למה לא לשרת בצה"ל ?

ואיך בדיוק התגובה שלך קשורה לשלי?

פשוט הלבשת את המסקנות - הידועות מראש - שלך על התגובה שלי.
אתה רוצה להגיב לגופו של עניין? אז בבקשה התייחס לעובדות שציינתי! המילה "גוי" במקור פירושה "עם". הבעייתיות עם המושג "גויים" היא כפי שציינתי, שהוא מעמיד כביכול באותו אור את בני כל העמים שאינם יהודים, וזה מאד צורם בתקופה הנוכחית, כשהבון-טון השולט הוא הפוליטיקלי קורקט. אולי תספר לנו מה פירוש המילה "זי'ד" ובאיזו תקופה נעשה בה שימוש?
 

אנטוליו

New member
מילה ז'יד פירושה יהודי בשפות מזרח אירופה.

ברם, ברוסית זה נשמע כמו מילת גנאי, סמל לקמצנות ותאוות בצע, לכן אחרי מהפחת אוקטובר היא בוטלה ובמקומה התחילו להשתמש במילה ייבריי, עברי.
 
גם באסלאם ובנצרות יש תופעות דומות

בכל זאת הדת שהכשירה את האלימות החמורה ביותר כלפי השונה היא הנצרות. בכל דת יש פסוקים שמכשירים את הכל מגזענות ועד לסובלנות. גזענות צומחת בהקשר היסטורי מסוים והיא לא פונקציה של כתבי קודש אלה או אחרים. בישראל, הגזענות כנגד הפלסטינים נובעת מהמדינה הציונית, שמבססת את מעמדה על-ידי הזנת הסכסוך האתני בין יהודים למוסלמים. אין לזה שום קשר ליהדות, אדרבה, יהודים רבים ברחבי העולם מוחים על הטינופת הזאת, שמסכנת את בטחונם וחירותם של יהודים הרבה מעבר לכל יתר התנועות האנטישמיות.
 

אנטוליו

New member
אינני יודע למה המרקסיסטים מחפים על היהדות.

הרי למיטב ידיעתי מורם ורבם מרקס יצא נגד היהדות ותקף אותה במילים חריפות. כמו שטענתי לפני כן, היהדות היא אם כל הגזענות ושאר הגזענים למדו ממנה. הנה עדותו של יוליוס שטרייכר, אחד מנאשמי משפטי נירנברג: At Nuremberg, Germany, German publisher Julius Streicher testifies that Nazism actually borrowed its racist ideas from Judaism itself, saying that they liked the idea of a closed, "supremacist," race-based society that would exist for 1,000 years (as Judaism has; actually, longer than that). Of course, what's "tradition" for Jews is "tyranny" for anyone else. חוקי נירנברג על שמירת טוהר הגזע הם העתק מדויק של חוקי ההלכה בעניין זה. הנה עדותו של הסופר ספי רכלבסקי לפני כמה ימים: חוקי הנישואין בארץ - קרוב לחוקי נירנברג
 
אנו לא מחפים על אף דת.

אבל אנו מכירים בכך שגזענות נובעת מסיבות מטריאליסטיות כמו הצורך של המעמד השולט לשמר את עצמו, ואיננו שותפים למחשבה הריאקציונית לפיה אלו הם עקרונות דתיים, שהופיעו כביכול יש מאין שאחראים לתופעות חברתיות כמו גזענות. כתבי הקודש גם הם נוצרו מתוך הווייה היסטורית קונקרטית.
 

אנטוליו

New member
מה דעתך על על מחשבה ריאקציונית הזו:

Marx publish On The Jewish Question (1843)? A work also known as 'A World Without Jews'. Here are some quotes from it: "What is the object of the Jew's worship in this world? Usury. What is his worldly god? Money. . . . What is the foundation of the Jew in this world? Practical necessity, private advantage. . . . The bill of exchange is the Jew's real God. His God is the illusory bill of exchange." "Money is the one zealous god of Israel, beside which no other god may stand. Money degrades all the gods of mankind and turns them into commodities. Money is the universal and self-constituted value set upon all things. It has therefore robbed the whole world, of both nature and man, of its original value. Money is the essence of man's life and work which have become alienated from him: this alien monster rules him and he worships it."
 

respecta1

New member
נו עוד מקרקסיסט סגנון שוורץ?

