מבינה אותך, אבל כן, אפשר לסווג כאן ויתור
כי יש לך סיבה לא להדליק אורות ובכל זאת אתה מדליק אותם.
יש תחומים אפורים בין קשרים לוגיים מסוימים.
למשל בין זמן לסיבה (מן הסתם, הסיבה קודמת לתוצאה):
"הצלחתי לאחר שלמדתי כהלכה" / "הצלחתי מאחר שלמדתי כהלכה"
ובאופן דומה בין זמן לתנאי:
"יש להפעיל מגבים כשיורד גשם" / "יש להפעיל מגבים אם יורד גשם".
הרי הזמן או המצב הוא גם התנאי שמשהו יקרה.
ומכיוון שתנאי הוא קשר לוגי סיבתי (רק שהסיבה בו מותנית) אז גם עליו ניתן לוותר, פשוט בזמן אחר:
אף על פי שהוא התחנן אליי, לא סלחתי לו.
גם אם תתחנן אליי, לא אסלח לך.
ואותו הדבר גם בפסוק מתהלים. אני חושבת שהוא כן ויתור, כי אני חושבת שהניגוד בין "צלמוות" ו"לא אירע" הוא בדיוק המטרה. זה החידוד, וויתור הוא קשר לוגי שיש בו ניגוד, משהו שקורה בניגוד לסיבה/תנאי, בניגוד לציפיות.
גם במקרה שאני נמצא במקום רע, אני עדיין, למרות הכול, לא חושש.