בעצם דעתך שהאגרה בלונדון נמוכה מדי
ולא משיגה את המטרה שהיא הקטנת מס' הרכבים במרכז העיר (לפחות כך אני מבין אותך). בקשר לנותני השירות אתה צודק, אבל סביר שהחיים במרכז לונדון מאוד יקרים בכל מקרה ותוספת העלות הזו לא משנה הרבה. האם נכון? האם ניתן להבין מהתיאור שלך שאנשים יעדיפו נסיעה יקרה (יחסית) ברכב פרטי באיזור מוכה פקקים למרות הרכבת תחתית היעילה שיש במרכז לונדון. ? בנושא התחתית אנו לא מסכימים. תחבורת אוטובוסים וBRT , עם נתיבי תח"צ יעודים, יכולה לפתור יפה מאוד את הבעיה בת"א. נכון שהתחתית פותרת עוד יותר טוב, אבל בעלות אסטרונומית. יהודה
בעצם דעתך שהאגרה בלונדון נמוכה מדימנסיון - לא. מספר המכוניות עלה לרמות שלפני הC
את הניק הזה יצרתי בעקבות כתבה על אזור ה C (אגרת הגודש) בלונדון כי כרוכב אופניים שמשתמש באזור בחינם העניין היה מוכר לי מאד. בשבוע-שבועיים הראשונים של האגרה ב03 היה הלם ממשי ומספר המכוניות נפל לא רק במרכז העיר אלא גם קילומטר או שניים ממנו, אבל לאט לאט אנשים התרגלו לחשוב על נסיעה אחת לעיר כצורך ממשי ששווה את ההוצאה, העשירים (הסיטי) חרקו שיניים ושילמו, והמספרים עלו ועלו עד שהחדשות המקומיות ( BBC לונדון או ITV לונדון דיברו על חזרה למספר הרכבים הפרטיים שהיו במרכז העיר לפני הטלת האגרה. היתה גם טעות עגומה של הרחבת אזור העומס מערבה לאזורי מגורים מובהקים והמשמעות של זה היתה שלמספר המוגבל של תושבי האזור המקורי שהיו זכאים להשתמש בו בתעריף מוזל של 10% מהמחיר לנכנסים לאזור נוספו מאות אלפים בקנסינגטון וצ'לסי, ובחלקיה של ווסטמינסטר שלא נכללו באזור המקורי. בוריס ביטל את ההרחבה הזו. כמו כן - האזור לא מבדיל בין יוממים שיכולים לבחור באמצעי תחבורה אחר לבין נותני שירות - שרברבים או משאיות משא למשל, וזה מייקר עלויות לתושבי האזור. אבל זה לא יכול לעבוד בתל-אביב, את הניסוי הלונדוני עשו על אזור עם 10 קווי תחתית כך שיש מקל ויש גם גזר. להביא אגרה כזו לת"א ללא מערכת מטרו זה פשוט להביא את המקל בלבד. "אבי ייסר אותכם בפקקים ואני באגרות".
ולא משיגה את המטרה שהיא הקטנת מס' הרכבים במרכז העיר (לפחות כך אני מבין אותך). בקשר לנותני השירות אתה צודק, אבל סביר שהחיים במרכז לונדון מאוד יקרים בכל מקרה ותוספת העלות הזו לא משנה הרבה. האם נכון? האם ניתן להבין מהתיאור שלך שאנשים יעדיפו נסיעה יקרה (יחסית) ברכב פרטי באיזור מוכה פקקים למרות הרכבת תחתית היעילה שיש במרכז לונדון. ? בנושא התחתית אנו לא מסכימים. תחבורת אוטובוסים וBRT , עם נתיבי תח"צ יעודים, יכולה לפתור יפה מאוד את הבעיה בת"א. נכון שהתחתית פותרת עוד יותר טוב, אבל בעלות אסטרונומית. יהודה