המדינה במצב קשה אם יש יותר משלושה..
 
החלום הציוני יותר טוב מהחלום האמריקאי

ובטח שיותר טוב מהחלום הפאן ערבי, החלום הציוני אינו גזעני. הרצל לא היה גזען, היהודים הציוניים בהתחלה בכלל לא חשבו שיהיה כאן עימות בעקבות עליית היהודים, אפילו לאחר שנים טובות בשנות ה20 וה30 וכו, חשבו שאוקיי בטח תהיה כאן מלחמה, אבל לאחר המלחמה הרוחות ירגעו והערבים יכירו באנו ויעשו איתנו שלום, מי חלם שניצטרך להלחם אחד בשני במשך עשרות שנים?
 

עגייב

New member
דקל אני לא יודע מי אתה ולא ראיתי מה אתה כותב

אבל אתה בהחלט צודק, אין כזה דבר גזענות יהודית, יש גזענות ציונית, אבל הבעיה היא שהמדינה מכריזה על הגזענות של יהודיה בזה שהיא קוראת לעצמה מדינה יהודית...יש המון מה לשפר
 
כל מדינה קפיטליסטית מודרנית

טוענת שהיא מייצגת איזה שהוא לאום, וכך באופן הכרחי נוצר פער בין הלאום המיוצג לבין הלאום הלא מיוצג שחי בגבולותיה של אותה מדינה. הפער הזה מסייע לשימור המצב הקיים בכך שהוא מפריע לאזרחים של אותה מדינה להתאחד למען זכויותיהם. זה קיים לא רק בישראל. גם במדינות ה"דמוקרטיות" במערב אירופה, מייבאים פועלים מוסלמים ממדינות צפון אפריקה בכדי ליצור מעמד של פועלים שהמוצא האתני שלהם לא מיוצג על-ידי מדינת הלאום. זה יוצר קונפליקט מלאכותי בין הפועלים המיוצגים לבלתי מיוצגים, שמחליש את הקונפליקט של הפועלים עם המדינה קפיטליסטית ומסייע לייצב אותה. מדינת ישראל קצת יוצאת דופן: היא לא טוענת שהיא מייצגת את הלאום הישראלי, כלומר את האנשים שחיים בישראל, דוברים עברית ומנהלים חיים כלכליים וחברתיים משותפים והם ברובם יהודים וגם מוסלמים. היא טוענת שהיא מייצגת את העם היהודי - שזאת הבנייה דמיונית לחלוטין. הקהילות היהודיות השונות ברחבי העולם לא מהוות עם. זה יוצר פתח לבעיות שונות, אבל הן שוליות ביחס לבעיה המרכזית שמאפיינת כל מדינת לאום: כל המדינות הללו לא באמת מייצגות את הלאומים השונים, אלא רק את מעמד בעלי ההון המקומי והבינלאומי כאחד. אם אתה מעוניין לקרוא את מה שאני כותב, אתה מוזמן להיכנס לבלוג. http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=dolevedry או לקרוא את המאמרים שלי שפורסמו באנגלית באתר marxist.com.
 
אני מבין

שאתה אקרא לוחם אמיץ קורא לעצמך לוחם אמיץ בכך שבטח הייתה ביחידה מובחרת? דובדבני? צנחנים? גולני גבעתי? כמה ישראלים הצלת? כמה מחבלים חיסלת?
 

LAYLA S

New member
זה מה שקורה

כאשר לשכונה שלמה השתילו במוח שהם מאוד שונים בהווייתם מכל מי שחי פה או בבכלל באיזור הזה, אז הם בטוחים שאם יבואו לגור לידם ערבים!!! כן, ערבים!!! שלא דומים להם בכלל!
הם ירגישו הבדל "...בחינוך, בחברה, בתרבות ובמסורת..." כאילו לא באנו מאותו האבא... בעצם.. טוב נו, לא כולנו באנו מאותו האבא, יש כאלו שהם מגויירים...
ולהם נאמר בעוז - תצאו כבר מהסרט הקדום שלכם! ותתחילו להתנהג כמו יהודים בארץ ישראל!!!
 
