למה בשידוכים רק הציבור החרדי

כמובן שהכוונה היא

למישהו שסובל מזה בקביעות, ולא למישהו שקיבל את זה באופן חד פעמי וזהו.
 

רוני 250

New member
זה לא תורשתי ואת יכולה לשאול רופאים

אבל זה לא הכל יש עוד הרבה מחלות מסוימות שבציבור החרדי מתייחסים לזה יותר מידי אני יכול להביא לך אלפי דוגמאות חוץ מזה בחור שלוקח כדורים לא משנה נגד מה אפילו נגד מיגרנה כבר יורד לו הסיכויים שיקבל בחורה בריאה אם ידעו מזה
 
נא לקרוא את המאמר הזה

שכתב ד"ר M.D. יהודה ברק. http://www.health-pages.co.il/article.php?article_id=1673 אצטט רק את הסיבה שהוא מביא לאפילפסיה: "סיבה: הסיבה השכיחה ביותר היא סיבה גנטית תורשתית וסיבה זו נכונה גם אם לא ידוע על מקרים נוספים של אפילפסיה במשפחה. סיבות נוספות שכיחות להתקפים חוזרים יכולות לנבוע ממום במוח, למשל אצל ילד שיש לו שיתוק מוחין מולד הסיכוי להתקפים אפילפטים עולה מאחוז אחד שצוין קודם לחמישים אחוזים. בחלק ממקרים לאחר דימום במוח או לאחר חבלה קשה במוח כגון לאחר תאונת דרכים או פגיעה ישירה במוח, התקפי הפרכוסים נמשכים ואז נתייחס גם אליהם כאל אפילפסיה". נא לשים לב למשפט הראשון שלו. בציבור החרדי מתייחסים לזה מכיוון שהסיבה שהחרדים מתחתנים זה כדי להקים משפחה, להביא ילדים לעולם. המטרה של כולם היא הרי להביא ילדים בריאים לעולם. זאת הסיבה לבדיקות שעושים החרדים.
 

רוני 250

New member
זה סיבה שכיחה ביותר ויש לי מישהו

שדיבר עם דר נויפלד שהיא המומחית בתחום ואמרה שזה לא תורשתי
 
אולי היא התכוונה לסוג המסוים שיש לך

וגם אם למישהו יש אפילפסיה שהוא לא תורשתית, הרי כשיש התפרצויות של המחלה זה משפיע על התפקוד היומיומי. אני מתנצלת שאני כותבת את זה, אבל כבר אמרו כאן בשרשור הזה: "למה להכניס ראש בריא למיטה שידוע שהיא חולה"?
 
כדי לדעת את התשובה הזאת

אתה צריך לעשות בירורים על הבחורה שמנסים להציע לך כשידוך.
 
היום גם מסתבר שיש מי שיש לו פיל

ומנסה לעשות ממנה מחט. ובציבור החרדי, אפשר לגלות הכל. אתה יודע, שכנים אוהבים לדבר...
 

רוני 250

New member
בכל אופן צריך להעיף את כל הסטיגמות

האלה ולא כל דבר או חולי מסוים ישר לשבור שידוך
 
לפי הדוגמאות שהבאת בשרשור

גם אפילפסיה אצלך זה בגדר של לא דבר שצריך לשבור שידוך בשבילו... צריך להעיף את הסטיגמות, זה נכון אבל חייבים לבדוק, לפני שניגשים לשידוך, את הבחור/הבחורה שמציעים.
 

חייםלוי

Member
מנהל
אריאלה בעניין האפילפסיה את טועה

ברוב המקרים האפילפסיה לא תורשתית. אפשר לקבל אפילפסיה ממכה בראש (כמו אצלי). יש הרבה נפגעי תאונות שמפתחים אפילפסיה. אפילפסיה יכולה לנבוע מגידול בראש או ציסטה במוח שאפילו לא רואים ולא מרגישים אותה. היא יכולה לנבוע מלידה שמהלכה היה חסר לעובר חמצן ועוד. לפני שהתחתנתי אשתי ידעה, כמובן שיש לי אפילפסיה מאוזנת (בלי התקפים) וביקשה לבדוק עם נוירולוג מומחה מה צופן העתיד. מאז אנחנו נשואים 22 שנה. כדאי להיכנס למילון המונחים של פורום אפילפסיה כדי ללמוד קצת יותר.
 
אני לא טועה

לקחתי את זה מאתר שפירסם מאמר רפואי של רופא בנושא. נתתי לינק באחת ההודעות שלי. מסתבר שהרופא הזה חולק על דעתך.
 
דעתך הכוונה

לכך שרוב המקרים של אפליפסיה לא נובעים מתורשה. הוא טוען בדיוק את ההיפך.
 

חייםלוי

Member
מנהל
עם כל הכבוד לרופא שאותו קראת

הרי שלא אני חולק עליו כי אם רוב המומחים. כבר נתקלתי ברופאים שהפגינו בורות מדהימה בקשר לאפילפסיה כמו אחד שאמר לאשתי שלא כדאי לה שתתחתן אתי כי אני לא אוכל לתפקד ואהיה רק למעמסה. והוא עוד היה מנהל מחלקת ילדים בבית חולים. רק נוירולוג מומחה יש לו הידע לדון בעניני אפילפסיה. ראי את מה שכתב ד"ר לרמן שהוא אחד מגדולי הנוירולוגים בארץ כאן. בתקופה שאני מנהל את פורום אפילפסיה נתקלתי כבר בהרבה מאוד פונים שאצל אף אחד האפילפסיה אינה תורשתית.
 
כשאדם בריא ניגש לבדוק שידוך

הוא לא מתכוון לעשות מחקר מדעי על מחלה שהוא מגלה אצל מי שהציעו לו/ה כשידוך. בכל אופן, לא על חשבון הילדים העתידים שיוולדו לו. אם רופא אחד אומר את מה שאמר על המחלה, הוא לא יקח את הסיכון, מכיוון שאולי הרופא הזה צודק? מעבר לכך, שאם הוא נתקל במישהי/ו שיש לו אפילפסיה, בודאי שהוא יעדיף מישהו/י בריא/ה ויפסול את השידוך עם הבעיה.
 

חייםלוי

Member
מנהל
חבל מאוד כי אותו אדם עם אפילפסיה

מאוזנת או גם לא מאוזנת יכול שיהיה בעל כל המעלות בחכמה, ברגישות, בבגרות, בלמדנות וכד' ורק בשל העובדה שהוא לוקח כדורים כל יום צריך לפסול אותו? יש כאן פסילה גורפת של אנשים בלי שמתייחסים למהות כי אם רק לחיצוניות.
 
למעלה