דברי יצאו מהקשרם וגם
בס"ד בפתח לדבריי בהם אגיב על הנאמר ע"י אציין כי סלחתי לך ואין לי עליך לא כעס ולא שנאה אלא, הבנה ורצון שתבין את דבריי אני מאמין באמונה שלמה על קיומו של העולם הבא וכל כוונתי בדברים היתה להסביר כי היות ואנו לא בקיאים בדרכי ההנהגה האלוקית ולא מכירים את סיבת בריאתו של כל אדם במצבו (ודע לך כי הדברים הנאמרים ע"י הם מהשקפת עולמי הפרטית אשר אותה מלווה מגבלה פיזית ואני מרותק לכיסא גלגלים) והדברים כנסתרים בשמים, בעולם הבא עליו דיברתי, עלינו להסתכל על כל אחד מבני האנוש בעולם ולהבין שלמעשיו יש חלק לקראת התכלית הכללית של הבריאה. וגם אם תראה את אותו רשע אשר מעשיו לרעה יוצר הוא את ההבחנה שבין הטוב לרע, בין הצדיק לרשע וכל כוונת עונשו על שבחר להיות דוגמא שלילית, שלילית אך עדיין דוגמא. לכן גם אם תראה כאלה שכל מטרתם היא להעמיק בלימוד תדע לך שיתכן ולזה הם נועדו ליצור את ההבחנה שבין הדת היהודית לדתות השונות. אם לא יהיו כאלה שיעמיקו בלימוד איך וכיצד נדע לנהוג בכל מהלכי החיים כבד כל אחד באשר הוא, חילוני, דתי אברך ושלא, לכולם יש חלק ומטרה אברהם רואש