הלוואי והיית צודק.....

עצימת עיניים לא תועיל כאן. יש מגה-גזענות הנובעת כנראה ממגה-פחד ומגה-דעות קדומות כלפי שכנים ערבים. כל הסקרים שנעשו בשנים האחרונות מוכיחים זאת!
 
פשוט מדהים ../images/Emo31.gif

חרם צרכנים נורמלי מתקשים לעשות - אבל כשזה נוגע לחרם על ערבים.. איזו היענות
כבר מזמן אני טוען שהגזענות הזו כלפי ישראלים ממוצא ערבי, היא ה-בעיה שכל מי שאכפת לו מגורל המדינה הזו ותושביה, צריך להתחיל לטפל בה בהקדם.
 

מוחמד5

New member
מאוד מפריע לי הנושא הזה

במיוחד באיזור הזה . דווקא מסיפורים של חברים בדואים מהישוב הזה , דברו על "השוויון " ,ועל היתרון בשירות הצבאי. מעניין אותי לשמוע את הדיעות שלהם עכשיו.
 
מה בדיוק מפריע לך ? וממתי ?

הרי ביננו זה ממש לא מעניין אותך יותר מאשר קליפת שום או מהשלג שירד לפני עשר שנים. הדבר היחיד שמפריע לך בנושא הזה הוא איך אפשר לנגח את אל יהוד, זה הכל. אז בבקשה ממך, הפסק להוריד תמעות תנין על גורלם של הבדואים ושל הדרוזים בארץ הזאת, הם יודעים לעשות זאת טוב ממך ומפיהם לפחות הדברים נשמעים כנים וללא צביעות. כאשר ישנה סטיגמה לקבוצת אוכליוסיה אז דברים עליהם בהכללה, זה עצוב אבל זה קיים בכל מקום בעולם. אז אם אחוז הפשיעה גבוה בקרב קבוצה מסויימת, הדבר משפיע על ההתייחסות אל כל הקבוצה בהכללה. אז ישנן הכללות נוספות: יש את החרדים שגם הם מתקשים לקנות דירות בשכונות חילוניות, יש אתיופים וכו'. זה מש לא יכול להצביע על גזענות וגם לא על הפלייה. אנשים השקיעו ממיטב כספם בנכס ואינם מוכנים שהשקעתם תרד לטמיון בגלל שכן זה או אחר. מענין איך היית מגיב אם יהודים היו רק מנסים לקנות בית באחד הכפרים באום אל פחם ? היו כבר מקרים באבו גוש ובואדי ערה שתושבים סירבו למכור ליהודים, לזה בטח לא תקראו "גזענות" או "הפלייה". כדאי שתורידו את מסיכת הצביעות מעל הפנים ותקראו לילד בשמו ? כל אחד רוצה לחיות בקרב האנשים בני אותו מגזר ואותו חתך אוכלוסיה כמוהו.
 

מוחמד5

New member
מה מידת ההכירות בנינו!!

משתמע כאילו שאת\ה מכיר אותי היטב ,או בכלל לא . "הם יודעים לעשות זאת טוב ממך ומפיהם לפחות הדברים נשמעים כנים וללא צביעות. " = תפדלו שישמיעו את קולם . ואני לא זקוק לא לאישור שלך (זכר\נקבה),בכדי להביע את דעתי ואת מחשבותיי. הדבר היחיד שמפריע לך בנושא הזה הוא איך אפשר לנגח את אל יהוד, זה הכל. = בוודאי שאני אנגח ואכתוש את "אל יהוד הגזעניים = יצורים דוחים "- אם לא הייתי עושה זאת הייתי בשתיקה שלי מצדיק את התנהגותם .
כינוי יפה.
 
למעלה