקבל 5 יח' מתמטיקה אז שיקבל , ומי שלא מוכן להשקיע או שהוא פשוט לא יכול לקלוט את החומר הזה שיעשה 3 יח' ויקבל 100 . ועכשיו בקשר לזה שלא מצליחים לשחזר את זה באוניברסיטה - תקשיב , אני לא כך יודעת מה קורה באוניברסיטאות כך שאני לא יכולה להציג תמונה של הסטודנטים הערבים בפניך . מה שאני יכולה להגיד זה שלימודים אקדאמים שונים מכל העניין של התיכון , החומר אינטנסיבי יותר , אולי גם היות החומר בשפה העברית לא עוזר כל כך לסטודנטים הערבים . אולי גם כן החיים מחוץ לבית -שזה דבר שאנחנו לא רגילים אליו בדרך כלל- משפיעים קצת..אולי ואולי , בנושא הזה אני מבקשת התערובתם של סטודנטים כי לא נחשפתי לחייהם של סטודנטים ערבים באוניבסרטיאות ולא יכולה להביע עמדה ברורה . אבל אני מצליחה להגיד יש הרבה מצטיינים באוניברסטאות ויש גם אלו שמקבלים ציונים טובים יחסית . לקבל 100 בתיכון , זה לא אומר שצריכים לקבל 100 בקורס כלשהו באוניברסיטה.. אין מה להשוות .