למה לא לשרת בצה"ל ?

גידעון1

New member
אתה מגיע למסקנות לא נכונות!

אין ספק שזה מעשה מכוער וגזעני ללא שום תירוץ מקל. יחד עם זאת המסקנה איננה צריכה להיות לא לשרת בצהל אלא המסקנה צריכה להיות שאוי ואבוי למדינה אם הדרוזים אכן בגלל דבר כזה לא יוכלו להתגורר שם.
 
ברית הדמים המדומה

ביום הזיכרון אתייחד עם זכרם של החללים הדרוזים, קורבנותיה של מדינה שרואה בהם שכירי חרב. ואילו ביום העצמאות אזכור את הפליטים הפלסטינים מ-1948 שעד היום מסתובבים בעולם ללא דרכון
 

גידעון1

New member
דרוזים, בדויים מה אכפת לי

כל עוד הם מגינים על המדינה ואוהבים אותה מבחינתי הם חלק ממני והם אחים של כמו כל יהודי.
 
תפסיק לקשקש

המדינה שלך רומסת אותם יותר מהערבים אפילו, אנחנו התקדמנו ועברנו אותם והם עדיין אחורנית, עלק אחים.
 

מוחמד5

New member
לא להגזים בתגובות בבבקשה

בסה"כ דיון . זה שהמדינה נוהגת בבדואים ובדרוזים כאל לא שווים ,זה לא חדש, אך קשה לאחינו הבדואים והדרוזים להודות בכך .שימשיכו לפנטז על שיוויון.
 

עגייב

New member
אפרופו דרוזים ושוויון,אתמול היתה כתבה מעניינת

על רפיק חלבי ועל החוויות שלו מהמדיניות הגזענית, הוא מתאר איך בצבא האו היה שווה והתיחסו אליו בשוויון ומיד כשירד לאזרחי ורצה להתקדם, הבית שחיפש להיות בו שווה סגר את הדלתות בפניו ונעל אותו החוצה....ככה זה
 

ינשוף4

New member
לא ראיתי הכתבה

אבל רוצה להעלות שאלות/נקודות בנושא. ה"בית שנעל הכניסות" עליו אתה מדבר. האם הממסד? (לא חוקי). האם אזרחים פרטיים? וכאשר מדובר ב"אזרחים פרטיים"- אז לכל אחד הזכות לדעות משלו (נכונות, שגויות, מקובלות, דוחות, לא משנה). ואז מעלה השאלה" מה יודעים אותם אזרחים פרטיים, כבסיס לדעות"?
 
אני לא יודע אם אנחנו מדברים על אותה הכתבה

אבל אתמול התפרסמה ב- Ynet כתבה דומה מאד, על השיויון שמתקיים רק בצבא. אתמול גם התוודאתי לשיר מצמרר שכתב יהונתן גפן: בלדה לדרוזי - יהונתן גפן בכפר ירוק במורדות הכרמל, נולד בן נאמן למדינת ישראל. למד בבית הספר, בנים לחוד, שתי שעות מוחמד ושלוש שעות ציונות. דהר קדימה, עם הרוח שנשבה, בגיל שמונה עשרה התגייס לצבא, דווקא לסיירת ואחר-כך קורס קצינים. מפקדיו התגאו בו וחילקו לו ציונים ואמרו: נו עם הדובון ועם העוזי מי יכול היה לראות שהוא דרוזי? בקרית שמונה מול אש ורוצחים הוא רץ ראשון ושלף אקדחים, וראשון נפל במעלה המדרגות, פצוע קשה ורגליו משותקות, ואלה שפינו אותו כבר הודיעו בחדשות: עם הדם שנשפך על הדובון והעוזי- מי יכול היה לראות שהוא דרוזי? למחרת, בהפגנה, אחיו של הפצוע בוכה בפינה. ולפתע, מבלי שקודם יחשוש, הוא מתחיל לקבל אבנים בראש, משום שבלי הדובון ובלי העוזי כולם ראו עד כמה שהוא דרוזי.
 
גם אם הם באמת אחורנית, ואני בספק...

אני משוכנע שהמדינה מעולם לא היתה קרובה לרמוס אותם בצורה שרמסה חלק מהערבים...
 

durbake

New member
כל עוד הם ממשיכים להיות הכלבים בראש השיירה

הם ימשיכו להיות האחים שלך כמו כל יהודי, אך רק בדיבורים.
 
למעלה